Hey,
Ik zit al ruime tijd met een probleem in m'n badkamer en sinds kort in m'n living.
Wij hebben over 3j een woning gekocht. het electriciteit loopt hier over domotica van bticino.
Dus overal in huis zijn er spotjes die je kunt dimmen via drukschakelaar (hoe langer je die indrukt hoe feller spot brand)
Nu is in de badkamer het probleem dat de spotjes lichtjes aan staan (dus helemaal gedimt). Ook de schakelaar staat dus op oranje (groen is gewoon dat lichten uit staat, oranje dat licht dus brand) Als ik erop druk gebeurd er nix ik krijg deze dus niet meer uit, en de spotjes dus constant lichtjes aan staan.
Ik ken bitter weinig van elec. en heb dus dit zelf niet aangesloten. Ik heb dan eerst geprobeerd m'n hoofdschakelaar af te leggen voor 20sec. (had ergens gehoord dat dit de boel doet resetten)
Ok dit werkt voor een 10min. maar probleem komt terug.
Als ik in m'n zekering kast kijk zie ik dus soort modules van bticino waar f414 opstaat.
Heb dit zitten opzoeken en iemand die ongeveer hetzelfde probleem had (buiten dat zijn spots constant flikkert maar dus ook niet meer uitkrijgt) zou het aan die module liggen.
Nu dit is zo'n 150euro en voor ik ne nieuwe koop wil ik zeker weten dat dit de oorzaak is.
Iemand met meer kennis van dit systeem of dimmers in het algemeen ?
alvast bedankt!

LinkBack URL
About LinkBacks
) Als ik erop druk gebeurd er nix ik krijg deze dus niet meer uit, en de spotjes dus constant lichtjes aan staan.
Met citaat reageren