Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 114

Discussie: Gewonde kip

Approved 9-lifer Gurdt's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Trouwens, er zijn genoeg mensen die met een gewonde vogel zoals een duif naar de dierenarts gaan. Een kip zal dan niet zo beschamend zijn zeker?
    Het is nie van beschamend te zijn, wel van "nuttig?". Zoals ik al zei, dat beest is quasi kapotgereten.

Enfin, was, want kvind ze niemeer.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Ik zou het naar de dierenarts brengen. Zelf doden zonder enige vorm van expertise met slachten is nogal grof tegenover dat beest als het niet goed afloopt (nuja).
    Wat kan er nu moeilijk zijn aan slachten? Het moet niet volgens de regels van de kunst gebeuren ้

De bedoeling is volgens mij de kip afmaken zonder te knoeien (met een bijl, een spade of een hegschaar is die kop er in 0.5 sec af)

Approved 9-lifer Pinoke2's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurdt Bekijk bericht
    Zit gij nu te doen alsof ge mijn thuissituatie kent? We hebben hier een erf van 20 are met allerlei dieren op, het enige verschil met die boer is dat die er een kletske meer heeft en het absoluut nodig heeft voor zijn omzet.

Die kip betekent voor mij niet veel meer dan een kip voor een boer. Al is het iets meer omdat dat de enige is die rond het huis loopt.
    Ik weet genoeg om te weten dat jij die kip niet puur als een stuk rondlopend vlees ziet.
    Uw eerste posts maken dat trouwens zeer duidelijk.

Je zou trouwens nooit die topic gestart hebben als het waar is wat je hier beweert.

Dus doe nu niet alsof het maar een kip is die niks waarde heeft voor u.

Banned
    iTrader
    15 (100%)
    Zit gij nu te doen alsof ge mijn thuissituatie kent? We hebben hier een erf van 20 are met allerlei dieren op, het enige verschil met die boer is dat die er een kletske meer heeft en het absoluut nodig heeft voor zijn omzet.

Die kip betekent voor mij niet veel meer dan een kip voor een boer. Al is het iets meer omdat dat de enige is die rond het huis loopt.
    Lol, erf van 20 are met wat beesten op. Landbouwers met groter vee mogen trouwens geen kippen of ander pluimvee houden

Na wat gelezen te hebben kan ik dit zeggen: die kip is wat zwakker geweest en daardoor hebben vliegen hun eieren in hare strop gelegd. Die zijn nu maden en freten de kip aan haar strop en andere plekken op.

Je opties:
    -Beest ontsmetten met een zwaar product. Het dier gaat niet blij zijn en veel lijden. Kans is ook re๋el dat het dit niet overleeft
    -Laten doen: kip sterft hoogstwaarschijnlijk
    -Naar dierenarts gaan: hij ontsmet de kip, jij bent veel geld kwijt, overlevingskansen zijn ook niet zo vet.
    -Kop afsteken: korte pijn voor het dier.

Approved 9-lifer Solid Q's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)

Ik snap u toch niet echt. Je maakt een thread aan ivm een zieke kip, maakt er zelfs foto's van. Je vraagt advies en als een grote groep mensen dan zeggen, ga naar de dierenarts kijk je raar op?

Je zoekt blijkbaar enkel maar redenen om er niet mee naar de dierenarts te gaan (ik ben student en heb geen geld, geen auto, het is mijn dier niet, het is maar een kip). Awel ga dan nu naar buiten en maak het beest af? Oh neen, dat wil je ook niet... dan maar wachten op mammie h้

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Massis Bekijk bericht
    en daarom bent u dus meteen een onmens.

Ter vergelijking: mijn baardagaam kostte zo'n €60, je vindt er ook al op beurzen/online voor €5 en zelfs gratis. Zijn terrarium heeft me zo'n €500-600 gekost.

Hij heeft ondertussen ook al een 3x keer een mestonderzoek laten doen, dat kostte ook €15 per keer.

Eten kost ook €10-15 per maand (kweek meeste zelf).

Dat je geen €10.000 geeft aan de operatie van een huisdier omdat je dat eenvoudigweg niet kan betalen kan ik nog begrijpen, maar zolang het gaat om een dier dat nog vele jaren te leven heeft en het geen ondraaglijke kosten zijn (enkele honderden € noem ik geen ondraaglijke kost), moet je dat gewoon ophoesten.

Als ge €15 teveel vindt om uw dier dat ooit €3 in aankoop kostte te laten verzorgen, moet ge maar gewoon geen huisdieren nemen.
    En ik vind u onvolwassen en naief door me direct te beschuldigen van onmens.

Denk wat langer na in het vervolg. Het gaat hier over dieren die een wonde of ziekte hebben. Ik geef ook een paar 100euro per jaar uit aan mijn hond, maar moest dat beestje opeens een ziekte krijgen en de enige oplossing is een operatie van 2500euro dan vind ik het heel erg, maar ik (en nog heel veel anderen) kunnen niet zoveel geld maar even missen.

Member
    iTrader
    0
    C'mon gasten waarom constant op OP zijn kap zitten?

Hij vroeg raad, deze heeft hij gekregen in de vorm van
    - ga naar de dierenarts en speel veel geld kwijt
    - maak die kip af

Nu is het aan hem om te beslissen

Member MmoRpgGuy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    breng het naar de huisarts kippen ownen

Approved 9-lifer Faun's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Leg die kip op de grond en zet uw spade erop en hij is dood in 1 seconde, de korte pijn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Faun Bekijk bericht
    Leg die kip op de grond en zet uw spade erop en hij is dood in 1 seconde, de korte pijn.
    En hoe ga je die zo houden dat ze niet te veel beweegt?

Met wat pech kapt hij los een poot eraf, een stuk van de vleugel of weet ik veel....

Allemaal goed en wel bedoeld vermoed ik, maar hoevelen hier hebben al is echt een kip dood gemaakt?

Banned
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinoke2 Bekijk bericht

Met wat pech kapt hij los een poot eraf, een stuk van de vleugel of weet ik veel....

Allemaal goed en wel bedoeld vermoed ik, maar hoevelen hier hebben al is echt een kip dood gemaakt?
    Stadsjongen zeker?

1. Neem schop
    2. Neem kip
    3. Klem kip met voet op kop of vraag iemand om die neer te houden
    4. Steek nek over
    5. Steek nog een paar keren als je schop bot is of het een pezig beest is

En subiet gaat ge beginnen dat we dat beestje VERMOORD hebben zeker

iTrader
    9 (100%)

Kheb vroeger nog op een boerderij gewerkt . Ge legt die kip op de grond, ge zet u voet er zachtjes op dat hij stil blijft liggen, ge legt de spade op zijn nek en dan duw je 1x hard op de spade.

iTrader
    0
    Kheb vroeger nog op een boerderij gewerkt . Ge legt die kip op de grond, ge zet u voet er zachtjes op dat hij stil blijft liggen, ge legt de spade op zijn nek en dan duw je 1x hard op de spade.
    Akkoord, maar je zegt het zelf: jij hebt op boerderij gewerkt, je kent het.
    En ik vermoed dat jij het ook eerst hebt zien gebeuren voordat je het zelf is gedaan hebt?

iTrader
    9 (100%)
    Akkoord, maar je zegt het zelf: jij hebt op boerderij gewerkt, je kent het.
    En ik vermoed dat jij het ook eerst hebt zien gebeuren voordat je het zelf is gedaan hebt?
    Natuurlijk, maar het is zo moeilijk niet. Niet teveel nadenken en gewoon voortdoen.

Member MmoRpgGuy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dobbelsteen Bekijk bericht
    Stadsjongen zeker?

1. Neem schop
    2. Neem kip
    3. Klem kip met voet op kop of vraag iemand om die neer te houden
    4. Steek nek over
    5. Steek nog een paar keren als je schop bot is of het een pezig beest is

En subiet gaat ge beginnen dat we dat beestje VERMOORD hebben zeker
    dierenbeul time to call gaia

iTrader
    0
    Natuurlijk, maar het is zo moeilijk niet. Niet teveel nadenken en gewoon voortdoen.
    Ik heb hier bij de buren het bewijs zitten dat het niet zo simpel is

Kleine schets: buren houden kippen (wij hadden er, zij wilden het ook). Op gegeven moment was een kip op sterven na dood, mijn pa (de "kippenexpert" hier) zei dat er niks meer kon baten en hij ze wel zou "euthaniseren".
    Buren vonden dat niet nodig en gingen het zelf doen (hadden het al gezien bij ons hoe het moest).
    Resultaat: kip in twee gekapt en stukje van buurman zijn hand/vinger ook mee afgekapt door zijn zoon.
    Hij heeft nu permanent een korte wijsvinger.
    En lelijk litteken aan hand.

Heb ooit ook eiemand gesproken op kippenshow die zijn kippen de kop afsneed met een scherp mes, resultaat was dat hij op een keer een pees van zijn duim oversneed. Gevolg: duim kan niet meer normaal bewegen.

Always assume the worst when telling people what to do

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solid Q Bekijk bericht
    Ik snap u toch niet echt. Je maakt een thread aan ivm een zieke kip, maakt er zelfs foto's van. Je vraagt advies en als een grote groep mensen dan zeggen, ga naar de dierenarts kijk je raar op?

Je zoekt blijkbaar enkel maar redenen om er niet mee naar de dierenarts te gaan (ik ben student en heb geen geld, geen auto, het is mijn dier niet, het is maar een kip). Awel ga dan nu naar buiten en maak het beest af? Oh neen, dat wil je ook niet... dan maar wachten op mammie h้
    Ik heb vroeger op de scouts wel kippen onthoofd, maar ik ben daar gewoon niet happig op om dat te doen met een beest dat je elke dag ziet rond wandelen.

Maar dierenarts is er wat over voor een dier waar we niet eens een naam aan hebben gegeven. Gelijk het er daar uitziet gaat dat wel wat kosten.

En redenen zoeken om niet naar dierenarts gaan "student", "geen geld voor zoiets", "geen auto", dat zijn gewoon feiten. Moet ik de bus nemen? Moet ik mijn telefoonrekening links laten liggen? Het is misschien een huiskip maar het is een KIP he.

iTrader
    8 (100%)
    Voila, mijn moeder is thuis gekomen en we zijn dan naar de dierenarts gegaan. Daar eens bekeken maar het was al meteen duidelijk natuurlijk. Het zag er nog 3 keer slechter uit dan ik dacht. Was half opgegeten ofzo, het zag er gewoon niet uit. De dierenarts zei ook al van "als ge da moet fiksen, das nie te doen". Dusja, spuitje gegeven.

Nog een geluk trouwens dat dat allemaal jonge meisjes zijn daar, praktisch alle dierenartsen waren komen kijken en waren ontroerd Ze hebben daarom enkel consultatiekosten van 25 euro aangerekend, dus geen spuitje.

De hond zal haar missen, dat was zijn speelkameraadje!

Member Monoslay's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je hebt het juiste gedaan door naar de dierenarts te gaan.

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hebben ze niet gezegd wat de kip dan had? Zo maden die beginnen te vreten aan een levend wezen vind ik toch maar voos. Misschien een infectie door een bacterie dan?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten