Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 101
    Member Jenthe's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)

Roaccutane en consoorten - Ervaringen

Ik neem sinds een week nu hét middel tegen acne: Roaccutane (meer bepaald Isosupra Lidose, is het zelfde principe dacht ik?). Zelf voelde ik al zeer vlug effect in de vorm van een droge huid waardoor de puistjes minder 'fel' werden. De bijwerkingen zijn voorlopig beperkt tot enorm schilferige huid en droge lippen. Ik draag ook lenzen maar gelukkig heb ik van droge oogleden nog geen last gehad (heb druppeltjes gekregen ter preventie). In deze thread had ik graag ervaringen van andere forumleden gelezen eventueel aangevuld met wat tips. Ik zal proberen regelmatig een post achter te laten met mijn huidige situatie, een soort van dagboek dus.

Member BLUBTHEBLUB's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    binnen een maand of 3 ben je puistvrij

je pillen wel goed blijven nemen, ook wanneer je puistvrij bent en nooit skippen

iTrader
    53 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUBTHEBLUB Bekijk bericht
    binnen een maand of 3 ben je puistvrij

je pillen wel goed blijven nemen, ook wanneer je puistvrij bent en nooit skippen
    Bedankt voor je reactie, ben wel zo eentje die er op let dat ik niets oversla Hoe lang duurde zo'n kuur bij jullie eigenlijk? De arts zei dat het ongeveer een half jaar zal duren. En nemen de bijwerkingen af naarmate je het medicijn langer neemt?

Member BLUBTHEBLUB's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    neen, 6 maanden ongeveer

altijd je lippen goed insmeren met zo een lipzalfje.. daar ga je 6 maanden last van hebben en kan je niet veel aan doen

iTrader
    53 (100%)
    Hmm, spijtig maar had ik wel kunnen verwachten.

Approved 9-lifer Dizzee's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Heb het vroeger genomen maar ben moeten stoppen wegens serieuze bijwerkingen. (nachtblindheid, letters die dansten voor m'n ogen tijdens het lezen).

Maar het is een goed medicijn en heeft ervoor gezorgd dat ik niet zoveel last meer heb van acné.
    Laatst gewijzigd door Dizzee; 2 april 2011 om 21:36

iTrader
    53 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dizzee Bekijk bericht
    Heb het vroeger genomen maar ben moeten stoppen wegens serieuze bijwerkingen. (nachtblindheid, letters die dansten voor m'n ogen tijdens het lezen).

Maar het is een goed medicijn en heeft ervoor gezorgd dat ik niet zoveel last meer heb van acné.
    Hoe lang heb je het ongeveer genomen voor je stopte?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Zelf drie kuren gehad van elk zes maanden inderdaad. Meestal blijft de acné weg na de eerste kuur maar in sommige gevallen komt het terug en start je weer bij het begin. Bijwerkingen kunnen na de kuur nog een tijdje blijven bestaan, een paar maanden gemiddeld. Vaak en preventief lippen insmeren, maar dat is al vermeld.

Member spoon's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Weblogs
    2
    heb ook een kuur gedaan met roacutane
    maar na de zomer kwam het terug weliswaar in lichtere vorm
    dan iets anders gekregen omdat je zo kort op elkaar geen 2de kuur mocht beginnen dus ben benieuwd of ze gaan weg blijven na deze pillen

iTrader
    53 (100%)
    Heb zo'n grote 'onderhuidse' puist op mijn kin. Je zier er vanbuiten niet zo heel erg veel van maar het voelt aan alsof er een enorme joekel je kin bedekt. Hopelijk trekt hij snel weg

Approved 9-lifer Dizzee's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jenthe Bekijk bericht
    Hoe lang heb je het ongeveer genomen voor je stopte?
    Toch vrij lang want ik had het heel erg zitten.

Heb een kuur van 9 maand gehad en een jaar later nog één van 6 voor ik stopte.

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    9 maand genomen, geen last meer van.
    Je moet een aantal mg per kilo lichaamsgewicht hebben voor een permanent effect zei mijn dermatoloog dus pols daar in elk geval es naar.

Bijwerkingen:
    Rugpijn, droge lippen, spierpijn en hier en daar een pigmentvlekje op mijn armen.
    Amper alcohol aangeraakt om mijn lever te sparen.

Member stagepotato's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Ik heb een paar jaar terug 2x 3 maand roaccutane genomen. Nu terug bezig, 3de maand ondertussen, met 20mg roaccutane/dag, nog 6 maand te gaan dus zei de dermatoloog. Niets van puistjes nog eigenlijk, maar ik blijf het nemen om er hopelijk na die 9 maand definitief van af te zijn.
    Ik heb ook nooit echt harde acné gehad, meer van die puistjes die rode plekken achterlaten en dat stoorde mij dus enorm, alhoewel het waarschijnlijk amper opviel voor iemand anders . Ik drink ook geen alcohol tijdens de kuur of toch amper en ik heb eigenlijk weinig last van bijwerkingen buiten de droge lippen.

Crew Member Rubmifer's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iemand Bekijk bericht
    9 maand genomen, geen last meer van.
    Je moet een aantal mg per kilo lichaamsgewicht hebben voor een permanent effect zei mijn dermatoloog dus pols daar in elk geval es naar.

Bijwerkingen:
    Rugpijn, droge lippen, spierpijn en hier en daar een pigmentvlekje op mijn armen.
    Amper alcohol aangeraakt om mijn lever te sparen.
    Ik ben er nu ook met bezig. Sinds een 3tal weken overgestapt naar 30mg, maar dat zal wel nog verhoogd worden normaal gezien. Bijwerkingen zijn bekend ja. Vooral droge lippen hier, en het feit dat ik een lippentrekker kan zijn (mijn slechtste eigenschap) helpt al niet veel. Dat vel gaat eraf alsof het niets is en dan bloeden maar. Moet daar echt mee stoppen.

Voor de rest in het begin vaak last van hoofdpijn ook, maar dat is ondertussen wel gestopt. Rugpijn heb ik alleen last van als ik in bepaalde posities zit. Gelukkig heb ik er geen last van als ik aan het simracen ben. Voor de rest niet al te veel last van. Spierpijn heb ik eigenlijk ook nog niet gehad. Een paar keer aan de arm, maar niet voor zo lang.

Mijn dermatoloog zei dat het bij mij een kuur van 11 maanden kon zijn. Maar goed, ik ben nu anderhalve maand bezig met roacutane, en de eerste maand zoals velen geen verbetering. Maar nu begint mijn gezicht toch minder rood te staan en fleurt het wat meer op. Hopelijk trekken ze nu vlug weg.
    "You know what, there's a ton of lore on unicorns too. In fact, I hear that they ride on silver moonbeams, and that they shoot rainbows out of their ass!" -Dean Winchester

HRM
    HRM is offline
    Member HRM's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Nu niet om te lachen of zo en kan misschien raar overkomen, maar voor het slapen vaseline op de lippen smeren. Deed dit elke avond en had nooit last van droge lippen overdag, probeer maar eens. In het begint voelt dat wel vettig en lastig aan, maar na een tijd ben je wel blij dat je het doet.

Member Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou toch ook fysiologische oplossing gebruiken voor uw neus (en uw ogen als het nodig is). Ik heb het zelf niet gehad, maar de bloedneuzen die ge krijgt van een te droge neus zijn niet te ontzien

iTrader
    53 (100%)
    Hmm, in neem blijkbaar toch wat meer dan de meesten hier, al direct 32 mg/dag, of kan het ermee te maken hebben dat ik Isosupra Lidose neem? En weet iemand de bijwerkingen van alcohol tijdens zo'n kuur? Voel je iets als je twee biertjes zou drinken?

Platinum Member Vandalize_'s schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Ik neem Klinotab, zijn van die kleine oranje
    Een kuur van 3 maand, kmoet er nog 2 maand van doen
    Resultaat is verbluffend, ik heb ongelooooofelijk minder last van acne/roodheid
    Aloewel dat er soms wel een mini'ken komt piepen maar dat is niet erg
    Maar ik heb nu het gevoel dat het effect wat stilvalt

Ik heb niets van bewerken, geen droge huid of lippen.

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellrabbit Bekijk bericht
    Ik zou toch ook fysiologische oplossing gebruiken voor uw neus (en uw ogen als het nodig is). Ik heb het zelf niet gehad, maar de bloedneuzen die ge krijgt van een te droge neus zijn niet te ontzien
    Zeker vermeldenswaardig. De bloedneuzen die ik heb gehad op die 10 maand zijn 500+ waarschijnlijk. Gigantisch ambetant maar heeft ook wel grappige situaties opgeleverd. ^^

Member Foezjie's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mijn broer heeft nog roaccutane gebruikt en dat heeft wel veel geholpen bij hem. Na de pillen (dat waren toch pillen denk ik) had hij nog een zalf met roaccutane, maar veel minder. Die heb ik ook even gebruikt en da helpt ook wel goed.

Blijkbaar moogt ge wel geen bloed geven als ge minder dan een maand geleden nog roaccutane ebt gebruikt. Kheb dat een paar weken geleden nog geleerd

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten