Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
    Crew Member tynoesj's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)

Vervangen draaiknop verwarming

Ahoi!

Ik ben er een paar dagen geleden in geslaagd de draaiknop van mijn verwarming eraf te breken... Voor ik het wist had ik ze in mijn hand.

Nu, omdat deze verwarming eerder al uit de muur viel omdat er iemand op ging zitten, bel ik dit liever niet door naar de kotbaas en wil ik dit repareren op mijn eigen kosten.

Echter heb ik dit nog nooit gedaan, en ik heb geen zin van mijn kot een zwembad te maken door er onvoorbereid aan te beginnen

Dit is dus afgebroken:
    http://www.tinusvandevelde.com/scree...09.09_c350.png

Van dit:
    http://www.tinusvandevelde.com/scree...06.32_87d3.png

Ik hoop zo iets te kunnen vinden in de gamma.

Nu de onduidelijkheden:
    - moet ik de centrale verwarming afzetten voor ik dit vervang?
    - kan er water lekken terwijl ik dat doe? (^)
    - hoe vervang ik dit precies?
    - de verwarming staat momenteel op 3/5 te draaien, kan ik da staafke dat er zo uitsteekt meer uittrekken/erin duwen zodat deze uit staat? Of is dat geen goed idee.

No need to flame, ik ben een leek op dit vlak en ik vond niet direct iets op google. Iemand die 't mij in 10 regels in detail kan uitleggen wat ik precies moet doen zou mij al veel verder helpen!

Alvast bedankt!

Member Dark_ParaSite's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    volgens mij moet ge dan water van de radiatoren aflaten?

iTrader
    28 (97%)
    Geen idee, op internet vind ik verschillende dingen...

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik ben zelf zeker ook geen kenner, maar als je 100% zeker wil spelen:

- draai de volledige thermostaatkraan eraf (kop (die je in je handen hebt) én kraan zelf. Hou wel een emmer bij de hand, want je zal wel wat water verliezen. Als je in een huis woont met véél verdiepen boven je, hou dan meer dan 1 emmer bij de hand . Je hebt natuurlijk een moersleutel daarvoor nodig (heb je dit?)
    - ga met de kraan naar een speciaalzaak (of Gamma/Brico/... als je echt niet anders kan) en vraag daar welke kop erop moet.
    - installeer die kraan terug.

(en verwittig de medebewoners dat ze even geen verwarming zullen hebben én er lucht in de verwarming zit).

Alles wat ik hier nu schrijf is enkel een optie indien je NIET geholpen wordt door iemand anders, gezien je waarschijnlijk het véél eenvoudiger en minder problematisch kan oplossen.

Meer dan waarschijnlijk moet je gewoon simpelweg een nieuwe kop kopen en de restjes uit de radiatorkop peuteren, maar ik ken daar niet genoeg van om het op een foto te kunnen zien (je kan natuurlijk ook gewoon al met die kop naar een speciaalzaak gaan, maar neem dan mss die foto's mee)
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member Rizla+'s schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Lijkt mij dat je het er terug op kunt lijmen... Draai mss eens je verwarming helemaal toe, zodat je het er juist op zet (dat je het niet op 2 zet en eigenlijk op 4 staat).

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Op het eerste zicht kan je de knop apart vervangen door die grote ronde 'moer' los te draaien met een waterpomptang. Is verschillend per type kraan dus het beste is om met uw afgebroken knop even naar een vakhandel of zo te gaan en daar ff informeren.

Om het water af te laten moet je de ketel uitschakelen en achteraf de boel ontluchten, dat laat je best door je huisbaas/vakman doen want als je daar iets aan verneukt draai je nog eens op voor die kosten.

Member Lord Kveldulv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik denk dat wij ongeveer hetzelfde type hebben, alleen nieuwer. Bij installatie stond er provisoir een klein draaiknopke op dat achteraf door de echte knop vervangen is. De knop die bij u afgebroken is dus.
    Normaal gezien moet ge niks open gooien, maar als da wel zo moest zijn zou ik het nie zelf doen. Kan idd (ne hoop) water uitkomen. Ook de CV moet tijdelijk uitgeschakeld en afgekoppeld worden (kranen toezetten aan de buizen die van de CV vertrekken). Ontluchten zult ge ook nog moeten doen en eveneens water bijvullen als het niveau te veel gezakt is. Dan moet ge al weten waar heel de boel steekt en hoe het werkt.

Member Deus-ex's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    zoals skinki het zegt! gwn die moer eraf doen : dan zullen de kapotte pootjes eruit vallen en kan je een nieuwe gaan kopen en installeren !

en is het nu niet lekker warm op uw kot?

Member fluffster71's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Ge moet gewoon die ijzeren ring losdraaien en de resterende stukjes plastiek uitpeuteren. Dan een nieuwe kop erop en vastzetten met die ijzeren ring.

En ik zou nu wel proberen om dat knopje (in het midden waar die draaiknop vroeger tegen zat) in te duwen en vast te zetten. Want het moet daar echt wel f*cking heet zijn nu met dat knopje er gans uit

iTrader
    28 (97%)
    Jep heb da nu gedaan en een hele constructie gemaakt om dat knopje ingeduwd te houden voor dit weekend. Alvast bedankt, ik denk wel dak het ga redden nu blijkbaar zit er hier iemand op kot die er nog veel van afweet

Alvast bedankt iedereen! Deze mag dicht!

Member
    iTrader
    0
    Danfoss kop op Heimeier lichaam?
    doet er niet toe, to the point:

Neen, je hoeft het water niet af te laten om de kop te vervangen.
    Gewoon de M30 chrome ring losdraaien en een andere opzetten.

Wel als je de nieuwe opzet, de knop volledig opendraaien, dan op de kraan
    vijzen en dan pas instellen.

Groetjes

Approved 9-lifer Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Jep , vandaag op school int labo nog zo een vervangen.

Ijzeren ring losdraaien, plastiek uitpeuteren, thermostaatkraan volledig opendraaien, monteren en dan instellen.

Heel wat gemakkelijker dan dit in ieder geval.
    http://products.ecc.emea.honeywell.c...ge51cohres.tif

(alhoewel 't wel plezant is om ermee te experimenteren eenmaal je weet hoe dat het in elkaar zit.

Member
    iTrader
    0
    Zou me straf lijken als daar water bij gemoeid is.

Gewoon die geribbelde ring losdraaien, die kapotte plastic restjes wegdoen en uwe nieuwe kraan in de plaats ervan zwieren, weliswaar opengedraaid en dan die geribbelde ring terug vastdraaien.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jack-in-the-box Bekijk bericht
    Heel wat gemakkelijker dan dit in ieder geval.
    http://products.ecc.emea.honeywell.c...ge51cohres.tif

(alhoewel 't wel plezant is om ermee te experimenteren eenmaal je weet hoe dat het in elkaar zit.
    wij hebben er net zo'n gekocht (ook van honeywell, wel ander model). is idd leuk

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten