Pagina 9 van 21 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 180 van 418
    Member domigees's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een van de betere documentaires dat ik vind is tornado alley
    over tornado's

Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Niet echt een documentaire maar misschien wel interessant: over een ruim half uur komt er op BBC1 een reportage waarin Richard Hammond (Top Gear) naar de bodem van de oceaan gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exorikos Bekijk bericht
    De videokwaliteit is beter en het aanbod is ruimer. Die hele reeks van Susskind over Modern Physics wil ik bekijken, maar het is wel heel tijdrovend. Ik ben nu aan het kijken naar de lessen over statistische mechanica (herexamen ) en het is alleszins zeer goed uitgelegd en het programma loopt tot hiertoe vrij gelijk met mijn cursus, ookal doen ze er soms wat langer over. Het enige dat me irriteert zijn de soms idiote vragen of opmerkingen van studenten daar. Mensen die de know-it-all willen uithangen.
    Ik ga kijken.

Member Link_006_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een goede maand geleden Monster Fish gezien met Snakeheads. Nu een week ofzo geleden ook over deze Snakeheads in Amerika in Fishzilla. Blijkbaar is er zeer weinig te doen tegen deze roofvis. Zouden die hier ook zo een ecosysteem kunnen overnemen of is het in een volledig ander klimaat dat ze leven? Even op youtube gezocht naar Snakehead en kwam uit bij iets van "Snakehead uit aquarium" ofzo dus is hier in NL/BE. Nu zou die vis in Amerika uitgezet zijn (omdat ze zeer groot kunnen worden) zullen er wel mensen zijn/komen die ze hier uitzetten. Kunnen die hier overleven?

Member DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin Bekijk bericht
    Wat is er beter aan?
    Ik ga eens kijken.

Ik heb eens een mooi hoorcollege (onderdeel van een volledig semester) gezien van een oudere vrouw van Berkeley-university die anatomie doceert en haar eerste les met een hoedendoos begon.
    Heeft iemand daar een link van? Ik kon het niet meer terugvinden maar het is het kijken waard.
    Integrative Biology 131 - General Human Anatomy - YouTube

Berkeley zet net zoals Stanford bijna alle lessen online. Zeer leerrijk.
    Als je geÔnteresseerd bent in online les volgen dan is http://www.khanacademy.org/ ook heel interessant.

~Heads up!
    Deze avond om 10 uur begint er op BBC2 weer een interessante docu over wiskunde met Marcus du Sautoy.
    Laatst gewijzigd door DaFreak; 27 juli 2011 om 18:48

Mee
    Mee is offline
    Member Mee's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Deze avond om 10 uur begint er op BBC2 weer een interessante docu over wiskunde met Marcus du Sautoy.
    Schrap de "interessante" al maar.
    Imo een docu van absoluut niks: schoon beeldjes, veel muziek maar totaal geen inhoud. 10 keer hetzelfde zeggen en eigenlijk niks uitleggen, of zo basis als het maar kan.
    - Priemgetallen, het zou maar erg zijn moest je niet weten wat dat zijn (toch zeker in dit forum).
    - Pi vind je terug in een cirkel, wow!
    - Muzieknoten verschillen van elkaar in frequentie, jawel!
    - Afgevuurde projecten maken een parabolische (dit woord is niet gevallen btw) vlucht!

Juist dat prehistorisch beest was cool, vooral zijn stijgen en dalen via de lucht zoals een onderzeeŽr en zijn "behuizing" was ook heel indrukwekkend.

Sorry, ik moest effe mijn hart luchten na een uur te zitten hopen op ťchte interessante informatie...

Member Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bah, net de aflevering van The Universe gezien over parallel universes. Wat een onzin is dat toch. Een hoop speculatieve theorieŽn die niks experimentele basis hebben en zelfs geen consistente theorie hebben, voorstellen als waarheid.

Member
    iTrader
    0
    Ancient Aliens doet me soms toch serieus nadenken. ze komen met onozele dingen af maar ook met dingen waar men niet omheen kan

Member danzig_6's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    net een paar afl van Human Planet bekeken en das toch terug weer wreed de moeite.

hopelijk zal de bbc in de toekomst niet moeten snoeien in hun docu's wegens hun geldproblemen...

Member spliffrider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falc.be Bekijk bericht
    Ancient Aliens doet me soms toch serieus nadenken. ze komen met onozele dingen af maar ook met dingen waar men niet omheen kan

zoals?

Laat mij u helpen om er omheen te geraken.

Member Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Videozone

Ongelofelijk.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Ja, dat is hem.
    Om de een of andere reden heb ik de indruk dat die Americanen beter zijn in het lesgeven, het tempo ligt daar lager dan hier maar je onthoudt het wel.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mee Bekijk bericht
    Schrap de "interessante" al maar.
    Imo een docu van absoluut niks: schoon beeldjes, veel muziek maar totaal geen inhoud. 10 keer hetzelfde zeggen en eigenlijk niks uitleggen, of zo basis als het maar kan.
    - Priemgetallen, het zou maar erg zijn moest je niet weten wat dat zijn (toch zeker in dit forum).
    - Pi vind je terug in een cirkel, wow!
    - Muzieknoten verschillen van elkaar in frequentie, jawel!
    - Afgevuurde projecten maken een parabolische (dit woord is niet gevallen btw) vlucht!
    Dat is inderdaad niet echt interessant voor iedereen die een klein beetje algemene ontwikkeling heeft.
    Ze (wetenschappers) hebben overigens lang gedacht dat afgevuurde projectien recht omlaag vallen na een halve paraboolvorm te hebben gevolgd.

Ongelofelijk.
    Wat? Dat mensen zoveel plastic in de zee dumpen dat er plastic eilandjes ontstaan?

Member
    iTrader
    0
    Bah, net de aflevering van The Universe gezien over parallel universes. Wat een onzin is dat toch. Een hoop speculatieve theorieŽn die niks experimentele basis hebben en zelfs geen consistente theorie hebben, voorstellen als waarheid.
    Het probleem van veel van die documentaires (vooral als we dan nog eens nat geo bij betrekken), doen alsof wat zij zeggen DE waarheid is. Terwijl dat gewoon een theorie is. Maarja das ni zo spectaculair ofzo verzekers (kstoor mij daar enorm aan)

Member SkeeWax's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gisteren heb ik een mooie docu gezien op Canvas. Wonders of the solar system. Kvond het wel de moeite en alles goed uitgelegd ook.

Member Fighting Hobbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boostah Bekijk bericht
    Het probleem van veel van die documentaires (vooral als we dan nog eens nat geo bij betrekken), doen alsof wat zij zeggen DE waarheid is. Terwijl dat gewoon een theorie is. Maarja das ni zo spectaculair ofzo verzekers (kstoor mij daar enorm aan)
    Die sensatie is ook wel iets waar ik me aan kan ergeren, heb er laatst nog discussie over gehad met een aantal fysici. In die docu's hoor je steeds dingen als "In quantum physics anything is possible!", tot op het belachelijke af.

Langs de andere kant, als dat dan echt de interesse in wetenschap aanwakkert is het misschien een noodzakelijk kwaad...

Member grifter's schermafbeelding
    iTrader
    73 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin Bekijk bericht

Wat? Dat mensen zoveel plastic in de zee dumpen dat er plastic eilandjes ontstaan?
    Niet gekeken dus....

Member TimeFtw's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Videozone

Ongelofelijk.
    Idd, hallucinant. Maar wie kan zich nog een wereld zonder plastic voorstellen...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spliffrider Bekijk bericht
    zoals?

Laat mij u helpen om er omheen te geraken.
    stenen die perfect haaks zijn en zo zwaar zijn dat we die zelfs vandaag niet kunnen bewegen, toch liggen ze daar al duizenden jaren. bovendien de op 1 na hardste steensoort op aarde

dezelfde stenen waarin groeven zitten met zo'n kleine tolerantie die vandaag zeer moeilijk te halen is.

rijen en kolommen van stenen die perfect haaks staan, opnieuw duizenden jaren oud.

kaarten van honderden jaren oud waarop antartica zonder ijs getekend is.

Approved 9-lifer svp46's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Videozone

Ongelofelijk.
    Leuk detail: op 4:30 zie je dat ze allerlei dingen laat zien waardoor dieren dood zijn gegaan.
    Allemaal in verschillend plastic zakjes gestoken

Member spliffrider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falc.be Bekijk bericht
    stenen die perfect haaks zijn en zo zwaar zijn dat we die zelfs vandaag niet kunnen bewegen, toch liggen ze daar al duizenden jaren. bovendien de op 1 na hardste steensoort op aarde

dezelfde stenen waarin groeven zitten met zo'n kleine tolerantie die vandaag zeer moeilijk te halen is.

rijen en kolommen van stenen die perfect haaks staan, opnieuw duizenden jaren oud.

kaarten van honderden jaren oud waarop antartica zonder ijs getekend is.
    En de bewijzen daarvan? De bronnen? Daar worden fantastische zaken in beweerd; dus is er ook een overdonderend en ontegensprekelijk bewijs nodig om die te staven.

noem de concrete voorbeelden; zeg de locatie van die stenen of geef een link naar het bijhorende artikel en ik zoek met plezier google af naar betere verklaringen dan die aangeboden in die crappy SF "docu"

Die kaarten van antartica... Hoe weet ge dat die accuraat zijn; en hoe weet ge dat die zo oud zijn?

Stenen die haaks op elkaar liggen worden over het algemeen toegeschreven aan erosie ( de zachtere steen / zand ) wordt weg ge-erodeerd en zo blijft een klaarblijkelijk onmogelijk natuurlijk ontstane rotsformatie over.

Er zijn ganse delen land die klaarblijkelijk "haaks" op de ondergrond liggen. de ontdekking daarvan is een van de aanzetten geweest tot het uitwerken van de theorie van tectonische platen; de plasticiteit van de aardmantel; en de beweging van de continenten.
    Noi viviamo sommersi nel fondo d'un pelago d'aria
    E. Toricelli

Pagina 9 van 21 EersteEerste ... 567891011121319 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 2 gebruikers deze discussie. (1 leden en 1 gasten)

1. Gertos45

Regels voor berichten