Pagina 11 van 28 Eerste ... 78910111213141521 ... Laatste
    Solid Q's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Daarnet Louis Theroux's African Hunting Holiday gezien. Mooie reportage, maar soms kan die toch zo etterig doen hé. Op het einde werd em mooi op zijn plaats gezet door een Zuid Afrikaanse wildkweker.

Volledige reportage : http://topdocumentaryfilms.com/louis...nting-holiday/
    "And, irrespective of what one might assume, in the life of a science, problems do not arise by themselves. It is precisely this that marks out a problem as being of the true scientific spirit: all knowledge is in response to a question. If there were no question, there would be no scientific knowledge. Nothing proceeds from itself. Nothing is given. All is constructed." - Social Constructivism

Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind Louis Theroux zijn docu's wel geweldig.

iTrader
    0
    Idd, Louis Theroux zijn stijl is wel amusant. En meestal niet zo subjectief als de meeste documentaires van dat type. Hij nuanceert de zaak vaak, zoals op't einde van die docu over african hunting. Daar haalt die kweker toch enkele sterke tegenargumenten aan, de meeste andere docu-makers zouden zo'n fragmenten eruit laten.
    Michael Moore bijvoorbeeld. Die laat steeds 1 mening zien: de zijne, zo vreselijk subjectief en bijna manipulerend. Ik walg echt een beetje van die zijn stijl.

iTrader
    0
    ‎"Louis Theroux and The Nazi's", "Inside the Human Body: Creation", "Ray Mears - Northern Wilderness", "Frag: the Documentary".....Gaan met die Zondag-Uitbrakdag!!! Docunet, de beste online documentaires kijken...

Mensen nog suggesties voor echt botte hd docus???

?therapy?'s schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

spliffrider's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ?therapy? Bekijk bericht
    Canvasbeschrijving zegt 3 delig??

Dit is een 5delige reeks bij mijn weten
    Ze hebben wellicht weer grof liggen knippen?

Is wel zwaar OK reportage (HD kwaliteit etc.) Maar Brian Cox is zo een ongelooflijke eikel imo. Kan die zijn dwaze kop echt niet meer zien. Totaal charismaloos; en docu's met hem als host gaan imo te vaak de amerikaanse toer op.

mijn favo reeks ooit is BCC - the planets
    "Planets" The Planets (DVD) at BBC Shop
    Veel aandacht voor de geschiedenis van de astronomie.

Zeker het deel over de Voyager missie is zo ongelooflijk goed gemaakt.
    Commentaar van Samuel West (imo beste docu stem na Attenborough )
    Muziek van de klassieke "the planets" suite van Gustav Holst. Reeks is gewoonweg AF.
    Noi viviamo sommersi nel fondo d'un pelago d'aria
    E. Toricelli

Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ‪StanfordUniversity's Channel‬‏ - YouTube

Veel betere kwaliteit dan MIT OpenCourseWare en er is een uitgebreid assortiment. Het zijn geen documentaires, maar echte lessen gegeven door Leonard Susskind. Zeer leerrijk.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

iTrader
    0
    iemand die een goeie BR docu kent over de coral reefs? vind de kleuren en het leven rond de riffen echt prachtig.

thx !

Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exorikos Bekijk bericht

Veel betere kwaliteit dan MIT OpenCourseWare en er is een uitgebreid assortiment. Het zijn geen documentaires, maar echte lessen gegeven door Leonard Susskind. Zeer leerrijk.
    Wat is er beter aan?
    Ik ga eens kijken.

Ik heb eens een mooi hoorcollege (onderdeel van een volledig semester) gezien van een oudere vrouw van Berkeley-university die anatomie doceert en haar eerste les met een hoedendoos begon.
    Heeft iemand daar een link van? Ik kon het niet meer terugvinden maar het is het kijken waard.
    If you think education is expensive, try ignorance.

Exorikos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De videokwaliteit is beter en het aanbod is ruimer. Die hele reeks van Susskind over Modern Physics wil ik bekijken, maar het is wel heel tijdrovend. Ik ben nu aan het kijken naar de lessen over statistische mechanica (herexamen ) en het is alleszins zeer goed uitgelegd en het programma loopt tot hiertoe vrij gelijk met mijn cursus, ookal doen ze er soms wat langer over. Het enige dat me irriteert zijn de soms idiote vragen of opmerkingen van studenten daar. Mensen die de know-it-all willen uithangen.
    Physics is like sex: Sure, it may have practical results, but that is not the reason we do it. ~ R. Feynman
    All science is either physics or stamp collecting. ~ E. Rutherford
    S'il est vrai qu'on construit des cathédrales aujourd'hui dans la Science, il est bien dommage que les gens n'y puissent entrer, ne puissent pas toucher les pierres elles-mêmes.

domigees's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een van de betere documentaires dat ik vind is tornado alley
    over tornado's
    Xbox one GT domi BE
    Broken Arrow:Multigaming PC clan

Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Niet echt een documentaire maar misschien wel interessant: over een ruim half uur komt er op BBC1 een reportage waarin Richard Hammond (Top Gear) naar de bodem van de oceaan gaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exorikos Bekijk bericht
    De videokwaliteit is beter en het aanbod is ruimer. Die hele reeks van Susskind over Modern Physics wil ik bekijken, maar het is wel heel tijdrovend. Ik ben nu aan het kijken naar de lessen over statistische mechanica (herexamen ) en het is alleszins zeer goed uitgelegd en het programma loopt tot hiertoe vrij gelijk met mijn cursus, ookal doen ze er soms wat langer over. Het enige dat me irriteert zijn de soms idiote vragen of opmerkingen van studenten daar. Mensen die de know-it-all willen uithangen.
    Ik ga kijken.
    If you think education is expensive, try ignorance.

Link_006_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een goede maand geleden Monster Fish gezien met Snakeheads. Nu een week ofzo geleden ook over deze Snakeheads in Amerika in Fishzilla. Blijkbaar is er zeer weinig te doen tegen deze roofvis. Zouden die hier ook zo een ecosysteem kunnen overnemen of is het in een volledig ander klimaat dat ze leven? Even op youtube gezocht naar Snakehead en kwam uit bij iets van "Snakehead uit aquarium" ofzo dus is hier in NL/BE. Nu zou die vis in Amerika uitgezet zijn (omdat ze zeer groot kunnen worden) zullen er wel mensen zijn/komen die ze hier uitzetten. Kunnen die hier overleven?
    For science, you monster

DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin Bekijk bericht
    Wat is er beter aan?
    Ik ga eens kijken.

Ik heb eens een mooi hoorcollege (onderdeel van een volledig semester) gezien van een oudere vrouw van Berkeley-university die anatomie doceert en haar eerste les met een hoedendoos begon.
    Heeft iemand daar een link van? Ik kon het niet meer terugvinden maar het is het kijken waard.
    Integrative Biology 131 - General Human Anatomy - YouTube

Berkeley zet net zoals Stanford bijna alle lessen online. Zeer leerrijk.
    Als je geïnteresseerd bent in online les volgen dan is http://www.khanacademy.org/ ook heel interessant.

~Heads up!
    Deze avond om 10 uur begint er op BBC2 weer een interessante docu over wiskunde met Marcus du Sautoy.
    Laatst gewijzigd door DaFreak; 27 juli 2011 om 18:48

Mee's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaFreak Bekijk bericht
    Deze avond om 10 uur begint er op BBC2 weer een interessante docu over wiskunde met Marcus du Sautoy.
    Schrap de "interessante" al maar.
    Imo een docu van absoluut niks: schoon beeldjes, veel muziek maar totaal geen inhoud. 10 keer hetzelfde zeggen en eigenlijk niks uitleggen, of zo basis als het maar kan.
    - Priemgetallen, het zou maar erg zijn moest je niet weten wat dat zijn (toch zeker in dit forum).
    - Pi vind je terug in een cirkel, wow!
    - Muzieknoten verschillen van elkaar in frequentie, jawel!
    - Afgevuurde projecten maken een parabolische (dit woord is niet gevallen btw) vlucht!

Juist dat prehistorisch beest was cool, vooral zijn stijgen en dalen via de lucht zoals een onderzeeër en zijn "behuizing" was ook heel indrukwekkend.

Sorry, ik moest effe mijn hart luchten na een uur te zitten hopen op échte interessante informatie...

Pagina 11 van 28 Eerste ... 78910111213141521 ... Laatste

Regels voor berichten