|
||||||
| Natuur, wetenschap & technologie - Alle discussies over natuur, wetenschap en technologie. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#82 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
![]() Nu dacht hij dus dat dat mandje zijn pisplaats was of zo. Wél raar, want normaal pist een hond toch in géén mand. Maar die van ons, dus wél. ![]() We hebben de mand dan weg gedaan, en toen piste hij gelukkig wél buiten. ![]() Citaat:
Kooi in --> Hij piste zichzelf gewoon doodleuk onder. 3 uur lang er buiten mee wandelen --> Hij hield het gewoon 3 uur lang op. Hij was nog maar nét aan de voordeur, of hij piste de mat onder. Enzovoorts...maar ja die hond dacht dus dat hij héél hard slaag ging krijgen als hij z'n behoeftes buiten zou doen. Die hond stierf nog liever dan buiten te pissen. ![]() Laatst gewijzigd door makila; 21 november 2009 om 20:43 |
||||||
|
|||||||
|
|
#83 (permalink) | ||||
|
Als je je hond om het uur buiten laat voor een 10min, dan gaat hij na een kleine week zelf vragen om zijn behoefte buiten te doen. Alez dat doet onze hond nu toch. Hij heeft maar één keer binnen zijn behoefte gedaan en serieus kwaad geweest. Nu moet ik wel zeggen dat wij nogal een mietje van een hond hebben.
|
||||
|
|||||
|
|
#84 (permalink) | |||||
|
Nee, ik ben niet allergisch voor hondenharen, ik ben echter WEL zo sociaal om aan anderen te denken die dit wel zijn en dan doel ik hier even vooral op GMotha die het blijkbaar egoïstisch vindt van mensen die zo'n allergie hebben om te vragen om hier rekening mee te houden. Gelukkig zijn er ook nog mensen die wel sociaal zijn en die rekening houden met anderen.
Niet dat het er ook maar iets toe doet m.b.t. dit standpunt maar ik ben juist iemand die zeer goed kan omgaan met honden, hooguit heb ik eens een probleem met de baasjes wanneer ze de stront van hun hond niet opruimen. Citaat:
Toevallig ben ik allergisch voor pollen (en nog wat andere zaken zoals kattenharen) maar ja, we kunnen moeilijk even alle bomen kappen, wel kunnen we honden niet binnen laten in winkels, restaurants enz. met als enige uitzondering hulphonden voor blinden en zwaar gehandicapten, dat levert voor niemand een groot probleem op. Laatst gewijzigd door Benjamin; 21 november 2009 om 21:19 |
|||||
|
||||||
|
|
#85 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Als ik met een kat op de bus moet, en ik moet naast iemand gaan zitten (als er veel volk is), vraag ik wel altijd of ze allergisch zijn. Maar k vraag het niet aan de hele bus, er zijn tenslotte mensen genoeg die bvb gwn met hun hond op de bus stappen. |
|||||
|
||||||
|
|
#86 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#87 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Zelf ben ik nooit allergisch geweest voor honden (wel enigzins voor katten en toch kan ik het niet laten om veel aandacht te geven aan de kat van mijn moeder (kat die als welp door een ander werd gedumpt in het bos)) maar ik heb wel als kind door andere allergene reacties regelmatig zo weinig zuurstof gekregen dat ik een sterk verminderd bewustzijn had. Nu heb ik dat eerder in geringe mate. Veel mensen onderschatten enorm hoe extreem zo'n allergische reactie kan zijn op wat voor een kleine concentratie aan allergenen. Wanneer eenmaal een klein aantal cellen van het immuunsysteem zijn geactiveerd dan activeren die weer een hoop andere cellen die allemaal allerlei stofjes vrijzetten. Goed dat je het vraagt aan de persoon naast wie je gaat zitten. Laatst gewijzigd door Benjamin; 23 november 2009 om 18:07 |
|||||
|
||||||
|
|
#90 (permalink) | ||||
|
Interessant topic
.Ikzelf heb een kruising tussen een Jack Russel en een Shi-tzu. Ze is wel veel meer Jack dan Shi.. Ze luistert zeer goed. Trukjes kan ze niet zo goed maar dat vind ik ook niet echt nodig .Ze is zeer sociaal (misschien zelfs té, ik vermoed dat ze zelf met een inbreker een balletje wil spelen..) en ze kan eigenlijk (tot nu toe) met élke hond goed overweg. Maar, net zoals bij andere jachthonden komt het jachtinstinct boven... In het bos hier laat ik ze altijd los lopen, kan ze tussen de bomen lopen enzo. Maar in 1 bepaald, dichtbegroeid stuk, van het bos zitten er konijnen... Vanaf ze er eentje ruikt dan gaat ze op jacht, ze heeft nog geen enkel konijn kunnen vangen ... Ik ben eens in een boom gekropen en zag dat ze wel degelijk achter een konijn zat. Dat mag ze van mij allemaal, maar als ik ze roep dan zou ik wél graag hebben dat ze terugkomt. Als het te lang duurt moet ik altijd door de doorns om ze te zoeken... Heeft iemand hier tips? Want ze belonen als ze komt doe ik wel, maar ik moet ze eerst wel proberen te lokken anders zou ze daar uren kunnen zitten.. Alvast bedankt ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#91 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
Neem em dan op uwe schoot eh (als em ni te groot is ).Citaat:
Plus: Ge kunt moeilijk aan het hele restaurant gaan vragen of ze allergisch zijn . |
||||||
|
|||||||
|
|
#92 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
1. Ik neem zelf nooit een hond mee naar een restaurant, gewoon omdat het niet hoort. Als andere mensen dat doen, kan het me geen reet schelen. 2. Als ge allergisch zijt voor hondenhaar -> cava. Als iemand zodanig allergisch is dat die op de 5m afstand geen adem meer kan halen, is die niet in een toestand om zelfs buiten te komen, stel dat er iemand voorbijkomt met zijn hond. In uw opinie egoïstisch, maar als't zo erg is... 3. Vraagt gij op restaurant aan iedereen of ze ergens allergisch voor zijn? Misschien is er iemand allergisch aan whatever dat ge mee hebt. Misschien uw aftershave, bepaalde cosmetica wekt allergiën op. Dus zijt gij dan ook egoïstisch? 4. Mensen nemen tegenwoordig overal hun hond naartoe, is dat nu een labrador bij een terraske, de chihauhau in de handtas etc... Die dingen gebeuren nu eenmaal, de persoon met de allergie is net degene die moet uitkijken, jammer, helaas, maar zo is het. Als iemand zwaar allergisch is aan een bepaalde voeding, zal deze op restaurant daar op voorhand op wijzen, de ober gaat heus niet op voorhand al uw allergiën vragen. Eigen verantwoordelijkheid. Citaat:
Uiteindelijk richten ze dezelfde schade aan als de chihauhau in de handtas, de labrador onder de tafel etc...
"U hebt recht uw mening te uiten, ik heb het recht deze te negeren en te bespotten." Laatst gewijzigd door GMotha; 23 november 2009 om 13:58 |
||||||
|
|||||||
|
|
#93 (permalink) | ||||
|
ik klaag ook helemaal niet, gewoon een beetje opletten als er andere beesten in de buurt komen. Zeker als ze eruit zien als een prooi. Maar dan nog hij is toch niet snel genoeg voor de meeste en anders doet hij toch niet meer als ze doen schrikken... Net nog een mooie wandeling achter de rug zonder leiband, geen enkel probleem. Duurt niet langer als een seconde voor hij zich omdraait en naar mij spurt als k hem roep
|
||||
|
|||||
|
|
#94 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Laatste tijd is onzen hond geweldig hard erop vooruit gegaan. Sinds ik die bench heb gekocht en hem daar in straf is zijn eigen willeke der aant afgaan. Khad hem snachts in de bench gezet ( met een kussen, speeltjes en een kommetje water obviously ) en dan had em zijn behoeften daar in gedaan, en blijkbaar is het hem toch nie zo goe bekomen want sindsdien gaat hij verruit ALTIDJ buiten zijn behoeften doen. 1-0 ! |
|||||
|
||||||
|
|
#95 (permalink) | ||||
|
De bench al strafmethode gebruiken zou niet de beste oplossing zijn...
Als je nadien de bench nog eens wil gebruiken denkt de hond misschien dat hij weer gestraft wordt. Bij ons ziet hij de bench al als haar eigen plekje, als het te druk is of als ze wilt slapen gaat ze steeds er naartoe. |
||||
|
|||||
|
|
#96 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Note: zindelijk zijn = intentie hebben om buiten de behoefte te doen,en betekent niet dat uw pup het kan ophouden tot jij zin hebt om hem buiten te laten.Dus leer de signalen van je pup herkennen
|
||||||
|
|
#98 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Een mechelaar die, opgestuurd wordt voor een aanval (opwekken van prooidrift), wordt tijdens die aanval nog aangemaand om terug te komen bij de geleider. Je moet goed weten dat de hond in enorm hoge driften zit op het ogenblik dat deze wordt opgestuurd. Hierbij is de stelling bewezen dat het jachtinstinct wel te sturen is. Een hond bij ons moet ook immers lossen op commando (verbreken van de buitdrift). Trouwens om niet enkel te spreken van de discipline waar ik zelf in actief ben, ga eens mee op een jachttraining en je zal merken dat het onder controle te krijgen is. Link van de vader van mijn hond --> eriem van het beenhouwerke - Google Video's 2-voudig Belgisch kampioen en meerdere malen het seizoen gedomineerd. |
|||||
|
||||||
|
|
#100 (permalink) | ||||
|
Duidelijk stellen wie de baas is ... wat ik meestal doe is kijken naar de oorzaak van het grommen. Grommen kan je ook positief afleren, zo spreek ik uit eigen ervaring.
Op zich wat die castratie betreft, daar spreek ik mij niet over uit aangezien ik hier geen ervaring mee heb. Ik heb reeds geleerd dat mensen die zoals hier eerder vermeld, "langs de draad staan, het altijd beter weten.", het eigenlijk niet goed weten en maar wat rondbazuinen. Het enige dat ik kan aanraden is observeren wanneer hij gromt, wil bijten en de oorzaak ervan achterhalen. |
||||
|
|||||
![]() |
| Labels |
| huisdier |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|