|
|
#241 | ||||
|
Koop hem dan voor thuis? Kunt ge al wat ervaring opdoen voor later
Is ech wel een goede prijs ze.Ik zit ook op kot en mijn bakken thuis, er zijn voldoende oplossingen voor die tijdspanne. Al mijn voedingsstoffen voor planten bv, zijn met wekelijkse toevoeging. Ik wou ook een bakje op kot, maar achteraf gezien was dat niet zo'n goed idee, vooral aangezien daar geen goede winkel in de buurt is + geen aansluiting osmosetoestel etc ... Ik mocht ook niet van mijn kotbaas, ondanks dat hijzelf 20 bakken in zijn huis heeft staan blijkbaar ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#242 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#243 (permalink) | ||||
|
http://img21.imageshack.us/img21/7256/003ux.jpg
foto van de rio, lichtbalk kan desnoods hersteld worden maar dan gaat de vraagprijs ook wat hoger liggen ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#245 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#249 (permalink) | ||||
|
JBL Manado, is vrij nieuw op de markt. Houdt de voedinsstoffen vast en geeft ze af aan de wortels van de planten ofzoiets, alles staat uitgelegd op JBL Online. Ik vond het alleszins een hele mooie kleur hebben. Het is soms wel een pest bij het planten, aangezien het heel licht materiaal is en sommige planten kunnen zich dan moeilijk vastzetten.
|
||||
|
|||||
|
|
#250 (permalink) | ||||
|
Deze morgen mijn nieuw metalen onderstel/frame gaan afhalen
Is leuk karweitje, alles ontvetten met thinner, dan primeren en eindlaag. Maten zijn 140*60*80 (l*b*h). Aquarium zal dezelfde maten hebben. Ik kijk al uit naar het eindresultaat. Regelmatig ga ik nieuwe foto's posten omtrent de ontwikkeling. |
||||
|
|||||
|
|
#252 (permalink) | ||||
|
een goeie tip voor als ge opzoek bent naar garnalen probeer altijd bij mensen zelf te kopen ipv winkels in winkels betaalden minstens 2.50 voor en vuurtje en op sites als kapaza vinde ze voor een stuk minder.
|
||||
|
|||||
|
|
#253 (permalink) | ||||
|
Mja ik ken echt niemand met garnalen, misschien dat Atrox me er enkele wil doneren? (Betaald natuurlijk.)
Maar ik heb nog geen aquarium dus laten we nog niet té hard van stapel lopen! ;-) |
||||
|
|||||
|
|
#254 (permalink) | |||||
|
Citaat:
@Lifen: mijn verkoop ik niet, heb ze pas en ze zijn ook nog vrij jong. Op deze site staan er wel regelmatig te koop voor goede prijzen, mss woont iemand van de verkopers daar in uw buurt Het Zoetwateraquarium • Forumoverzicht Voor een bak zou ik kijken voor iets als een Aqua 40 (goedkoop tweedehands te vinden, niet in de winkel kopen) of nano cubes etc. Voor garnaaltjes moet ge echt geen grote bakken hebben tenzij ge grotere exemplaren wilt (japonica garnalen, waaierhandgarnalen, ...). Een kleine bak met dichte beplanting en die beestjes zijn al heel content ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#256 (permalink) | ||||
|
Tetra's gaan, van die goerami's weet ik nie. Hou er rekening mee dat neontetra's schoolvissen zijn en dat ge dan toch minstens 10 nodig hebt om ervoor te zorgen dat ze hun natuurlijk gedrag vertonen. Dat wilt dan zeggen dat ge weer een grotere bak nodig hebt (toch zeker 80cm imo) en uw garnalen minder gaat zien (grotere bak + ze gaan zich sneller verstoppen door die vissen).
|
||||
|
|||||
|
|
#258 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Ze gaan mekaar niet aanvallen ofzo, maar ze gaan wel beginnen kruisen waardoor ge lelijke kleurcombinaties of zelfs geen kleuren krijgt. Op het internet vindt ge kruisingsschema's daarvoor ![]() Ik dacht dat vuurtjes met white pearls crystal reds gaf, maar ben niet zeker. Dat is dan wel een gewenste kruising. |
|||||
|
||||||
|
|
#259 (permalink) | ||||
|
Hmm bedankt. Oinks antwoordt niet op mijn PM maar ik ga nog even wachten. :] In't weekend eens beginnen denk ik!
edit: kruisschema gevonden: Hier Laatst gewijzigd door Lifen; 11 november 2009 om 15:08 |
||||
|
|||||
|
|
#260 (permalink) | ||||
|
Ja, denk alles maar goed uit voordat ge begint, bespaart u een hoop miserie en geld
![]() Hier een paar Aqua 40's: Aquarium in schitterende staat 38cm/31 cm aangeboden > Vissen - Benodigdheden > Dieren en toebehoren > kapaza.be Aqua-40 zwart+steentjes+filter+deco+luchtpomp aangeboden > Aquaria en Terraria > Dieren en toebehoren > kapaza.be (duur, maar er zit redelijk wat bij dat ge kunt gebruiken voor uw garnalen) Te koop of te ruilen - AQUA 40 aquarium aangeboden > Aquaria en Terraria > Dieren en toebehoren > kapaza.be |
||||
|
|||||
![]() |
| Labels |
| biologie |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|