Pagina 26 van 28 Eerste ... 1622232425262728 Laatste

Discussie: reptielen-hoekje

castillio's schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Ben men vorige bak in kontich gaan halen en das ook niet echt in de buurt, nu kwa prijs heb ik ni echt een gedacht. De afmeting zou worden, L vorm met 1.40m op 35 en 70 cm op 50cm. Waarbij de grootste waardes telkens de lengte is... En met een hoogte van 60cm

spade VI's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trolle Bekijk bericht
    hangt ook af over welke gekko's ge spreekt
    luipaardgekko,nacht of daggekko etc
    Wel het plan is om eerst te zien welke beschikbaar zijn en ik wil de beestjes toch wel eens zien. Allez, het soort dat eigenlijk rondklautert op die muren, grond en takken.

Eenmaal ik de soort gevonden heb, zou ik me daar over inlezen en al het materiaal dat nodig is aankopen. En dan uiteindelijk de diertjes zelf

Tenzij dit een foute aanpak is, dan hoor ik het graag want ik wil het beste voor de toekomstige beestjes
    Leer en zoek naar het geluk in je leven en trek je geen kloten van de rest aan. Want er bestaat geen erger gevoel dan te beseffen dat je het allemaal vergooid hebt en er veel meer had kunnen uithalen. Had ik maar een tweede kans, ik zou het weten. Dus go and live it
    Laat weten als ik uw Itrader vergat
    \\\\\\ LINK: Help me to carry the fire, we will keep it alight together, help me, to carry the fire, this road won't go on forever. Mijn strijd en still going //////

Hatchetman's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Tokkeh's zijn wel mooi om naar te kijken, is wel niks om vast te nemen, bijten hard. Zijn nachtgekkos met mooie kleuren, heb der hier e stuk of 5 samen gehad. Legden ook eitjes dus ze moesten zich toch wel goed voelen.

spade VI's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hatchetman Bekijk bericht
    Tokkeh's zijn wel mooi om naar te kijken, is wel niks om vast te nemen, bijten hard. Zijn nachtgekkos met mooie kleuren, heb der hier e stuk of 5 samen gehad. Legden ook eitjes dus ze moesten zich toch wel goed voelen.
    Ga ik morgen eens bekijken want me very sleepy. Maar ik zoek voornamelijk toch een soort dat je ook eens kan vasthouden...Natuurlijk als er zo geen soorten zijn, dan is het maar zo eh, maar toch...Ach zoveel keuze
    Leer en zoek naar het geluk in je leven en trek je geen kloten van de rest aan. Want er bestaat geen erger gevoel dan te beseffen dat je het allemaal vergooid hebt en er veel meer had kunnen uithalen. Had ik maar een tweede kans, ik zou het weten. Dus go and live it
    Laat weten als ik uw Itrader vergat
    \\\\\\ LINK: Help me to carry the fire, we will keep it alight together, help me, to carry the fire, this road won't go on forever. Mijn strijd en still going //////

Hatchetman's schermafbeelding
    iTrader
    212 (100%)
    Baardagaam, luipaardgekko zal het dan zowat worden vrees ik. Kruipen wel niet tegen de vensters op.

Furyan187's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Bump!

Iemand die ervaring heeft met gekko's? Binnenkort verhuis ik naar mijn nieuwe woonst. Ik heb altijd al intresse gehad in reptielen en gekko's spreken me het meest aan.
    - What we do in life echoes in eternity. -

BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Er zijn veel soorten gekko's natuurlijk, kan je iets specifieker zijn?

|nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Hoe zit dat roodoogmakikkers? Hoe gemakkelijk zijn deze te houden? Voor de luchtvochtigheid (80%) op peil te houden, bestaan er daar automatische systemen voor of moet je daar iedere dag zelf besproeien?

BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Daar bestaan systemen voor.

Furyan187's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Luipaardgekko om even specifiek te zijn

Waar moet ik zeker opletten bij het aanleggen van hun terrarium?
    Kan je ze makkelijk in de hand nemen? (niet belangrijk maar gewoon een weten)

In Brugge zit er wel een speciaalzaak van reptielen en dergelijke, maar ik hoor ook graag meningen van mensen die ze reeds hebben.
    - What we do in life echoes in eternity. -

foenN's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik hier al 16 jaar twee roodwangschildpadden (vroeger 4, 2 afgestaan wegens plaatsgebrek).
    Ze zitten momenteel in een bak van 1.8 op 0.4 geloof ik, zie zien er vrij content uit.

En sinds paar maanden hebben wij ook nu 2 florida weekschildpadden. Ze zitten in nogal klein aquarium (40 op 20cm geloof), maar er komt een grotere in de toekomst, hopelijk groeien ze niet te snel

the JaCkAl's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Zeer mooie schildpad imho!

Enkel blijkbaar niet zo makkelijk huisdier, hopelijk heb je daar rekening mee gehouden. Maar dat zal wel afgaande op je ervaring.

Picsken is altijd nice!

foenN's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik zal es foto's verzamelen en ergens proberen up te loaden.

Ja ik heb nu ook ondervonden dat ze niet gemakklijk zijn (na wat research), ik had ze ook gekregen van een vriend.
    Nu op zich zijn ze niet zo moeilijk te houden tov andere waterschildpadden, want weekschildpadden zonnen niet of bijna nooit.
    Ik heb er eentje vaak onder de lamp zit (mijn pomp ligt net onder het wateropp. dus die kan daar gewoon op liggen), en eentje zit altijd onder het zand met de kop eruit.

De grootste issue is dat ze berucht zijn om gigantisch groot te worden, ik heb er ene gezien in Aquatopia, en die was zeker zo groot als een 17" scherm... ik hoop dat die van mij mannekes want die worden niet zo groot als vrouwkes.

the JaCkAl's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ja, schilddoorsnede van 45cm komt voor.
    Maar veronderstel dat ze in gevangenschap zo groot niet zullen worden.

Alvast mooi om lezen dat er eentje veel onder het zand zit. Dit betekent dat u aquarium goed ingericht is, denk ik.

Hoe groot is het aquarium eigenlijk ? Want voor je roodwang lijkt me dat toch al een mooie grootte.

Looking forward to the pics!

foenN's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik zit momenteel opt werk, enigste dat ik kon vinden online was dit.

Dit zijn mijn twee roodwangschildpadden, in hun zandbakske
    ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Pagina 26 van 28 Eerste ... 1622232425262728 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten