|
||||||
| Natuur, Wetenschap & Technologie - Alle discussies over natuur, wetenschap en technologie. |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Chronische ziektes
Een chronische ziekte is een ziekte die lange tijd voortduurt. Meestal spreekt men van een chronische ziekte als deze minstens drie maanden aanhoudt. Chronische aandoeningen kunnen over het algemeen niet door vaccins worden verhinderd of door medicijnen worden genezen. Evenmin verdwijnen zij automatisch. Circa negen op de tien personen ouder dan 65 jaar heeft minstens één chronische ziekte. Schadelijk gezondheidsgedrag - in het bijzonder tabaksgebruik, gebrek van fysieke activiteit, en slechte eetgewoonten - zijn belangrijke medewerkers aan de belangrijke chronische ziekten.
De chronische ziekten neigen naar mate de leeftijd vordert meer voor te komen. De belangrijke chronische ziekten bij ontwikkelde landen omvatten: artritis cardiovasculaire ziekten zoals hartaanvallen diabetes epilepsie kanker zoals borstkanker zwaarlijvigheid Ikzelf heb de ziekte van Crohn. De ziekte van Crohn is een chronische ontsteking van de slijmvliezen van het maag-darmkanaal. Meestal zijn de dunne en/of dikke darm getroffen. Ik heb tot nu toe 3 keer in het ziekenhuis gelegen om mij te laten behandelen. Dit verliep altijd vlekkeloos en nu heb ik ongeveer al 3/4 jaar geen last meer van. Als er mensen zijn met dergelijke ziekte of andere chronische ziekte en erover willen praten en eventueel andere mensen willen leren kennen om ervaringen uit te wisselen kan dit hier. Als er enige vorderingen zijn binnen een bepaalde ziekte zal ik deze proberen te posten ![]() mvg lotti
- Standard Luik - Benfica - New Orleans Saints Laatst gewijzigd door Booka Shade; 3 oktober 2008 om 17:12 |
||||
|
|||||
|
|
#2 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Hartaanval is nu ni echt chronisch eh. Chronische hartziekten zijn meer in de trend van athero-/ arteriosclerose, hartdecompensatie, claudicatio,... Op dit forum zit trouwens nog minstens een iemand met de Z.v.Crohn. Hij zal binnekort wel iets posten hier. Soit, was ni de bedoeling om u te bekritiseren. ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#4 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Hoe ist trouwens met u gesteld? Ge hebt ooit is een heel relaas gedaan maar sindsdien niks meer gehoord. |
|||||
|
||||||
|
|
#5 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#8 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Allez, dak nie meer in't kliniek beland wil wel nie zeggen dak geen last meer heb (spijtig genoeg) |
|||||
|
||||||
|
|
#9 (permalink) | ||||
|
Ook problemen met spijsverteringsstelsel. Meestal heb ik er geen last van, maar soms steekt het terug de kop op. Om het proper te houden, alles wilt er dan uit (vooral het maagzuur). Gaat samen met zeer pijnlijke steken aan mijn maag. Ze hebben me toen ook onderzocht op de ziekte van Crohn.... zeer onaangenaam....maar alles in naam van de gezondheid! Was echter negatief, gelukkig...
|
||||
|
|||||
|
|
#12 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Ik heb nog geluk dan eig. Ma bij last hebben, hebt ge het dan gwn over buikpijn. Want ze vragen mij altijd of ik nog last heb, ma ik heb nie overdreven buikpijn dus weet nie juist wak dan moet antwoorden![]() Van wanneer is uw ziekte vastgesteld? |
|||||
|
||||||
|
|
#14 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#15 (permalink) | |||||
|
Citaat:
en ik had al 3 weken nie meer kunnen eten, dan was het eens tijd voor een ziekenhuisbezoekje ![]() Met last bedoel ik krampen als ge op de wc zit. Ik heb nog altijd last van het fenomeen 'als ge naar de wc moet gaan moet ge echt NU gaan of ge hebt wa voor' en totaal onvoorspelbaar ![]() Niet zo leuk.
|
||||||
|
|
#16 (permalink) | ||||
|
Spondylitis Ankylosans - beter gekend als de ziekte van Bechterew - is een chronische ontsteking van de gewrichten in de wervelkolom.
Mijn opa heeft het, mijn ma heeft het en ik ook, momenteel nog geen last van (begint rond de 35, toch bij mijn ma) , enige remedie is blijven bewegen. In real life ken ik niemand die dit heeft buiten mijn eigen familie dan. Maar er zullen er wel nog zijn (jammer genoeg) |
||||
|
|||||
|
|
#17 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Dat wens je ook niemand toe. |
|||||
|
||||||
|
|
#18 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Ik zit echt mu in. Ik weet nie wa te doen alst bij mij ook zo erg zou worden. Tot nu toe gaat het nog cava. Kheb 4 keer in kliniek gelegen. 3 keer zo'n darmspoeling langs mijn neus me zoutoplossing en 3 weken zo sonde-voeding (ook langs de neus). Da was geen pretje. ik heb het denk ik van mn 10 jaar (ik was altijd bleek en buikpijn) en nu benk 18 dus eig hebk nog 'geluk'.Hoe valt sporten bij u mee? |
|||||
|
||||||
|
|
#20 (permalink) | |||||
|
Citaat:
dus als ge blijft bewegen gaat uw ziekte in mindere maten optreden of gaat het dan gwn nie optreden? |
|||||
|
||||||
![]() |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/natuur-wetenschap-technologie/600961-chronische-ziektes.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| Het Net - Zoeken | This thread | Refback | 17 januari 2009 16:25 | |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|