U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Natuur, Wetenschap & Technologie

Natuur, Wetenschap & Technologie - Alle discussies over natuur, wetenschap en technologie.

Reageren

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 3 oktober 2008, 17:01   #1  
Booka Shade is offline Booka Shade Stuur een bericht via MSN naar Booka Shade
Booka Shade's schermafbeelding
De kannibaal
iTrader: 30 (100%)
Weblogartikelen: 2
Chronische ziektes

Een chronische ziekte is een ziekte die lange tijd voortduurt. Meestal spreekt men van een chronische ziekte als deze minstens drie maanden aanhoudt. Chronische aandoeningen kunnen over het algemeen niet door vaccins worden verhinderd of door medicijnen worden genezen. Evenmin verdwijnen zij automatisch. Circa negen op de tien personen ouder dan 65 jaar heeft minstens één chronische ziekte. Schadelijk gezondheidsgedrag - in het bijzonder tabaksgebruik, gebrek van fysieke activiteit, en slechte eetgewoonten - zijn belangrijke medewerkers aan de belangrijke chronische ziekten.

De chronische ziekten neigen naar mate de leeftijd vordert meer voor te komen. De belangrijke chronische ziekten bij ontwikkelde landen omvatten:

artritis
cardiovasculaire ziekten zoals hartaanvallen
diabetes
epilepsie
kanker zoals borstkanker
zwaarlijvigheid

Ikzelf heb de ziekte van Crohn. De ziekte van Crohn is een chronische ontsteking van de slijmvliezen van het maag-darmkanaal. Meestal zijn de dunne en/of dikke darm getroffen.

Ik heb tot nu toe 3 keer in het ziekenhuis gelegen om mij te laten behandelen.
Dit verliep altijd vlekkeloos en nu heb ik ongeveer al 3/4 jaar geen last meer van.

Als er mensen zijn met dergelijke ziekte of andere chronische ziekte en erover willen praten en eventueel andere mensen willen leren kennen om ervaringen uit te wisselen kan dit hier.

Als er enige vorderingen zijn binnen een bepaalde ziekte zal ik deze proberen te posten
mvg lotti

Laatst gewijzigd door Booka Shade; 3 oktober 2008 om 17:12
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:09   #2 (permalink)  
NSA.Rhinox is nu online NSA.Rhinox Stuur een bericht via ICQ naar NSA.Rhinox
NSA.Rhinox's schermafbeelding
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lotti Bekijk bericht
Een chronische ziekte is een ziekte die lange tijd voortduurt. Meestal spreekt men van een chronische ziekte als deze minstens drie maanden aanhoudt. Chronische aandoeningen kunnen over het algemeen niet door vaccins worden verhinderd of door medicijnen worden genezen. Evenmin verdwijnen zij automatisch. Circa negen op de tien personen ouder dan 65 jaar heeft minstens één chronische ziekte. Schadelijk gezondheidsgedrag - in het bijzonder tabaksgebruik, gebrek van fysieke activiteit, en slechte eetgewoonten - zijn belangrijke medewerkers aan de belangrijke chronische ziekten.

De chronische ziekten neigen naar mate de leeftijd vordert meer voor te komen. De belangrijke chronische ziekten bij ontwikkelde landen omvatten:

artritis
cardiovasculaire ziekten zoals hartaanvallen
diabetes
epilepsie
kanker zoals borstkanker
zwaarlijvigheid

Ikzelf heb de ziekte van Crohn. De ziekte van Crohn is een chronische ontsteking van de slijmvliezen van het maag-darmkanaal. Meestal zijn de dunne en/of dikke darm getroffen.

Ik heb tot nu toe 3 keer in het ziekenhuis gelegen om mij te laten behandelen.
Dit verliep altijd vlekkeloos en nu heb ik ongeveer al 3/4 jaar geen last meer van.

Als er mensen zijn met dergelijke ziekte of andere chronische ziekte en erover willen praten en eventueel andere mensen willen leren kennen om ervaringen uit te wisselen kan dit hier.

Als er enige vorderingen zijn binnen een bepaalde ziekte zal ik deze proberen te posten
mvg lotti

Hartaanval is nu ni echt chronisch eh. Chronische hartziekten zijn meer in de trend van athero-/ arteriosclerose, hartdecompensatie, claudicatio,...

Op dit forum zit trouwens nog minstens een iemand met de Z.v.Crohn. Hij zal binnekort wel iets posten hier.

Soit, was ni de bedoeling om u te bekritiseren.
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:27   #3 (permalink)  
ComputerVISTA is nu online ComputerVISTA Stuur een bericht via MSN naar ComputerVISTA Stuur een bericht via Yahoo naar ComputerVISTA
ComputerVISTA's schermafbeelding
Member
iTrader: 6 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NSA.Rhinox Bekijk bericht
Op dit forum zit trouwens nog minstens een iemand met de Z.v.Crohn. Hij zal binnekort wel iets posten hier.
Roddels!

Schuldig

Zit hier trouwens nog iemand met die vorte ziekte.
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:41   #4 (permalink)  
NSA.Rhinox is nu online NSA.Rhinox Stuur een bericht via ICQ naar NSA.Rhinox
NSA.Rhinox's schermafbeelding
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
Roddels!

Schuldig

Hela, ge hebt al twee jaar geen forummattetaarten betaald. Where arez dej? Hoe ist trouwens met u gesteld? Ge hebt ooit is een heel relaas gedaan maar sindsdien niks meer gehoord.
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:44   #5 (permalink)  
De kannibaal
Citaat:
Hartaanval is nu ni echt chronisch eh. Chronische hartziekten zijn meer in de trend van athero-/ arteriosclerose, hartdecompensatie, claudicatio,...

Soit, was ni de bedoeling om u te bekritiseren.
Ik zie da ook niet als bekritisering hoor
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:45   #6 (permalink)  
Proto is offline Proto
Proto's schermafbeelding
Member
Citaat:
Roddels!

Schuldig

yep

PAST OEP OF IK SCHEUR
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:45   #7 (permalink)  
De kannibaal
Citaat:
Roddels!

Schuldig

Bwah zo 'vort' is die ziekte nu ook nie, toch nie in mijn opzicht ^^
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:47   #8 (permalink)  
ComputerVISTA is nu online ComputerVISTA Stuur een bericht via MSN naar ComputerVISTA Stuur een bericht via Yahoo naar ComputerVISTA
Member
Citaat:
Hela, ge hebt al twee jaar geen forummattetaarten betaald. Where arez dej? Hoe ist trouwens met u gesteld? Ge hebt ooit is een heel relaas gedaan maar sindsdien niks meer gehoord.
Ik ben nu *houdt hout vast* een 2 jaar kliniek-loos, hopelijk blijft het zo want na 15 of 16 opnames, 40 a 50 cm darm minder en een kleinere maag heb ik er wel genoeg van

Allez, dak nie meer in't kliniek beland wil wel nie zeggen dak geen last meer heb (spijtig genoeg)
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:48   #9 (permalink)  
Pvt Martin is offline Pvt Martin Stuur een bericht via Skype™ naar Pvt Martin
Pvt Martin's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Ook problemen met spijsverteringsstelsel. Meestal heb ik er geen last van, maar soms steekt het terug de kop op. Om het proper te houden, alles wilt er dan uit (vooral het maagzuur). Gaat samen met zeer pijnlijke steken aan mijn maag. Ze hebben me toen ook onderzocht op de ziekte van Crohn.... zeer onaangenaam....maar alles in naam van de gezondheid! Was echter negatief, gelukkig...
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:48   #10 (permalink)  
Member
Citaat:
Bwah zo 'vort' is die ziekte nu ook nie, toch nie in mijn opzicht ^^
Zijt content dat ge dan een waarschijnlijk eerder lichte vorm hebt van de aandoening.

Ik wens enkel m'n ergste vijanden toe wat ik heb meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:50   #11 (permalink)  
Spectre is offline Spectre Stuur een bericht via MSN naar Spectre
Banned
iTrader: 97 (100%)
vermoeidheidssyndroom here
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:50   #12 (permalink)  
De kannibaal
Citaat:
Ik ben nu *houdt hout vast* een 2 jaar kliniek-loos, hopelijk blijft het zo want na 15 of 16 opnames, 40 a 50 cm darm minder en een kleinere maag heb ik er wel genoeg van

Allez, dak nie meer in't kliniek beland wil wel nie zeggen dak geen last meer heb (spijtig genoeg)
Ja das echt kut als ge het zo zwaar hebt Ik heb nog geluk dan eig. Ma bij last hebben, hebt ge het dan gwn over buikpijn. Want ze vragen mij altijd of ik nog last heb, ma ik heb nie overdreven buikpijn dus weet nie juist wak dan moet antwoorden
Van wanneer is uw ziekte vastgesteld?
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:51   #13 (permalink)  
De kannibaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spectre Bekijk bericht
vermoeidheidssyndroom here
Valt dat nog goed te combineren met sporten of dergelijke?
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:52   #14 (permalink)  
De kannibaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pvt Martin Bekijk bericht
Ook problemen met spijsverteringsstelsel. Meestal heb ik er geen last van, maar soms steekt het terug de kop op. Om het proper te houden, alles wilt er dan uit (vooral het maagzuur). Gaat samen met zeer pijnlijke steken aan mijn maag. Ze hebben me toen ook onderzocht op de ziekte van Crohn.... zeer onaangenaam....maar alles in naam van de gezondheid! Was echter negatief, gelukkig...
Idd lucky, weten ze nu ondertussen wa het is dan, als het geen z.v. Crohn is?
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:53   #15 (permalink)  
Member
Citaat:
Ja das echt kut als ge het zo zwaar hebt Ik heb nog geluk dan eig. Ma bij last hebben, hebt ge het dan gwn over buikpijn. Want ze vragen mij altijd of ik nog last heb, ma ik heb nie overdreven buikpijn dus weet nie juist wak dan moet antwoorden
Van wanneer is uw ziekte vastgesteld?
Bij mij was dat rond m'n 21 jaar dacht ik (ben er nu 25). Ik moest op een zekere keer naar het kliniek afgevoerd worden omdat het al 3 weken onhoudbaar was, bloedverlies (en bloedarmoede) hevige krampen (ne gast van 21 die serieus wa gewend is die ligt te blijten van de pijn op z'n bed is nie normaal), etc...

en ik had al 3 weken nie meer kunnen eten, dan was het eens tijd voor een ziekenhuisbezoekje

Met last bedoel ik krampen als ge op de wc zit. Ik heb nog altijd last van het fenomeen 'als ge naar de wc moet gaan moet ge echt NU gaan of ge hebt wa voor' en totaal onvoorspelbaar

Niet zo leuk.
Oud 3 oktober 2008, 19:55   #16 (permalink)  
Selderijstok is offline Selderijstok Stuur een bericht via MSN naar Selderijstok
Selderijstok's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 205 (99%)
Spondylitis Ankylosans - beter gekend als de ziekte van Bechterew - is een chronische ontsteking van de gewrichten in de wervelkolom.

Mijn opa heeft het, mijn ma heeft het en ik ook, momenteel nog geen last van (begint rond de 35, toch bij mijn ma) , enige remedie is blijven bewegen.

In real life ken ik niemand die dit heeft buiten mijn eigen familie dan. Maar er zullen er wel nog zijn (jammer genoeg)
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 19:59   #17 (permalink)  
Pvt Martin is offline Pvt Martin Stuur een bericht via Skype™ naar Pvt Martin
Pvt Martin's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Citaat:
Idd lucky, weten ze nu ondertussen wa het is dan, als het geen z.v. Crohn is?
Geen idee, jammergenoeg. Het is de laatste maanden wel gebeterd. Had er minder last van.... tot deze maandag, was het weer van dat. Gelukkig was het een lichte "aanval" (zo zal ik het maar noemen). Heb dit jaar al zo'n pijnlijke steken gehad dat ik gewoon op grond neergevallen ben en volledig weg was. En al die keren daarna de vrees om dat terug voor te hebben, elke keer dat ik ook maar een lichte buikpijn begin te voelen...
Dat wens je ook niemand toe.
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 20:00   #18 (permalink)  
De kannibaal
Citaat:
Bij mij was dat rond m'n 21 jaar dacht ik (ben er nu 25). Ik moest op een zekere keer naar het kliniek afgevoerd worden omdat het al 3 weken onhoudbaar was, bloedverlies (en bloedarmoede) hevige krampen (ne gast van 21 die serieus wa gewend is die ligt te blijten van de pijn op z'n bed is nie normaal), etc...

en ik had al 3 weken nie meer kunnen eten, dan was het eens tijd voor een ziekenhuisbezoekje

Met last bedoel ik krampen als ge op de wc zit. Ik heb nog altijd last van het fenomeen 'als ge naar de wc moet gaan moet ge echt NU gaan of ge hebt wa voor' en totaal onvoorspelbaar

Niet zo leuk.
21 en ge zijt nu 25 ckr, dan is da eigenlijk best rap gegaan bu. verkleining enzo Ik zit echt mu in. Ik weet nie wa te doen alst bij mij ook zo erg zou worden. Tot nu toe gaat het nog cava. Kheb 4 keer in kliniek gelegen. 3 keer zo'n darmspoeling langs mijn neus me zoutoplossing en 3 weken zo sonde-voeding (ook langs de neus). Da was geen pretje. ik heb het denk ik van mn 10 jaar (ik was altijd bleek en buikpijn) en nu benk 18 dus eig hebk nog 'geluk'.

Hoe valt sporten bij u mee?
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 20:00   #19 (permalink)  
Spectre is offline Spectre Stuur een bericht via MSN naar Spectre
Banned
iTrader: 97 (100%)
Citaat:
Valt dat nog goed te combineren met sporten of dergelijke?
voetbal en squash lukt nog goed maar ge zit er gewoon sneller door dan vroeger Meestal ben ik rond 1 uur ook doodmoe terwijl ik vroeger met gemak een nachtje kon doorsteken
Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2008, 20:01   #20 (permalink)  
De kannibaal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selderijstok Bekijk bericht
Spondylitis Ankylosans - beter gekend als de ziekte van Bechterew - is een chronische ontsteking van de gewrichten in de wervelkolom.

Mijn opa heeft het, mijn ma heeft het en ik ook, momenteel nog geen last van (begint rond de 35, toch bij mijn ma) , enige remedie is blijven bewegen.

In real life ken ik niemand die dit heeft buiten mijn eigen familie dan. Maar er zullen er wel nog zijn (jammer genoeg)

dus als ge blijft bewegen gaat uw ziekte in mindere maten optreden of gaat het dan gwn nie optreden?
Met citaat reageren
Reageren

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/natuur-wetenschap-technologie/600961-chronische-ziektes.html
Geplaatst door For Type Datum
Het Net - Zoeken This thread Refback 17 januari 2009 16:25

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten