Pagina 30 van 75 EersteEerste ... 2026272829303132333440 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 436 t/m 450 van 1120

Discussie: Chronische ziektes

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Hey, Ik heb zelf ook ziekte van behcet. Ik neem wel maar anderhalf pilletje per dag + kenacort mondzalf(is cortisonezalf word niet meer verkocht, maar laat het maken door de apotheek).
    Vroeger had ik er meer last van, nu ben 25 en let ik op met wat ik eet/doe en heb ik er minder last van.

Member
    iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rodedraak Bekijk bericht
    Hey, Ik heb zelf ook ziekte van behcet. Ik neem wel maar anderhalf pilletje per dag + kenacort mondzalf(is cortisonezalf word niet meer verkocht, maar laat het maken door de apotheek).
    Vroeger had ik er meer last van, nu ben 25 en let ik op met wat ik eet/doe en heb ik er minder last van.
    Kenacort ken ik, gebruik ik ook.Ik gebruik colchicine en salazopyrine+ om de 3 weken spuit. Schijnt dat ik zware vorm van die ziekte heb, bij sommige mensen passeert het gemakkelijker of andere hebben ze gezegd, heb zelf met nieuwjaar naar een prof geweest in Turkije omdat die ziekte daar frequenter voorkomt. Ik heb dagen dat ik me een vaatdoek voel. Nu pas ben ik begonnen met die 7 pillekes en spuit, hopen dat het binnenkort helpt.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bnn Bekijk bericht
    Kenacort ken ik, gebruik ik ook.Ik gebruik colchicine en salazopyrine+ om de 3 weken spuit. Schijnt dat ik zware vorm van die ziekte heb, bij sommige mensen passeert het gemakkelijker of andere hebben ze gezegd, heb zelf met nieuwjaar naar een prof geweest in Turkije omdat die ziekte daar frequenter voorkomt. Ik heb dagen dat ik me een vaatdoek voel. Nu pas ben ik begonnen met die 7 pillekes en spuit, hopen dat het binnenkort helpt.
    Ja colchicine neem ik ook elke dag, smorgens en savond's. Hopelijk dat ze er iets op vinden in de nabije toekomtst. Success!

De kannibaal Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    40 (98%)
    Weblogs
    2
    Ik ga er toch niet aan ontsnappen
    14/02, op valentijn dan nog wel om 10u binnen, 11u coloscopie.

Ben wel blij dat ik de dag ervoor van 18u00-22u00 de tijd heb om de volledige 2L te drinken, moet ik dus niet in de morgen er nog voor zitten kokhalzen (zo vroeg op de dag zou dat nooit lukken).

Wanneer zou ik dan ongeveer terug naar huis mogen?
    PSN: klebotskop

Approved 9-lifer Hekje#'s schermafbeelding
    iTrader
    363 (100%)
    Bah, last van mn maag de laatste week (telkens ik warm voedsel eet is het het ergste) morgenvroeg dus gastroscopie, hopelijk beetje verdoving want ik kan echt niet tegen zo'n darm in mn keel

Member RickHarrison's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hekje# Bekijk bericht
    Bah, last van mn maag de laatste week (telkens ik warm voedsel eet is het het ergste) morgenvroeg dus gastroscopie, hopelijk beetje verdoving want ik kan echt niet tegen zo'n darm in mn keel
    da moette vragen hez. Gewoon zeggen dage bang zijt van het onderzoek en dan krijgde normaal een spuit dormicum. Moet er wel iemand meezijn om je naar huis te voeren ofc...
    So you brought me a 1000 dollar guitar?? .... I'll give you 50 bucks!

iTrader
    363 (100%)
    Ja, kweet het hoor , maar soms doen ze moeilijk met dormicum
    In april heb ik het ook gehad, mocht idd niet naar huis rijden; maar er is morgen iemand bij hoor

Member Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Ik ga er toch niet aan ontsnappen
    14/02, op valentijn dan nog wel om 10u binnen, 11u coloscopie.

Ben wel blij dat ik de dag ervoor van 18u00-22u00 de tijd heb om de volledige 2L te drinken, moet ik dus niet in de morgen er nog voor zitten kokhalzen (zo vroeg op de dag zou dat nooit lukken).

Wanneer zou ik dan ongeveer terug naar huis mogen?
    als ge nergens raar op reageert, moogt ge normaal 's avonds gewoon terug naar huis (moet wel ne chauffeur hebben)
    kan wel al na 6 zijn natuurlijk, want ge moet eerst een paar uur wachten vooraleer ge iets moogt eten en dan moet de dokter normaal gezien nog langskomen

zal wel goed komen

@ hekje: kweet niet of ze zo snel dormicum gaan geven normaal wordt enkel uw keel verdoofd, maar zeg maar dat ge wa nerveus zijt kan zeker gene kwaad (en een kalmeerspuit kan ook al helpen als ge echt panikeert ^^)

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
    @ hekje: kweet niet of ze zo snel dormicum gaan geven normaal wordt enkel uw keel verdoofd, maar zeg maar dat ge wa nerveus zijt kan zeker gene kwaad (en een kalmeerspuit kan ook al helpen als ge echt panikeert ^^)
    Strange, bij mij was da geen probleem allesinds, heb er zelfs twee gekregen
    Int UZgent doen ze er allesinds nie moeilijk over...

Member Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickHarrison Bekijk bericht
    Strange, bij mij was da geen probleem allesinds, heb er zelfs twee gekregen
    Int UZgent doen ze er allesinds nie moeilijk over...
    kheb nog nooit gewoon een gastroscopie gehad (wel samen met coloscopie en een ERCP dus das sowieso met verdoving dan)
    kweet wel dat het nogal van ziekenhuis tot ziekenhuis verschilt

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
    kheb nog nooit gewoon een gastroscopie gehad (wel samen met coloscopie en een ERCP dus das sowieso met verdoving dan)
    kweet wel dat het nogal van ziekenhuis tot ziekenhuis verschilt
    Mja mss daze in de uzgent wel gemakkelijk "vuilen drugs" (mee-)geven.
    Vandaag mn grote teen laten opereren voor een ingegroeide teennagel. Geeft die mij een voorschrift voor tramadol mee. Tegen dat ik thuis was toch nog nog tot 3+ uur na de operatie gewacht om iets te nemen maar zelfs toen had ik nog niet de behoefte om zelfs maar een paracetamol ofzo te nemen. Dus om zonder verzoek direct een opiaat mee te geven...

iTrader
    363 (100%)
    Was geen probleem hoor om dormicum te krijgen. Wij als transplant patiënten krijgen een beetje meer gedaan als de rest omdat we nogal veel en pijnlijke en irritanten onderzoeken moeten ondergaan

Ze hebben me verdorie wel 4x moeten prikken om ne ader daarvoor te prikken, voor de rest was ik wel vrij goed van de wereld en niks gemerkt van de gastroscopie, alles in orde btw met mn maag

Member Foert's schermafbeelding
    iTrader
    86 (98%)
    gelukkig dat er dormicum bestaat inderdaad. voor mijn jaarlijkse gastroscopie vraag ik dat ook altijd. en dan zijt ge wel effe van de wereld, maar daarna geen probleem om auto te rijden.
    msi z87-gd65 gaming - core i5 4670K - crucial mx100 256gb + 840 evo 250gb - 16gb ddr3 - FD define R4 - corsair TX850 - Asus Geforce GTX 780 DcII OC - Acer GD245HQBID
    buy games & earn money : https://www.g2a.com/r/foert cheap farcry 4: https://www.g2a.com/r/fc4_global_uplay

De kannibaal Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    40 (98%)
    Weblogs
    2
    Dormicum, is dat zogezegd dat "roesje" dat ze geven?
    PSN: klebotskop

Member Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ikzelf ben eind 2007 gediagnosticeerd (is that even a word?) met de ziekte van Pompe, aka glycogeenstapelingsziekte type II, aka zure-maltase deficiëntie.

De ziekte van Pompe is een zeldzame (1/40.000) erfelijke spierziekte waarbij ik te weinig van een bepaald enzym aanmaak, waardoor glycogeen (een vorm van glucose) wel opgeslaan kan worden in (o.a.) men spieren, maar niet meer volledig afgebroken kan worden en benut kan worden als energievoorraad. Dat zorgt er dan ook weer voor dat de cellen die dat glycogeen blijven opstapelen bij wijze van spreken verstikken en beschadigd geraken.
    Men beide ouders zijn drager van de ziekte maar zelf niet geaffecteerd.

Er bestaan meerdere gradaties van, maar gelukkig heb ik een milde vorm. Indien niet, was ik nu waarschijnlijk rolstoelgebonden of was ik niet veel ouder dan een paar jaar geworden. Ik ben er nu 26. Prognose is onzeker. Er bestond tot voor kort geen behandeling voor en die behandeling is eigenlijk vooral effectief op jongere leeftijd. Toch heb ik samen met men professor een aanvraag ingediend, maar de ziekteverzekering doet moeilijk want het is behoorlijk onbetaalbaar voor de gewone mens... Als het goedgekeurd wordt, moet ik voor de rest van men leven 2 keer per maand een infuus krijgen. En dan nog zou dat enkel maar "de achteruitgang vertragen" en is de kans klein dat mijn levenskwaliteit echt verbéterd....

Ik weet al van voor 2007 dat ik "een" spierziekte had, maar zo zijn er eigenlijk hopen. Ik was nooit goed in sport op school en had weinig macht of uithoudingsvermogen. Uit een of ander bloedonderzoek bleek toen dan dat er iets met men lever verkeerd zat. Bepaalde leverenzymwaarden waren veelvouden van wat ze maar mochten zijn, maar eigenlijk vond men niet echt iets concreets. Via via ben ik dan bij een professor neurologie beland en na meer bloedonderzoeken en een spierbiopsie werd mij dan meegedeeld dat ik "een van de zovele" spierziekten had, met een paar concrete uitsluitsels. De verhoogde leverwaarden hadden met de spierziekte te maken en niet direct met men lever. Men lever zou gezond zijn. (Maar het doet nog altijd wenkbrouwen fronsen als dokters die niet met mijn situatie vertrouwd zijn, eens mijn bloedresultaten bekijken )
    Een huidbiopsie en tenslotte een DNA onderzoek later kon men mij dan exact zeggen wat er mis was.

Ik kan dus nauwelijks spieren aanmaken en dus ook geen gewicht aankomen. Ik ben 1m87 ofzo en weeg amper 53kg. En da's al zo sinds ik, I dunno, 20 ben... En ik mag eten wat ik wil, er komt geen gram bij... Daarnaast moet ge aan mij niet vragen om eens met een rugzak van 10kg 2km te wandelen. Ik ben halfdood dan en heb ook veel meer tijd nodig dan de gemiddelde mens om te recupereren. Áls ik die rugzak al kan dragen zonder achterover te vallen. Nauwelijks buikspieren remember .. En als lange smalle wapper betekent die rugzak ook niet veel positiefs voor mijn zwaartepunt

Mijn hart zou gelukkig vrij normaal zijn, maar mijn longspieren zijn iets minder. En dat merk ik dagelijks. Ik heb zoveel macht niet om iets op te hoesten. Ook niezen gaat minder krachtig. Het verschil is misschien miniem, maar toch lig ik een 5-tal keer per jaar plat met een goeie keelontsteking en sinusitis en ook daar moet ik bovengemiddeld lang van recupereren.

Ook ben ik chronisch vermoeid, maar volgens 2 professoren zou dat niets met de spierziekte te maken hebben. Uit andere bronnen verneem ik dan wat anders...
    Bij men moeder werd dan weer CVS vastgesteld en afgaande op elkaars ervaringen durven we misschien wel stellen dat ik ook CVS heb, ookal werd dit nooit formeel vastgesteld (voor zover dat ook mogelijk is bij CVS).
    Ik heb zeer veel slaap nodig, slaap nooit écht goed en ben nooit uitgerust 's morgens. Een slaapstudie in het UZ Gent bracht niet echt iets aan het licht. Dan ben ik ook een tijd opgevolgd op de dienst Algemene Inwendige Ziekten, maar ook daar vond men niets dat de oorzaak kon zijn van die vermoeidheid. Volgens men moeder is alles wel begonnen sinds ik klierkoorts heb gehad rond mijn 12e en vergergert het jaar na jaar.
    Maar ik sta dus op rond 9u om te gaan werken, kom thuis rond 19u en om 22u moét ik echt in men bed.... Uitgaan zit er al jaren niet meer in en als ik het al eens doe in het weekend, ben ik er nog heel de week niet goed van.

En het hatelijkste is dan nog dat andere mensen het niet kunnen vatten hoe het is om ECHT moe te zijn. Dan zeggen ze altijd "gohja jong, ben ook moekes ze, *geeuw*geeuw*" Maar dat komt dan gewoon omdat ze te laat zijn gaan slapen of te diep in de pinten zijn gevlogen. De dag erop staan ze terug kiplekker lol te tappen opt werk. Terwijl gij? Gij blijft moe, dag in dag uit... Ge moet verlof pakken omdat het écht niet gaat die dag en ge moeilijk altijd ziekteverlof kunt vragen, (wat zo ook al ferm boven het gemiddelde ligt bij mij). Ge wílt uitgaan, maar gebt geen courage. Ge wilt meedoen aan activiteiten, sociaal en sportief zijn, maar gebt geen courage. Ge wilt vroeg komen werken zodat ge vroeg naar huis kunt en ge hopen vrije tijd hebt, maar tlukt gewoon niet... En dan denken sommigen da ge depressief zijt ...

Liefst van al wil ik part-time gaan werken, maar dan word ge scheef bekeken omdat ge nog maar 26 zijt...

*zucht*

Pagina 30 van 75 EersteEerste ... 2026272829303132333440 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten