Pagina 3 van 54 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 1077

Discussie: Chronische ziektes

Member Lt.Scorpio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lotti Bekijk bericht
    Ikzelf heb de ziekte van Crohn. De ziekte van Crohn is een chronische ontsteking van de slijmvliezen van het maag-darmkanaal. Meestal zijn de
    Ik ben al 3th zeker

De kannibaal Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pvt Martin Bekijk bericht
    of zeggen dat je overdrijft....
    Ik heb er nooit echt behoefte aan gehad om dat aan veel mensen te vertellen. Is ook niet echt iets om in een gesprek te gooien. Ik ken trouwens ook amper mensen die iets dergelijks voorhebben. Maar ik moet toegeven dat het wel eens leuk is om erover te vertellen tegen mensen die het kennen.

Dan is mijn doel bereikt. Ik schaam mij soms om het in het openbaar te zeggen. Via deze weg is het makkelijker.

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ge zou voor minder verschieten. Ma misschien ligt het toch aan het eten. Er zal wss eten zijn da gij nie kunt verdragen. Da hadk ook. Is wel moeilijk om te weten welk eten juist.
    Idd, als persoon met dezelfde ziekte kunt ge al eens op een normale mannier praten over uw darmen of gewoon stoelgang 'hoe het er mee gesteld is Bv.'

Dat moet ge dus niet proberen (ook al vragen ze er soms ondirekt naar) met een gezond persoon.

iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lt.Scorpio Bekijk bericht
    Ik ben al 3th zeker
    Zware of lichte vorm?

Member Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ja da doe ik ook altijd, ma iedere rekenen adhv die insuline zou echt niks voor mij zijn. Doet ge aan sport?
    ik zou da elke dag een half uur moeten doen. kwestie van betere insulineopname en betere regeling en vooral complicaties (slecht werkende nieren, blind worden, hart en bloedvaten, ...) op latere leeftijd tegen te gaan. met lopen en per fiets rijden probeer ik daar aan te komen, maar door druk agenda, geen goesting of te vermoeid meer achter werk. kom ik niet aan dat half uur. ik probeer in de weekend wel wat in te halen, maar als ik aan een uur per week kom mag ik content zijn. kortom zoveel mogelijk om in beweging te blijven en conditie te onderhouden.
    ik mag content zijn dat ik nog een redelijk beweeglijke job heb waarbij ik niet voortdurend achter mijn buro zit, maar veel "op wandel" ben zodat ik daar ook nog iets van beweging heb.

sporten zelf is niet echt een probleem. moet zien dat suiker niet te hoog staat voor ik vertrek want dat is ook niet gezond. moet zien dat het tijdens het sporten weer niet te laag komt. maar daar heb ik geen problemen mee, vooral de regelmaat erin krijgen dat het probleem is.

iTrader
    6 (100%)
    Ik neem ook imuran en ik ga naar gasthuisberg in leuven
    Ik hier in de plaatselijke kliniek van Geraardsbergen, vrij klein, goed persooneel en je bent er geen nummer.

iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
    Idd, als persoon met dezelfde ziekte kunt ge al eens op een normale mannier praten over uw darmen of gewoon stoelgang 'hoe het er mee gesteld is Bv.'

Dat moet ge dus niet proberen (ook al vragen ze er soms ondirekt naar) met een gezond persoon.
    couldn't agree more en in leuven valt het ook best mee ze

Goeie dokters. Zit nu mijn eerste jaar op de volwassenenafdeling. Om de hoeveel tijd moet ge op controle gaan. ik om het jaar ma wel om de 3 maanden bij huisdokter bloed laten nemen.

Approved 9-lifer Pvt Martin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dan is mijn doel bereikt. Ik schaam mij soms om het in het openbaar te zeggen. Via deze weg is het makkelijker.
    Een forum inderdaad gemakkelijker. al zou ik er ook best van persoon tot persoon over willen spreken. zolang de andere het kent.

en wat je zegt over het eten. Het is mogelijk, op zo'n moment verteer ik gewoon niets al is er een overproductie van maagzuur. (rare combinatie, maar toch)
    Nuja, ik hoop dat het terug weer een tijdje wegblijft.

(en nu ben ek weg naar een fuif, kzal de thread morgen geintereseerd verder lezen !)

iTrader
    6 (100%)
    Er is een Leuvense dokter afgekomen naar G'bergen voor mij voor m'n operatie omdat ze er zelf geen blijf meer mee wisten.

Het zat zo. Ik kreveerde van de pijn in m'n ziekenhuisbed, maar ze geloofden me niet meer omdat ze niks konden zien met hun apparatuur. Dus hebben ze dan toch maar een kijkoperatie laten doen om het zelf vanbinnen te kunnen bekijken wat de machines dus niet konden.

Wat bleek, een goeie 50 cm darm en een stuk van de maag is chirurgisch weg moeten genomen worden omdat het compleet veretterd (rot) was en vol vergroeingen, er kon niks meer door. Maw: Ik at iets en dat ging goed tot het dat stuk moest passeren, want het kon niet passeren... Kunt u voorstellen als uw darm vol zit met eten dat niet kan passeren wat de gevolgen kunnen zijn (en de helse pijnen)

Dus ik ging binnen voor een kijkoperatie en stak m'n ogen weer open op intensive care... wat best verschieten was

Het eerste wat ik kreeg was van de verpleging en dokter... Hun excuses voor me niet te willen geloven.

Wat ze wel eerder grappig vonden was dat ik prompt uit m'n bed wou stappen (ik wist nie waar ik was) om eens naar de wc te gaan (ik hing namelijk nogal nieg vast aan vanalle toestellen en darmkes
    "Waarom geen diesel?": Omdat de verwarming bij ons in een afzonderlijke ruimte staat, niet in de garage.

iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pvt Martin Bekijk bericht
    Een forum inderdaad gemakkelijker. al zou ik er ook best van persoon tot persoon over willen spreken. zolang de andere het kent.

en wat je zegt over het eten. Het is mogelijk, op zo'n moment verteer ik gewoon niets al is er een overproductie van maagzuur. (rare combinatie, maar toch)
    Nuja, ik hoop dat het terug weer een tijdje wegblijft.

(en nu ben ek weg naar een fuif, kzal de thread morgen geintereseerd verder lezen !)

Ok amuseer u

iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Er is een Leuvense dokter afgekomen naar G'bergen voor mij voor m'n operatie omdat ze er zelf geen blijf meer mee wisten.

Het zat zo. Ik kreveerde van de pijn in m'n ziekenhuisbed, maar ze geloofden me niet meer omdat ze niks konden zien met hun apparatuur. Dus hebben ze dan toch maar een kijkoperatie laten doen om het zelf vanbinnen te kunnen bekijken wat de machines dus niet konden.

Wat bleek, een goeie 50 cm darm en een stuk van de maag is chirurgisch weg moeten genomen worden omdat het compleet veretterd (rot) was en vol vergroeingen, er kon niks meer door. Maw: Ik at iets en dat ging goed tot het dat stuk moest passeren, want het kon niet passeren... Kunt u voorstellen als uw darm vol zit met eten dat niet kan passeren wat de gevolgen kunnen zijn (en de helse pijnen)

Dus ik ging binnen voor een kijkoperatie en stak m'n ogen weer open op intensive care... wat best verschieten was

Het eerste wat ik kreeg was van de verpleging en dokter... Hun excuses voor me niet te willen geloven.

Wat ze wel eerder grappig vonden was dat ik prompt uit m'n bed wou stappen (ik wist nie waar ik was) om eens naar de wc te gaan (ik hing namelijk nogal nieg vast aan vanalle toestellen en darmkes

Whaha ik zie het al voor mij
    Ma shit jonge IC, das nie niks. ik heb enkel 2 kijkoperaties gehad denk ik ^^

Ik mag van geluk spreken, ckr alsk uw verhalen hoor.

iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mefke Bekijk bericht
    ik zou da elke dag een half uur moeten doen. kwestie van betere insulineopname en betere regeling en vooral complicaties (slecht werkende nieren, blind worden, hart en bloedvaten, ...) op latere leeftijd tegen te gaan. met lopen en per fiets rijden probeer ik daar aan te komen, maar door druk agenda, geen goesting of te vermoeid meer achter werk. kom ik niet aan dat half uur. ik probeer in de weekend wel wat in te halen, maar als ik aan een uur per week kom mag ik content zijn. kortom zoveel mogelijk om in beweging te blijven en conditie te onderhouden.
    ik mag content zijn dat ik nog een redelijk beweeglijke job heb waarbij ik niet voortdurend achter mijn buro zit, maar veel "op wandel" ben zodat ik daar ook nog iets van beweging heb.

sporten zelf is niet echt een probleem. moet zien dat suiker niet te hoog staat voor ik vertrek want dat is ook niet gezond. moet zien dat het tijdens het sporten weer niet te laag komt. maar daar heb ik geen problemen mee, vooral de regelmaat erin krijgen dat het probleem is.
    Ja in regelmaat benk ik nie al te best tbh. Nog iemand in uw familie diabeet?

iTrader
    6 (100%)
    Ik typ da maar om u gerust te stellen, bij u is het zo erg nie, het MOET zo niet lopen

(btw, wat ik hier schrijf is zeker geen zelfmedelijden hoor)

iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Ik typ da maar om u gerust te stellen, bij u is het zo erg nie, het MOET zo niet lopen

(btw, wat ik hier schrijf is zeker geen zelfmedelijden hoor)
    Ik weet da wel ze Is gwn nekeer iets anders om het te horen van een ernstigere vorm. Ik voetbal volop mee in de eerste ploeg dus ik kan nie klagen.
    Ik hoop dak da nog lang ga kunnen blijven doen. Sport is mijn leven. Ik doe nl. regentaat LO in leuven Groep T dus er mag echt niks misgaan =)

iTrader
    6 (100%)
    Ik hoop dat de ziekte je sport nooit in de weg zal komen te staan, ik ben erdoor moeten ophouden met studeren en werken... Voor een periode van toch een 2tal jaar.

Herbegonnen met wat te studeren en nu heb ik voorlopig 2 goede jobs.

iTrader
    1 (100%)
    Ja in regelmaat benk ik nie al te best tbh. Nog iemand in uw familie diabeet?
    neen. van waar het komt en hoe veroorzaakt heb ik het raden naar. een van de meest gebruikelijke oorzaken voor een type I diabeet (wa ik dus ben) is genetisch. niemand in de familie heeft het, dus zal het waarschijnlijk zijn aan een ontsteking/andere invloed van buitenaf die ik ergens heb opgelopen ofzoiets. Tja in feite weeten ze het niet, en moeste ze het weten, hadden ze het mss al kunnen oplossen he.

iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Uhu, en wordt da slechter/beter bij het ouder worden of blijft het gwn zoals het nu is?

iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Ik hoop dat de ziekte je sport nooit in de weg zal komen te staan, ik ben erdoor moeten ophouden met studeren en werken... Voor een periode van toch een 2tal jaar.

Herbegonnen met wat te studeren en nu heb ik voorlopig 2 goede jobs.

Fijn om te horen
    Nee echt aan mn sport mag echt niks gebeuren is tot nu toe mn enige manier waarbij ik geld verdien. En later alsk afgestudeerd ben draait ook alles rond sport. Zonder sport = no money

iTrader
    1 (100%)
    tja hoe moet ik daarop antwoorden. het is geregeld. suikergehalte heeft hoogtes en laagtes, maar over lange periodes van 2-3 maand gezien staat het vrij goed. hopen dat het zo blijft en dat complicaties op latere leeftijd uitblijven. of dat ze hopelijk iets vinden om het op te lossen. (maar dat hoopt iedereen met een chronische ziekte natuurlijk )

iTrader
    36 (97%)
    Weblogs
    2
    Jah idd, ma ik zie het wel nog goedkomen met het materiaal en kennis dat ze tegenwoordig hebben.

Victory will be ours

LinkBacks (?)

1. 17 januari 2009, 17:25

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten