Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 27
    Member
    iTrader
    -1 (0%)

Wat kan je kweken in een mini serre?

Hey, ik heb voor vaderdag mijn pa een mini serre als cadeau gegeven maar nu zitten we onze hersenen te pijnigen wat je daarin allemaal zo kan kweken?

De enige dingen dat ik op kan komen zijn sla, aardbeien? bieslook, kruiden en misschien tomaten?

Zijn er nog dingen die me nu niet binnenschieten?

De serre ziet er zo uit: http://i.imgur.com/NuTzs.jpg het kan wel een beetje de hoogte in groeien maar het mag alsinds geen al te diepe wortels hebben

Btw: kan ik ook een batmix gebruiken ipv potgrond? Dat is vleermuizenmest. Heb hiervan 100 liter liggen en 't zou zonde zijn om 't niet te gebruiken

Alvast bedankt

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WietKop Bekijk bericht
    Hey, ik heb voor vaderdag mijn pa een mini serre als cadeau gegeven maar nu zitten we onze hersenen te pijnigen wat je daarin allemaal zo kan kweken?

De enige dingen dat ik op kan komen zijn sla, aardbeien? bieslook, kruiden en misschien tomaten?

De serre ziet er zo uit: http://i.imgur.com/NuTzs.jpg het kan wel een beetje de hoogte in groeien maar het mag alsinds geen al te diepe wortels hebben

Btw: kan ik ook een batmix gebruiken ipv potgrond? Dat is vleermuizenmest. Heb hiervan 100 liter liggen en 't zou zonde zijn om 't niet te gebruiken

Alvast bedankt
    Tomaten zou ik niet doen, die hebben veel ruimte in de hoogte nodig, maar kruiden en bijv. sla, spinazie, radijzen,... moeten zeker lukken.

Banned Kerelke's schermafbeelding
    iTrader
    0

Alvast bedankt
    Ge kunt daar inderdaad weinig inzetten dat diep wortelt.

Zo'n serrekes zijn eigenlijk bedoelt om uw zaaigoed in te zaaien en uit te laten groeien om het nadien te verplanten.

Kruiden kunt ge erin zetten, radijzen en sla ook. Aardbeien zal nipt worden.

Tomaten: forget it. Tenzij misschien van die kleine tomaatjes.
    Ge hebt wel een paar kerstomatensoorten die daarin kunnen groeien, maar verwacht er niet te veel van.
    Misschien ook een stuikboon, maar daar gade er dan meer 2, met wat geluk 3 in kunnen zetten in totaal en dan is dat serreke vol.

Als ik van u was: beperk u toch kruiden en wat radijzen en sla.

En ivm uw grond: meng dat met wat potgrond en grond uit uw tuin (als ge tuin hebt). Pure batmix zou ik niet gebruiken.

Member foenN's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    spruitjes?

Member Hornymoose's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Pepers! Bestel op ebay wat van de pikanste pepers in de wereld, hebt ge nog plezier aan
    Xbox live: SandorV

Member
    iTrader
    0
    Wiet

Kweet, stomme mop.
    These scores indicate that you are a tough-minded moderate progressive; this is the political profile one might associate with a liberated atheist. It appears that you are cynical towards religion, and have a suspicious and unsympathetic attitude towards humanity in general.

Member
    iTrader
    0
    wiet daarin? :/
    Proud Member Of The ZWAM Pool-Community!

Voor Je Ultime Libido Test Klik HIER! (Verwijderd wegens Spam )

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Komkommers!

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Merci, heb al genoeg info. Maar die tomaten, waarom zou dat niet gaan? Ik heb hier genoeg bamboe liggen en kan een constructietje maken dat het in de lucht groeit? Of is dat gewoon te klein? Kerstomaatjes zijn ook goed want dat eet ik nog liever in een sla'tje

Ok, we hebben nog gewone potten met potgrond waarin al 2 jaar bieslook enzo groeit, dus die aarde zit vol met goeie stoffen.

Heb die batmix gekregen van iemand die nét voor hij wiet ging kweken van gedachten is veranderd want 't ging niet 1 plantje zijn... Gelukkig maar voor hem. Nu is wiet eigenlijk ook een plant dus waarom zouden groenten er niet in kunnen bloeien? Er zit veel "Door de rijkelijke toevoeging van wormenmest en vleermuizenmest bevat deze aarde voldoende voeding voor de plant tijdens de gehele cyclus. Vleermuizenmest is rijk aan fosfor en kalium dat zorgt voor een extreem uitbundige bloei van planten." in dus misschien gaan die groenten nog beter, groter en sappiger smaken?

Ik weet eigenlijk niks van landbouw in't algemeen dus daarom ik 't hier vraag

Btw, ik had ook gedacht aan komkommers, maar groeit dat horizontaal in de aarde?

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Merci, heb al genoeg info. Maar die tomaten, waarom zou dat niet gaan? Ik heb hier genoeg bamboe liggen en kan een constructietje maken dat het in de lucht groeit? Of is dat gewoon te klein? Kerstomaatjes zijn ook goed want dat eet ik nog liever in een sla'tje

Ok, we hebben nog gewone potten met potgrond waarin al 2 jaar bieslook enzo groeit, dus die aarde zit vol met goeie stoffen.

Heb die batmix gekregen van iemand die nét voor hij wiet ging kweken van gedachten is veranderd want 't ging niet 1 plantje zijn... Gelukkig maar voor hem. Nu is wiet eigenlijk ook een plant dus waarom zouden groenten er niet in kunnen bloeien? Er zit veel "Door de rijkelijke toevoeging van wormenmest en vleermuizenmest bevat deze aarde voldoende voeding voor de plant tijdens de gehele cyclus. Vleermuizenmest is rijk aan fosfor en kalium dat zorgt voor een extreem uitbundige bloei van planten." in dus misschien gaan die groenten nog beter, groter en sappiger smaken?

Ik weet eigenlijk niks van landbouw in't algemeen dus daarom ik 't hier vraag

Btw, ik had ook gedacht aan komkommers, maar groeit dat horizontaal in de aarde?
    de plant van komkommers wordt ook wel vrij groot, maar ik denk niet dat die wortels zo diep de grond in gaan (kan me vergissen).
    Wat tomaten betreft, die planten worden normaal gezien veel te hoog. Ik denk niet dat het een verschil uit maakt of het trostomaten zijn of gewone tomaten..

Approved 9-lifer Rikie's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Euhm, vaderdag valt toch op 10 juni? Verwar je het niet met moederdag op 13 mei?
    "The creatures outside looked from pig to man, and from man to pig, and from pig to man again; but already it was impossible to say which was which."
    ~ George Orwell, Animal Farm

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Ik heb het nu al gegeven gezien ik wss tegen dan zonder geld zal zitten wegens 't een en 't ander

Member
    iTrader
    36 (100%)
    Is dan ook geen serre maar een soort van propagator.

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Dat ding dient enkel om stekjes te maken van planten onder hoge luchtvochtigheid. Niet om aarde in te doen.

Als ge wilt weten of u grond geschikt is voor een bepaalde groente moet je NPK waarden vergelijken.

Serreke kan je mss hooguit gebruiken om pakweg buxus te stekken.
    ----

Ik speel zelf met het idee om een moestuintje te maken gezien je niet veel opppervlakte nodig hebt om zelfvoorzienend te zijn qua fruit en groenten. Maar ik durf niet goed. Ik zit hier in een streek met veel vervuilde grond en dus moet ik eerst de grond laten analyseren.
    Laatst gewijzigd door spray-bunny; 16 mei 2012 om 17:14
    De topklasse weet het.
    De onderklasse weet het niet.
    De middenklasse wil het niet weten.

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Heeh? Ik kan dus niks kweken daarin? 't is toch 't zelfde principe zoals een serre? Kzal eens beginnen met sla onderandere

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Het dient er niet voor, maar kan wel lukken. Hoe hoog is het?
    De topklasse weet het.
    De onderklasse weet het niet.
    De middenklasse wil het niet weten.

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Die serre is te klein voor wiet, maar wel geschikt voor pepers/paprika's.
    Die planten hebben vooral graag warmte, en worden niet zo hoog. Denk max 50cm hoog.

Approved 9-lifer Shift's schermafbeelding
    iTrader
    36 (97%)
    Heeh? Ik kan dus niks kweken daarin? 't is toch 't zelfde principe zoals een serre? Kzal eens beginnen met sla onderandere
    Het probleem aan zo een serre is dat:

a) Niet hoog genoeg
    Alles wat dus in de hoogte groeit (spruiten, tomaten, ...)
    b) Niet diep genoeg
    Alles met knolle of diepe worrtels gaat niet (knolselder, patatte, wortels...)
    b) Niet breed genoeg
    Alles wat dus in de breedte groeit (Bloemkool, rode kool, courgette, komkommer...)

Wat kan je hier dan wel in planten ?

Alle soorten kruiden die niet te groot worden (bieslook, thijm ...)
    Radijzen
    Sla
    Ajuin/Charlotte (moet nog lukken)
    Bootnjes kan eventueel ook

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Veldsla en zo zou ik er ook wel in zetten.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Vierkantswortels?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten