Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 583
    Member
    iTrader
    27 (100%)

Tinnitus en medische keuring

Hallo allemaal

Sinds kort heb ik tinnitus... Je weet wel.. zo'n piepend geluid in je oren.. ofjah.. hersenen...
    vorige week dinsdag heb ik dit opgelopen en toen was het echt heel erg hard. Het verminderde in verloop van tijd tot nu.. Ik hoor het als in opsta, ga slapen en op andere zeer stille momenten...
    Binnenkort heb ik medische keuring op mijn werk en op de brandweer...

Hoe zal dit gaan verlopen als ik vertel dat ik tinnitus heb?
    Gehoorvermindering heb ik niet... ik praat nog steeds normaal en hoor alles nog perfect zoal vantevoren...

ik word er gewoon gek van.. elke keer als ik wakker word, geraak ik moeilijk terug in slaap. Ook als ik moet gaan slapen, heb ik moeite. De dokter waar ik maandag ben geweest, heeft me pille voorgeschreven. betahistine mylan is het medicament. Oorspronkelijk is dit om duizeligheid tegen te gaan, om je evenwichtsorgaan te verbeteren/te genezen...
    Wat kan je er nog tegen doen?
    Heb ik nu een acute of een chronische tinnitus?
    Na hoeveel maanden moet de tinnitus weg zijn? Sommige sites zeggen 3 maanden, en de dokter zei 1 maand... Als de piep 1 mei nog niet weg is, moet ik terug naar de dokter gaan en verwijst hij me naar een kno arts...

plz help me.. ik wil niet eindigen zoals alle anderen die tinnitus hebben... aan een touw
    ''War is hell, and hell is for heroes''

''The circumstances of one's birth are irrelevant. It is what you do with the gift of life that determines who you are.''

Platinum Member
    iTrader
    0
    Probeer altijd een geluid te horen. Zet de radio op als je in uw huis bent bv.
    Of als je gaat slapen, zet dan uw raam open, zodat je toch iets hoort.

Vreselijk kut trouwens, ik heb het ook 2 weken lang gehad, maar na een tijd raak je daar gewoon aan, en vermindert het eigenlijk (bij mij toch)

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Hoe hebben jullie dat opgelopen? Luide muziek?

Member
    iTrader
    0
    Gewoon volhouden is de boodschap. Dit kan je inderdaad doen door altijd ergens wel geluid op te zetten.

Zelf heb ik nu 2-3 jaar dat piepend geluid en ik ben het nu volkomen gewoon geworden in tegenstelling tot het eerste jaar. Vroeger kon ik er ook niet van slapen en lette ik er ook voortdurend op. Na twee jaar is het hard gedaald (op maat gemaakte oordopjes gekocht) en valt het mij alleen maar op wanneer het echt stil is en de eerste twee minuten wanneer ik 's avond in mijn bed lig.

Gewoon dus even doorbijten er zo weinig mogelijk aan denken. Hopelijk is het voor jouw op 1 mei dan ook gestopt!
    Ex nihilo omnia fiunt

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Zonder zeveren: de oplossing is om er niet aan te denken, dan hoor je het ook niet meer

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb ook een ruis/piep in mijn oren (luide muziek), op zich hebt ge er alleen echt last van als ge er u in ergert, als ge er niet op let hoort ge het ook niet. Het zit gewoon in uw hoofd. Mensen die naast een autostrade wonen die horen die autostrade ook niet meer als ze er niet op letten.

Ik zie niet in waarom ge dit zou vermelden bij brandweer enzo, het is onmogelijk voor hen om dat te meten.
    safir Thom4s

Platinum Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brick Top Bekijk bericht
    Hoe hebben jullie dat opgelopen? Luide muziek?
    Kerel die een lege gasbonbon in ons kampvuur smeet, luide ontploffing omdat er nog wat in zat

Daarna nog eens iemand die vlak achter mij vuurwerk afsteekt (op oudjaar), zonder dat ik dat doorhad, vuile klootzakken

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lantaarnpaal Bekijk bericht
    Kerel die een lege gasbonbon in ons kampvuur smeet, luide ontploffing omdat er nog wat in zat

Daarna nog eens iemand die vlak achter mij vuurwerk afsteekt (op oudjaar), zonder dat ik dat doorhad, vuile klootzakken
    Amai, zo'n gasten hadden bij mij toch een proces aan hun been. Tinnitus is toch niets om mee te lachen.

Member Magnum Delta's schermafbeelding
    iTrader
    0
    True, ik heb er nu zo een 2tal jaar last van (Queens of The Stone Age deed mijn oren figuurlijk bloeden op pukkelpop 2009) En ik moet zeggen dat de eerste 6 maanden de ergste zijn, je panikeert wel eventjes wanneer het gepiep niet weggaat na een week.
    Ik heb daarna in ieder geval op maat gemaakte dopjes laten maken en ik ga nooit meer naar een fuif derzonder.
    Ze zijn doorzichtig, vallen niet op (tenzij mijn haar kort geknipt is) en het is gewoon heerlijk om thuis te komen na een lawaaierige omgeving en GEEN GEPIEP te horen door overdadige blootstelling. Alleja de luideRE piep dan de gewone die ik nu al gewend ben.

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Ik heb het al twee jaar... mijn tips:
    Negeren, negeren en nog eens negeren! Spaar je oren de eerste week, begin met laag volume, bouw terug op....

Zorg dat de tv altijd hoger staat dan je piep, zelfde met radio.. in bed negeren, of zoals gezegd venster open doen, voor maar iets achtergrond lawaai te hebben.

De kans dat het weggaat is klein, zal echter wel verminderen doordat je het gewoon wordt .

Ik weet wel één ding, als er ooit een remedie voor is, haal ik dit ongeacht de prijs, hoe sneller ik het kwijt ben, des te beter

Member
    iTrader
    78 (98%)
    Tinnitus gaat vaak samen met gehoorverlies. Het is niet omdat je er niets van merkt, dat het er niet is.

Member flyingdutchman's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    de eerste maanden ga je kapot van de stress en ben je wat depressief (waarom droeg ik geen oordoppen, nooit meer stilte, etc etc), maar na een tijd wen je er aan en hoor je het overdag niet meer. Enkel 's avonds idd de eerste minuten voor je gaat slapen.
    Ik heb nu ook altijd deftige oordoppen bij (blox), zodat ik altijd voorbereid ben. Als ik geen oordoppen bij heb ga ik terug naar huis van de fuif.

Shinigami Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Weblogs
    7
    Ik heb het ook al een stevige 7 jaar, jarenlange mishandeling door te luide muziek in men headset. Negeren en iets van geluid op de achtergrond is inderdaad de beste manier om er niet op te letten.

En idem als demon326, ik kan me al geen leven meer voorstellen zonder getuut... Zonder moet goddelijk stil zijn
    Shinigami Sieberkev
    Gelieve mij niet te PM'en met vragen over het forum, ik ben geen crew member (meer).

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
    Na hoeveel maanden moet de tinnitus weg zijn?
    Als het na een paar dagen (hoewel een week nog zou kunnen, te horen aan mensen uit mijn omgeving) niet weg is, zit je ermee voor de rest van je leven. (Geen paniek, een milde vorm is zeer beheersbaar.)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky Bekijk bericht
    Wat kan je er nog tegen doen?
    Je instelling t.o.v. oorsuizen veranderen. M.a.w. je zou op den duur geen negatieve gedachten meer mogen hebben als je de Tinnitus waarneemt.

Ik moet zeggen, dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar het is effectief het enige middel dat helpt want de medische wereld staat nog nergens. Hoogstwaarschijnlijk zijn er wat trilhaartjes geraakt, dat is onomkeerbaar.

Als je het enkel waarneemt bij complete stilte, zit je safe. Uw slaapproblemen zullen dan de grootste last zijn maar daar kan dus aan gewerkt worden door niet actief te gaan luisteren naar de Tinnitus.

In feite heb je nu een paniekreactie, die volkomen normaal is maar die ervoor zorgt dat uw probleem nog erger wordt ervaren. Ik had na een te luid concert 6 jaar geleden enkel tinnitus in stille ruimtes maar het is 4 maanden geleden verergerd door een nachtje stappen, ik heb nu spijtig genoeg geen stilte meer bij dagdagelijkse dingen maar het is terug leefbaar geworden door de T los te laten.

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T0M Bekijk bericht
    de medische wereld staat nog nergens.
    Een jaar of twee geleden was er een succesvolle test op ratten geweest, maar sindsdien is het weer stil .

Het artikel in kwestie: Wetenschap 24 - Oorsuizen uitgeschakeld

Er is dus hoop

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demon326 Bekijk bericht
    Een jaar of twee geleden was er een succesvolle test op ratten geweest, maar sindsdien is het weer stil .

Het artikel in kwestie: Wetenschap 24 - Oorsuizen uitgeschakeld

Er is dus hoop
    Jep, dat heb ik ook gelezen. 'k Zou er direct voor tekenen, ahh de stilte waar ik zo van hield! Maar ik vermoed dat het nog niet voor de eerste tien jaar zal zijn. Voorlopig is Tinnitus Retraining Therapy het effectiefste middel. Je moet ermee leren leven.

Platinum Member
    iTrader
    0
    Wees maar zeker dat ze hier hard aan werken. Tinnitus is een te vaak voorkomend probleem dezer dagen..

Member Yo-Han's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De eerste operaties naar aanleiding van dat rat onderzoek gebeuren oa in het UZA Belgie! Er zijn 10 testpatienten geopereerd en een 7/8 tal lijken geholpen te worden. 2 hadden geen baat, bij 1 andere verminderde het en anderen waren het 'kwazie' kwijt. Bron was tinnitusforum.org dacht ik, waar een Amerikaan die zich liet behandelen in UZA dit vertelde.

"Vagus nerve stimulation" heet de behandeling. Er word een elektrode in de nekzone ingeplant die een bepaalde zenuw(de vagus nerve) gaat beinvloeden. Deze techniek word al langer gebruikt bij epilepsie patienten

Tinnitus treatment: Rebooting the brain helps stop the ring of tinnitus in rats

ps zelf ook sinds november 2011 tinnitus. Begonnen op een dinsdag, en ik was dat weekend niet uitgeweest! Heb zelf de laatste 2 jaar wel TMJ problemen (kaakgewricht overbelasting) en heb zo de indruk dat het bij mij TMJ gerelateerd is. Smorgens is het meestel het stilst (soms bijna weg, maar gewoon meestal stilst in tegenstelling tot T van beschadiging!).
    Als ik begin te bewegen en moe'er word of meer druk in m'n kaak en nek en schouders ed voel word het erger (zo ook met stress, maar dat is bij elke soort T zo) Mijn tinnitus is dan ook waarschijnlijk somatische tinnitus. Enfin het was ook een klap bij mij aangezien het soms echt luid word tegen de avond, maar de laatste weken heb ik het zo leren aanvaarden en let ik er minder op en het is ook wel variabel (maar toch kwazie altijd aanwezig sinds 5 maand) Aanvaarding lijkt idd zo een stap die veel doet!

Het is vooral links bij me en gaat soms zo eens licht naar rechts ook.
    Heb gehoortest laten doen na 1 maand klachten met gevolg: lichte dip op 4 khz links en rechts. Ergste dip rechts waar ik bijna geen piep heb meestal ... Go figure? Die beschadiging was er dus al voor m'n blijvende klachten denk ik en ik hoor wel nog vrij goed omdat het geen -20-30 Db dip is ofzo.
    @ TS Wil je zeker zijn, vraag eerst gehoortest bij NKO arts! Duurt maar 15-20 tal minuten en resultaat heb je direct erna.

MRI scan gehad om erger zaken uit te sluiten. Resultaat: perfect clean. Als je daar onder moet voor T zeker oordoppen indoen!!! Kloteherrie minuten aan een stuk, zeker die alarmachtige seqenties ... en een bassequentie om U tegen te zeggen, voel je tot in je beenderen.

De laatste tijd let ik toch ook wel op. Geen luide fuiven meer, en mijn sennheiser hd 650 hoofdtelefoon staat eerder op 30-40 % volume ipv van vroeger constant 70-80-100%
    Laatst gewijzigd door Yo-Han; 4 april 2012 om 16:29

Member
    iTrader
    78 (98%)
    Ik kan het belang van een gehoortest maar niet genoeg benadrukken. Het is gratis bij zowat elke audioloog (Audionova, Laperre, Amplifon, etc.) en duurt 15 minuten. Je zal direct weten of je gehoorverlies hebt. Een klein gehoorverlies tot 30dB valt vaak niet op. In de hoge frequenties zelfs tot 40-50dB. Ik heb mensen getest die een groot verlies hadden in de hoge frequenties en toch dachten dat hun gehoor in orde was. Een gehoortest zal zeggen of je haarcellen beschadigd zijn (grootste oorzaak van tinnitus) en je zal ook weten of het lawaaischade is. Een dip op 4000Hz (soms 6000Hz) wijst namelijk zo goed als altijd op lawaaischade.

Hier is een voorbeeld van een audiogram met zo'n dip. Het gehoorverlies dat je hier ziet zal nauwelijks opvallen bij deze persoon, maar het is een permanent verlies! Beschadigde haarcellen herstellen nooit! Bij verdere blootstelling aan lawaai zal de dip groter worden en uitbreiden naar de omliggende frequenties.
    Laatst gewijzigd door Stabby; 4 april 2012 om 20:40

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door T0M Bekijk bericht
    Je instelling t.o.v. oorsuizen veranderen. M.a.w. je zou op den duur geen negatieve gedachten meer mogen hebben als je de Tinnitus waarneemt.
    Idd!! Als ik de ruis/suizen hoor dan denk ik: aaah eindelijk rust en stilte!

Het is gelukkig geen piep, zoals een oude tv kan piepen. Dan zou ik wel gek worden want zo een piep die hoort ge altijd.

Ik heb nu af en toe dat één van mijn oren ffkes een tv-piep begint te geven, duurt soms een minuutje, altijd heerlijk als dat weer verdwijnt. Als dat opkomt is dat meteen gedachten verzetten en hopen dat mijn hersnenen er ni blijven insteken.

En nog heb ik het ni geleerd en ga ik nog graag mijn oren verkrachten op café, maar als het te luid is (vaak met live muziek) dan ga ik wel buiten.

Oh en gehoorschade hoor je vaak niet omdat uw hersnenen zich daar ook aan aanpassen. Maar ik hoor toch duidelijk niet meer de definitie die ik gewoon ben als ik bv een plastiekzak verkreukel. Na nieuwjaar dit jaar (20h gewerkt in luide muziek) was het echt keihard. Een plastieken zak klonk als zo een bruine papieren zak als ge die 'verfrommelde'. Als ik sprak dan overcompenseerden mijn oren op de S (de middentonen dus) en had ik bij elke S die ik uitsprak een vreemde suiztoon (gelijk ne paster zijn S een beetje maar alleen ik hoorde da).

Ik hoop dat binnen 20 jaar, tegen mijn vijftig als de gehoorschade normale sociale interactie zal beginnen beinvloeden, dat er een oplossing is.
    Laatst gewijzigd door sneax; 4 april 2012 om 20:48
    safir Thom4s

Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten