Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 102

Discussie: 3D printers

Member
    iTrader
    17 (100%)
    Met twee kleuren/materialen printen geeft wel 'n zeer grote meerwaarde, hopelijk volgt ultimaker.

Platinum Member MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Je moet wel eerst hetgeen dat je wilt printen in een 3d cad programma tekenen.
    Dit zie ik nog niet veel mensen doen hoor.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Approved 9-lifer Conqie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    1200 euro voor zo'n technologie is toch helemaal niet duur.. langs de andere kant waarschijnlijk wel een Macbook pro kopen voor op Facebook te zitten ofzo.

Uiteraard wel redelijk useless kost voor een keer mee te spelen, maar voor een architectuur student of 'kweet ni welke design richting lijkt mij dat toch nog een nuttige investering.
    Vorige nick: "conquerpoy_123"

Member
    iTrader
    0
    Of als je geen zin hebt om de afwas te doen -> gewoon een propere vork printen.
    .

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Je moet wel eerst hetgeen dat je wilt printen in een 3d cad programma tekenen.
    Dit zie ik nog niet veel mensen doen hoor.
    dat is op zich toch niet zo moeilijk, das ni veel moeilijker als bv levels bouwen voor HL2 en da kan iedereen
    safir Thom4s

Member
    iTrader
    17 (100%)
    Ik denk niet dat iedereen zomaar kan/wil 3d modellen.
    Weet ook niet hoe het zit met deze producten, maar als ge een ontwerp doorstuurt naar 'n zaak die dingen in 't groot kan 3d printen moet je je model ook wat 'opwerken' zodat het er zeker goed uitkomt.

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    dat is op zich toch niet zo moeilijk, das ni veel moeilijker als bv levels bouwen voor HL2 en da kan iedereen
    nee, dat kan 2% van de bevolking. de rest kan amper hun computer aanzetten.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    nee, dat kan 2% van de bevolking. de rest kan amper hun computer aanzetten.
    kunde gij nu echt niets zinnig zeggen ?
    dude

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door falc.be Bekijk bericht
    kunde gij nu echt niets zinnig zeggen ?
    ?

weinig mensen kunnen deftig met een computer werken, en nog minder een stuk tekenen in 3D. en van diegenen die dat wel kunnen zal maar een klein percentage ooit genoeg 3D-printen om de prijs te kunnen rechtvaardigen.

en daarom zullen 3D printers nooit algemeen doorbreken.

Member DaFreak's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat zeiden ze in de begindagen van de computer ook...

Dankzij 3D scanners zoals de kinect hoef je niets zelf te tekenen en kan je objecten gewoon inscannen en ze online zetten als digitale file. Er zijn ook nu al artiesten die hun diensten verlenen voor het personaliseren van items. Zo kan je iemand betalen voor het ontwerpen van een lamp in de vorm van een raket met jouw naam erop. Je kan die file dan gewoon downloaden en thuis of in een make center laten afdrukken.

Die printers zullen nog goedkoper worden, de industrie gaat er nog meer gebruik van maken, ze zullen nog gesofisticeerder worden en ook het software aspect zal een stuk eenvoudiger worden. Zo bestaat er voor de xbox ook al een spel waarmee je via de kinect iets kan inscannen en het dan aanpassen zonder moeilijke interface maar gewoon met je vingers en handgebaren.

Ik zeg niet dat het zowiezo zal gebeuren dat ieder gezin een printer in huis zal hebben... maar nooit is een enorm straf woord dat je in dit geval al evenmin met zekerheid kan gebruiken. Wat je zegt is een gokje en geen feit. Al heel wat mensen hebben zich in het verleden belachelijk gemaakt door het woord "nooit" op technologie toe te passen. We zouden nooit kunnen vliegen, op de maan landen, draadloos communiceren, DNA of atomen manipuleren, ... Pas dus op met wat je zegt of je wordt aan het lijstje van die personen toegevoegd.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Als je bekijkt waar die printers 5 jaar geleden stonden en waar ze nu staan denk ik dat er nog een grote toekomst voor 3D printing te wachten staat.
    Just my 2 cents

Member
    iTrader
    0
    Ik denk wel dat er een grote toekomst is voor 3D-printers, daaom niet noodzakelijk voor de particulier en niet noodzakelijk in dit decennium al.
    Als je voldoende grondstoffen gescheiden in zo'n ´cartridge` kan stoppen dan kan je in theorie met software alles maken wat me die grondstoffen te maken is. Ik zie daar wel voordelen in, het is een pokkewerk om zo'n printer te maken maar als je die eenmaal hebt gemaakt dan kan je via software verder werken.
    If you think education is expensive, try ignorance.

Member
    iTrader
    17 (100%)
    Iemand hier zo al eentje in elkaar gestoken eigenlijk?
    Veel moeten opzoeken of zit 't nog redelijk logisch in elkaar, en hoeveel uren erin gestoken?

Approved 9-lifer
    iTrader
    21 (100%)
    Weblogs
    1
    reprap build log die ik het oog houd
    need.. rrr
    sys1: i7 2600K@4.9/P8Z68-PRO/4x4GB sys2: Q6600@3.8/EP45T-DS3/2x2GB
    Rip Kris

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Mijn broer heeft zo'n 3D printer gemaakt als eindwerk...
    Was iets van Makerbot dacht ik...
    Hij heeft er veel miserie mee gehad... (moeilijk af te stellen, die extruder die altijd kapot ging...)
    Maar ondertussen is het misschien wel al verbeterd

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    falc: hoe snel print die Ultimaker zo ongeveer? En wat was de levertermijn toen je hem bestelde?
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Member
    iTrader
    0
    Er worden snelheden van 550 mm/s gehaald met custom firmware. De meeste objecten van thingyverse worden gemiddeld op iets meer dan 10 min geprint

Levertermijn is 4-6 weken. Heb de mijne op 2 jan besteld. Ik hoop hem rond de 2de week van feb te hebben
    dude

Approved 9-lifer
    iTrader
    60 (98%)
    Ikzelf zal niet rap een 3D-printer aanschaffen, mede door de prijs en al zeker niet als ik hem zelf in elkaar moet steken. Maar het kan ook zeer handig zijn om vb. een tussenstukje dat ontbreekt zelf te printen ipv een enorme prijs te betalen voor een mini-stukje + veelal grote ellende door talrijke telefoontjes en emails. Ik zie er het nut zeker van in.
    Financial Consultant
    Zit je met vragen omtrent pensioen-, langetermijnsparen, ... mag je me altijd een PM sturen.

Member
    iTrader
    0
    maar die dingen die je print zijn toch van een minderwaardig plastic?

iedereen doet hier alsof de mogelijkheden oneindig zijn, maar ik zie zo'n printer nog niet zo snel karton, speciale plasticen, hout, metaal, etc printen he

misschien is dat ooit wel mogelijk, maar die printers nu zijn toch gewoon goed voor wat brol in minderwaardig plastic (dan nog in 1 of 2 kleuren) te printen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bladwijzer Bekijk bericht
    maar die dingen die je print zijn toch van een minderwaardig plastic?

iedereen doet hier alsof de mogelijkheden oneindig zijn, maar ik zie zo'n printer nog niet zo snel karton, speciale plasticen, hout, metaal, etc printen he

misschien is dat ooit wel mogelijk, maar die printers nu zijn toch gewoon goed voor wat brol in minderwaardig plastic (dan nog in 1 of 2 kleuren) te printen?
    ja. het blijven korreltjes die tezamen gelijmd of gesmolten worden.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten