Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 114

Discussie: Gewonde kip

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (100%)

Gewonde kip

We hebben al enkele jaren een "huiskip". Het beestje loopt een beetje te chillen in de tuin enz.

Nu kom ik net buiten en ik zie het in een hoek zitten, zo tam dat ik het op kan pakken. En wanneer ik het neerzet zie ik een heel klein plasje bloed. Dan zag ik dat de poot ook vol bloed hing en uiteindelijk merkte ik op dat de achterkant langs onder precies helemaal kapot is ofzo. Daar zitten maden in maar ik kan niet goed uitmaken wat de verwondingen precies zijn.

Het lijkt mij een beetje stom om met een kip naar de dierenarts te gaan, maar hoe laat je zo een beestje sterven op een beetje humane manier?
    o/'

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Kapt de kop eraf, da beest zal het nie eens voelen
    RSCA

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (100%)
    Niet meteen wat ik bedoelde. Ok het beest zal het misschien niet voelen, maar ik ben niet het type van "ff ne bijl pakken en klets". Mijn vriendin zou het mij trouwens nooit vergeven. Ik dacht eerder aan iets minder opvallends zoals vergif of een of ander spuitje?
    o/'

Member cool_boy_ke's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Kop er af is het beste wat je kan doen. Of naar de dierenarts gaan, voor hetzelfde geld is het niks erg.

Member ThA JoS's schermafbeelding
    iTrader
    10 (67%)
    waarom dat beestje laten sterven?
    Die maden kuisen en houden de wonde proper.
    Pakt wat ontsmettingsmiddel en doet er een verbandje rond, steekt ze tijdelijk in een kot ofzo zodat ze niet te ver kan lopen. En 2x per dag ontsmetten.
    Alst achter een week nog niet beter is dan wordt ze een soepkip

Member
    iTrader
    26 (100%)
    Ik heb mijn moeder al met een kip naar de dierenarts gestuurd... niemand heeft haar raar aangekeken.

Als je vergif gebruikt is de kans groot dat je dat beestje een veel zwaardere doodstrijd gaat geven dan dat je wil.
    Humanity is the devil

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    idd, dierenarts. Men zal daar niet zomaar raar opkijken (behalve mss in de wachtzaal).
    Sent From My Brain Using Common Sense

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (100%)
    Ja dierenarts lijkt mij gwn stom omdat ge dan een hele hoop geld voor die kip moet geven. Uiteindelijk is het da nu ook weer nie waard. Straks eens aan mijn moeder vragen, die vindt da misschien wel de moeite.

Als het slechter gaat met het beest ga ik straks naar ne boer, voor de kop-truuc dan maar.

En ja, ik denk niet dat dat meteen gaat beteren, op deze foto's ziet ge het nie super, maar onder de staart hangt heel het lichaam vol bloed, da is open. En ik denk da die maden eerder die kip op aan het eten zijn dan aan het genezen

http://files.gurdt.be/img/kip/1.jpg
    http://files.gurdt.be/img/kip/2.jpg
    http://files.gurdt.be/img/kip/3.jpg
    http://files.gurdt.be/img/kip/4.jpg
    http://files.gurdt.be/img/kip/5.jpg
    o/'

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Yup, voor je iets onderneemt, naar de dierenarts.
    En indien dat financieel niet mogelijk zou zijn, even rondbellen naar dierenartsen in de buurt.
    Er is altijd wel iemand die iets kan regelen.

Misschien dat hier ook iets nuttig tussen staat.
    Forumoverzicht • Kippenforum.nl

Cheers
    Copy

Member
    iTrader
    0
    Heb je een auto? Een "accidentje" is snel gebeurd.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurdt Bekijk bericht
    Ja dierenarts lijkt mij gwn stom omdat ge dan een hele hoop geld voor die kip moet geven. Uiteindelijk is het da nu ook weer nie waard. Straks eens aan mijn moeder vragen, die vindt da misschien wel de moeite.

Als het slechter gaat met het beest ga ik straks naar ne boer, voor de kop-truuc dan maar.

En ja, ik denk niet dat dat meteen gaat beteren, op deze foto's ziet ge het nie super, maar onder de staart hangt heel het lichaam vol bloed, da is open. En ik denk da die maden eerder die kip op aan het eten zijn dan aan het genezen

http://files.gurdt.be/img/kip/1.jpg
    http://files.gurdt.be/img/kip/2.jpg
    http://files.gurdt.be/img/kip/3.jpg
    http://files.gurdt.be/img/kip/4.jpg
    http://files.gurdt.be/img/kip/5.jpg
    Die kip ziet echt wel af al het een wonde is en aan het ontsteken is.

Ofwel ga je ermee naar een dierenarts. En dat is absoluut niet raar.
    Er zijn meer mensen die dat doen
    (hobbykwekers enzo).

Ofwel ga je de kip zelf eerst verzorgen.
    Je gaat de wonde moeten spoelen met wat lauw water. Al het vuil en maden wegdoen.
    Hierna ga je de wonde ontsmetten met bv isobetadine.

Nu als je merk dat de wonde echt te groot is dan zal je misschien toch naar een dierenarts moeten.
    Maar het kan dus zijn dat het een kleine wonde is en dan kan je dat zelf wel oplossen.
    Eventueel een wondspray kopen in de apotheek die ontsmet en "toeplakt" zodat de wonde ook deels of helemaal gedicht is.

Doe je er niks aan dan vrees ik ervoor.

Member
    iTrader
    15 (100%)
    opfretten die handel

Approved 9-lifer
    iTrader
    28 (100%)
    1. Doe die takken eens van haar kont (eventueel eraf knippen)
    2. Naar de dierenarts. Ik heb dat in het verleden ook eens gedaan met een kip, en dat was maar gewoon omwille van plots pluimverlies midden in de winter
    OF
    3. Zelf verzorgen, zoals hierboven beschreven, maar echt gemakkelijk is dat niet. Niet beginnen met pleisters of verbandjes want dat helpt toch niet. Na 5 minuten heeft dat beestje het er al afgepeuterd.
    "And, irrespective of what one might assume, in the life of a science, problems do not arise by themselves. It is precisely this that marks out a problem as being of the true scientific spirit: all knowledge is in response to a question. If there were no question, there would be no scientific knowledge. Nothing proceeds from itself. Nothing is given. All is constructed." - Social Constructivism

Member
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurdt Bekijk bericht
    Ja dierenarts lijkt mij gwn stom omdat ge dan een hele hoop geld voor die kip moet geven. Uiteindelijk is het da nu ook weer nie waard.
    Mensen met zo'n ingesteldheid zouden geen dieren in huis mogen nemen. Waarom is die kip het niet waard om geld aan uit te geven, het gaat hier om een levend wezen. 't is trouwens nog een mooie kip ook!
    Een andere optie is haar naar een vogelopvangcentrum brengen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mojojojo Bekijk bericht
    opfretten die handel
    Dan zou ik toch eerst eens uitzoeken vanwaar die maden komen...
    Humanity is the devil

Banned
    iTrader
    0
    Omdat een Kip misschien 5euro waard is?
    Zou zot zijn om er 90euro voor te geven awa.

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door souldoubt Bekijk bericht
    Mensen met zo'n ingesteldheid zouden geen dieren in huis mogen nemen. Waarom is die kip het niet waard om geld aan uit te geven, het gaat hier om een levend wezen. 't is trouwens nog een mooie kip ook!
    Een andere optie is haar naar een vogelopvangcentrum brengen.
    Wel, we hebben namelijk meer een boerderij dan iets anders gehad altijd. Hond, katten, schapen, geiten, kippen, enz. En daar kruipt veel geld in natuurlijk. Deze kip is de overblijver van een drietal kippen, daarom dat die in de tuin rondloopt ipv in de weide.

Zo een beest is het waard om geld aan te geven, maar in beperkte mate natuurlijk. Net zoals ik chemo voor een kat erover vindt persoonlijk. En geloof mij ik heb een heel goede band met mijn hond/kat.

Net de kip proper proberen te maken maar dat is maar half gelukt, ik heb de indruk dat ik dat ding vermoord door daar aan te komen, als ik die zo bezig hoor
    o/'

Member
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Weezyy Bekijk bericht
    Dat is waarschijnlijk al meer dan u, 't is niet omdat een kip in aankoop misschien maar 5€ kost dat het ook maar dat waard is. Het gaat ook echt geen 90 euro kosten om naar die wond te laten kijken en dat te verzorgen.
    Humanity is the devil

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Weezyy Bekijk bericht
    Ja dit dus. Als ge 10 kippen hebt van 3 euro per stuk, is het inderdaad een beetje erover om da te liggen opereren en al die shit. Begrijp mij nie verkeerd, ik wil graag die kip helpen en ik vind da erg als da moet lijden enz, maar het geld groeit ook nie op de rug, er zijn andere prioriteiten.
    o/'

Approved 9-lifer
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door souldoubt Bekijk bericht
    Dat is waarschijnlijk al meer dan u, 't is niet omdat een kip in aankoop misschien maar 5€ kost dat het ook maar dat waard is. Het gaat ook echt geen 90 euro kosten om naar die wond te laten kijken en dat te verzorgen.
    Bwah, pas met de hond nog geweest, die had maar een simpel bijtwondje aan de staart, dat heeft iets van een 160 euro gekost.
    o/'

Member
    iTrader
    26 (100%)
    Misschien ga je gewoon naar een dure dierenarts? De sterilisatie van ons poes heeft minder gekost dan dat (operatie + nazorg).
    Humanity is the devil

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten