Pagina 6 van 56 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 120 van 1120

Discussie: Chronische ziektes

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lotti Bekijk bericht
    Geen lachertje
    Vooral als de mensen rondom u (vriend & mama) het ni serieus nemen Dan voelt ge u ni veilig (moest ge plots wegdraaien fso), gelukkig neemt de stiefpapa het serieuzer (omda hij het zelf gehad heeft, toen vond ons mama het ook maar stress-zever).

De kannibaal Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    38 (98%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Vooral als de mensen rondom u (vriend & mama) het ni serieus nemen Dan voelt ge u ni veilig (moest ge plots wegdraaien fso), gelukkig neemt de stiefpapa het serieuzer (omda hij het zelf gehad heeft, toen vond ons mama het ook maar stress-zever).
    Uhu, hier net hetzelfde alsk echt pijn geloofden ze mij nie gwn omdak vroeger altijd aant zeveren was tegenover mn ouders/vrienden.
    Ma nu da ze weten wak heb ist wel in orde gekomen. Ze weten ondertssn wel wnnr het echt is.
    When you're happy, you enjoy the music.
    When you're sad, you understand the lyrics.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Uhu, hier net hetzelfde alsk echt pijn geloofden ze mij nie gwn omdak vroeger altijd aant zeveren was tegenover mn ouders/vrienden.
    Ma nu da ze weten wak heb ist wel in orde gekomen. Ze weten ondertssn wel wnnr het echt is.
    Ze geloven het wel maar ze beseffen niet hoe lastig het is. Omdat het volledig schadeloos is minimaliseren ze het tot 'wa stress' terwijl ik (op de angst voor aanvallen na) geen reden heb om te stressen

Approved 9-lifer Pvt Martin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ja, bij mij hadden ze het ook wel door toen ze me vonden op de grond...
    Maarja, mensen die er geen ervaring mee hebben kunnen zich de pijn niet voorstellen.
    A problem has been detected... and yes, I probably created it.

iTrader
    38 (98%)
    Weblogs
    2
    Pijn kent geen grenzen zeg ik altijd

Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Ow man hoeveel pech kunt ge hebben. Het zit u echt nie mee qua operaties.
    Mja als ge goei familie en/of vriendin hebt komt ge da wel allemaal te boven imo.
    ja dat is wel waar.

Pijn kent geen grenzen zeg ik altijd
    jammer, want ik kon die grenzen goed gebruiken. Een stuk ruggewervel waar een stuk uit ontbreekt = heel pijnlijk
    De kapotte layout van Dark-skin beu? Installeer dan mijn style-fix. Op zoek naar betere leesbaarheid in de Light-skin? Dan is deze style-fix voor jou.

QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

iTrader
    38 (98%)
    Weblogs
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    jammer, want ik kon die grenzen goed gebruiken. Een stuk ruggewervel waar een stuk uit ontbreekt = heel pijnlijk

Uhu ket, het is zeker nie simpel

Het leven is nie eerlijk
    Kheb nog nooit gerookt of ongezond geleefd en als ge dan ziet da ter mensen zijn die "dag en nacht roken, altijd vettig eten en drinken" en niks voorkrijgen zak ik door de grond ^/^

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yo-Han Bekijk bericht
    Controleer uw angst, of leer dat (zonder pillen is dat heel goed te doen, maar soms heb je tijdelijk toch wel wat hulp nodig)
    Vraag anders hulp bij een therapeut... de meeste centra voor geestelijke gezondheidsszorg zullen heel goede tips hebben.
    T'zijn net die angsten voor (...) die het verergeren, want hyperventiltaie word erger naarmate je angst erger word (ook je angst voor hyperventilatieaanvallen)

Een aanval begint, je panikeert, en het word erger omdat die angst net de voeding is van zo'n aanval. Als de aanval begint moet je je proberen ontspannen en de angst ervoor van je afzetten.
    Je zit met stress of angstproblemen of bent overgervoelig, dat weet ik al 100% zeker. Je kan echt leren weer normaal ademen hoor en je lichaam en geest meer leren ontspannen.

Zo'n zware aanval is idd angstaanjagend , alsof je een hartaanval krijgt soms, maar t'gaat ook altijd voorbij zonder schade aan je lichaam en je overleeft het altijd, dus er kan in principe niks gebeuren, maar dit wil niet zeggen dat je het moet negeren of als zwakte aanzien, je hebt een probleem en er is zeker hulp voor en er zijn mensen die dat heel goed begrijpen!

Hyperventalitie is ook verre van dodelijk of iets waar je nooit van afraakt, verre van ... sterkte
    Da weet ik, ma het is omdat ik een ganse dag door onbewust te snel adem dat ik last heb van steken, slapende handen-armen-voeten, draaierig- misselijkheid. Het is net omda ik mij daarin erger dat het tot een aanval komt.
    Ik weet dat het volledig schadeloos is, het is gewoon vervelend

iTrader
    0
    Uhu ket, het is zeker nie simpel

Het leven is nie eerlijk
    Kheb nog nooit gerookt of ongezond geleefd en als ge dan ziet da ter mensen zijn die "dag en nacht roken, altijd vettig eten en drinken" en niks voorkrijgen zak ik door de grond ^/^
    En dat heeft me doen wegzinken in enorm pessimisme...
    Als klein manneke zien da ge vanalles nie kunt mee doen met uw vriendjes vanwege astma zonder da ge iets slecht doet, heeft me nu zoveel jaar later een erg pessimistische instelling gegeven. Vooral de "foert" instelling.
    En nu moogt ge afkomen met van die psychologische shit als "ge had u daarvan af moeten zette", maar als ge dan jong zijt laat da sporen na...
    en zorgt nu voor een mindere levenstijl. lees: amper sport, veel eten (al let ik er nu wel wa op da mijn gewicht nie meer omhoog gaat),....

iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pvt Martin Bekijk bericht
    En dat heeft me doen wegzinken in enorm pessimisme...
    Als klein manneke zien da ge vanalles nie kunt mee doen met uw vriendjes vanwege astma zonder da ge iets slecht doet, heeft me nu zoveel jaar later een erg pessimistische instelling gegeven. Vooral de "foert" instelling.
    En nu moogt ge afkomen met van die psychologische shit als "ge had u daarvan af moeten zette", maar als ge dan jong zijt laat da sporen na...
    en zorgt nu voor een mindere levenstijl. lees: amper sport, veel eten (al let ik er nu wel wa op da mijn gewicht nie meer omhoog gaat),....
    dat herken ik wel.
    De kapotte layout van Dark-skin beu? Installeer dan mijn style-fix. Op zoek naar betere leesbaarheid in de Light-skin? Dan is deze style-fix voor jou.

QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Member Blackend's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mefke Bekijk bericht
    neen. van waar het komt en hoe veroorzaakt heb ik het raden naar. een van de meest gebruikelijke oorzaken voor een type I diabeet (wa ik dus ben) is genetisch. niemand in de familie heeft het, dus zal het waarschijnlijk zijn aan een ontsteking/andere invloed van buitenaf die ik ergens heb opgelopen ofzoiets. Tja in feite weeten ze het niet, en moeste ze het weten, hadden ze het mss al kunnen oplossen he.
    Second that =/

Hier ook type I diabeet. ;o Maar heb er eigenlijk niet veel last van. Ben er aan gewend, behandeling is ook een pak 'vrijer' dan ik had pakweg 5 jaar geleden. (nieuwe soorten insulines waardoor ge minder gebonden zijt aan tijdstippen).
    Voor de rest doe ik redelijk wat aan sport (ben scheidsrechter, en heb wel ambitie) en heb ik in het dagelijkse leven geen last van mijn ziekte.

Vooral dat laatste ben ik wel blij om. Mensen die mij al vrij lang kennen vergeten soms gewoon dat ik diabeet ben. Zeg ik het hen voor de eerste keer, dan verschieten ze. In die optiek ben ik content dat het "slechts diabetes is". 't kan altijd erger.

iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    neen. van waar het komt en hoe veroorzaakt heb ik het raden naar. een van de meest gebruikelijke oorzaken voor een type I diabeet (wa ik dus ben) is genetisch. niemand in de familie heeft het, dus zal het waarschijnlijk zijn aan een ontsteking/andere invloed van buitenaf die ik ergens heb opgelopen ofzoiets. Tja in feite weeten ze het niet, en moeste ze het weten, hadden ze het mss al kunnen oplossen he.
    Het moet van ergens komen he
    Een mutatie misschien.

Member Doggiedog's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn neef (aka MenloR) is ook diabeet. Hij zal hier wel iets zeggen als em dat wilt.
    Oh, en ik heb een artikel in de Eos gelezen dat kamelenmelk voor een deel, and I repeat, VOOR EEN DEEL, de insuline zou kunnen vervangen. Op dit ogenblik heb ik die Eos wel geleend aan mijn neef, maar er was een onderzoek bezig daarrond.

Ikzelf heb epilepsie, eerste aanval gekregen in het 4de secundair tijdens een Franse test (wsl niet goed geleerd of zo, haha). In totaal heb ik nu al 3 aanvallen gehad, en elke keer waren het echt zware aanvallen warvoor ik telkens ongeveer een week in het ziekenhuis moest blijven (behalve de eerste keer, dat duurde langer. En man, toen heb ik gesnapt waarom ze zeggen dat in een ziekenhuis liggen saai is!).
    Ik heb enorm veel geluk, want mijn medicatie zorgt er nu perfect voor dat ik geen aanvallen meer krijg. Enkel 's morgens en 's avonds een pilleke van Depakine Chrono 500 pakken en tis in orde. Gelukkig maar, want ik heb ontdekt dat met elke aanval die ik opnieuw krijg, de mate van iets verstaan, begrijpen (dus doen doordringen tot mezelf), onthouden en overbrengen naar iemand anders toe (of gewoon kennis toepassen) stukken vermindert. Na het ontslag uit het ziekenhuis van mijn laatste aanval heeft het nog minstens een maand geduurd vooraleer mijn hersenen weer op normaal niveau functioneerden. Ik ben wel al een verstrooid iemand van nature uit, dus ik kan enkel vermoeden wat "normaal niveau" in mijn geval eigenlijk is of zou moeten zijn.
    De oorzaak van mijn epilepsie is totaal onbekend, niemand in de familie heeft het (mss verre familie?), en mja, ik heb wel al een lichte en een zware hersenschudding gehad toen ik jong was, misschien dat daar de oorzaak kan gevonden worden. Blijkbaar zijn er ook veel mensen die epilepsie krijgen wanneer ze jong zijn, en dat zou dan verdwijnen naarmate ze ouder worden. Daaraan hadden ze ook eerst gedacht in mijn geval, maar toen ik de 20 gepasseerd was was daar allang geen sprake meer van, en zeiden ze dat het levenslang ging zijn.

Het rottigste eraan is wel dat ik die eerste aanval heb gekregen toen ik net aan het overdenken was om aan diepzeeduiken te doen. Daar heb ik dus een dikke vette streep door mogen trekken. Het was een droom die aan diggelen gaat. Maar ja, daar valt niets aan te doen, life goes on, effe slikken, op de tanden bijten en we moeten ons een nieuwe droom zoeken. Op dit ogenblik begint dit wel te neigen naar natuurfotografie, en daarbij, ik kan nog altijd gewoon snorkelen en duiken zonder duikflessen, dus het valt wel mee. Er zijn ergere gevallen die zelfs een hulphond nodig hebben om hen te verwittigen wanneer hun epilepsieaanval eraan komt, dus ik mag echt wel van geluk spreken.

Member
    iTrader
    37 (100%)
    Ben ook diabeet.

Echter nog nog nooit noemenswaardige problemen ermee gehad.

cheers

iTrader
    38 (98%)
    Weblogs
    2
    Eigenlijk zijn we toch sukkelaars ze

Member
    iTrader
    0
    Hier ook type 1 diabeet. Heb het nu reeds 18 jaar en ben nu 20; zo goed als heel mijn leven kunt ge stellen en dat heeft het enerzijds wel iets 'vergemakkelijk' in de zin dat ge dat op zo'n jonge leeftijd toch ni allemaal bewust meemaakt. Mijn ouders daarentegen zal 'k het ni gemakkelijk gemaakt hebben. Probeert nen kleine van een jaar of 2 maar eens iedere dag een spuit te geven en ook qua levenstijl alles om te gooien. Alles beginnen af te wegen qua eten in het begin, op alles enorm letten...
    Zelf heb 'k er eigelijk nooit last van; ook nog nooit echt last van gehad. Voel ook ni direct dat ik enorm beperkt ben in mijn mogelijkheden in het dagelijkse leven. Zoals hierboven gezegd: niemand merkt er haast iets van als ge het hen niet vertelt. Nu ik wel wat aan sport doe en dat probeer op te drijven dan ziet ge wel in dat bv. zaken als een topsporter worden wel zijn beperkingen of serieuze hinderpalen heeft; maar ja dan moet ge natuurlijk al topsporter willen worden hť.
    De laatste decennia zijn er ook al wel een heleboel vooruitgang geboekt en kunt ge echt enorm vrij leven zonder dat ge te strak op uw uren moet letten of op uw eten (afwegen en uitrekenen hoeveel insuline ik moet spuiten doe ik nooit, en heb ik nooit gedaan zover ik mij herinner).

iTrader
    0
    Eigenlijk zijn we toch sukkelaars ze
    Het is toch erg ť...

iTrader
    38 (98%)
    Weblogs
    2
    Echt veel jonge mensen met diabetis :o

Member Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    en zal enkel nog maar toenemen. het is een echte epidemie aan het worden. Ikzelf werk in een bedrijf waar onder andere testen ontwikkeld worden om diabetes op te volgen (HbA1c, voor de "kenners", en ja met mijn ziekte zit ik daar dus op mijn plaats ). Vorige week hadden we een vergadering over wat er bereikt was dit jaar, wa de doelen en de strategieŽn voor de volgende jaren waren enzo. Ze zien de komende 5 jaar een verdubbeling in die markt, gaan zelfs "nutteloze" (lees: weinig opbrengende ) testen laten vallen of stoppen met ontwikkeling om nog beter op diabetes te kunnen toeleggen.

Member
    iTrader
    0
    en zal enkel nog maar toenemen. het is een echte epidemie aan het worden. Ikzelf werk in een bedrijf waar onder andere testen ontwikkeld worden om diabetes op te volgen (HbA1c, voor de "kenners", en ja met mijn ziekte zit ik daar dus op mijn plaats ). Vorige week hadden we een vergadering over wat er bereikt was dit jaar, wa de doelen en de strategieŽn voor de volgende jaren waren enzo. Ze zien de komende 5 jaar een verdubbeling in die markt, gaan zelfs "nutteloze" (lees: weinig opbrengende ) testen laten vallen of stoppen met ontwikkeling om nog beter op diabetes te kunnen toeleggen.
    Laten we ons als trendsetters beschouwen.

Pagina 6 van 56 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten