Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 42
    Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3

Question Nederlandstalige muziekfora

Nu AsIce er met kapt volgt er een vaccuum qua Nederlandstalige muziekfora en sites

Nu heb ik interesse dit gat op te vullen. Uiteraard niet alleen. Op AsIce is heel wat geklaag dat ze ermee gaan kappen dus is er ruimte.
    En dus zoek ik wat medewerkers.

Post vanop AsIce

Ik had al eerder iets in die zin gepost. Enkele positieve reacties, heel wat "yeah right" reacties.

Maar ik zie het zitten. En de eerste stappen zijn al ondernomen. Zowel voor een papieren versie (gewoon omdat paper zines cool zijn) en veel mensen AsIce gewoon willen zien blijven.

Interviews zijn gepland met Henk van Straten en Wyb Backfire en ook Deadpool wil iets schrijven. Als je met die mensen niks deftig kan uitbrengen qua schrijfsels ben je een kneus.

Uiteraard kan en wil ik dit niet alleen niet doen. Sommige dingen kan ik, andere niet of minder.
    In 2007 heb ik een actief phpBB gehad. Dus dat kan lukt me wel, met hulp van wat anderen.
    Wat interviews doen, reviews schrijven, artikels, etc. Ik heb nog ergens een diploma journalistiek liggen dus ik heb er een klein beetje verstand van.
    Uiteraard, ben ik géén machine en is er meerder volk nodig.

Visie:

Volledig Nederlands, voor Engels is er SWNK

Een nieuw blauw board, eventueel met meerdere skins zodat de gebruiker kan kiezen hoe het board er uit ziet.

Bredere scope, niet enkel het erg nauwe hardcore hokje. Veel posts gaan toch al over andere harde genres en niet enkel over muziek. Een interview met Henk van Straten als schrijver moet zeker kunnen.
    Weg me hokjesmentalieit. Hardcore & punk blijven de basis maar garage punk, noise mogen ook onder aandacht komen.

Naast de trollen, is die hokjesmentaliteit van enkel hardcore nefast geweest.

Diepte interviews (ala HUMO, less is more)

Geestige stijl (ja, hier ben ik weer met m'n HUMO)

Crew gezocht, oude AsIce crew members die niet willen kappen meer dan welkom!

Meer openheid. 2.0 rekent veel op user content

Concreet: een man of 5 die wat moeite wil doen en dit lukt gewoon.

Siked: Interviews met Wyb, Henk en Ferdy die een stuk wil schrijven.
    Bummer: Miguel Positief die geen reactie gaf.

Wil zowel online als paper zine doen. Afhankelijk van de interesse.
    Laatst gewijzigd door Bart Religion; 28 juni 2012 om 17:30

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Edit: sorry, je hebt gelijk. Veel succes.
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 27 juni 2012 om 07:36

iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sdc Bekijk bericht
    hehe, der is er weer ene zat.
    Bedankt voor uw constructieve bijdrage. Het feit dat Wyb Backfire!, Ferdy Deadpool en Henk van Straten al willen meewerken zegt meer dan genoeg over het potentieel.

Wie op AsIce zit heeft trouwens al door dat er véél vraag is naar een opvolger

Bovendien heb ik samen met enkele andere 9Livers reeds eerder een succesvolle community gehad (over Battlefield & Quake maar goed)

Vroeger trouwens ook al interviews gedaan met Millencolin, Bad Religon, Madball, Sick of it All, Boy Sets Fire, Youth of Today, As Friends Rust, Congress, Liar, The Deal, Rise And Fall, Poison The Well, Justice, Dead Stop, ...
    En voor verschillende websites geschreven.

Niet aan mijn proefstuk toe dus. Al begrijp ik je argwaan. Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. En uiteraard was ik niet in m'n eentje.

Gelieve vanaf nu dus enkel serieuze reacties te posten.

En ja, vorige keer had ik wat gedronken. Big deal.
    Laatst gewijzigd door Bart Religion; 27 juni 2012 om 07:28
    Watcha gonna do when we come for you!

Approved 9-lifer sevencrowns's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik denk dat vooral nagenoeg niemand een clue gaat hebben over wat het hier nu juist precies gaat. (ik ben albatross vanop Asice)

In ieder geval, ik support sowieso mee. Hardcore is nog steeds het coolste ooit en ik ontdek nagenoeg dagelijks oude parels. Vandaar zou ik ook graag terug een actief hardcore related forum zien. Soulslayer is oké maar daar post op 5 man na toch niemand.
    Laatst gewijzigd door sevencrowns; 27 juni 2012 om 09:04

Member memorexxx's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Kvind het ook wel een cool idee, maar ik suck echt in reviews schrijven of andere journalistieke toestanden... Moest ge hulp nodig hebben qua design of voor een frontpage te maken of iets dergelijks wil ik wel helpen... Ik ken wel wat van webprogrammeren en designen...

Member clercqie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Niet dat ik tijd heb om er full-time mee bezig te zijn, maar ik zie het wel zitten om af en toe een bijdrage te leveren

iTrader
    7 (100%)
    Dus voor alle duidelijkheid; ik wil gerust helpen in het hardcore(punk) en stoner/doom gedeelte. Vooral op het forum zelf dan. In reviews schrijven heb ik geen ervaring verder.

iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door memorexxx Bekijk bericht
    Kvind het ook wel een cool idee, maar ik suck echt in reviews schrijven of andere journalistieke toestanden... Moest ge hulp nodig hebben qua design of voor een frontpage te maken of iets dergelijks wil ik wel helpen... Ik ken wel wat van webprogrammeren en designen...
    Ja, zo iemand heb ik zeker nodig. Een phpBB board is mij ooit al eens gelukt up en running to krijgen, maar 'k spreek nu ten tijde van Battlefield 2...

Check deze thread voor de technische info

http://www.9lives.be/forum/webdesign...l#post16459932

'k Ben nu bezig een geschikte host aan het vinden. Versio lijkt me goed en 5 euro per maand is te doen. In 't begin gaat er toch niet veel volk zitten allicht.

iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sevencrowns Bekijk bericht
    Dus voor alle duidelijkheid; ik wil gerust helpen in het hardcore(punk) en stoner/doom gedeelte. Vooral op het forum zelf dan. In reviews schrijven heb ik geen ervaring verder.
    Cool, zeker welkom. Benieuwd of het wat gaat worden. AsIce is al redelijk dood. Sowieso gaat zeker niet iedereen overstappen... Hopelijk wel genoeg volk, want dat is de reden dus.

Daarom wil ik het ook breder maken dan enkel hardcore. Niet te veel hokjes

't is in het Nederlands te doen. Engelse fora genoeg.

Reviews kan je wel leren als je dat zou willen. Gewoon er een hoop lezen en de structuur behouden in invullen met de eigenschappen van de plaat in kwestie is de simpelste manier.
    Eerst ook even een korte intro, welke stijl spelen? De hoeveelste plaat is het? Hoe anders (of juist niet) verschilt ze van de vorige platen? Hoe origineel is het?

Stel jezelf een hoop vragen waarvan je van denkt dat je lezer die antwoorden wil weten.

En geef je eigen mening hier en daar wat tussen. Zodat het geen zoutloze beschrijving wordt.

Member syndrom's schermafbeelding
    iTrader
    86 (97%)
    Bart, zoals sevencrowns wil ik gerust mee helpen met hardcore/punk/stoner enzo.

mla
    mla is offline
    Member
    iTrader
    0
    Cool initiatief maar volgens mij gaat dat toch niet echt van de grond komen tbh. AsIce was bij mijn weten toch ook al lange tijd vrij dood

iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Zeker welkom.
    Een "crew" is toch wel noodzakelijk want alleen kan ik het niet. Wil ook niet "de baas" ofzo spelen.
    Heb al een vage visie in mijn hoofd, maar de mensen die willen meewerken mogen ook inspraak hebben. Graag zelfs.

Heeft denk ik wel enig potentieel, veel AsIcers trekken de officiele opvolger niet omwille van het Engels. Maar ik denk dat die sites elkaar mooi kunnen aanvullen.

Ook gaaf dat het een Vlaams/Nederlandse site zou gaat worden als het goed is.

Naast AsIce (uiteraard) heb ik ook inspiratie gehaald bij Sputnikmusic & Giantbomb. Twee sites waar de users veel input hebben.

Volgende dingen heb ik al:
    Geld voor een host

Volgende dingen zijn nog nodig:
    schrijvers (reviews, specials)
    forum + forumadmin
    frontpage maker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sdc Bekijk bericht
    Edit: sorry, je hebt gelijk. Veel succes.
    No, problem.
    Laatst gewijzigd door Bart Religion; 27 juni 2012 om 18:22

iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syndrom Bekijk bericht
    Bart, zoals sevencrowns wil ik gerust mee helpen met hardcore/punk/stoner enzo.
    Thanks

In je eentje lukt zo iets niet uiteraard.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clercqie Bekijk bericht
    Niet dat ik tijd heb om er full-time mee bezig te zijn, maar ik zie het wel zitten om af en toe een bijdrage te leveren
    Beter één dan géén

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mla Bekijk bericht
    Cool initiatief maar volgens mij gaat dat toch niet echt van de grond komen tbh. AsIce was bij mijn weten toch ook al lange tijd vrij dood
    Misschien niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk kan zijn.
    En het kan denk ik wel als er genoeg mensen de site willen mee-oprichten. Want het is niet de bedoeling dat *mijn* site is. Geen behoefte om de baas te spelen.

Bovendien weet ik wel enkele redenen waarom AsIce gestopt is dus die kunnen vermeden worden. Een van de probs waren de vele trollen en de arrogantie van de anciens zodat nieuwkomers snel weer afhaakten.

Een grotere doelgroep aanspreken kan ook een voordeel zijn. Belgen & Nederlanders en niet enkel hardcore, maar ook stoner, garage, noise, punk, etc
    Laatst gewijzigd door Bart Religion; 27 juni 2012 om 18:37

Member Monoslay's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Interessant project, Bart. Zal het zeker volgen!

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Religion Bekijk bericht
    Thanks

In je eentje lukt zo iets niet uiteraard.

Beter één dan géén

Misschien niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet leuk kan zijn.
    En het kan denk ik wel als er genoeg mensen de site willen mee-oprichten. Want het is niet de bedoeling dat *mijn* site is. Geen behoefte om de baas te spelen.

Bovendien weet ik wel enkele redenen waarom AsIce gestopt is dus die kunnen vermeden worden. Een van de probs waren de vele trollen en de arrogantie van de anciens zodat nieuwkomers snel weer afhaakten.

Een grotere doelgroep aanspreken kan ook een voordeel zijn. Belgen & Nederlanders en niet enkel hardcore, maar ook stoner, garage, noise, punk, etc
    Dat snobisme is hier op 9lives (kunt ge nie ontkennen) ook aan de orde in praktisch alle topics, hoe zijt ge van plan dit te vermijden op een forum waar diezelfde "snobs" als het waren moderators gaan spelen?

*dit is dus echt een gewone, doch serieuze vraag, geen steek of what so ever of persoonlijke aanval naar iemand hier op 't muziekforum

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dat snobisme is hier op 9lives (kunt ge nie ontkennen) ook aan de orde in praktisch alle topics, hoe zijt ge van plan dit te vermijden op een forum waar diezelfde "snobs" als het waren moderators gaan spelen?

*dit is dus echt een gewone, doch serieuze vraag, geen steek of what so ever of persoonlijke aanval naar iemand hier op 't muziekforum
    Het is maar al te duidelijk dat ge het hier oa over mij hebt (omdat de andere "snobs" niet op een alternatief voor Asice zouden zitten). Ik weet niet of meneer Carrion ooit Asice al bezocht heeft maar daar wordt er in het algemeen (in de music topics) redelijk on topic gereageerd, ook door mijnentwege. Het enige verschil is dat hier de clueless leden in verhouding een stuk hoger ligt dan op een Asice. Van funposters (ik blijf er bij dat de S. conçedingskes een funaccount is) waren er in den beginnen daar ook geen sprake. Ik zou dat graag terug die tour zien op gaan. De hoeveelheid nuttige info en interessante feiten over bands die ik daar heb gelezen ben ik op geen enkele andere wikipedia/bandcamp/myspace/last.fm page/whatever terug gevonden.

+ een forum is user input en als dat over (oa) hardcore en punk gaat is er niks interessanter om te lezen wat mij betreft. Veel liever een review geschreven door een members als gij en ik, dan door een of ander magazine dat x aantal €'s krijgt toegeschoven om een positiever getinte review te publiceren.

Member syndrom's schermafbeelding
    iTrader
    86 (97%)
    Mixtapekes lijken mij ook wel een cool idee.

iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syndrom Bekijk bericht
    Mixtapekes lijken mij ook wel een cool idee.
    Sowieso! Mixtapes zijn megacool.

iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Alé, het fundament ligt er toch al.

Mixtapes zijn idd cool, zolang sabam het maar niet ontdekt

Approved 9-lifer Recipe4hate's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Te gek Bart. Waar blijf jij het halen!
    Heb vroeger nog geschreven voor enkele zines en gefilmd/geinterviewd voor stagedive.
    Heb destijds toch wel toffe namen mogen doen, zoals er nu in mij opkomen:
    Barney van Napalm Death, Rise Against, Street Dogs, Sum41, Gino's Eyeball, Mad Sin, Strike Anywhere, Agnostic Front,...

Ik zie het zeker zitten om hieraan mee te werken, maar ik meld er wel direct bij dat mijn tijd tegenwoordig nogal beperkt is wegens andere verplichtingen en werk...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten