Je attitude maakt veel verschil hoor.
Je attitude maakt veel verschil hoor.
Ooit zijn ze toch ook begonnen als klein groepje?
Maar ik ben er mee akkoord dat kunst eigenlijk niet iets is om je geld mee te verdienen. Maar langs de andere kant, als het niet veel verdient, waarom zou je je leven dan zo opofferen voor je kunst. Dan moet je toch al met een overdrive aan passie en goesting zitten hoor. En dat dan nog zoveel jaren vasthouden... Ik denk niet dat het voor iedereen weggelegd is.
Goed, er zijn veel bands die kunnen leven van de muziek (en daar sta ik ook achter), maar er ongelooflijk veel meer bands die dat niet kunnen.
En het is net die groep die het nog steeds voor de muziek doet, die inderdaad die passie en motivatie kan vasthouden en verkondigen. En laat dat nu net vaak hele hele toffe muziek zijn.
Bijkomstig worden dergelijke groepen minder of niet 'geintimideerd' door hun manager of verkoopslabel om zichzelf beperkingen op te leggen.
Ik speel muziek om mij te amuseren en mij met veel motivatie en passie toe te leggen op wat ik speel. En ik hoop dit in zekere zin over te brengen naar het publiek (if any) en hun te entertainen.
Achteraf een frisse pint is meer dan genoeg en eventueel een kleine som voor de benzine is wel mooi meegenomen.
Gibson Les Paul Classic Custom / PRS SE Custom / ESP LTD EC-1000. Carvin V3M > Eleven Rack > Zilla 2x12
Pincers On A Pig - Payback
Pincers On A Pig - Flowers
Het is jammer dat sommige band nooit het licht van de spotlight te zien krijgen, daar kan ik je enkel in gelijk geven.
Ik weet zelf niet wat ik zou doen moest ik in zo'n situatie komen. De verleiding zal groot zijn om die grote sommen geld op te strijken. Net als iemand die graag de lotto zou winnen. Iets dat je graag doet en daarmee serieus je boterham mee verdienen + in de spotlight staan (zowel voor- als nadelen). Wie heeft er nog niet van gedroomd om eens op de main stage van Rock Werchter, Glastonbury ea. mastodonten van festivals te staan?
/// Last.fm /////
http://www.9lives.be/forum/algemene-...der-mnm-6.html
Triggerfinger is een mislukt coverbandje..
![]()
Jammer dat het grote publiek ze door die ene cover leert kennen. What Grabs Ya en All This Dancin' Around zijn steengoede albums imo.
Voor zulke mensen is en blijft het brood op de plank en in die situaties kan ik dat zeker goed begrijpen. Er is immers een zeer groot publiek voor mainstream, dus als ze mij niet als fan hebben (overigens vind ik oudere Greenday platen best te pruimen) zullen ze er niet onder lijden.
Wat bedoel je precies?
Op zich doen ze ongeveer hetzelfde als Rise Against hé, maar in kleinere mate en subtieler.
Dat zou ik niet zeggen, ik denk dat de hype al eerder ontstaan is, na hun nieuwe plaat.
Is de reden waarom dees forum zo saai geworden is net niet omdat het er vroeger zo dikwijls tegen zat? Kweet nog de hele heisa rond #music op irc met de sluiting tot gevolg en een fameuze opkuis hier, enkele bans en duust regels erbij![]()
Over kunst moet kunnen gedebatteerd worden op een volwassen manier. Sommige mensen willen echter hun eigen mening zodanig doordrukken dat het voor niemand meer leuk is...
Volledig mee eens.
Om nog even terug te komen op RA:
Ik was zware fan van Rise Against toen ik 16 was (The Unraveling was toen echt een topplaat), maar moest ik op dit moment terug 16 jaar zijn zou ik niet naar de Rise Against van vandaag luisteren.
Die mannen zijn slechts een schim van zichzelf geworden, ze geloven zelf niet meer wat ze schrijven en net zoals bands als Anti-Flag schrijven ze nu nummers voor een bepaalde doelgroep ipv nummers waar ze werkelijk in geloven. Of hoe punk(rock) plots kan veranderen naar popmuziek...
Grootste ommezwaai ooit is BEP ongetwijfeld imo.
★☆, •(♥) Call Me Maybe is het aller aller cooolste beste liedjee ooit ofzuuuu XDDD xOx ✿◕‿◕✿,•*´¨`*•♥•(★)
Discuss.
Hoelang heb je erover gedaan om dat neergeschreven te krijgen?![]()
Dat liedje is eigenlijk één van mijn 'guilty pleasures'...![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)