Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 244
    Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

De teloorgang van de radio

Een beetje geïnspireerd door de fanpage op facebook rond de kwaliteit op Studio Brussel was ik net ook aan het nadenken over de kwaliteit op de radio in het algemeen. En spijtig genoeg moet ik toch ook concluderen dat ik bijlange niet meer zo veel kan genieten van de radio als vroeger.
    Als ik nu nog een nieuwe band ontdek dan is dat door op random links te klikken in youtube of door een tof lied te horen in één of ander filmpje en dan te gaan zoeken van wie dit was.

Hoe denken jullie hierover/ wat zijn jullie persoonlijke ervaringen?

En belangrijker nog, welke alternatieve bronnen gebruiken jullie nu om terug die spannende radio van vroeger te kunnen ervaren waarbij je elke dag weer iets nieuws kon ontdekken. (Internetradio perhaps?)
    West-Vlaming, Boer. - http://smaakwinkel.be

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Ik ben nooit een fervente radioluisteraar geweest. Vroeger had ik dat soms wel eens, wanneer ik later opbleef om muziek te beluisteren maar dat was toen ik kind was en naar heel foute hardcoremuziek luisterde. Toen ontdekte ik andere muziek en kocht ik cd's. En ik zet tegenwoordig in de auto nog altijd veel liever een cd op dan dat ik naar de radio luister. Soms is er wel goede muziek op de radio, maar dan heb je weer van die platgedraaide top 50 schijven die me absoluut niet kunnen boeien.

Waar ik soms wel van kan genieten is van een uitstekend radiogesprek met een interessante auteur op Klara. Maar ook dat gebeurt zelden.

Member clercqie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Moest de focus opnieuw op de muziek komen te liggen, ipv op de presentatoren en hun show, het zou al veel schelen denk ik...

Member Monoslay's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De radio is imho echt zielig de laatste tijd, meestal van die top50 singles, afgewisseld door platen die ooit ( laatste 10 jaar) de ultra-top gehaald hebben.
    StuBru was vroeger nog wel goed, maar tegenwoordig is die zender niet veel beter dan MNM of iets dergelijk. Liever een goeie CD dan de radio.

Nieuwe muziek vind ik via het internet, zoals op dit forum, of ook channels op youtube, bijvoorbeeld theneedledrop's Channel - YouTube, of websites zoals Album Reviews | Pitchfork.

Member sparks's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Tegenwoordig zet ik gewoon een cd op.
    Heb er geen behoefte aan om 30-plussers te horen die hun best doen om op tieners te lijken.

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben altijd een enorme radio luisteraar geweest. Ik ben eigenlijk opgegroeid met de radio want andere kanalen om muziek te beluisteren had ik niet of bestonden nog niet.

Als ik naar de radio luister is het Joe FM, haalt een beetje het niveau van Donna indertijd. En momenteel is het 10 days of 80's op Nostalgie waar ik ook naar luister.

Member clercqie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monoslay Bekijk bericht
    Nieuwe muziek vind ik via het internet, zoals op dit forum, of ook channels op youtube, bijvoorbeeld theneedledrop's Channel - YouTube, of websites zoals Album Reviews | Pitchfork.
    TheNeedleDrop zit er anders ook nogal veel naast, vind ik...

Approved 9-lifer Huxley's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Radio Nostalgie. Enkel spijtig van die teef mevr. Leemans

Member
    iTrader
    26 (93%)
    Laatste halfjaar luister ik nog amper naar de radio, het zijn altijd CD's die insteken. Soms als ik alle cd's heb grijs gedraaid zap ik eens tussen de verschillende radio kanalen maar 90% van de tijd eindig ik na 30sec weer op een CD..

Member Yellowfield's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik luister al jaren niet meer naar de radio.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clercqie Bekijk bericht
    TheNeedleDrop zit er anders ook nogal veel naast, vind ik...
    Dat zeker, echt luisteren naar zijn reviews doe ik niet, het gewoon een manier om iets nieuws te leren kennen.

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    naar de radio luisteren is eigenlijk enkel nog doenbaar 'snachts. overdag is het constant gezever en oproepen om te sms'en.

Approved 9-lifer kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hier thuis speelt de radio altijd op Gold FM of FM Gold of whatever it's called.

In de voormiddag soms ergerlijk van de hoeveelheid Schlagers (mja, ouders horen da graag, hun radio, hun zender é ), maar in de namiddag zijn het dan fijne oude liekes. Zo de echte hits van vroeger. Is leuk om daar naar te luisteren

Member
    iTrader
    7 (100%)
    StuBru is inderdaad niet meer wat het was. Het is spijtig om te zeggen, maar als ik nu overdag nog naar de radio luister is het enkel om het 'foute uur' te horen op QMusic 's morgens.

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kil911ler Bekijk bericht
    Hier thuis speelt de radio altijd op Gold FM of FM Gold of whatever it's called.

In de voormiddag soms ergerlijk van de hoeveelheid Schlagers (mja, ouders horen da graag, hun radio, hun zender é ), maar in de namiddag zijn het dan fijne oude liekes. Zo de echte hits van vroeger. Is leuk om daar naar te luisteren
    Ambi Gold? Bij ons hebben ze dat hier ook, man wat daar allemaal nog op passeert, prachtig gewoon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thin Liz Bekijk bericht
    StuBru is inderdaad niet meer wat het was. Het is spijtig om te zeggen, maar als ik nu overdag nog naar de radio luister is het enkel om het 'foute uur' te horen op QMusic 's morgens.
    "Fout" noemen ze dat dan, ik heb verdomme al platen van Dire Straits horen passeren dan. Bevat een veelvoud aan kwaliteit van wat ze anders draaien.

Banned
    iTrader
    24 (100%)
    Stubru heeft nog goede programma's maar dan moet ge 's avonds luisteren. Otto-Jan Ham is een beest van een presentator én draait goede plaatjes, Select is ook nog de moeite om naar te luisteren, Ayco Duyster ook, Lefto ook. Weet niet hoeveel van die programmatie overblijft in het nieuwe seizoen.

Overdag is het huilen op de pet op met Sam de Bruyn (ergelijkste radiofiguur aller tijden), Sofie Lemaire en Ciska Schoeters ... maar misschien moet ik gewoon aanvaarden dat die mikken op een jonger publiek. Vooral combinatie van Lemaire + De Bruyn deze zomer (vrienden van de radio) heb ik héél bewust overgeslaan na een paar luisterbeurten.

Tomas de Soete is nog wel oké, maar ik ben wel een beetje uitgekeken op de formule van die show (de peut van de dag enzo, yawn).

Ik word in het algemeen moe van de constante uitnodigen om te SMS'en, mailen en het constante gespam over facebook/twitter, daar zit ik persoonlijk niet op te wachten maar dat zal allemaal wel een manier zijn om aan inkomsten te geraken.

Op het vlak van muziek is het over het algemeen sterk achteruit gegaan, maar dat is geen nieuwe trend.

Weet iemand of dat programma van Gunter Desamblanx nog opnieuw begint, Hard to Beat ? Dat was ook keigoed en die presentator (ex-mishmash) was ook lachen.
    Laatst gewijzigd door lykmeraid; 30 augustus 2011 om 18:42

Approved 9-lifer Mexter's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mnm is verschrikkelijk, elke dag dezelfde nummers.
    ik moet soms 15x da kutnummer van bruno mars aanhoren.

iTrader
    0
    Classic 21 is ook nog wel een toffe zender. Dikwijls leuke, (voor mij) onbekende muziek.
    Daarnaast ligt de focus te hard op het presenteren en niet meer op de muziek.

Approved 9-lifer kil911ler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Ambi Gold? Bij ons hebben ze dat hier ook, man wat daar allemaal nog op passeert, prachtig gewoon
    daarnet es gekeken, tis FM Gold, maar tis meer zo een lokale radio hier in de streek.

Nancy Sinatra Bang Bang - YouTube
    Terry Jacks Seasons In The Sun 1974 - YouTube
    The Animals - House of the Rising Sun (1964) High Definition [HD] - YouTube
    Sailor GIRLS GIRLS GIRLS - YouTube

Paar voorbeeldjes om aan te duiden welk soort muziek er daar elke dag gedraaid wordt in de namiddag

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Luisteren naar radio: neen.
    Ik ontdek genoeg op blogs en hier, kom nu al tijd te kort om alles te beluisteren.

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten