Pagina 8 van 32 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 160 van 628

Discussie: Reggae / dub

Member Nickless's schermafbeelding
    iTrader
    0

Member Rizla+'s schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Ok, ik zoek een nummer! Een nummer dat ik ooit op yt had gehoord en ooit op mijn FB stond (maar zo ver gaat FB niet terug ). Noemt Ganja Farmer (denk ik) en is NIET van Marlon Asher. Ik weet dat toen op YT er ook zo'n MTV clipje bijhoorde. En de enige zin dat ik nog eruit ken is "If you see smoke coming out my nose, i just put some food in my brain". Hopelijk kan iemand helpen!

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dendaak Bekijk bericht
    @spray-bunny lekker schijfke Meer vandat!
    Mah buiten dat refreintje is er eigenlijk niet zoveel aan h. synths en bass zijn bagger.

Beter keer in dnb thread vragen (want kan je vraag niet beantwoorden).

Jah Thomas & Roots Radics - Worldwide Dub
    Laatst gewijzigd door spray-bunny; 23 december 2011 om 21:20

iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizla+ Bekijk bericht
    Verheerlijking van een dictator?
    Emperor Selassie-I.

Heeft natuurlijk wel de kolonisatie weerstaan, slaverij afgeschaft, het pan-afrikanisme veel goeds gedaan door de eerste internationale afrikaanse statengemeenschap te creren maar hij heeft evengoed Eritrea geannexeerd en hij regeerde als een autocraat wat tot hongersnoden leidde.

iTrader
    36 (100%)
    Hij regeerde inderdaad als autocraat, maar naar mijn weten heeft dit nooit tot hongersnood geleid. Na zijn dood zijn ook al zijn eigendommen aan het volk geschonken. Is nu ook nog tamelijk groot conflict over, is een groot eigendom van Haile Selassie waar nu het volk woont, dat de regering nu wilt verkopen ook al is deze grond niet van hun maar van het volk...

Member FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizla+ Bekijk bericht
    Ok, ik zoek een nummer! Een nummer dat ik ooit op yt had gehoord en ooit op mijn FB stond (maar zo ver gaat FB niet terug ). Noemt Ganja Farmer (denk ik) en is NIET van Marlon Asher. Ik weet dat toen op YT er ook zo'n MTV clipje bijhoorde. En de enige zin dat ik nog eruit ken is "If you see smoke coming out my nose, i just put some food in my brain". Hopelijk kan iemand helpen!
    Ik denk te weten welk liedje je bedoelt, maar 'k gaat toch niet vinden denk ik. Zal het vanavond eens vragen aan een goede vriend. Is't echte reggae, dub of dancehall?

Waar ik aan denk:

(laatste song op de riddim)

Zal waarschijnlijk dikke noppes worden want ik herinner me geen enkele clip van die songs.
    Laatst gewijzigd door FurtiveDuck; 26 december 2011 om 15:32

iTrader
    36 (100%)
    Het is idd noppes . Spijtig dat FB niet zo ver terug kan gaan...
    En net toen ik dit bericht intypte herinnerde ik me de naam "Herbalist Farmer" en tadaaa, eerste klik bij Google:

Normaal luister ik niet naar dat soort Reggae, maar vond deze op een of andere manier toch wel de moeite...

iTrader
    24 (100%)

iTrader
    36 (100%)
    Deze nacht als ik me verveel hier nog eens lijstje posten

iTrader
    13 (100%)
    Chuck Fenda, haaa!

Beetje reggae & dancehall dan.

iTrader
    36 (100%)
    Wait, what? Jah Shaka op Reggaebus? Nice! Alhoewel ik persoonlijk nu wel iemand anders had laten komen...

Maar hier even lijstje omdat ik me verveel en weer niet kan slapen:

Deze is pas vanaf gisteren uitgebracht, de eerste kant vind ik niet zo goed maar de Rasta Chanta wel (alhoewel hij live nog veel beter klonk)

EDIT: Sorry voor de enkele dode links, blijkbaar is een uurtje geleden Samcemar van YT gehaald (een van de grootste reggaechannels)
    Laatst gewijzigd door Rizla+; 30 december 2011 om 01:23

iTrader
    13 (100%)
    hoppaaa Rizla! tududuuu!

Member palmpre's schermafbeelding
    iTrader
    3 (71%)
    Waar zijn er leuke Reggae/Dub feestjes in/rond Gent?

iTrader
    36 (100%)
    Overlaatst waren er een paar in Fonky Tuur dat Kingstep organiseerde, zal iets weten te zeggen als er nog eens plannen zijn voor ginder. Check Reggae.be eens voor de grotere feestjes, enja kleinere feesten weet ik niet, kom daar nooit

iTrader
    36 (100%)
    Howje, al heel den tijd naar oude dancehall aan het luisteren. Oude dancehall (maar dan ook echt oude, ook la Campbell etc... (zoveel ken ik niet in dat genre). Maar de dancehall dat ze tegenwoordig maken en draaien is gewoon voor van te walgen. Overlaatst nog naar een dancehall feest geweest in Leuven, en daar is da van diene Rihanna shit enzo :S. Iedereen op zo'n feestjes zuipt zich lam, staan stiekem te dealen in een hoekske en alle meiskes lopen daar bijna naakt rond... (oftewel ben ik tamelijk conservatief op dat vlak, maar denk dat dat nog wel meevalt). Achja, reden te meer om er weg te blijven!

Member Unilever's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Thx rizla, ik had nog wat platen nodig om mijn bestelling compleet te maken^^

Alvast een gelukkig nieuwjaar aan alle dub/reggae heads. Ik hoop dat 2012 even goed als 2011 zal zijn qua reggae feestjes

iTrader
    36 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unilever Bekijk bericht
    Thx rizla, ik had nog wat platen nodig om mijn bestelling compleet te maken^^

Alvast een gelukkig nieuwjaar aan alle dub/reggae heads. Ik hoop dat 2012 even goed als 2011 zal zijn qua reggae feestjes
    Als ge dan toch gaat bestellen, check Anywhere I Go van Wolete Seyon eens, die is een van dezer dagen of gaat een van dezer dagen uitkomen. Is nen dikken tune op Black Redemption label (denk ik). Is begin dit jaar begonnen als dubplate en is nu eindelijk uitgekomen (of zoals ik al zei, zal uitkomen). Is op ne riddem van Jonah Dan (ik dacht Meditation Rock, maar na youtube blijkt toch van niet, morgen eens zoeken welke juist). Aanrader!

Ook Jah Tubby's een in het oog houden, men heeft men gezegd dat daar ook binnenkort enkele tunes op uitkomen (zeer dikke dubs werd me beloofd hehe). Alhoewel ik het betwijfel (zeg dit ook maar voor 'als' ze juist zitten), ik denk dat ze Kizuna (Chazbo) en nog nen tune (waar ik momenteel niet op kan komen en geen goesting heb het op te zoeken) bedoelen, maar die zijn wel al nen serieuzen tijd uitgegeven...

Bless!

iTrader
    21 (100%)
    Te laat, mijn bestelling is al onderweg

iTrader
    36 (100%)
    Mag eindelijk volgende week terug gaan werken, heb ik terug €200. Moet echt eens beginnen aan deftige boxen, wil echt zoveel tunes kopen, maar koop momenteel niks tot mijn boxen in orde zijn. Heb hier echt enorme lijst liggen van rootstunes die ik echt wil hebben.

BTW: Een album dat ik al heel lang zoek, Jah See And Know van Brimstone, moest iemand dit liggen hebben en verkopen, contact me! Ben bereid daar wel ne schone frank voor neer te tellen .
    Whether you are foolish or whether you are smart, it shall not matter on that judgement day, only the goodness in your heart shall matter on that jugdement day!

iTrader
    21 (100%)
    Ik heb ook al een leuk lijstje om te kopen, maar ze effectief vinden aan een schappelijke prijs is nie echt gemakkelijk :P

Jahwaggy's heeft wel veel keuze enz, maar de meeste tunes die ik wil staan al een dikke maand op uitverkocht

Pagina 8 van 32 EersteEerste ... 45678910111218 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten