Pagina 10 van 32 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 200 van 628

Discussie: Reggae / dub

Member Unilever's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Verzendkosten zijn idd vrij duur

Ik kan u wel mijn verlanglijstje doorsturen?

Member Rizla+'s schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Ik moet echt eens altijd een pen en een papierke bij hebben. Ik zet elke week nieuwe radioshows op mijn mp3, en vaak dat ze zeggen dat de tune dat ze spelen binnenkort uitkomt met de titel erbij, en zou handig zijn moest ik die kunnen opschrijven. Heb nu weer enkele tunes dat ik weet dat uitkomen, maar ben de titel compleet vergeten. En heb echt geen zin om uren door shows te skippen...

En ook eens mijn ouwe mappen terugvinden. Vaak dat ik nu zo een tune hoor, dat ik bv een half jaar geleden op mijn mp3 had staan, en nu compleet vergeten ben. Echt zo vergeet ik hele goeie tunes (Rightious Works van Earl Zero is zo'n voorbeeld, echt geweldige tune).

iTrader
    21 (100%)

Member FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Unilever Bekijk bericht
    Verzendkosten zijn idd vrij duur

Ik kan u wel mijn verlanglijstje doorsturen?
    Jep, als je zin hebt natuurlijk. Zou nice zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizla+ Bekijk bericht
    Ik moet echt eens altijd een pen en een papierke bij hebben.
    Ook al veel aan gedacht, als 'k nu iets hoor die mij aanstaat dan haal 'k gewoon m'n gsm uit en typ 'k het in een bericht. Snel bericht opslaan en de klus is geklaard.

iTrader
    36 (100%)
    Pfff, 2 tamelijk zeldzame tunes willen kopen (in totaal +-€60) maar die f*cker die enkel CC aanvaard...

iTrader
    21 (100%)
    Pfff, 2 tamelijk zeldzame tunes willen kopen (in totaal +-€60) maar die f*cker die enkel CC aanvaard...
    Kunt ge niet iets regelen met pay-pall of vooruitbetaling?
    Welke tunes?

iTrader
    36 (100%)
    Cultivator-Ake High/Ake High dub
    Mori Shunya - Spanish Town/Spanish town dub
    Flying High 12" (Japanese import)

En Revelation van Peter Tosh op een blanco label.

En nowp, wilt enkel CC, den ambetanterik.

iTrader
    21 (100%)
    Cultivator-Ake High/Ake High dub
    Mori Shunya - Spanish Town/Spanish town dub
    Flying High 12" (Japanese import)

En Revelation van Peter Tosh op een blanco label.

En nowp, wilt enkel CC, den ambetanterik.
    Bummer

iTrader
    36 (100%)
    Hmm, da snap ik ni.

iTrader
    21 (100%)
    Fuck it dude, let's go bowling.

iTrader
    36 (100%)
    Zeg, hebde gij nog tips voor als ik iets wil bouwen voor op te spelen? Zou eind deze maand normaal mijn loon krijgen, en mijn versterker zou iets worden van thomann , deze (zou wel nog iets zwaarder kunnen kopen, maar dan zal ik nog weer enkele weekjes moeten sparen, en het is echt hoog hoog nodig). Maar wat zou jij dan aanraden voor te bouwen voor op een normale slaapkamer? Vind het ook wel eens interessant om anderen hun mening te horen .
    PS: zal hier dit weekend nog efkes deftig lijstje posten als ik me verveel.

iTrader
    21 (100%)
    Deze heb ik een tijd geleden gemaakt voor in de slaapkamer. Is wel redelijk groot, maar te maken voor €80. Mits een defitge 15" sub gaat dat wel nog goed laag en deftig.

Als plaats een probleem is, zou ik echt opteren om dit eenvoudig, maar naar horen zeggen deftig subke te maken.

Of eventueel een Cubo12. Staat ook ergens op die site. wordt soms wel gebruikt voor kicks in soundsystems.

Het is eigenlijk kwestie van budget en welke speakers je gaat kopen / gebruiken.

Die versterker zal zijn werk wel goed doen. De meeste Thomann versterkers zijn een goede middelmaat. Geen wonderdingen, maar wel deftig. Mss kan je een sub maken en één top en die dan parallel in 4ohm bridge zetten, dan krijg je er wel wat meer vermogen uit.

EDIT: Ik heb hier nog een 15" Eminence beta-15a liggen die voor een paar pintjes weg mag. Is wel een bluts in, maar dit doet niets aan uw geluidskwaliteit.

iTrader
    13 (100%)
    Little Lion Sound ook weer een paar nieuwe dubplates. Niet allemaal even goed maar toch leuk om even te checken. Heb wel al gemerkt dat er hier veel meer naar roots geluisterd wordt.

Deze is wel al een tijdje geleden, maar moet maar eens hun channel checken:

tempo tempo!

bibibidibib!

Klassieker, tempo riddim. Maar als 'k zoek op de tempo riddim dan vind ge alleen maar nieuwe versies van die riddim. Hoe zit dat eigenlijk? Zijn er nog andere 'oude' songs op tempo?

iTrader
    36 (100%)
    Komt constant nog nieuwe dingen uit, ookal ben ik geen fan van het soort reggae zoals hierboven. 1e is ripoff van Gregory Isaacs, en 4e is ripoff van Junior Byles (wa nen tune is da wel ni). En is die 3e ni een of andere hiphop ding?

@ Unilever, ik ga u een van dezer eens aanspreken op FB, heb eindelijk het geld, wil er zo snel mogelijk aan beginnen .
    PS: Hou Izyah Davis in het oog, midden dit jaar komt er een "12 uit op Earthquake label, en man, ik kreeg echt kippevel toen ik de b-side hoorde, echt de moeite! Check ook eens Declaration of Iration van Kris Naphtali, kun je nu al als mp3 kopen, maar komt ook een van dezer op een gelimiteerde "7. En ahja, ook "Violinbwoy" eens checken, ge vind er niks van online, maar zou een Pool zijn, en heb er gehoord in radio session, en da ziet er fameus goed uit. Zou al eens tune Brixton uitgegeven hebben op Roots Solution label (zou gloednieuw label zijn, vind er ook niets van). Ben momenteel wel nog bezig voor rond te horen waar je kopies kunt krijgen.

iTrader
    21 (100%)
    Nog eens wat platen besteld:

Jah Tubbys-10"-Blazing Fire + Space Rockers / Gregory Fabulous
    -- JAH SHAKA MUSIC-7"-STOP YOUR FIGHTING / ROCKAWAY
    -- Black Redemption-10"-Anywhere I Go / Wolete Seyon (Jonah Dan)
    -- Jah Shaka Music-LP-Addis Ababa / The Disciples - Part 2
    -- King Shiloh Majestic Music-12"-African Warrior EP / Errol Bellot
    -- Jahspora-7"-New Jerusalem / Brave Heart (LIMITED EDITION)
    -- Deep Root-10"-Humble Lion EP,Feat Omar Perry,Minoo + Prince David-Abassi All Stars
    -- THE BEST OF PABLO GAD-LP

@ Rizla: ik heb dit weekend mijn sound system getest en ons huis dat op 10m van de garage staat, trilde vollenbak, me like

Laat maar iets weten op FB.

iTrader
    13 (100%)
    Komt constant nog nieuwe dingen uit, ookal ben ik geen fan van het soort reggae zoals hierboven. 1e is ripoff van Gregory Isaacs, en 4e is ripoff van Junior Byles (wa nen tune is da wel ni). En is die 3e ni een of andere hiphop ding?
    Ik geef u vanzeneigens volledig gelijk, maar hiermee verdienen die artiesten hun brood. Zeker met die commerciële dingen. En ik weet ook niet beter, hier is't ook meestal dancehall die de klok slaat als we met vrienden samen zitten. Altijd zo geweest, deels omdat we er graag naar luisteren en deels omdat 't meestal zo'n feestjes zijn hier in de buurt.

Toch wil ik wel even zeggen dat ge niet iedere "rip-off" zoals jij dat zegt over dezelfde kam moet scheren. Da's onmogelijk en dat moet 'k volgens mij ook niet aan u beginnen te verklaren. Je hebt de riddims waar iedereen zijn eigen song op zingt, dan heb je nog de nieuwe versies van songs zoals Fade Away: wil dit daarom zeggen dat ze slecht zijn gebracht? Verre van. Ze brengen vernieuwing voor oude tunes zodat ook volgende generaties er op kunnen dansen of er gewoon van genieten. Je kan ook niet verwachten dat er bij iedere nieuwe release een nieuwe riddim en volledig nieuwe vocal bij komt kijken.

Het is niet omdat ik niet altijd luister naar de roots dat ik de roots niet ken hé. Soms kan vernieuwing ook goede dingen brengen. Het is niet alitjd rozengeur en maneschijn maar hoe je ook draait of keert: de jeugd van tegenwoordig heeft graag wat 'swwwwoooong' in de muziek.

Persoonlijk apprecieer ik meer de dub en reggae, maar als ik dat voor een uurke op zit te leggen dan ligt ofwel het hele groepke in slaap te dommelen ofwel komen ze klagen aan m'n deur dat de boel te hard staat.

Anyway, geen tekst zonder muziek!

iTrader
    36 (100%)
    Wel, ik zeg ook niet dat dancehall slecht is, en je hebt ook voor de volle 100% gelijk met de tekst. Maar zelf ben ik gewoon niet zo'n fan. Maar wat bedoel je met de 'swoooong' in de muziek? Vind het zelf gewoon spijtig dat je tegenwoordig voor muziek geen moeite meer hoeft te doen. Zelf doe ik het ook en ben ik ook stillekesaan aan het prutsen voor wat tunekes te maken. Het is tegenwoordig nog maar midi op pc koppelen, Reaper/FL/Cubase openen, uw VST's deftig zoeken en ge zijt vertrokken. Terwijl ik wel groot respect heb voor de mannen die nog dagelijks op hun gitaar bezig zijn voor tunekes te maken (goed voorbeeld, Viceroys inna dem yard hehe). Ooit hoop ik nog wel eens ginder te kunnen zitten, zelf een instrument te bespelen en daar mijnen ouden dag te slijten (ookal ben ik wel al bijna een jaar op mijn melodica aan het prutsen, maar echt goed lukt dat ook nie). Maar ach, genoeg geklaag en gezaag, hier nen echte killer!
    Will Tura in zijnen goeien tijd hehe...

Zal deze nacht nog wat tunekes posten .

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Sinéad O'Connor - Vampire (Lee Perry) - YouTube

Gestoord mens maar zotte stem.

Ik kan u wel iemand verwijzen die goed overweg kan met de melodica en u mss wel wat tips wil geven. (fb!)

Ben ik de enigste die vooral in de zomer reggae/dub luistert?
    Herfst = blues.
    In de winter schakel ik altijd over naar breakcore, raggacore, jungle, zelfs wat electro toestanden ed. Gewoon geen inspiratie voor reggae/dub in dit seizoen.
    Lente: balkan, 60s
    Laatst gewijzigd door spray-bunny; 28 januari 2012 om 02:23

iTrader
    36 (100%)
    Wow, dezer weken/maanden (tot april) serieus wa feeskes! Zal hier morgen wel even reclame maken.
    En @ Spray-bunny: ik luister continu reggae, maar heb wel periodes waar dat meer roots is, en periodes waar dat meer dub is. Maar ik luister ook wel wat jazz/blues op kleine schaal, dus dat is gewoon wat op youtube checken voor op de achtergrond, meer ook niet. Maar hier lag tot voor kort ook wel serieus wat dnb/jungle. Maar opzich bleef dat ook wel op kleine schaal, zeker omdat ik nen enorme moeilijke ben in dnb. Die dnb dat tegenwoordig word gemaakt vind ik echt afschuwelijk, geef mij maar ouwe sets van 4 uur met deftig mc'ke.

Member cisv's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    Zijn er 9livers die zaterdag naar Zion I Dub 4 gaan?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten