Pagina 51 van 411 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 751 t/m 765 van 6156
    Member Stierkoe's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katycook Bekijk bericht
    En zijn barre chords op .12 snaren veel moeilijker of is het maar een klein verschil met dunnere snaren?
    Zelf alleen nog maar op 0.09 en 0.10 gespeeld (elektrische gitaar), dus geen idee

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kapoen Bekijk bericht
    Zou het mogelijk zijn om uw favoriete muziekstijl(en) aan te geven? Dan kunnen we misschien een gerichter advies geven

Als het echt echt niet uitmaakt zou ik voor een staalsnarige akoestische gitaar gaan, dat is veruit het meest veelzijdige instrument. Daarnaast is het een goed oefeninstrument voor de vingers vanwege de hogere spanning op de snaren dan bij een klassieke of elektrische gitaar.

Ik zou liefst rock spelen maar ik heb een vriend van me ook al rock covers horen spelen op een akoestische gitaar horen spelen en dat klonk in mijn oren zeker niet verkeerd.

Member Kapoen's schermafbeelding
    iTrader
    0

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janseke Bekijk bericht
    Ik zou liefst rock spelen maar ik heb een vriend van me ook al rock covers horen spelen op een akoestische gitaar horen spelen en dat klonk in mijn oren zeker niet verkeerd.
    Ja dat klopt, op akoestische gitaar kan je zeker rock spelen. Hier een (extreem ) voorbeeldje op youtube: Igor Presnyakov - Sultans of Swing

Anyhoo, voor 200 euro kunt ge zeker een goed leerinstrument op de kop tikken.
    Een paar voorbeelden:
    - Yamaha FG 700
    - Cort Earth 70
    - Ibanez V72

Belangrijkste bij de keuze van een gitaar in deze prijsklasse is dat ge een model koopt met een massief bovenblad.

Member
    iTrader
    0
    Strijkstok+Basgitaar=Hele avond plezier Ik sta er eigenlijk van versteld hoe goed dit een vioolsound benadert.

Approved 9-lifer Recipe4hate's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Damn die Fender hier in B&S spreekt mij aan! Jammer dat ik op het punt van een verhuis sta en mijn centjes kan gebruiken.
    Gibson Les Paul Classic Custom / PRS SE Custom / ESP LTD EC-1000 / Schecter C1 JH
    Carvin V3M > Eleven Rack > Zilla 2x12

Member Tjee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ben net bij een maat geweest en de akoestische gitaar van zijn vader klonk precies veel beter dan de mijne.

Het waren ook nylon strings denk ik (eigenlijk niet op gelet, maar ze voelden niet aan als staal toen ik er even op speelde), maar wat mij vooral opviel is dat ze veel dichter bij zijn gitaar zelf gespannen waren dan bij mij.

Hoe komt dit?
    Laatst gewijzigd door Tjee; 4 mei 2011 om 22:34
    "America is the only country that went from barbarism to decadence without civilization in between." - Oscar Wilde

Member langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik weet niet wat voor een gitaar jij hebt, en al zeker niet wat voor gitaar de vader van uw maat heeft, maar het is waarschijnlijk veilig om aan te nemen dat er wel een prijsverschil zal zijn.

De afstand tussen de snaren en de gitaar (fretboard dan vooral) wordt de actie genoemd, afhankelijk van de speelstijl en het instrument is deze hoger/lager. Hoe je die bij een akoestische gitaar aanpast, daar heb ik eigenlijk geen flauw gedacht van.

Member Sick`'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Hoe je die bij een akoestische gitaar aanpast, daar heb ik eigenlijk geen flauw gedacht van.
    In veel gevallen is kan je dat latje er uithalen en er iets onder uithalen OF onderaan bijvijlen.
    -- Ibanez RGA121H CDO (SD Distortion) // -- Fender American Stratocaster
    -- Fender Classic Player ‘60s Stratocaster // -- Fender American Telecaster

Member Tjee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Ik weet niet wat voor een gitaar jij hebt, en al zeker niet wat voor gitaar de vader van uw maat heeft, maar het is waarschijnlijk veilig om aan te nemen dat er wel een prijsverschil zal zijn.
    Wel dat is nu net mijn vraag:
    Mijn gitaar zou zogezegd (ik leen ze van iemand) 300 euro gekost hebben.
    Maar ik vermoed dat gezien de grootte van mijn 'actie', dit geen waar kan zijn?
    Nog iets eigenaardigs, de 3de/5de/7de/9de... fret zijn niet aangeduid met stipjes.
    "America is the only country that went from barbarism to decadence without civilization in between." - Oscar Wilde

Approved 9-lifer Redhunter's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er staan nooit stippen op een klassieke, snaren liggen normaal wel hoger.

Kan iets tussen de twee zijn.

En actie zegt niks over prijsklasse.
    After silence, that which comes nearest to expressing the inexpressible is music.
    -Aldous Huxley

iTrader
    5 (100%)
    Hoge actie is niet noodzakelijk een teken van een inferieur instrument, slide spelers gaan bv hogere actie willen Slide op een klassieke gitaar moet ik wel nog zien... (krijg ik straks een YT link? )

Approved 9-lifer Redhunter's schermafbeelding
    iTrader
    0
    After silence, that which comes nearest to expressing the inexpressible is music.
    -Aldous Huxley

iTrader
    5 (100%)
    3 minuten, niet slecht

Member Kapoen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nog mensen gisteren naar Joe Bonamassa gaan kijken in Antwerpen? 't was een goed concertje volgens mij Wel grappig, ik kom uit het station en ik zie meneer zelf straatmuziekant spelen aan een fontein op het Astridplein En natuurlijk geen mens die hem kent jammer genoeg

Voor de mensen die JB nog niet kennen:
    - Ballad of John Henrey
    - Sloe Gin

Member
    iTrader
    26 (93%)
    Yep, ook naar Bonamassa geweest gisteren. Was super!
    Was Joe daar aan dat fonteintje aant spelen ja? gvd, missed that
    Akoestisch nummer was zoooo vet...

Pagina 51 van 411 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten