Pagina 51 van 294 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.001 t/m 1.020 van 5879
    Member Sick`'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Schrap dat, ik dacht efkes dat het een 50W en daar 4 poweramp lampen staken, maar tzijn 2 poweramp, 1 rectifier en .. een gigantische cap?

Member shagrath's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Capgrootte valt nog mee hoor.

er zitten trouwens 4 preamp buisjes. 1 ef86 en 3 ECC's wrs 83's

En ik kan verstaan waarom Freeqi enkel met P2P wilt werken. Zoals ik al zei is het gewoon gemakkelijker eraan te werken. Bij P2P kan je tenminste nog redelijk vlug het schema reverse engineeren voor het geval je het schema net niet bij de hand hebt.

Member Hayrus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Pick toegekomen. Ga hem ook eerst nog wat testen dit weekend. Speelt lekker soepel.

Member josuwa's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    VOX AC-15CC?

Member
    iTrader
    0
    I Feel Fine - The Beatles
    Is deze riff (door beginner/intermediate) te spelen op een akoestische gitaar en ligt het gewoon aan practise practise practise? Of zijn zulke barre chords hoog op de neck op een akoestische gitaar enkel weggelegd voor de happy few?

Ik dacht dat justin sandercoe niet voor niets de riff op een elektrische speelt :d

Member Kapoen's schermafbeelding
    iTrader
    0

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katycook Bekijk bericht
    I Feel Fine - The Beatles
    Is deze riff (door beginner/intermediate) te spelen op een akoestische gitaar en ligt het gewoon aan practise practise practise? Of zijn zulke barre chords hoog op de neck op een akoestische gitaar enkel weggelegd voor de happy few?

Ik dacht dat justin sandercoe niet voor niets de riff op een elektrische speelt :d
    Barre chords zijn weggelegd voor iedereen, mits voldoende oefening zoals ge zelf al aangeeft

En het feit dat Justin het op elektrische speelt is misschien omdat het origineel daar ook op werd gespeeld? Volgens mij is het ook te doen op een akoestische gitaar.

Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    3
    Iemand tips voor als ge u zelf niet hoort spelen (tijdens repetitie)? (Buiten de amp luider/dichter zetten)

Bestaan er geen oordopjes met een soort built-in microfoontje ofzo ^^ (ik speel bas fyi)

Zonder oordoppen spelen gaat sowieso niet. En slag op dat drumstel en 'k voel het al

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    in het geval van gitaar zou ik zeggen box hoger zetten, maar dat is bij bas natuurlijk uitgesloten

niettemin kan een goede opstelling van de amps en drum al wonderen doen wat hoorbaarheid (en algemeen volume) betreft

Member langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Oordoppen met een microfoon zie ik het nut niet van in, met luidsprekers wel

in-ears genaamd, maar dat lijkt mij nogal een drastische oplossing...

Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    3
    Klein kot, we staan allemaal net iets te dicht op elkaar. Toch eens proberen zoveel afstand tussen mij en de zanger te plaatsen. Want zodra die begint hoor ik niets anders meer.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door langun Bekijk bericht
    Oordoppen met een microfoon zie ik het nut niet van in, met luidsprekers wel

in-ears genaamd, maar dat lijkt mij nogal een drastische oplossing...
    Ja, lol. 't is al laat op de avond h.

In-ears. Beschermen die tegelijk ook de oren? Wel duur spul. (Wel liever arm dan doof)

'k heb al lichte gehoorschade en 'k wil dat uiteraard niet verergeren. Wel 'gevaarlijk' als je die in-ears niet goed in hand hebt allicht? Als die opeens te luid gaan ofzo
    Laatst gewijzigd door Bart Religion; 11 juni 2011 om 00:09

Member BlaXander's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Als ik me niet vergis bestaan er inderdaad in ear monitors die het buitengeluid uitfilteren/buitenhouden en waar je dan het gewenste signaal krijgt, meestal afgemixt naar eigen smaak.

Dees is misschien eens interessant om te lezen: inear monitors . Staat trouwens expliciet in dat er modellen bestaan die een ingebouwde beveiliging hebben tegen hoge geluidspieken en zo dus nog beter gehoorschade helpen voorkomen.

Nuja, het is en blijft een ietwat kostelijke oplossing, maar zoals je zegt, liever arm dan doof. Toen ik nog met de motor reed, heb ik mij ook oorbescherming op maat laten aanmeten omdat ik geen zin had om een van de vele motards met gehoorschade te zijn.

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    'k zou toch eerder de tijd eens nemen om geluid tussen drum, gitaar & bas tegoei af te stellen ze. Wij zitten ook in een kot van 2,5 x 3,5 maar totaal geen probleem mee ofzo. Veel hangt ook af van het materiaal eh, als uw gitaristen daar met 2 5150 staan en gij met een kleine combo is het normaal dat gij daar totaal niet doorkomt.

Member josuwa's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Stel u op naar hoe uw band is. Drie man (bassist, gitarist, drum) in een driehoek bijvoorbeeld. Ga bij uw amp staan.

Approved 9-lifer Recipe4hate's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Hmm de bas niet horen in een band... Dat lijkt me vreemd. De bas komt normaal door alles uit, behalve als je er pal voor/achter staat, dan blaast het geluid gewoon onder je door.

Member Kapoen's schermafbeelding
    iTrader
    0

Talking

Een paar dagen geleden had ik hier een vraag gepost ivm de Lick Library DVDs.
    Ondertussen heb ik een aantal voorbeelden bekeken en heb ik de volgende zaken opgemerkt, ik zet ze hier neer voor het geval er nog mensen interesse hebben in deze DVDs.

- Quick Licks serie: geen specifieke solos, alleen spelen in de stijl van artiest X. In het geval van de David Gilmour DVD leren ze u een solo spelen in de stijl van Shine On You Crazy Diamond. Niet zo interessant als ge echt specifieke solos wilt leren van een groep/artiest.
    - Learn To Play serie: hierin tonen ze wel specifieke solos. Ideaal als referentie om solos/riffs noot voor noot exact te leren naspelen. Ze gaan ook over de frasering of gebruik van accenten/vibrato's/... van de specifieke artiest, maar ze geven eerlijk toe dat dat niet altijd eenvoudig is. Dus goed als naslagwerk, de rest is aan u
    - Effortless Guitar serie: buiten de contradictorische naam van deze serie eigenlijk wel heel bruikbaar. Ze tonen u algemene technieken, stijlen, theorie, progressies,... Ik heb er een tweetal bekeken voor blues (Lead Guitar en Essential Blues), maar ze hebben er ook voor Jazz, Funk, Latin,...

*edit* Belangrijk 'nadeel' van al deze DVDs, ge krijgt er geen partituren of tabs bij. Het is dus alleen maar visueel.

Al bij al geen slechte DVDs, ik heb er allesinds een aantal gekocht. Maar niet op hun website. Bij amazon.co.uk kunt ge ze goedkoper krijgen.

Member langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Eindelijk een cab gekocht voor mijn ceriatone, FAD 2x12 met custom UK speakers.
    One happy camper

http://i4.photobucket.com/albums/y11...e/DSCN0982.jpg
    http://i4.photobucket.com/albums/y11...e/DSCN0983.jpg

Approved 9-lifer Redhunter's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vriend heeft een Klein gekocht voor €1900.

JALOERS

Kleins zijn sowieso al zeldzaam, laat staan in perfecte staat en voor maar 1900 ipv 4000+. Daarnaast was het superdichtbij waardoor dat hij hem kon gaan testen. Wat ne gelukzak!

@hierboven: nice
    Kheb door een FAD (head+cab) ooit eens een Haar (Fender stratocaster-achtig) bijna als een semi-akoestische Gibson gehoord. kviel achterover

Approved 9-lifer Thorfin's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    jippie , vandaag is men Korg Pitchblack toegekomen
    samen met een K&M gitaarstaander en een cordial kabel(eindelijk eens een deftige kabel, zodat ik niet om de haverklap een nieuwe moet aanschaffen...)

(via thomann)

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Dan had ge beter Planet Waves gepakt, zit nog eens levenslange garantie op ook

Approved 9-lifer Redhunter's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dan had ge beter Planet Waves gepakt, zit nog eens levenslange garantie op ook
    Kheb van horen zeggen dat er vanachter op de jack van Planet Waves een klein verbredingske zit en dat na verloop van tijd uw plugin kapot maakt.

Ik herhaal: van horen zeggen.
    Gij kunt misschien bevestigen/ontkrachten?

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten