Oorspronkelijk geplaatst door
Illcat
Dilated?

Dus een korte sum up van de avond.
Show speelde zich af in een soort arena, namelijk Teatro Caupolican hier in Santiago.
Aangezien ik met mn nicht was en de crowd die stond aan te schuiven er nog al heavy uit zag, wijselijk besloten om tickets te kopen voor boven in de tribunes ipv gwoon op de gelijksvloer. En maar best ook, want het ging er nog al zwaar aan toe!
Eerst wat locale hiphop helden die hun ding deden.
YouTube - Ana Tijoux - 1977 oa dit nr, verbazend genoeg kende ik het! (Thank you fifa 11

)
Daarna kwam Bahamadia on stage, en The Queen of hiphop deed haar naam alle eer!
Vooral op het nr Chaos ging de crowd compleet los. (zie link voor filmpje)
YouTube - Bahamadia en Chile - 15 de Dicembre 2010
Feitelijk hadden we de beste plaatsen, want je zag het podium echt fantastich goed van boven uit!
Dilated draaide heel wat classics, en ook solo werk van Evidence en Rakaa (Crown of Thornes album). Surtout de "War" accapella van Rakaa was voor mij persoonlijk een van de hoogtepunten. En uiteraard You cant hide, you cant run, The Platform, Love and War. Ook Babu toonde ffkes zn turntable skills.
Naar het einde toe, toen ze net begonnen met Worst Comes To Worst.
Haalde Evidence het in zn hoofd om te stagediven (bad idea!), de crowd verslond hem zowaar en al de hardcore fans sprogen erop gelijk vliegen op nen stront. Gevolg -> show werd direct stil gelegd en de presentator ging het volk gaan kalmeren om Evidence los te laat. Na een 5tal minuten klauterde hij uiteindelijk terug het podium op, met half gescheurde kleren!
Tijdens de show was er ook nog een vrij zware fight, waarop Evidence zei: "That shit is fucked up, if you want beef talk to Rakaa!"
Conclusie, vrij epische show ook al zat ik niet tussen party crowd!
YouTube - Dilated Peoples - You can´t hide, you can´t run (@ Teatro Caupolicán, Santiago, Chile)
YouTube - Dilated Peoples - Back Again (@ Teatro Caupolicán, Santiago, Chile)
YouTube - DJ Babu set - Estadio Caupolican, Santiago, Dec 15 2010
YouTube - Dilated Peoples en Chile (live) - The Plataform (The Plataform album) 15 - 12 - 2010