|
||||||
| Music - Music never seperated people. No style is truer than the other, it's all music |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#21 | ||||
|
Ach ja, ik wel eens zien hoeveel man het verschil kan horen bij een blinde test. Afgezien van de artefacten moet je al goed materiaal en goede oren hebben om echt een verschil te kunnen horen.
|
||||
|
|||||
|
|
#24 (permalink) | ||||
|
Ligt er idd aan hoe iemand de muziek gemaakt en gemasterd heeft. Digitaal for the win over het algemeen hier. Het enige wat mij een voordeel lijkt te geven aan vinyl zou de "waaw" factor zijn.
Geluidskwaliteit: warmere klank, misschien voor muziek die analoog opgenomen is van bij de start... Denk dat er veel muziek tegenwoordig sowieso digitaal opgenomen en gemixed wordt... Ok in 96khz,24bit en dergelijke, ma bon. Digitaal... Vinyl is gewoon voorbij gestreefd. Die warme klank kan je ook krijgen als je de muziek aan het maken bent, en met de oren van de gemiddelde mens hoor je dat niet eens, het voordeel van analoge media. Behalve dan het gekraak en de ruis... |
||||
|
|||||
|
|
#25 (permalink) | ||||
|
Cd en mp3 zijn gewoon een medium dat geëvolueerd is samen met de technologie om standaard om alles gemakkelijk en eenvoudig te maken.
Om vinyls af te spelen moet ge nog wa moeite doen, moet ge ermee bezig zijn. Bij cd's en nu zeker mp3's is da totaal niemeer, een cdke of ne klik op de playlist en hoppa, uren muziek. (En neen da zie ik nie onder moeite doen) Ge kunt da een beetje vergelijken met een arbeid waarbij vroeger alles met de hand moest gebeuren en er nu allerhande gecomputeriseerde machines voor zijn. De kwaliteit van het eindresultaat kan mss beter zijn, maar is voornamelijk bedoeld voor massaproductie tegen een zo laag mogelijke prijs. Zo zijn er ook mensen die als hobby houtbewerking hebben met handbeitels en ander materiaal é. Tis gewoon waar ge uw tijd en geld wilt insteken ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#26 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#27 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#29 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Op dit moment gebruik ik de platenspeler van mijn ma, is al een oud ding, maar het werkt nog. Dus voorlopig is dat een goede oplossing voor mij. ^^ |
|||||
|
||||||
|
|
#31 (permalink) | ||||
|
Ik ben sinds een jaar ook platen beginnen te verzamelen voornamelijk omdat mijn pa nog een hele collectie op zolder had. Nadat ik ze eens heb doorgekeken toch maar besloten een platenspeler te kopen aangezien hij stuk of 5-6 LP's van Bob Dylan had liggen, Johny Cash, Bob Marley, Paul Simon die ik echt wel eens op plaat wou beluisteren.
Maar dit was ook niet de enige reden. Voor ik tot aankoop ben overgegaan heb ik ook eerst gechecked of de nieuwe releases van bands die ik graag beluister ook op vinyl werden uitgebracht en tot mijn grote verbazing vond ik voor elke band die ik ingaf wel resultaten. En de prijs valt in vergelijking met CD's soms echt goed mee. Zo heb ik overlaatst de nieuwe plaat van de Arctic Monkeys voor 16€ op de kop kunnen tikken terwijl de CD 13-14€ koste (was wel niet in mediamarkt of saturn maar ik neem aan dat hij daar ook rond de 12-14 kost). Dus die 2€ extra geef ik graag aan een 6 keer zo groot artwork en het vinyl gevoel .Het meeste dat ik het voorbije jaar aan een plaat heb uitgegeven is 25€ voor een limited edition van de 20th anniversary van het debuut album van The Stone Roses, worth every penny ^_^. Maar over deze prijs zal ik wsl nooit gaan tenzij het over het debuut album van Queens Of The Stone Age gaat ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#32 (permalink) | ||||
|
1. Komt tegenwoordig elke CD nog uit op LP? Wss niet vermoed ik? Of altijd in beperkte oplage?
Nee. De enige genres waarbij nog meestal LPs uitkomen is DNB, Dubstep, Reggea etc... 2. Hoe zit het met slijtage? Gaat zo'n LP 'even lang' mee als een CD als je er een beetje zorg voor draagt? 't Is puur 'om naar te luisteren' dus niet om DJ-gerelateerde zaken mee uit te spoken. Dan gaan ze idd wel even lang mee of zelfs langer maar niet op de chauffage leggen, dan smelten ze (spreek uit ervaring )3. Wat kost een iets of wat deftige platenspeler tegenwoordig? Nogmaals, puur om plaatjes te draaien. Niet voor DJ-gebruik. Heb 200 voor mijn JB T2 betaald en die draait lekker... 4. Ik heb zo de indruk dat €20 de gemiddelde prijs is voor een hedendaagse plaat, klopt dat ongeveer? Voor een hele plaat wel ja en dat zijn dan ong 8 liedjes ik betaal 8 euro voor een gewone LP 5. Zijn er mensen met een LP-collectie die hun 'ervaringen' willen delen? Draag er goed zorg voor en later kan je ze verkopen voor veel geld ![]() 6. Nog voor -of nadelen die ik eventueel over het hoofd zie? Cds zijn gemakkelijker ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#33 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() wist ge ook al dat alleen Ford nog auto's maakt? De andere merken zijn daarmee gestopt. wist ge ook al dat België niet meer is aangesloten bij de Europese Unie? wist ge ook al dat zeewater tegenwoordig drinkbaar is? wist ge ook al dat de kiloprijs van zever in pakskes de laatste uren serieus de lucht is ingegaan? Ik wel. |
|||||
|
||||||
|
|
#35 (permalink) | |||||
|
Citaat:
zalig ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#38 (permalink) | |||||
|
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#39 (permalink) | |||||
|
Citaat:
heb een Bad Religion LP waar hun logo op de vinyl zelf staat afgebeeld. Supercool |
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|