U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | StarCraft 2 | Tekken 6 | Assassin's Creed 2
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Ontspanning & Multimedia > Music

Music - Music never seperated people. No style is truer than the other, it's all music

Reageren

LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Discussie waarderen
Oud 1 oktober 2009, 10:32   #1  
PHPFreak1977 is nu online PHPFreak1977
PHPFreak1977's schermafbeelding
Member
PHPFreak1977 heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Vlaamse artiesten luiden de alarmbel

Klik hier voor de reportage op deredactie.be

PS: toch een beetje sneu als je Kris Wauters hoort klagen. Ik begrijp dat hij het wil opnemen voor beginnende artiesten, maar zelf heeft hij zeker niet te klagen: mijnheer rijdt rond in een vette BMW en zijn broertje heeft zopas een Audi R8 aangeschaft. Is dus even geloofwaardig als de koning die pleit voor minder materialisme in de samenleving tijdens zijn toespraken terwijl hij zelf een appartement en jacht koopt...
Met citaat reageren

Oud 1 oktober 2009, 10:35   #2 (permalink)  
e.House is offline e.House Stuur een bericht via Skype™ naar e.House
e.House's schermafbeelding
Member
[0/24] e.House just joined
Zo hard mogelijk negeren die idioten.
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 10:42   #3 (permalink)  
Kid_C is nu online Kid_C
Kid_C's schermafbeelding
Crew Member
[10/30] Kid_C just joined
Zouden die nummers van Vlaamse artiesten dan zovéél gedownload worden? :/
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 10:44   #4 (permalink)  
PHPFreak1977 is nu online PHPFreak1977
PHPFreak1977's schermafbeelding
Member
PHPFreak1977 heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Alex Callier hoorde ik ook klagen dat hij maar 600 euro ontving voor 70000 gedownloade singels (waarschijnlijk op i-Tunes). Ik denk dat hij zich dan moet richten tot zijn platenfirma of Apple maar zeker niet tot het grote publiek. Die bepalen de verdeelsleutels van gekocht muziek niet...
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 10:57   #5 (permalink)  
Thin Liz is offline Thin Liz
Member
Thin Liz heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Hoe? Krijgen die dan geen geld van Sabam?
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 12:52   #6 (permalink)  
Vlees is offline Vlees
Vlees's schermafbeelding
Member
iTrader: 8 (100%)
[0/12] Vlees just joined
zoek een echte job : - )
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 13:40   #7 (permalink)  
TRFluffy is offline TRFluffy Stuur een bericht via MSN naar TRFluffy
TRFluffy's schermafbeelding
Member
[0/10] TRFluffy just joined
Idd, gewoon een echte job zoeken, en muziek maken voor het plezier ipv het geld... Bende whiners.
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 14:12   #8 (permalink)  
[EZ] is offline [EZ]
[EZ]'s schermafbeelding
Member
iTrader: 7 (100%)
[EZ] heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
tis da hun uitverkochte sportpaleizen niets opbrengen :')
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 15:03   #9 (permalink)  
Gattuso8 is offline Gattuso8
Gattuso8's schermafbeelding
Member
iTrader: 10 (100%)
Gattuso8 heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
"Vooral jonge, minder bekende muzikanten hebben het moeilijk. "Zonder Sabam zou ik niet van mijn muziek kunnen leven", zegt Bram Vanparys (The Bony King of Nowhere)"

Waarom moeten jonge minder bekende muzikanten van zijn muziek kunnen leven?
Zoek een job. Dat verhaaltje dat hun inkomsten mindere ben ik beu gehoord. Wees creatief, zoek oplossingen ipv tijd te steek in nutteloze concerten.
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 16:24   #10 (permalink)  
Koonut is offline Koonut
Koonut's schermafbeelding
Member
iTrader: 110 (100%)
[0/14] Koonut just joined
het ironische is, muziek op zich leeft van "diefstal", anders zouden er geen genres zijn, laat staan een industrie...
van al de "artiesten" die ik in die nieuwsfootage herken zie ik bijna geen enkel talent staan dat zijn stijl niet heeft gecopieerd en aangepast voor het vlaams volk
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 17:23   #11 (permalink)  
nonkel wulle is offline nonkel wulle Stuur een bericht via MSN naar nonkel wulle
nonkel wulle's schermafbeelding
Approved 9-lifer
[1/13] nonkel wulle just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
Haha, funny cause it's true?
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 17:29   #12 (permalink)  
shiftyke is nu online shiftyke Stuur een bericht via MSN naar shiftyke
shiftyke's schermafbeelding
Approved 9-lifer
[9/26] shiftyke just joined
als mnr wauters nog het geld heeft om een 24h van Spa te rijden dan moeten ze toch niet zo slecht verdienen e...
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 17:33   #13 (permalink)  
[SMURF]Lolsmurf is nu online [SMURF]Lolsmurf
[SMURF]Lolsmurf's schermafbeelding
Member
[0/23] [SMURF]Lolsmurf just joined
Citaat:
zever want ge vindt hun rommelmuziek amper...

Mensen gaan mee met hun tijd en deze tijd is er een waar alles in het Engels moet, shlager rommel e.d. wordt ge niet meer mega rijk van dus face it en ga werke luie ****

altijd mr klage , svs krijgen we nog meer beveiligingen op onze internet aangezien ze alles op illegaal downloaden gaan steken... Den telemeter is al genoeg ze manne
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 17:33   #14 (permalink)  
BongZrGooD is offline BongZrGooD
BongZrGooD's schermafbeelding
Member
[14/24] BongZrGooD just joined
En nog niet zolang geleden kwam SABAM weer in het nieuws met de immer herhalende feiten dat zij niet uitbetalen waar de auteurs recht op hebben. Later kwam er een petitie tegen de immer voortdurende malafide praktijken van SABAM...
Nu klaagt een zekere elilte van muzikanten dat ze te weinig verdienen...

Just connect the dots...
Mannekes, het wordt ééntonig... Was Brahim zijn platencontract trouwens niet kwijt????
Mijn werkgever betaalt mij correct, misschien moeten die "artiesten" ook eens aankloppen bij diegenen die gigantische winsten maken door het achterhouden van gelden waar ze wel degelijk recht op hebben? En niet bij de consument die uiteindelijk veel te veel betaalt voor hun producten, veroorzaakt door het winstbejag van diegenen die geen kloten met muziek te maken hebben?

Trouwens, Alex, Bram en Brahim... Misschien is het wel door de bagger (Hairglow, komaaan zeg) die jullie produceren dat geen kat die nest koopt? Klagen is makkelijk, maar imo brengt een degelijk product nog steeds geld in het laatje
Groetjes,
BongZ
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 21:17   #15 (permalink)  
TRFluffy is offline TRFluffy Stuur een bericht via MSN naar TRFluffy
TRFluffy's schermafbeelding
Member
[0/10] TRFluffy just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BongZrGooD Bekijk bericht
En nog niet zolang geleden kwam SABAM weer in het nieuws met de immer herhalende feiten dat zij niet uitbetalen waar de auteurs recht op hebben. Later kwam er een petitie tegen de immer voortdurende malafide praktijken van SABAM...

Just connect the dots...
Mannekes, het wordt ééntonig... Was Brahim zijn platencontract trouwens niet kwijt????
Mijn werkgever betaalt mij correct, misschien moeten die "artiesten" ook eens aankloppen bij diegenen die gigantische winsten maken door het achterhouden van gelden waar ze wel degelijk recht op hebben? En niet bij de consument die uiteindelijk veel te veel betaalt voor hun producten, veroorzaakt door het winstbejag van diegenen die geen kloten met muziek te maken hebben?

Trouwens, Alex, Bram en Brahim... Misschien is het wel door de bagger (Hairglow, komaaan zeg) die jullie produceren dat geen kat die nest koopt? Klagen is makkelijk, maar imo brengt een degelijk product nog steeds geld in het laatje
Groetjes,
BongZ
Amen!
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 21:19   #16 (permalink)  
ULTRAnumb is offline ULTRAnumb Stuur een bericht via ICQ naar ULTRAnumb Stuur een bericht via MSN naar ULTRAnumb Stuur een bericht via Skype™ naar ULTRAnumb
ULTRAnumb's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Weblogartikelen: 3
[0/44] ULTRAnumb just joined
Citaat:
kvraag et mij ook af
wie download nu kate ryan of andere bullshit
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 21:53   #17 (permalink)  
Gromme is offline Gromme Stuur een bericht via MSN naar Gromme
Gromme's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 19 (100%)
Weblogartikelen: 1
[0/17] Gromme just joined
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BongZrGooD Bekijk bericht

Just connect the dots...

Groetjes,
BongZ
Dik gelijk. Spijtig dat je dat niet op dat concert eens goed op hunne neus kon drukken.

Pas op, ik zeg nergens dat stelen of dergelijke mag. Maar ze de schuld volledige in de schoenen van de consument schuiven, die eigenlijk er net voor hebben gezorgd dat die artiesten staan waar ze staan. (zeker voor bvb. clouseau en consoorten)... dat is totaal geen respect.
Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2009, 23:32   #18 (permalink)  
profound is offline profound
Member
iTrader: 2 (100%)
profound heeft vermelding van reputatie uitgeschakeld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [SMURF]Lolsmurf Bekijk bericht
zever want ge vindt hun rommelmuziek amper...
Dat dacht ik dus ook direct.
En het is nu ook niet dat het doelpubliek van de Vlaamse chanson een doordeweekse pc-freaks is...

Nuja, dat ze maar whinen, ik sluit me aan bij de meesten hier.
Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2009, 00:09   #19 (permalink)  
Legendary d.C. is offline Legendary d.C.
Legendary d.C.'s schermafbeelding
Member
iTrader: 6 (100%)
[0/11] Legendary d.C. just joined
Tiens was 2008 geen recordjaar voor de muziekindustrie?

En als ge maar 600EUR voor 70000 liedjes krijgt zullen de auteursrechten daar niet veel aan veranderen
Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2009, 02:10   #20 (permalink)  
ByT3 Me is offline ByT3 Me Stuur een bericht via ICQ naar ByT3 Me Stuur een bericht via Instant Messenger naar ByT3 Me Stuur een bericht via MSN naar ByT3 Me Stuur een bericht via Yahoo naar ByT3 Me Stuur een bericht via Skype™ naar ByT3 Me
ByT3 Me's schermafbeelding
Member
[1/18] ByT3 Me just joined
Arrow

Om te beginnen moeten die artiesten eens leren van een markt onderzoek te doen naar hun publiek. En niet er van uitgaan dat elke liedje wat ze maken gesmaakt wordt door hun fans. En eens leren van meerdere genres aan te spreken. Zelfs Helmut Lotti heeft dat verstand.
en wat Sabam en die artiesten vertellen klopt niet 100%.
Ik ben nu sinds een paar maanden zelf beginnende producer/muzikant in elektronische muziek en heb de afgelopen 2 maanden redelijk veel research gedaan op 't net ivm de muziek wereld en verkoop en promotie. Ik ga dus alles zelf doen producen, distributie, promotie, ....
Als er iets is wat op veel independent muziek blogs terug komt is dat de Majors van de muziek industrie en auteursrechten organisaties nog voor een groot deel in de middeleeuwen leven qua business te doen.
Ze hebben totaal geen gevoel met de markt en denken dat het voor hun slecht gaat omwille van het illegaal downloaden.
Ja er worden minder CD's verkocht, maar het illegaal downloaden is maar een onderdeeltje van de reden. De jeugd heeft nu meer mogelijkheden om hun geld uit te geven tegen 10-15 jaar geleden. Nu geeft de jeugd oa meer uit aan games en PC en dus minder geld ter beschikking voor muziek CD's.
Plus nu kunnen ze liedje per liedje kopen via mp3 shops, dus de rommel wat er nog op de CD staat laten ze links liggen.
Mensen die illegaal downloaden die gaan zelden geld uitgeven aan legale muziek, daar moet je niet op tellen. Maar vergeet niet dat zij wel reclame maken voor de artiest.
Het is nu 10jaar sinds het internet populair is geworden en gegroeid, de manier van zaken doen is totaal veranderd voor veel industrieën met de komst van i-net, ook voor de muziek industrie.
De meeste independent muziek firma's hebben het door, enkel de majors snappen het niet.
Muziek gratis weggeven is nu een vorm van promotie, social network sites zijn zeer belangrijk voor de kleine artiest nu.
Muziek uitbrengen was nog nooit zo gemakkelijk als nu, iedereen kan vandaag zijn muziek die hem thuis maakt in de I-tunes en andere stores krijgen vanuit zijn luie zetel.
Neem daar nog eens bij dat die liedjes voor altijd in die stores blijven, aangezien er geen beperkte ruimte is gelijk in een CD winkel.
Het gevolg is dat er nu veel meer artiesten zijn als vroeger die verkopen en ja ten kosten van de artiesten bij de majors. De tijd van hits is voorbij!
De muziek CD is niet meer het meest geschikte medium, vinyl en mp3 gaan het populairst worden. Ja inderdaad vinyl is nog altijd populair en wordt het nog steeds meer. Zie quote!

Citaat:
Figures released by Soundscan reveal that 1.88 million vinyl albums were purchased in the USA, more than in any other year since Nielsen SoundScan began tracking LP sales in 1991. That was an increase of 89%. The previous record was in 2000, when 1.5 million LP albums were sold. More than two out of every three vinyl albums bought in 2008 were purchased at an independent music store.

Industry observers say vinyl record sales have skyrocketed because new buyers are discovering the value of owning albums, with their cover art, large liner notes and warm sound. According to Computer World who spoke to one of the few vinyl pressing plants left in the US, Rainbo, they’d doubled vinyl production from 2006 to 2007 and more than doubled record output this past year.
Its Official, Vinyl Not Dead Shock - Buzzsonic.com

Zelf hoop ik een beetje te verdienen met de verkoop via online shops, Maar bij Sabam ga ik me zeker niet aansluiten. Die zijn veel te vijandig naar het publiek toe. En ik vind dat muziek luisteren gratis moet zijn vanaf dat men het liedje legaal gekocht heeft. Muziek moet een feest zijn, geen gat in uw portefeuille.
En artiesten moeten maar leren muziek te maken met liefde voor muziek en niet liefde voor het geld.
En geluk dat Creative Commons stilaan populairder aan 't worden is.
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten