|
||||||
| Music - Music never seperated people. No style is truer than the other, it's all music |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Vlaamse artiesten luiden de alarmbel
Klik hier voor de reportage op deredactie.be
PS: toch een beetje sneu als je Kris Wauters hoort klagen. Ik begrijp dat hij het wil opnemen voor beginnende artiesten, maar zelf heeft hij zeker niet te klagen: mijnheer rijdt rond in een vette BMW en zijn broertje heeft zopas een Audi R8 aangeschaft. Is dus even geloofwaardig als de koning die pleit voor minder materialisme in de samenleving tijdens zijn toespraken terwijl hij zelf een appartement en jacht koopt... |
||||
|
|||||
|
|
#4 (permalink) | ||||
|
Alex Callier hoorde ik ook klagen dat hij maar 600 euro ontving voor 70000 gedownloade singels (waarschijnlijk op i-Tunes). Ik denk dat hij zich dan moet richten tot zijn platenfirma of Apple maar zeker niet tot het grote publiek. Die bepalen de verdeelsleutels van gekocht muziek niet...
|
||||
|
|||||
|
|
#9 (permalink) | ||||
|
"Vooral jonge, minder bekende muzikanten hebben het moeilijk. "Zonder Sabam zou ik niet van mijn muziek kunnen leven", zegt Bram Vanparys (The Bony King of Nowhere)"
Waarom moeten jonge minder bekende muzikanten van zijn muziek kunnen leven? Zoek een job. Dat verhaaltje dat hun inkomsten mindere ben ik beu gehoord. Wees creatief, zoek oplossingen ipv tijd te steek in nutteloze concerten. |
||||
|
|||||
|
|
#10 (permalink) | ||||
|
het ironische is, muziek op zich leeft van "diefstal", anders zouden er geen genres zijn, laat staan een industrie...
van al de "artiesten" die ik in die nieuwsfootage herken zie ik bijna geen enkel talent staan dat zijn stijl niet heeft gecopieerd en aangepast voor het vlaams volk |
||||
|
|||||
|
|
#13 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Mensen gaan mee met hun tijd en deze tijd is er een waar alles in het Engels moet, shlager rommel e.d. wordt ge niet meer mega rijk van dus face it en ga werke luie **** altijd mr klage , svs krijgen we nog meer beveiligingen op onze internet aangezien ze alles op illegaal downloaden gaan steken... Den telemeter is al genoeg ze manne |
|||||
|
||||||
|
|
#14 (permalink) | ||||
|
En nog niet zolang geleden kwam SABAM weer in het nieuws met de immer herhalende feiten dat zij niet uitbetalen waar de auteurs recht op hebben. Later kwam er een petitie tegen de immer voortdurende malafide praktijken van SABAM...
Nu klaagt een zekere elilte van muzikanten dat ze te weinig verdienen... Just connect the dots... Mannekes, het wordt ééntonig... Was Brahim zijn platencontract trouwens niet kwijt???? Mijn werkgever betaalt mij correct, misschien moeten die "artiesten" ook eens aankloppen bij diegenen die gigantische winsten maken door het achterhouden van gelden waar ze wel degelijk recht op hebben? En niet bij de consument die uiteindelijk veel te veel betaalt voor hun producten, veroorzaakt door het winstbejag van diegenen die geen kloten met muziek te maken hebben? Trouwens, Alex, Bram en Brahim... Misschien is het wel door de bagger (Hairglow, komaaan zeg) die jullie produceren dat geen kat die nest koopt? Klagen is makkelijk, maar imo brengt een degelijk product nog steeds geld in het laatje Groetjes, BongZ |
||||
|
|||||
|
|
#15 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#17 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Pas op, ik zeg nergens dat stelen of dergelijke mag. Maar ze de schuld volledige in de schoenen van de consument schuiven, die eigenlijk er net voor hebben gezorgd dat die artiesten staan waar ze staan. (zeker voor bvb. clouseau en consoorten)... dat is totaal geen respect. |
|||||
|
||||||
|
|
#20 (permalink) | |||||
|
Om te beginnen moeten die artiesten eens leren van een markt onderzoek te doen naar hun publiek. En niet er van uitgaan dat elke liedje wat ze maken gesmaakt wordt door hun fans. En eens leren van meerdere genres aan te spreken. Zelfs Helmut Lotti heeft dat verstand.
en wat Sabam en die artiesten vertellen klopt niet 100%. Ik ben nu sinds een paar maanden zelf beginnende producer/muzikant in elektronische muziek en heb de afgelopen 2 maanden redelijk veel research gedaan op 't net ivm de muziek wereld en verkoop en promotie. Ik ga dus alles zelf doen producen, distributie, promotie, .... Als er iets is wat op veel independent muziek blogs terug komt is dat de Majors van de muziek industrie en auteursrechten organisaties nog voor een groot deel in de middeleeuwen leven qua business te doen. Ze hebben totaal geen gevoel met de markt en denken dat het voor hun slecht gaat omwille van het illegaal downloaden. Ja er worden minder CD's verkocht, maar het illegaal downloaden is maar een onderdeeltje van de reden. De jeugd heeft nu meer mogelijkheden om hun geld uit te geven tegen 10-15 jaar geleden. Nu geeft de jeugd oa meer uit aan games en PC en dus minder geld ter beschikking voor muziek CD's. Plus nu kunnen ze liedje per liedje kopen via mp3 shops, dus de rommel wat er nog op de CD staat laten ze links liggen. Mensen die illegaal downloaden die gaan zelden geld uitgeven aan legale muziek, daar moet je niet op tellen. Maar vergeet niet dat zij wel reclame maken voor de artiest. Het is nu 10jaar sinds het internet populair is geworden en gegroeid, de manier van zaken doen is totaal veranderd voor veel industrieën met de komst van i-net, ook voor de muziek industrie. De meeste independent muziek firma's hebben het door, enkel de majors snappen het niet. Muziek gratis weggeven is nu een vorm van promotie, social network sites zijn zeer belangrijk voor de kleine artiest nu. Muziek uitbrengen was nog nooit zo gemakkelijk als nu, iedereen kan vandaag zijn muziek die hem thuis maakt in de I-tunes en andere stores krijgen vanuit zijn luie zetel. Neem daar nog eens bij dat die liedjes voor altijd in die stores blijven, aangezien er geen beperkte ruimte is gelijk in een CD winkel. Het gevolg is dat er nu veel meer artiesten zijn als vroeger die verkopen en ja ten kosten van de artiesten bij de majors. De tijd van hits is voorbij! De muziek CD is niet meer het meest geschikte medium, vinyl en mp3 gaan het populairst worden. Ja inderdaad vinyl is nog altijd populair en wordt het nog steeds meer. Zie quote! Citaat:
Zelf hoop ik een beetje te verdienen met de verkoop via online shops, Maar bij Sabam ga ik me zeker niet aansluiten. Die zijn veel te vijandig naar het publiek toe. En ik vind dat muziek luisteren gratis moet zijn vanaf dat men het liedje legaal gekocht heeft. Muziek moet een feest zijn, geen gat in uw portefeuille. En artiesten moeten maar leren muziek te maken met liefde voor muziek en niet liefde voor het geld. En geluk dat Creative Commons stilaan populairder aan 't worden is. |
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|