|
||||||
| Music - Music never seperated people. No style is truer than the other, it's all music |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Zoek in deze discussie |
Waardering:
|
|
|
#1 | ||||
|
Is rap dood?
Iemand beweert tegen me dat rap namelijk dood is en dat het nu allemaal R&B is, hij noemt Eminem en Fort Minor dan ook R&B maar in mijn ogen zijn die twee gewoon Hip hop en daarmee zou ik jullie wijze raad eens willen horen.
|
||||
|
|||||
|
|
#2 (permalink) | ||||
|
idd eminem & fort minor zijn hip hop. ze zijn veel te melodieus gericht om echt van rap te kunnen spreken.
en ja rap is ook dood imo. |
||||
|
|||||
|
|
#3 (permalink) | ||||
|
Als NAS het zegt zal het wel zo zijn zeker?
Nee serieus, wat mij betreft is Hip Hop niet dood. Ik zal niet ontkennen dat Hip Hop in een 'dipje' zit maar dood is het niet en dood zal het ook nooit gaan denk ik. Daarvoor is het genre net iets te groot. Elk genre heeft zijn ups & downs. |
||||
|
|||||
|
|
#4 (permalink) | ||||
|
Wat doet het er eigenlijk toe?
Er zullen altijd liefhebbers zijn ( terecht ook ) van gelijk welke muziekstijl. Dus hangt er van af wat ge met dood bedoelt? Als ge bedoelt dat het grote publiek er niet meer naar luistert, dan is het inderdaad dood. Maar ik denk dat er nog steeds ( waaronder mijzelf sporadisch ) aanhangers zijn, dus kun je het dan weer niet dood noemen. De franse rap is bovendien opnieuw naar mijn gevoel zeer populair. ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#5 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#7 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Je mag mij anders gerust uitleggen wat het verschil is tussen rap en Hip Hop hoor... ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#11 (permalink) | ||||
|
http://youtube.com/watch?v=FWOsbGP5Ox4
Dit is Hip-hop,nee ? En de meeste liedjes die Eminem (alleen) vroeger maakte pure rap, dacht ik. ik ken niets van muziek dus don't shoot me ![]() |
||||
|
|||||
|
|
#12 (permalink) | |||||
|
Citaat:
En als je alleen de mainstream Hip Hop volgt kan ik geloven dat men zegt 'Hip Hop is dood'. Ik denk dat de échte House-liefhebbers ook maar weinig voldoening halen uit de 'house' die de Top50 siert. Al moet ik ook wel toegeven dat er het afgelopen jaar weinig Hip Hop cd's zijn uitgekomen waarvan ik zeg 'Damn, dat zijn regelrechte toppers!'. Maar nogmaals, ups&downs... |
|||||
|
||||||
|
|
#14 (permalink) | ||||
|
Ja, ik weet wat je bedoelt. Rap is inderdaad een manier van zingen/vertellen/rijmen (hoe je het ook wil noemen) die niet exclusief bestemd is voor Hip Hop. Maar je kan toch zelden over Hip Hop spreken zonder rap te vernoemen? Ik ken weinig Hip Hop waarin niet 'gerapt' wordt want dan vraag ik mij af: Is het wel Hip Hop?
|
||||
|
|||||
|
|
#16 (permalink) | ||||
|
het grote verschi imo tussen rap en hiphop is, dat bij rap het vooral op de teksten en 'vertellen' is gericht. en bij hip hop is de catchy deuntjes, de melodie / achtergrondmuziek veel belangrijker dan bij rap.
bv tupac stond bekend voor z'n goeie teksten, maar nie om z'n 'achtergrondmuziek'. terwijl bij een hiphopper als 50 cent vooral de nadruk likgt op de deuntjes van bv "little bit", "in da club" gecombineerd met minder belangrijke teksten. ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
| Labels |
| beats, best rapper alive, black milk, bling bling, dilla dawg, fakkelbrigade, hiphop, j dilla, makavali, mr. west, raps, stonesthrow |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.9lives.be/forum/music/522807-de-hiphop-thread.html
|
||||
| Geplaatst door | For | Type | Datum | |
| MyStats statistieken - Muziek | This thread | Refback | 19 mei 2009 21:22 | |
| Rappcats » Madvillain Cubeecraft Toy by RBST | This thread | Refback | 11 mei 2009 20:55 | |
| MyStats statistieken - Muziek | This thread | Refback | 23 maart 2009 22:36 | |
| Er zijn 3 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (2 leden en 1 gasten) | |
| mTm, tom1 |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|