Pagina 1 van 254 123451151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 5064
    Member
    iTrader
    1 (100%)

Het grote 'DJ-vragen' topic

Aangezien Desperatozz klachten had (en terecht) over de vele offtopic-vragen in het 'Show your gear' topic heb ik maar besloten één groot DJ-topic op te starten. Dus zo kunnen beginners (zoals ik) en niet-beginners voortaan terecht in één groot topic met hun vragen en advies.

• Aankoopadvies
    • Vragen/Advies omtrent DJ-gear
    • Vragen/Advies omtrent CD/Vinyl/Serato/FinalScratch/...
    • Vragen/Advies omtrent Mixen/Scratchen/...
    • ...

Kortom, als het ook maar iets met het ganse DJ-gebeuren te maken heeft mag het hier geplaatst worden!

Vince
    .: Turntables 2x Technics SL-1200 MKII .: Mixer Ecler Nuo-2 :.
    .: How can Hip Hop be dead if the Wu is forever?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    En ik zal meteen van start gaan!

1. Hoe kuisen jullie je Vinyl? Mijn platen (de volle 20!) liggen gewoon in de kast en het viel me gisteren op dat de onderkant (de kant waar ze dus op liggen eigenlijk) volledig onder het stof zaten. Het vreemde is dat die kast stofvrij is. Maar soit, mijn vraag dus: Hoe maak ik m'n vinyl het best proper?
    2. Ik sluit m'n hoofdtelefoon aan en druk het PFL-knopje van het rechterkanaal in. Dus door m'n koptelefoon zou ik enkel en alleen het rechterkanaal mogen horen (want de twee andere PFL-lampjes branden niet). Als ik m'n fader nu naar links schuif hoor ik TOCH het linkerkanaal door m'n koptelefoon, terwijl dat dan toch eigenlijk alleen door de boxen zou mogen komen? Ik heb dit ook getest zonder boxen dus geen verwarring ofzo...

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    1. ik kuis men platen om de zoveel tijd met warm water met beke dreft in en best een doek die redelijk stofvrij is. gewoon doekje beke nat maken en zo vingerplekke + stof eraf vegen eh

2. als ge het hebt over da fadertje da meestal naast of boven u volume van u koptelefoon staat. dan is da normaal indien je u rechtse pfl induwt, je dat metertje dan verschuift, da je dan toch nog een beetje van u linkse knaal gaat hore
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15

Member aXl_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VinceFeet Bekijk bericht
    En ik zal meteen van start gaan!

1. Hoe kuisen jullie je Vinyl? Mijn platen (de volle 20!) liggen gewoon in de kast en het viel me gisteren op dat de onderkant (de kant waar ze dus op liggen eigenlijk) volledig onder het stof zaten. Het vreemde is dat die kast stofvrij is. Maar soit, mijn vraag dus: Hoe maak ik m'n vinyl het best proper?
    2. Ik sluit m'n hoofdtelefoon aan en druk het PFL-knopje van het rechterkanaal in. Dus door m'n koptelefoon zou ik enkel en alleen het rechterkanaal mogen horen (want de twee andere PFL-lampjes branden niet). Als ik m'n fader nu naar links schuif hoor ik TOCH het linkerkanaal door m'n koptelefoon, terwijl dat dan toch eigenlijk alleen door de boxen zou mogen komen? Ik heb dit ook getest zonder boxen dus geen verwarring ofzo...
    ge hebt int midden een draaifader: monitor. Als die helemaal naar links is gedraaid hoor je door je koptelefoon enkel je pfl, helemaal rechts hoor je enkel wat er uit je boxen komten, als je die int midden zet hoor je de master even hard als de pfl.

edit: en ik heb een stofdoek naast m'n tt's liggen. Als ik zie dat er stof ligt op de plaat die ik opleg ga ik daar even snel over met die doek voor ik de naald derop leg

Member skampy's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    als uw master/cue switch op master staat, mix je in je headphones, je gebriukt je headphones dus als de luidspreker (ofte de master uitgang). bij een Nuo2 is dat blijkbaar een draaiknop "monitor" (pfl <-> mix) => moet op pfl staan.

edit axl was me voor

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tah_b00nz0r Bekijk bericht
    1. ik kuis men platen om de zoveel tijd met warm water met beke dreft in en best een doek die redelijk stofvrij is. gewoon doekje beke nat maken en zo vingerplekke + stof eraf vegen eh

2. als ge het hebt over da fadertje da meestal naast of boven u volume van u koptelefoon staat. dan is da normaal indien je u rechtse pfl induwt, je dat metertje dan verschuift, da je dan toch nog een beetje van u linkse knaal gaat hore
    Ok, ik was ook gewoon van plan met wat water m'n platen te kuisen maar ik wou 100% zeker zijn dat ik m'n platen daar niet mee zou verneuken. Bedankt voor snelle reply.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aXl_ Bekijk bericht
    ge hebt int midden een draaifader: monitor. Als die helemaal naar links is gedraaid hoor je door je koptelefoon enkel je pfl, helemaal rechts hoor je enkel wat er uit je boxen komten, als je die int midden zet hoor je de master even hard als de pfl.
    Bedankt heren!

Approved 9-lifer Babs's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    De laatste tijd valt mijn geluid in mijn ene box voortdurend weg.
    Soms is het gewoon een pak stiller opeens, de andere keer valt mijne bas weg.

Mijn vraag is ofdat da nu aan mijn box of aan mijn naalden ligt. Want me één naald heb ik zo soms de indruk dat em nie echt meer meewilt.

Tis moeilijk om zo maar te zeggen kweet et
    I am woman, hear me roar
    Project 1995 Classic Mini 1.3i SPI

Member Flipkikker's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BaBsie Bekijk bericht

Mijn vraag is ofdat da nu aan mijn box of aan mijn naalden ligt. Want me één naald heb ik zo soms de indruk dat em nie echt meer meewilt.

Kijk es of je kabels goed vast zitten aan je versterker, ik heb dat ook soms dat het geluid aan 1 kant wegvalt -> te harde bass waardoor alles lostrilt
    =)

Member Dimitri_knt's schermafbeelding
    iTrader
    0

naalden mss is uitdraaien en propermaken. Heb daar soms ook last van maar als die dan is gekuist is het terug in orde.
    »To weird to live...To rare to die...«

iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flipkikker Bekijk bericht
    Kijk es of je kabels goed vast zitten aan je versterker, ik heb dat ook soms dat het geluid aan 1 kant wegvalt -> te harde bass waardoor alles lostrilt
    Die zitten goe vast, maar die behringers staan naart schijnt bekend om die slechte kabels. Bij tminste da ge ze wa beweegt aan diene plug kraakt alles.

Kan het eigenlijk aan mijn naalden liggen? Of zou het geluid dan in beide boxen slecht moeten zijn?

Als ik ze dan kuis is het soms opgelost ma soms weer nie. Als mijn bas weggevallen is is da voor efkes, en da komt van zijn eigen terug.
    I am woman, hear me roar

Banned
    iTrader
    97 (100%)
    Weblogs
    2
    ik zou graag nieuwe gear kopen. Zou dit doen met geld van verjaardag + vakantiewerk. Nu wil ik alles hier buiten en ga ik alles nieuw kopen. Versterker is het enige dat ik niet meer moet hebben. Twee turntables, mengpaneel en boxen.
    Iemand enig advies of aanraders ? Mag wat kosten maar mag niet overdreven duur zijn.

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    probleem!!

heb net mn 2 technics aangesloten en ene geeft maar geluid langs 1 kant

naald er al opnieuw ingestoken enz. toen ik ze ging testen leek alles in orde te zijn. verkoper is atm wel ni online om ff eerlijk te zijn en te vragen oftie da ook ooit heeft gehad.

nu moest da ergens vanbinnen zitten, kunt ge daar zelf voor zien ofzo? want ik wil nu ffs wel geen kosten ze. waarom zitte die kutkabels daar ook vanbinnen in
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spectre Bekijk bericht
    ik zou graag nieuwe gear kopen. Zou dit doen met geld van verjaardag + vakantiewerk. Nu wil ik alles hier buiten en ga ik alles nieuw kopen. Versterker is het enige dat ik niet meer moet hebben. Twee turntables, mengpaneel en boxen.
    Iemand enig advies of aanraders ? Mag wat kosten maar mag niet overdreven duur zijn.
    Wat voor gear had je in gedachten? Maar in ieder geval, als je een maand werkt (en niet tegen €6 per uur hé...) heb je toch al een mooi bedrag bij elkaar. Daar kan je zeker en vast schoon materiaal van kopen. Maar je spreekt van 'nieuwe gear' dus je hebt al gear? Dan vermoed ik dat je niet bepaald op zoekt bent naar cheap-ass beginnersmateriaal?!?

Member Desperatozz's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    waarom zitte die kutkabels daar ook vanbinnen in
    kunt die technics mss inwisselen voor synqs ofzo
    .: Homepage :: www.desperatozz.be
    .: Moderator :: 9L-Music Forum

iTrader
    18 (100%)
    probleem!!

...
    Tis nu te laat om te wisselen eh

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Desperatozz Bekijk bericht
    kunt die technics mss inwisselen voor synqs ofzo
    Oem + 1
    I am woman, hear me roar

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Is 1gig RAM een must om Serato vlot te kunnen draaien of kan je met 512MB even vrolijk uit de voeten? Moest één gig een must zijn, kan je een laptop eigenlijk upgraden?

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0

Heb ik ook gehad, kwam door een slecht contact aan de aansluiting met men computer terwijl ik altijd op men versterker lag te meppen om dat geluid terug te krijgen.
    Misschien losgetrild door bassen ofwel gewoon door met men voeten in het kabelkluwen te zitten.

Member aXl_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Is 1gig RAM een must om Serato vlot te kunnen draaien of kan je met 512MB even vrolijk uit de voeten? Moest één gig een must zijn, kan je een laptop eigenlijk upgraden?
    bwa, volgens mij is dat niet noodzakelijk (maar dat durf ik eigenlijk niet met zekerheid zeggen). Laptops zijn doorgaans upgrade baar ja. En als je geen goesting hebt om zelf in je laptop te prullen kan je dat waarschijnlijk wel in eender welke computer winkel laten doen, maar 50€ extra neertellen voor iets waar die man 5 minuten werk aan heeft is misschien wel een beetje te

Banned
    iTrader
    97 (100%)
    Weblogs
    2
    Wat voor gear had je in gedachten? Maar in ieder geval, als je een maand werkt (en niet tegen €6 per uur hé...) heb je toch al een mooi bedrag bij elkaar. Daar kan je zeker en vast schoon materiaal van kopen. Maar je spreekt van 'nieuwe gear' dus je hebt al gear? Dan vermoed ik dat je niet bepaald op zoekt bent naar cheap-ass beginnersmateriaal?!?
    ik ben dus idd niet opzoek naar beginnersmateriaal.

Member desert storm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ram is naast de HDD een van de enigste dingen die je aan de meeste laptops kunt upgraden. ja dus.

Pagina 1 van 254 123451151101 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten