ebde concordes? ik heb dat ook soms, contactprobleem tussen naald en element. In mijn geval valt het bij de linkerdraaitafel uit en alternerend linker en rechterkanaal
ik heb ook wel problemen met mijn mengpaneel, waarvan de faders nog eens goed uitgekuist zouden moeten worden
kaka , kben niet echt zo een handige harry![]()
Ik draai nog maar sinds een maand en nu al ben ik aan het overwegen om Serato aan te schaffen. Platen zijn gewoon schijteduur en wat betreft Hip-Hop ook vrij 'hard to find' soms. Bovendien heb ik een paar honderd Hip-Hop cd's die ik kan rippen dus dat zou me meteen een paar duizend nummers opleveren.
Nog één vraagje (en dan vooral richting de Hip-Hop dj's). Hoe is het aanbod qua Hip-Hop betreffende de legale mp3-markt? En hoe zit het met breaks, instrumentals etc. die je vaak vindt op vinyl, zijn die ook te krijgen op mp3?
Alvast bedankt!
hip hop is 1 vd genre's dat altijd wel gefocused zal blijven op de vinyl scene simpelweg omdat het daar ook een sub genre in heeft
probleem van men sound is al half opgelost. beke speeksel op men naald en twas al zo goed als opgelost. tis precies dat 1 vd 4 puntjes in dien toonarm wa afgesleten is en dat da contact iets minder doorkomt. sebiet nog is keertje zien want
commerciële dingen zijn gemakkelijk te vinden. Amerika drijft daarop hé. Serat is er superpopulair en commerciële hiphop ook, dus daar is een grote markt voor.
Maar legale classic stuff (en dan vooral instrumentals) van de goeie tijd....(praktisch) onvindbaar, echt frustrerend.
Tzal wrs 3/4 water zijn.
Ik heb zelf ook een klein vraagje: als je vinyl beetje gebogen is, kan je die terug recht krijgen?
ja daar zijn tricks voor.
ik dacht dat er zo eentje is dat je met een strijkijzer over een handdoek moet gaan waar u vinyl onder ligt. moet daar wel mee oppasse maar ik dacht dat ooit geleze te hebbe![]()
Iemand die zeker is van deze tricks?![]()
platen kuisen kunt ge doen als ge niet veel uit draait; als je dat wel doet zijt ge full time bezig met platen afvegen
niet verkeerd begrijpenhet kost geld & je moet ze verzorgen, maar platen kunnen heus wel wat hebben hoor kwa vingerafdrukken en stof
ikzelf heb platen gekuist tot ik 1 bak vol had, maar naarmate de collectie groeit ben ik dat minder beginnen doen (enkel nog wanneer er echt een hoorbaar verschil is of wanneer er, zoals cfk al zei, bier aan plakt ofzo)
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)