Hallo,
Ik ben al een heel jaar aant het overwegen van een dj instalatie te kopen.Het enige dat me tegen houd is dat het zo duur is.
Ik ben gek van de muziek trance , electro house en d&b vind ik ook wel zalig .Ik luister dagenlijks ongeveer 2 uur muziek.Ik kan tracktor dj studio redenlijk goed gebruiken en reason ook.Dus ben al lang genoeg bezig met dit dat dit geen bevlieging is.
Ik heb al een paar nummertjes gemaakt enzo maar is meer voor de fun.Met computer mixen enzo is toch niet het echte ding en dus zou ik meer naar echt dj-ing gaan overstappen nu ik toch bijna 16 ga worden.Ik heb hier nog een 400 euro liggen maar dat is zeker niet genoeg.Ik verjaar binnen een 18 tal dagen dus dan komt er ook nog wat geld bij maar dat is nog niet genoeg.
Pak dat ik 500 euro heb mijn ouders zullen misschien ook wat bijleggen dus pak dat het een 600 euro is (misschien maandje vakantie werk doen).
Ik heb ook al zitten denken over wat ik zou pakken draaitafels of cd spelers. Omdat ik niet over zoveel geld beschik maakt het de keuze nog moeilijker.
Mij lijkt draaitafels professioneler en cooler , fijner om mee te werken. Maar vinlys kosten pakken geld.En ik denk misschien dat draaitafels minder gebruikt gaan worden en meer cd-spelers.Maar die final scratch is heel interressant vind ik(maar wel duur).
Ik zou wat raad hebben over wat en hoe. alvast bedankt.
Oei, zo'n vraag is hier nog nooit gepasseerd, we zullen er eens over nadenken![]()
€600 + een paar weken vakantiewerk en je kan jezelf een erg mooi beginnerssetje aanschaffen. Of je met Vinyl gaat draaien of met cd's, die keuze moet je voor jezelf maken. Ik denk dat iedereen Vinyl 'cooler' vindt dan cd's maar als je maar 2 platen per maand kan kopen omdat ze zo duur zijn ga je het al snel een pak minder cool vinden. Final Scratch is inderdaad érg duur maar heb je ooit al gehoord van Serato? Exact hetzelfde principe maar wel goedkoper! En naar verluid (draai zelf niet mer Serato, maar er zitten er hier wel op 't forum) is het ook nog is beter dan Final Scratch.
Face it CD is goedkoper dan Vinyl.
Alleen is de aankoop van tabletops wat duurder dan turntables.
Dan gaat bijna heel zijn budget al naar Serato...
Ik merk dat heir nogal vaak serato wordt vermeld aan beginners, maar dat lijkt me nu net geen goed idee wegens de grote kostprijs je direct aanzit?![]()
Serato kan je op ebay toch al vinden voor 300-400 euro, niet? Als hij dan nog is gaat werken van de vakantie heeft hij (ongeveer) nog is een kleine €1000 verdiend. Daar kan hij toch al twee SUPER OEM's (of 2dehands Technics) en een goed mengpaneeltje mee kopen?
Uiteraard, boxen en versterker heb ik wel niet in dat budget opgenomen. Maar boxen heeft iedereen wel ergens staan, hoe oud ze ook mogen zijn en een simpele Stereoketen kan ook al als versterker dienen.
'k zou 't nog simpeler houden: no money = no dj :-)
Daarom dat ik ook zeg, eerst werken in de vakantie.![]()
Maar klopt wel hoor... Als je zo'n hobby moet starten met een budget van €500 of minder... Dat is voor niemand leuk. Voor jezelf niet en al helemaal niet voor de mensen die toch maar proberen een setje samen te stellen.
Nhe maar laten we een standaard-beginnersset samenstellen voor al diegene die der nog komen en die ook geen budget hebben...
mengpaneel: reloop rmx 40 € 239
platenspelers: jb systems q30 €199 * 2 = € 398
hoofdtelefoon: de oorkes van uwen mp3-speler
gesteld voor slechts € 637.
2de mogelijkheid:
Dré's Q-30 Intermediate Set MKII te vinden op http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=14268 €539
(tijd die 'k er over gedaan heb om dit op te zoeken: max 5 minuten!)
bwane, laat die beginners eerst maar nen hoop rommel kopen en veel geld verkwisten. Zo leren ze 't wel :-)
ik heb vrijdag mene eerste mixer gekocht en jawel het was ne stanton.
het enige probleem is da ik der gene zak van ken.
maar tot nu toe toch nog geen problemen ofzo gehad dermee ^^.
Ciao Thera
wat doe je met een mixer alleen?![]()
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)