Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Member DevilDown's schermafbeelding
    iTrader
    0

Absurd vraagsje aan alle Telenet Dj's :-)

Gutentag Dammen und Herren

Nu, waarschijnlijk is deze thread nu niet zooooo absurd, maar om te zorgen dat alle djs hier de thread effectief lezen kon ik best maar aandachtstrekkend titeltje verzinnen

Komt eropneer, dat ik : 1) Eens curieus ben hoe alle Dj's hier uiteindelijk gekozen hebben tussen alle beschikbare genres voor HUN eigen genre dat ze nu draaien. Aanleiding hiervoor is het feit dat ik momenteel serieus in de knoei zit met m'n eigen genre... ben mettertijd op dit jaar en half al geëvolueerd (lees: uitgebreid) van hardcore naar hardstyle naar hardtrance en trance, zo naar club en techno...
    Dusjah, ooit moet je wel eens specifieker een genre gaan kiezen sinds ge niet alles dat ge goed vindt kunt draaien.
    Vandaar dat 'k graag eens zou weten hoe de Dj's hier ertoe gebracht zijn echt voor dat ene (of misschien 2?) genre(s), echt "HUN" genre te gaan.

2) Techno is het geen waar ik momenteel het meest naartoe leun en wat ik nu ook relatief het meest koop, maar tegelijk is er nogal een persoonlijk knelpuntje en dat is dat ik techno muziek (nu wel heel erg algemeen gesproken) nogal "koel", "koud", en "emotieloos" vind, dit in vergelijking met echt supergoede (hard)trance, -hardstyle of -hardcore
    tracks. En dat apprecieer ik dan wel veel meer voor mijn eigen als ik sta te draaien, nl. dat er meer emotie in de muziek zit. (Ongeacht het feit dat'k het een retegoei genre vind ) (Nuja, latin , tribal etc. ok, dat zijn warmere tracks, maar warmer is niet persé gelijk aan meer emotie) Dit is natuurlijk allemaal zeeeer subjectief en graag hier dan ook eens een mening over van de techno en andere djs ?

(Tracks zoals Jerome Naujoks - Revelations vind ik dan op het gebied van techno veel superder, een echte techno drive met nog steeds 't gevoel van een trancey track, maar dan (voor zover ik weet toch) is daar weer het probleem dat techtranc tracks voornamelijk trance georiënteerd zijn en niet techno....)

Alvast veeeeeeel dank ( ) voor degenen die de moeite/tijd nemen om deze topic te lezen en om effectief een comment te plaatsen.

THX ! En ciao
    Laatst gewijzigd door DevilDown; 27 december 2004 om 14:49
    [Housemuziek Maakt Jongeren Kapot]
    Check my Facebook page for latest info: Fragment Q

Member Oblivion's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    zeer simpel
    hetgeen ik het liefste hoor/speel

Member FitZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    begonnen met techno, omdak da mn lievelingsgenre was.

na nen tijd vondek da den techno ma wa saai werd, dus overgestapt naar genres met meer muziek in: tech-house was t eerste.

ondertss luisterde ik tuurlek naar vanalle verschillende genres: techno, house, progressive, drum&bass...

dankzij global underground en ne maat van mij meer into progressive geraakt.

nu draaik vanalles door elkaar zolang t binne dezelfde bpm ligt natuurlijk, kga ni van progressive nr techno gaan...

dusja, vandaar da ask een setje post da da meestal ni in 1 genre blijft hange, der zit wel vaker wa prog, breaks, house in: da maakt het ook interessanter imo

grote held is danny howells, die kerel mixed vanalles, gaande van house naar beastie boys en van ringo star naar progressive

Member djmatti's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    I like it hard
    I play it hard

en als er geen gevoel in de platen liggen dan leg je er toch gevoel in in je set of probeer dat toch te doen. Pure NRG door de boxen jagen

*edit

ps: ik spreek hier over hard techno
    Laatst gewijzigd door djmatti; 27 december 2004 om 16:13

CFK
    CFK is offline
    Member
    iTrader
    1 (100%)
    ik draai dnb.
    ben begonnen met wat jump te draaien (ja, in dnb hebt ge het subgenre jump) omdat 'k dat toch wel graag hoorde.
    ma 'k hoor eigenlijk praktisch alle dnb graag en ben nu wel geevolueerd naar meer liquid, funk en al iets donkerdere en zwaardere dnb, en wat techstep.

tzit zo, ik hoor 't allemaal graag, alleen kon'k ik mij meer en meer amuseren op die laatste genres en daarom ben'k ze beginnen draaien en beginnen kopen.
    't ambetante is natuurlijk dat ge in de platenwinkel uw keuze moet maken :/
    ge staat daar dan, en wat zou ge kiezen? een supervette jumpplaat die net uit is, of iets meer liquid en rare stuff dat daar ook moeilijk ligt...
    nuja, 't hangt van moment tot moment af.
    vandaag bijvoorbeeld heb'k me ingehouden en het bij wa liquid stuff kunnen houden, den jump heb'k laten liggen

Member XoN`-'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    1) al gehad: lounge, house, groove, electro & techno
    current: schranz (omdatk gwoon verliefd ben geworden op da genre)

2) als ge hardstyle emotie vind is schranz imo wel iet voor u (snap de emotie in hardstyle ni imo mo kom )

Member DevilDown's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hehe, merci al voor de replies manne :-)

Maar XON, ik draai dus nu vnl techno, dat is inclusief de randvormen zoals schranz heb'k ook al goed aantal plaatjes van.

Maarreh, op matti bedoeld nu, wat'k ook graag zou weten is uw eigen visie op 't feit of techno al dan niet koeler is dan andere genres ?

En mja idd, zoals'k hier ook lees is het dikwijls een dilemma, welke keuze ge moet maken, maarja, hoe hakt ge dan uiteindelijk de knoop door met 100% zekerheid hé .

Aah well, bedankt al voor replies

Member XoN`-'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    bwa dno een techno vb freaks on hubbard of een dave clarkske is totaal iets anders as ne wittekind, viper xxl

but glad you laajk it

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DevilDown
    Hehe, merci al voor de replies manne :-)

Maar XON, ik draai dus nu vnl techno, dat is inclusief de randvormen zoals schranz heb'k ook al goed aantal plaatjes van.

Maarreh, op matti bedoeld nu, wat'k ook graag zou weten is uw eigen visie op 't feit of techno al dan niet koeler is dan andere genres ?

En mja idd, zoals'k hier ook lees is het dikwijls een dilemma, welke keuze ge moet maken, maarja, hoe hakt ge dan uiteindelijk de knoop door met 100% zekerheid hé .

Aah well, bedankt al voor replies
    hmm koeler, ik denk 't niet, 't ligt gewoon aan je persoonlijkheid volgens mij. De een gaat mss trance koeler vinden dan techno de ander dan weer omgekeerd. Ik vind techno juist nie koel.

greetz matti

Member
    iTrader
    0
    techno van de eerste tot de laatste minuut
    da wil ni zeggen dak af en toe ni ies een hard trance/trance/jump setje draai zu ...

maar techno ja kwee ni voor mij heeft da wel gevoel
    het enige genre waar het ritme overheerst, das pure emotie toch?
    mja iedereen zen smaak natuurlijk, maar aan hard trance/trance/jump is er te veel nadruk op de kick voor mij

khou liever van ne goeie beat, goei bassline, en veeeeeel percussie erdoorheen gestampt, goeie tribal, hard, hardgroove techno ...

ps: allemaal imo
    dus als iemand anders da ni vindt, don't shoot me

grtz B

Approved 9-lifer jerre555's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    haha

man, voor jouw stijl, je kunt meerdere stijlen doen, maar je moet ze kunnen combineren, het is handig om vele stijlen te kunnen, kunde dan op e fuif wa variatie brengen enzo , ik doe
    hardtrance/tuningbeatz/classicbeatz/hardtech/dance
    mor ze passen wel aaan elkaar, hardtrance kank aan dance zetten, dance aan classic beatz en classic beatz en tuning beatz, en me geschikt dance lied kan er techno in
    dus da past, kwil ook dnb en hiphop doen, maar daar begin ik nu niet aan, zorg gewoon da de vele stijlen die je doet aan elkaar kunt zetten, en doe wa je het liefst heb, koopt wa je zelf goed vind, of het nu dnb tech, trance of kweetniet wat is, aje et goed vind, kopen

Grtz Jeremy

Member deadeye_belgium's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik ben 1 van de meerdere mensen die zich meer en meer is beginnen interesseren in schranz en hard-tech. Het enige da mij een beetje tegenhoudt om daar meer van te draaien is het feit dat van alle mensen die ik persoonlijk ken (en nie van msn of whatever) er niemand bij is die da ook zo apprecieert als mij + het is niet echt supercommercieel dus ge zult moeten zoeken naar goeie tracks/cd's (vinyl is het beste in dit genre)
    zelf ben ik begonnen met trance, groove en retro met hier en daar wel eens een ander genre ertussen of gewoon ff wa gespeeld met een liedje ofzo.
    het is maar wa ge gewend zijt en waar uw persoonlijke smaak zit. Mijn smaak is redelijk apart en wat nog meer is, ik laat mij niet beïnvloeden door de mening van andere mensen maar zie zelf wa ik goed vind. Ik ben in contact gekomen met schranz via TN forum maar niet omdat iemand mij dat zei, gewoon per toeval 'ontdekt' and I liked it
    Het is al eens gezegd, uw smaak in muziek hangt oko grotendeels af van uw karakter. Listen to your heart, and then with your ears.

Cheerz
    Si hoc legere scis nimium eruditionis habes.
    Ad mala parrata haec sunt atra theatra parrata

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door deadeye_belgium
    ... Listen to your heart, and then with your ears.

Cheerz

Banned Real's schermafbeelding
    iTrader
    0
    is tuningbeats eigenlijk echt een "genre?"

Member Beerend's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dno ben begonnen met techno te luisteren en echt enorm veel, meer en meer zitten ontdekken over techno, dan voornamelijk tribal & latintechno, af en toe schranz/hardtechno en dno op de een of andere manier ben ik bij electro te recht gekomen (zowel de rustige als de hardere electro) en dat draai ik nu
    Ben er gewoon verliefd op geworden, wel raar want vroeger moest ik er niet veel van hebben , nuja wss ignorance
    Dus nu is electro m'n grote liefde, maar techno kan me nog even fel bekoren

Member
    iTrader
    0
    draai gewoon cherrymoonstyle

hehe degeen die in cherry komen zullen wel weten wa da ik daar mee bedoel

is moeilijk te omschrijven

Approved 9-lifer jerre555's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    mo ik noem da tuning beatz, wete das gewoon die stijl

Member The Entity's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik ben begonnen met trance en dance, werd een beetje saai op den duur vond ik om te wachten tot de plaat bijna afgelopen was om de volgende in te mixen

toen ben ik over gegaan op progressive, daar kon ik al wat meer uitsteken met 2 platen en de mixer

met der tijd naar techno gegroeit
    een stijl waar ik mij nu al meer dan 3 jaar goed bij voel
    in't begin was't meer mainstreamtechno, waar iedere techno dj in't begin wel in terecht komt denk ik, toen wat harder gaan draaien (hardtech, net geen schranz) en nu zit ik meer naar de detroitstuff toe (iets wat mij meer ligt kwa sound, er zit soms vrij freaky stuff tussen)
    je zegt dat het koud klinkt, maar als je sneller mixt, meer met de crossfader heen en weer gooit, en nog meer van die tricks dan wordt het heel intressant
    niet alleen voor uzelf omdat ge het u terug moeilijk maakt, maar ook voor het publiek omdat ge variatie brengt en iets durft wat een andere mss niet durft te doen met een track
    Laatst gewijzigd door The Entity; 28 december 2004 om 01:56
    My Portfolio
    PSN: entity83 // PS3 320GB

Member Noizz.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Jah, zoals op MSN al gezegd

techno is mijn grote liefde, vooral de warme dingen zoals hardgroove, latin en dan ook de vet percussieve elementen van tribal. En ik ik voel mij tip top bij die gernes.

Hoe ik daar bij gekomen ben? JuG had eens een setje gemaakt en ik heb da beluisterd, 3/4 van de tracks da hij gebruikte had ik ook in mijn platenbak zitten. Dus vroeg ik mij af wel "gerne" van techno da was. Uiteindelijk met wat opzoekwerk bennek bij "hardgroove" terecht gekomen.

En toen leerde ik ook decks-records.de kennen, waar ze een "hardgroove" sectie hebben, dus ik was verkocht

Mijn vrienden vinden het bovendien ook super omdat we toevallig allemaal wel graag dikke gezellige sounds horen

Dus mss een tip: luister eens wat livesets van andere en zoek wa uit welke stijl?

Greetz
    Noizz

Member Noizz.be's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Entity
    ik ben begonnen met trance en dance, werd een beetje saai op den duur vond ik om te wachten tot de plaat bijna afgelopen was om de volgende in te mixen
    Idd ik heb exact hetzelfde meegemaakt. Wachten tot na de climax, en blablabla dan staat ze veel te veel stil en ik haat da. Dus met techno kan ik spelenderwijs leren mixen

Noizz

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten