Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19
    Member bn326160's schermafbeelding
    iTrader
    0

Auto gebruiken van ouders

Ik heb nog niet zo lang m'n rijbewijs en heb al een aantal maal de wagen van m'n ouders gebruikt, maar plots doen ze lastig omdat eigenlijk nooit aan de verzekering is doorgegeven dat ik nu extra gebruiker ben.

Ik vind zeer weinig informatie op internet, wat ik vreemd vind, want de situatie lijkt me nogal veelvoorkomend.
    Dus normaal is iedereen wel verzekerd wanneer ze de auto gebruiken, maar van mij zal wel verondersteld worden dat ik die regelmatig gebruik aangezien ik het kind ben.

Nu vroeg ik me af hoe dit juist zit. Ik ben geen 21, het is de wagen van m'n ouders. Ben ik dan verzekerd? Moet dit sowieso vooraf worden doorgegeven aan de verzekering?

Bedankt
     Apple MacBook Pro 15" 2,66Ghz Mid 09 120Gb SSD -  iPhone 4 32Gb
    PSN: bn326160
    iDesire

Member Andrieske's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je moet je aangeven als 2de bestuurder om volledig verzekert te zijn maar dit is gewoon een kwestie van even langs te gaan en een papier in te vullen. Kost je normaal niets.

Member gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andrieske Bekijk bericht
    Je moet je aangeven als 2de bestuurder om volledig verzekert te zijn maar dit is gewoon een kwestie van even langs te gaan en een papier in te vullen. Kost je normaal niets.
    Awel, maak mijn ouders dat nekeer wijs.. Al mijn vrienden rijden met de auto van de mama/papa.. mijn ouders moeten zogezegd 300eur/jaar bijbetalen als ik er mee zou rijden, voor een simpel peugeoke 106...10jaar oud.. Mijn moto verzekering is op mijn eigen naam al bijna goedkoper alé --'.
    En ze willen me maar niet geloven dat het ook gratis kan, want "de verzekeraar heeft het gezegd"

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bn326160 Bekijk bericht
    Ik heb nog niet zo lang m'n rijbewijs en heb al een aantal maal de wagen van m'n ouders gebruikt, maar plots doen ze lastig omdat eigenlijk nooit aan de verzekering is doorgegeven dat ik nu extra gebruiker ben.

Ik vind zeer weinig informatie op internet, wat ik vreemd vind, want de situatie lijkt me nogal veelvoorkomend.
    Dus normaal is iedereen wel verzekerd wanneer ze de auto gebruiken, maar van mij zal wel verondersteld worden dat ik die regelmatig gebruik aangezien ik het kind ben.

Nu vroeg ik me af hoe dit juist zit. Ik ben geen 21, het is de wagen van m'n ouders. Ben ik dan verzekerd? Moet dit sowieso vooraf worden doorgegeven aan de verzekering?

Bedankt
    De specifieke bepalingen zijn vastgelegd in de algemene voorwaarden van de verzekering.

Wie maakt er een probleem van dat je met de auto van de ouders rijdt? Bij welke maatschappij ben je verzekerd?
    Hoe is de situatie thuis: 1 auto van de ouders waar jij ook af en toe mee rijdt? of is er een wagen op overschot waar je het meest mee rijdt?

Geef me een antwoord op die vragen, en ik geef je een antwoord op uw vraag.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andrieske Bekijk bericht
    Dat moet niet. Alles hangt af van de omstandigheden.
    En of het gratis is, hangt af van de maatschappij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Awel, maak mijn ouders dat nekeer wijs.. Al mijn vrienden rijden met de auto van de mama/papa.. mijn ouders moeten zogezegd 300eur/jaar bijbetalen als ik er mee zou rijden, voor een simpel peugeoke 106...10jaar oud.. Mijn moto verzekering is op mijn eigen naam al bijna goedkoper alé --'.
    En ze willen me maar niet geloven dat het ook gratis kan, want "de verzekeraar heeft het gezegd"
    Je kan bij sommige maatschappijen gratis vermeld worden in de polis van de ouders. (bv. Ag Insurance, Vivium, ... )
    Er zijn maatschappijen die een bijpremie aanrekenen (bv. Nateus, ...)
    300 euro extra om vermeld te worden als bijkomende bestuurder, dat is nogal veel. Ben je zeker dat het dan gaat om een gewone bestuurder en niet om een hoofdbestuurder?

Je moet er wel rekening mee houden dat je niet noodzakelijk juist verzekerd bent als je vermeld bent in de polis. Als je weinig betaalt als jonge bestuurder van een voertuig waar jij meest mee rijdt, dan klopt er in normale omstandigheden iets niet!

Recentelijk nog een artikel in de tijd over de privédetectives en hun licenties. Een opmerkelijk zinnetje uit het artikel: de grootse klanten van de detectives zijn de verzekeringsmaatschappijen...

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Fides: das altijd al een struikelblok geweest, die 'bijbestuurder'. Gans de buurt mag hier nog staan beweren tegen die detective dat ik zogezegd altijd met de auto van mijn ma rij, terwijl hij op haar naam staat. Veel kunnen ze daar niet mee doen.

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door n9ne Bekijk bericht
    Fides: das altijd al een struikelblok geweest, die 'bijbestuurder'. Gans de buurt mag hier nog staan beweren tegen die detective dat ik zogezegd altijd met de auto van mijn ma rij, terwijl hij op haar naam staat. Veel kunnen ze daar niet mee doen.
    Alles hangt af van omstandigheden, maar je bent er een beetje te gerust in. Verzekeringsmaatschappijen betalen die detectives niet uit liefdadigheid... En er zijn cases waarin verschillende partijen (zowel eigenaar/verzekeringsnemer/bestuurder/verzekeringstussenpersoon) zwaar geruïneerd uit komen.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Dat zijn dan toch uitzonderingen? Als diene gast zat int weekend zijn 3 maten doodrijdt en daarbij een groepke fietsers meemaait zal er inderdaad serieus onderzoek naar gedaan worden. Maar die kunnen nooit zwart op wit bewijzen dat gij meer met die auto rijdt dan één van uw ouders.

iTrader
    0
    Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden.
    M'n ouders maken er een probleem van omdat ze niet weten hoe het juist zit met de verzekering. Er zijn 2 auto's van m'n ouders, ik zal de auto's af en toe gebruiken, maar m'n ouders het meest.

Volgens mij zitten we bij AG Insurance, en in hun voorwaarden staat dat ik gebruik kan maken van het motorrijtuig zonder dat mededeling vereist is. (Of zie ik iets over het hoofd?) Algemene voorwaarden AG Insurance Auto
    Op pagina 5: Hoofdstuk 1, Artikel 4

Approved 9-lifer Zeus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb ook een vraagje:
    stel dat je een verkeersovertreding begaan hebt met een auto die niet op jouw naam verzekerd is (bv. door het rood rijden). Je wordt geflitst en je moet voor de politierechter verschijnen: hoe wordt dat geregeld? Want ze zien toch niet wie er in de auto zit? Stel dat iedereen ontkent dat hij door het rood is gereden.

Gewoon uit interesse, niet dat ik mijzelf in nesten heb gewerkt.

Member
    iTrader
    4 (100%)
    Net eens gekeken en ge zit blijkbaar safe. Als je echt zekerheid wil, bel dan zelf eens naar de verzekering.

Member brodela's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
    Ik heb ook een vraagje:
    stel dat je een verkeersovertreding begaan hebt met een auto die niet op jouw naam verzekerd is (bv. door het rood rijden). Je wordt geflitst en je moet voor de politierechter verschijnen: hoe wordt dat geregeld? Want ze zien toch niet wie er in de auto zit? Stel dat iedereen ontkent dat hij door het rood is gereden.

Ge krijgt een papier waar de ge de bestuurder moet op invullen. Vult ge niet in dan kan de eigenaar van de auto het gaan uitleggen en als die van niks weet dan heeft die het aan zijn broek. Eigenaar is verantwoordelijk voor wat met zijn auto gebeurd.

Member daimand's schermafbeelding
    iTrader
    26 (96%)
    Mijn vader heeft mij ook eens als 2de bestuurder op de mama hare passat willen zetten. Kwam op iets van 300 euro (KBC verzekering)

Vriendelijk bedankt maar ik rijd ng steeds met de auto als het moet, anders met de bedrijfswagen van de papa ahja

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Approved 9-lifer Tyfius's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daimand Bekijk bericht
    Mijn vader heeft mij ook eens als 2de bestuurder op de mama hare passat willen zetten. Kwam op iets van 300 euro (KBC verzekering)

Vriendelijk bedankt maar ik rijd ng steeds met de auto als het moet, anders met de bedrijfswagen van de papa ahja

Als ge met de bedrijfswagen van papa een ongeval hebt dan gaat ge wel niet lachen. Noch gij, noch uw papa, noch het bedrijf van uw papa, noch de leasingmaatschappij en noch de verzekering.

De kans is zelfs vrij groot dat, zelfs als gij niet in fout zijt, alles toch op u verhaald gaat worden.

Member Thaii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
    Ik heb ook een vraagje:

Ze weten indd niet wie er in de wagen zit. Bestuurder kan je dus eigenlijk zelf aanduiden. Ben zelf ook al eens met moeder haar wagen perongeluk door het rood gereden, toen hadden we haar aangeduid als bestuurder aangezien ik mijn rijbewijs nog maar een paar maanden had en mijn straf dus zeer zwaar zou zijn.

Zij kwam er van af met 2 weken rijverbod, zelf ongeveer te kiezen wanneer. Enja mijn ouders gingen toch 3 weken op verlof, geen erg dus.

Approved 9-lifer Ampie's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)
    Hier een jaar of 5 geleden hebben ze mij gewoon als 2de bestuurder gezet bij KBC. Koste ons toen 50€ dacht ik, of gratis..

iTrader
    12 (100%)
    Dat zijn dan toch uitzonderingen? Als diene gast zat int weekend zijn 3 maten doodrijdt en daarbij een groepke fietsers meemaait zal er inderdaad serieus onderzoek naar gedaan worden. Maar die kunnen nooit zwart op wit bewijzen dat gij meer met die auto rijdt dan één van uw ouders.
    Nogmaals: de verzekering zal heus geen detectives gebruiken als ze daar geen voordeel uit halen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bn326160 Bekijk bericht
    Alvast bedankt voor de nuttige antwoorden.
    M'n ouders maken er een probleem van omdat ze niet weten hoe het juist zit met de verzekering. Er zijn 2 auto's van m'n ouders, ik zal de auto's af en toe gebruiken, maar m'n ouders het meest.

Volgens mij zitten we bij AG Insurance, en in hun voorwaarden staat dat ik gebruik kan maken van het motorrijtuig zonder dat mededeling vereist is. (Of zie ik iets over het hoofd?) Algemene voorwaarden AG Insurance Auto
    Op pagina 5: Hoofdstuk 1, Artikel 4
    Je moet heel het artikel lezen.

Jij moet kijken naar artikel 3. Maar niet te vlug victorie kraaien, lees immers ook artikel 9 en 10.

Bij Ag kan je overigens gratis vermeld worden als gewone bestuurder in beide polissen van je ouders. Als je ouders effectief het meest met deze voertuigen rijden, dan is er geen probleem.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyfius Bekijk bericht
    Als ge met de bedrijfswagen van papa een ongeval hebt dan gaat ge wel niet lachen. Noch gij, noch uw papa, noch het bedrijf van uw papa, noch de leasingmaatschappij en noch de verzekering.

De kans is zelfs vrij groot dat, zelfs als gij niet in fout zijt, alles toch op u verhaald gaat worden.
    Hangt ervanaf wat er in dat verzekeringscontract staat, bij sommige leasemaatschappijen mag de partner of zelfs alle gezinsleden ook met de bedrijfswagen rijden..

Member daimand's schermafbeelding
    iTrader
    26 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joshetei Bekijk bericht
    Hangt ervanaf wat er in dat verzekeringscontract staat, bij sommige leasemaatschappijen mag de partner of zelfs alle gezinsleden ook met de bedrijfswagen rijden..
    Idd, ik ben er zelfs mee op skivakantie geweest... Hij had het toen ik de vakantie vastlegde nog eens gevraagd en de verzekering geldt voor alle gezinsleden

iTrader
    0
    Net eens gekeken en ge zit blijkbaar safe. Als je echt zekerheid wil, bel dan zelf eens naar de verzekering.
    Zullen we eens doen, deze week ben ik toch niet thuis en daarna zal het toch maar sporadisch zijn dat ik hem gebruik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fides Bekijk bericht
    Nogmaals: de verzekering zal heus geen detectives gebruiken als ze daar geen voordeel uit halen.

Je moet heel het artikel lezen.

Jij moet kijken naar artikel 3. Maar niet te vlug victorie kraaien, lees immers ook artikel 9 en 10.

Bij Ag kan je overigens gratis vermeld worden als gewone bestuurder in beide polissen van je ouders. Als je ouders effectief het meest met deze voertuigen rijden, dan is er geen probleem.
    Had ik ook overlopen, maar volgens mij stond er niets relevant in, dus hier maar even aan de experts voorgelegd

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten