Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 45

Discussie: Eerste auto, welke?

Member
    iTrader
    -1 (0%)

Eerste auto, welke?

Hallo,

Ik wil graag een eigen auto kopen, ik word 18 volgend jaar. Maar ik ben toch al wat aan het rond kijken en ik leer momenteel auto rijden.

Momenteel leer ik rijden met een mini cooper diesel. Deze auto's vind ik heel leuk, en hebben naar mijn mening ook wel een groot vermogen in verhouding met hun grootte. Nu was mijn plan om eerst een mini te kopen, maar die zijn veel te duur denk ik, ook in verzekering.

Nu BWM vind ik ook heel mooie auto's. Ook de X6 vind ik prachtig, maar daar moet ik lang nog niet aan denken nu. Deze bwm vind ik dan wel weer heel mooi,
    http://galeri.uludagsozluk.com/13/hyundai-i30_25271.jpg . Nu weet ik niet in welke prijsklasse deze licht. Ik denk dat ik alvast eerst een 2dehands auto koop, of niet?

Hopelijk kunnen jullie helpen met een keuze te maken. Ik zie graag de merken: bmw,audi. En hou ook van auto's met veel vermogen. Laat maar horen, maar moet betaalbaar blijven. Dus heb maar geen bang om mij terug met mijn 2 voeten op de grond te zetten
    Laatst gewijzigd door Keysonline; 26 juni 2012 om 12:23

Member kabouter69's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als het echt voor een eerste auto is zou ik daar niet al te veel geld aan uitgeven. Ergens een goedkoop degelijk autootje kopen en zodoende de nodige ervaring opdoen. Wil je echt naar een bmw of audi gaan, zou ik kijken naar een e36/e46, audi a3/a4 of zoiets dergelijks (afhankelijk van het budget natuurlijk).
    Wat de wagens met veel vermogen betreft, zet dit maar uit uw hoofd want als 18-jarige zal deze gewoonweg niet te verzekeren zijn. Of toch niet tegen een normaal, betaalbaar tarief.

Approved 9-lifer w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    bmw*

en idd best 2de hands

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kabouter69 Bekijk bericht
    Als het echt voor een eerste auto is zou ik daar niet al te veel geld aan uitgeven. Ergens een goedkoop degelijk autootje kopen en zodoende de nodige ervaring opdoen. Wil je echt naar een bmw of audi gaan, zou ik kijken naar een e36/e46, audi a3/a4 of zoiets dergelijks (afhankelijk van het budget natuurlijk).
    Wat de wagens met veel vermogen betreft, zet dit maar uit uw hoofd want als 18-jarige zal deze gewoonweg niet te verzekeren zijn. Of toch niet tegen een normaal, betaalbaar tarief.
    Maar ik leer nu rijden met een mini cooper. Ik vind dat deze al aardig wat vermogen hebben. Ik bedoel zoiets, iets dat sneller gaat als de gemiddelde auto of betere prestaties heeft. Het probleem is ook dat ik niet weet welke auto's degelijk zijn voor hun prijs, 2dehands dan wel is waar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w3bb3r Bekijk bericht
    bmw*

en idd best 2de hands
    Ja sorry, typ fout

Member
    iTrader
    0
    Pak een oudere 2dehandse wagen, want met weinig rijervaring heb je sowieso grotere kans op een accidentje of zo, dan is het toch fijner als het niet om een nieuwe wagen gaat..

Approved 9-lifer devil's schermafbeelding
    iTrader
    126 (98%)
    er zijn veel jonge gasten van 18 a19 jaar die in de eerste 2 jaren da ze rijden ergens tegen zitten of in het ergste geval hun eigen dood rijden omdat ze ook direct een vrij snelle auto gekocht hadden.
    ik zeg niet dat dit bij u ook zo zal zijn he, maar zoals als gezegt koop iets om te leren van mss 3000 euro ofzo naar gelang u buget, en koop dan iets wa je graag ziet .

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door devil Bekijk bericht
    er zijn veel jonge gasten van 18 a19 jaar die in de eerste 2 jaren da ze rijden ergens tegen zitten of in het ergste geval hun eigen dood rijden omdat ze ook direct een vrij snelle auto gekocht hadden.
    ik zeg niet dat dit bij u ook zo zal zijn he, maar zoals als gezegt koop iets om te leren van mss 3000 euro ofzo naar gelang u buget, en koop dan iets wa je graag ziet .
    Misschien niet slecht. Maar ik weet wat je bedoelt.
    Ik rijd nu zelf ook wel met de brommer, niet te vergelijken maar toch, ik ben een zwakke weg gebruiker en ik rijd altijd zeer defensief.

Een volkswagen golf valt ook wel in de smaak, ook de cabrio vind ik leuk.
    Maar moet ik daar niet mee opletten? En wat is veel kilometer voor een 2dehands wagen? 150000 km? 250000 km? En wat moet ik verwachten ?
    Ik zou toch graag iets met rond de 100-120 pk rijden.

Greets en bedankt!

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    heb je een gedacht van uw budget?

Member ChunWai.'s schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik heb zelf nog maar net een maand mijn eigen eerste wagen en heb gezocht onder 150 000 km stand. Heb momenteel eentje van 131 pk, 1.9l en moet 1 370 euro betalen om op eigen naam te verzekeren. 700 euro om op naam van mijn moeder te verzekeren, maar dit vond mijn moeder maar niets moest ik een groot ongeval hebben.

Als je voor een BMW gaat zou ik alleszins niet verder dan E36 kijken als je budget niet verder dan 4 000 gaat. VW Golf is een vrij degelijke keuze als eerste wagen imo en is al een stuk kleiner.

Approved 9-lifer ILIQUID's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Wel moeilijk als je geen budget opgeeft en ik weet niet hoe rijk je bent dus is een beetje moeilijk. Ikzelf ging aanvankelijk met een 3reeks beginnen, maar daar al snel van afgestapt. Nu rijd ik met een Octavia met 85 kw dachtik, meer dan genoeg, maar deze zomer komt er hopelijk verandering in.

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Mijn budget hangt af van wat ik wil kopen.
    Laat ons zeggen, 2000-3500 voor een oudere auto. Geen bmw ofzo dan hé

Approved 9-lifer Momenol's schermafbeelding
    iTrader
    35 (97%)
    die 1 serie dat jij poste zit je toch al rond de 8000-12000 euro voor een degelijk model.

ElZ
    ElZ is offline
    Member ElZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    nen toyota platte diesel
    nen corolla of carina 2.0d
    betrouwbaarheid is alles wat gij wilt

en ligget in de prak jammer maar een andere wagen dan

Member jellentjn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    veel vermogen en weinig betalen gaan niet tesamen ..
    verder hangt af hoeveel je rijdt (benzine/diesel)

mogelijke keuzes: VW Polo/Golf , Ford Fiesta/focus ,
    Peugeot 206/307 , Renault Clio/megane , ...

Member Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    lol rond die prijsklasse moogde blij zijn da ge nen deftige Golf 4 vind.

mijnen eerste auto was een VW Golf 2 waar ik 2 jaar heb mee gereden, met 1 accidentje dat ik heb gehad, viel het goed mee.

dus het beste niets te nieuw kopen.

FEW
    FEW is offline
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    66 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    lol rond die prijsklasse moogde blij zijn da ge nen deftige Golf 4 vind.
    Mijn Saab heeft me 2700euro gekost, zelfs met LPG erin. Gewoon geduld hebben en veel 2de hands sites afspeuren. Ik ga er mogelijk wel wat kosten aan hebben (niet noodzakelijk, maar eerder omdat ik de wagen volledig in orde wil), maar zelfs dan gaat dat nog niet te veel geld geweest zijn.

Kleine wagens zijn "duur" omdat veel mensen zo iets willen. Ge moet gewoon op zoek gaan naar minder populaire wagens/merken

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FEW Bekijk bericht
    Mijn Saab heeft me 2700euro gekost, zelfs met LPG erin. Gewoon geduld hebben en veel 2de hands sites afspeuren. Ik ga er mogelijk wel wat kosten aan hebben, maar zelfs dan gaat dat nog niet te veel geld geweest zijn.

Kleine wagens zijn "duur" omdat veel mensen zo iets willen. Ge moet gewoon op zoek gaan naar minder populaire wagens/merken

prijs van ne Golf blijft altijd heel hoog
    dus met een bedrag van 3 a 4000 euro is ne deftige golf
    4 vinden ook niet makkelijk

FEW
    FEW is offline
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    66 (97%)
    Net daarmee dat je zo'n wagen best vermijdt. Voor dat geld kan je veel leukere wagens vinden

Member Mad Max's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tijdje terug een golf 3 van '97 gezien voor 2700eur. Zat een recaro interieur in, cv, elektrische ramen/spiegels/zonnedak. Kilometerstand was 170k met onderhoudsboekje. Dus je kan koopjes vinden.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FEW Bekijk bericht
    Net daarmee dat je zo'n wagen best vermijdt. Voor dat geld kan je veel leukere wagens vinden
    ja maar een Saab zie ik mezelf toch ook niet nemen,
    bij Golf is het grote voordeel dat er veel stukken voor te krijgen zijn,
    stukken die bij Saab heel erg duur zijn ..

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten