Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 69
    Member promaxius's schermafbeelding
    iTrader
    13 (88%)

Vraagje over LPG-BENZINE switch drukknopje

Hallo!

Heb onlangs LPG laten steken.
    Weet iemand wat deze leds precies beteken?

De bovenste 4 zijn de tankinhoud dacht ik he ?
    De G, is dat de indicatie dat je op gas rijd ?

Het ledje naast het symbool van die naftetank, wilt dit zeggen als je op benzine rijd als het brand ?

Soms brand deze een paar seconden rood, en het ledje onder de G, knippert soms..

Approved 9-lifer Mr. SLASH's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    De 4 gele naast elkaar zijn de inhoud en het rood wil zeggen dat je zogezegd op reserve van de lpgtank aan het rijden bent

Als dat onder het tanklogo brandt , rijd je op benzine

En dat onder de G is als je op lpg rijd .

Als dat onder de G knippert wil het zeggen dat je op benzine rijd maar dat de motor zal overschakelen op lpg van zodra de verdamper een bepaalde temp bereikt .

iTrader
    13 (88%)
    Vreemd mijn tank volgetankt gisteren 52 L ( heb wel gehoord dat je die maar 80 procent kan vullen ).
    Heb slechts 178 km gereden, en het lampje met de I voor, dus lpg tank op laagste peil brand al.

Bedankt voor jouw uitleg in elk geval.
    Ga nu eens gaan tanken, en alles terug volgooien om beter te kunnen opvolgen.

Member Thaii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De indicatorledjes zijn erg onnauwkeurig. Zelf reset ik gewoon bij het tanken mijn dagteller en kijk hoeveel kilometers ik kan maken op basis van mijn verbruik.

Approved 9-lifer Mr. SLASH's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Dat doe ik inderdaad ook .
    Al weet je op den duur adh van de ledjes ook hoeveel km je ongeveer nog kan rijden .

Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thaii Bekijk bericht
    De indicatorledjes zijn erg onnauwkeurig. Zelf reset ik gewoon bij het tanken mijn dagteller en kijk hoeveel kilometers ik kan maken op basis van mijn verbruik.
    This

iTrader
    13 (88%)
    Ga eerst proberen tot de tank helemaal leeg is. Heb nu 190 km gereden, zal wel niet zo lang meer duren tegen deze leeg is denk ik.
    Ik houd jullie op de hoogte ;-)

Ben al blij dat de leds onnauwkeurig zijn

FEW
    FEW is offline
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    66 (97%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door promaxius Bekijk bericht
    Ga eerst proberen tot de tank helemaal leeg is. Heb nu 190 km gereden, zal wel niet zo lang meer duren tegen deze leeg is denk ik.

Mijn teller blijft +-200km op 4 groene ledjes staan, dan gaat die over een kleine 100km over naar 1 led. Als ik dan ga tanken kan ik 30-35liter vullen. Dit terwijl het een tank van 65 liter is. (80% van 65 liter = 52 liter vulcapaciteit).

Die laatste led is dus +-20 liter waard. Erg nauwkeurig is het idd niet

Vreemd mijn tank volgetankt gisteren 52 L ( heb wel gehoord dat je die maar 80 procent kan vullen ).
    Idd, en dan zeker niet "extra" proberen te vullen zoals bij diesel/benzine vaak gedaan wordt. Dat is niet de bedoeling. De LPG heeft die 20% ruimte nodig om uit te kunnen zetten.

Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FEW Bekijk bericht
    Idd, en dan zeker niet "extra" proberen te vullen zoals bij diesel/benzine vaak gedaan wordt. Dat is niet de bedoeling. De LPG heeft die 20% ruimte nodig om uit te kunnen zetten.
    De afsluitklep in de tank zorgt er voor dat ge er niet meer in krijgt. Een druksensor in de vulslang zorgt er dan voor dat de pompinstallatie niet verder doet

Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Er zijn wel manieren om die afsluitklep te omzeilen, maar das ZEKER niet aan te raden. Ge hebt zelfs LPG installateurs die zo'n toeren zelf voorstellen.

iTrader
    2 (100%)
    Uwen tank onderste boven leggen bijvoorbeeld

iTrader
    0

Je LPG-tank rijdt je best niet helemaal leeg. Schijnt slecht voor de pomp te zijn van je installatie.

Ook moet je ervoor zorgen dat je ongeveer minstens 20 liter benzine in je bak hebt zitten!

iTrader
    16 (100%)
    Voor de lpg tank is het geen ramp, das met een klep en die gaat ook nooit helemaal leeg. Tis natuurlijk altijd beter ze nooit droog te zetten, net zoals da slecht is voor uw benzinepomp.

Voor de benzinepomp: dat hangt af van uwe wagen, maar die moet op zen minst altijd volledig onder staan. Ik doe gewoon mijne naftbak vol, dan kan er ook geen vocht in trekken omdat het vol met lucht staat. Ene keer de zuren appel bijten (90L naft is ni voor mee te lachen), maar dan zijt ge wel zeker dat uw benzinepomp gespaard blijft. Same voor LPG. Ik kan +- 550km met een tank, maar ik ga toch ten laatste op 450km tanken. Niks suckt harder dan een heel stuk op naft moeten rijden omdat zen LPG op is, terwijl ge even goed vroeger had kunnen gaan tanken en aan 1/3 van de kostprijs rijden.
    Licht&Geluid, Eventmanagement en DJ Gear
    De goedkoopste online shop voor PA materiaal, muziekinstrumenten en accesoires

iTrader
    2 (100%)
    Tis alleen als ge vloeibare injectie hebt dat ge de tank niet moogt leegrijden. Zit ge met een verdamper, dan maakt het niet uit.

Naftpomp schakel ik uit als hij op LPG overschakelt. De overgang van LPG naar benzine kan dan wel wat bruter zijn, en soms heeft hij een paar toeren nodig om te starten. Maar de pomp gaat langer mee!

iTrader
    13 (88%)
    Heb met verdamper, dus als het niet uitmaakt, ga ik hem toch es leegrijden.
    De R van "reserve?" is nu al van gisteren aan het pinken, dus zal wel zolang niemeer duren zeker tegen ie heel leeg is. Heb nog maar 220 km ofzo gereden, dus vind het echt wel beu.

T'word tijd dak het ga gaan weten. Zou ook dom zijn moest da LEDJE van m'n Reserve nog 200 km branden he Over onnauwkeurig gesproken dan ;-)

Ak maar 250 km zou kunne rijden met nen tank van 52 Liter, zou er toch ergens iets mis moeten zijn he.

Kan dit dat mss uw eerste tankbeurt meer lpg verbruikt ofzo; omdat het nieuw is ofzoiets?
    Normaal is het verbruik op lpg maar 10 procent hoger he?
    Of is dit anders als je een sportief rijder bent ?

Ik verbruik anders normaal 9 liter. op naft dan.

Member Stancke's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Gas is de toekomst.

Op LPG verbruik je meer dan op nafte.

iTrader
    2 (100%)
    Theoretisch gezien een 17% hoger verbuik.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soundstorm Bekijk bericht
    Tis alleen als ge vloeibare injectie hebt dat ge de tank niet moogt leegrijden. Zit ge met een verdamper, dan maakt het niet uit.

Naftpomp schakel ik uit als hij op LPG overschakelt. De overgang van LPG naar benzine kan dan wel wat bruter zijn, en soms heeft hij een paar toeren nodig om te starten. Maar de pomp gaat langer mee!
    Ik zit inderdaad met vloeibare injectie, vandaar dat ze mij dan deze raad hebben meegegeven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soundstorm Bekijk bericht
    Theoretisch gezien een 17% hoger verbuik.
    Is deze waarde berekend op de energie-inhoud van gas tov benzine?

In de praktijk is het meerverbruik van gas afhankelijk van verschillende factoren zoals het soort installatie, type wagen, ...
    Zo vind ik op de Vialle site een meerverbruik van 20% bij mijn LPI-systeem, wat ook wel blijkt te kloppen.

iTrader
    2 (100%)
    Idd, energiewaarde van lpg. (Kan er wel naast zitten ook, maar was iets in die aard, al veel te lang geleden dat ik mij daar mee heb bezig gehouden)

iTrader
    16 (100%)
    Tis héél afhankelijk van uw installatie hoor. Met een oud impco verdamper systeem zoals ik heb in mijn chevrolet hebt ge veel verlies, pakt 18L op gas en 15l op benzine.

Met LPI zou het zeker geen 20% mogen zijn, das veel efficienter.
    Het kan zijn dat ge in het begin meer verbruikt ja, sommige systemen zijn zelflerend en optimaliseren zich achteraf nog. Ook maakt uw luchtinlaat vrij veel uit, na het steken van een K&N filter zakte mijn verbruik bijna 2L.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten