Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 69
    Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door promaxius Bekijk bericht
    Heb met verdamper, dus als het niet uitmaakt, ga ik hem toch es leegrijden.
    De R van "reserve?" is nu al van gisteren aan het pinken, dus zal wel zolang niemeer duren zeker tegen ie heel leeg is. Heb nog maar 220 km ofzo gereden, dus vind het echt wel beu.

T'word tijd dak het ga gaan weten. Zou ook dom zijn moest da LEDJE van m'n Reserve nog 200 km branden he Over onnauwkeurig gesproken dan ;-)

Ak maar 250 km zou kunne rijden met nen tank van 52 Liter, zou er toch ergens iets mis moeten zijn he.

Kan dit dat mss uw eerste tankbeurt meer lpg verbruikt ofzo; omdat het nieuw is ofzoiets?
    Normaal is het verbruik op lpg maar 10 procent hoger he?
    Of is dit anders als je een sportief rijder bent ?

Ik verbruik anders normaal 9 liter. op naft dan.
    Je hebt een installatie met verdamper, maar toch met sequentiële injectie veronderstel ik?
    Mijne eerste LPG tank was ook abnormaal snel leeg. Ik heb daar minder dan de helft van de normale km'ers mee gemaakt. Ik dacht dat ik een tel/schrijf fout had gemaakt, maar misschien is het een normaal fenomeen?
    Die leds moet je niet naar kijken, dat is niet eens in de buurt. Als je nog zo'n meter op je tank zelf hebt --> die is nauwkeuriger. Maar op mijn nieuwe installatie zit dat niet meer. Ik kijk alleen naar mijn dagteller.
    Ik zit op zo'n 9,5 l, misschien net iets meer als op benzine. Maar met uw tank en verbruik moet je toch aan +/- 500 km geraken.
    Die 52 liter, is dat in of exclusief 80% vulbegrenzing?
    Wat voor wagen/motorisatie heb je eigenlijk?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Ook maakt uw luchtinlaat vrij veel uit, na het steken van een K&N filter zakte mijn verbruik bijna 2L.
    Dat kan toch alleen maar als je echt zo'n oude basic installatie hebt zonder electronica om de inspuiting te regelen? Dus zo'n nozzle in je inlaatspruitstuk?
    The road to hell is paved with good intentions

Member Thaii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tis héél afhankelijk van uw installatie hoor. Met een oud impco verdamper systeem zoals ik heb in mijn chevrolet hebt ge veel verlies, pakt 18L op gas en 15l op benzine.

Met LPI zou het zeker geen 20% mogen zijn, das veel efficienter.
    Het kan zijn dat ge in het begin meer verbruikt ja, sommige systemen zijn zelflerend en optimaliseren zich achteraf nog. Ook maakt uw luchtinlaat vrij veel uit, na het steken van een K&N filter zakte mijn verbruik bijna 2L.
    Rechtstreekse quote van Vialle zelf:

"Verbruikt mijn auto met autogas meer brandstof?
    Doordat autogas per volume eenheid een lagere energiewaarde heeft dan benzine, zal het verbruik tijdens het rijden op autogas circa 15-20% hoger zijn dan het verbruik dat u op benzine gewend bent. Het uiteindelijke meerverbruik is onder meer afhankelijk van de verhouding tussen het propaan en butaan van het door u getankte autogas."

Zelf zit ik op zo een 17-18% meerverbruik ongeveer.

Tfz
    Tfz is offline
    Member
    iTrader
    0
    Verliest uw motor geen pk (of zoiets) als u LPG laat zetten?

Member promaxius's schermafbeelding
    iTrader
    14 (89%)
    Rijd met een opel insignia 1.6

@Tfz: deze vraag kan ik u zelf al beantwoorden, ook al ben ik nog een leek in autogas.
    Neen, je merkt geen verschil in het rijden, enkel is je verbruik hoger.

Maar 20 procent hebben ze me toch niet gezegd hoor. Een 10 procent.

Zit nu bijna aan 300 km op gas.
    Is 52 Liter groot de tank, dus daar moet nog keer 20 procent afgetrokken worden he.
    Zo'n 42L inhoud dus.

@desolation: Zelflerend, cool ! Hopelijk is het zo. Heb installatie van Bigass

Member Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tfz Bekijk bericht
    Verliest uw motor geen pk (of zoiets) als u LPG laat zetten?
    Ik ben met mijn vroegere crx op de testbank geweest en had 10pk minder op lpg. Wel had ik meer koppel... Zal eens kijken of ik de uitdraai nog kan vinden.
    Dit was wel met een klassieke installatie en geen gas injectie..

Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burny Bekijk bericht
    Dat kan toch alleen maar als je echt zo'n oude basic installatie hebt zonder electronica om de inspuiting te regelen? Dus zo'n nozzle in je inlaatspruitstuk?
    Klopt, ik heb nen oldskool impco verdamper, daar maakt het veel uit. Bij moderne installaties veel minder.

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mijn tank voor het eerst opgereden. Reservelampje is niet gaan branden, merkte ineens dat als ik hem plat duwde hij inhoude.
    Toen een gepiep en sloeg hij over op de benzine.
    +- 400 km met 40 liter kunnen rijden.

iTrader
    22 (100%)
    Niet klagen, ik kan +- 550km met 100l rijden

Member [BIG_JIM]'s schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Hoe zit dat eigenlijk tegenwoordig met lpg, bestaat daar nog steeds een extra taks op enzo?

Komt een lpg dan niet sowieso goedkoper uit dan diesel?

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Niet klagen, ik kan +- 550km met 100l rijden
    Amerikaanse truck ofzo?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BIG_JIM] Bekijk bericht
    Hoe zit dat eigenlijk tegenwoordig met lpg, bestaat daar nog steeds een extra taks op enzo?

Ja, extra taks van 200 euro ofzo.
    Of het goedkoper is dan diesel hangt af van de investering en de km's die je doet he.
    Ik heb mijn tank op ca 20k kilometers terugverdiend.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BIG_JIM] Bekijk bericht

Diesel staat nu 1.40 per liter, LPG .48 per liter. Pakt dat ne normale sedan op LPG 10L verbruik, en nen dieselwagen 7L

dan moet ge verdekke al héél weinig rijden om die +-200EUR extra taks ni te compenseren hoor.

Member YoSHi's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    dan moet ge verdekke al héél weinig rijden om die +-200EUR extra taks ni te compenseren hoor.
    Klein vraagje @ desolation:
    Is uw auto ingeschreven als lichte vracht?
    Zo ja, komt daar ook een extra LPG taks bij zoals bij de personenwagens?

Of iemand anders die dat weet?

*Edit*
    Heb het zelf gevonden: blijkbaar hoeft er geen LPG taks betaald worden.
    Laatst gewijzigd door YoSHi; 26 juni 2012 om 11:38

Member [BIG_JIM]'s schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Diesel staat nu 1.40 per liter, LPG .48 per liter. Pakt dat ne normale sedan op LPG 10L verbruik, en nen dieselwagen 7L

Ja, maar de installatie kost natuurlijk wel wat é.
    2dehands met installatie zijn er weinig goedkopere opties denk ik.

Probleem is dat ik eigenlijk een camionetje nodig heb en je dat zeer weinig vindt in naft.

iTrader
    22 (100%)
    lichte vracht is idd vrij van extra lpg taksen

de installatie kost geld ja, maar een dieselmotor ook

vb: golf 6: 20.000 trendline met 1.6 tdi, 19.000 met 1.4 TSI benzine.
    Blijkbaar ook af fabriek met een 1.6 mpi op LPG te krijgen, kost dan wel 21.330EUR. Zijt ge beter met nen 1.4TSI en daar een prins of vialle LPI installatie in te plaatsen

FEW
    FEW is nu online
    Member FEW's schermafbeelding
    iTrader
    67 (97%)
    lichte vracht is idd vrij van extra lpg taksen

de installatie kost geld ja, maar een dieselmotor ook

vb: golf 6: 20.000 trendline met 1.6 tdi, 19.000 met 1.4 TSI benzine.
    Blijkbaar ook af fabriek met een 1.6 mpi op LPG te krijgen, kost dan wel 21.330EUR. Zijt ge beter met nen 1.4TSI en daar een prins of vialle LPI installatie in te plaatsen
    Als ge daar een Vaille installatie in gaat plaatsen zijt ge ook snel 2000euro kwijt. Dan betaal ik liever nog net iets meer voor een installatie uit de fabriek. Dat is dan ook mooier afgewerkt.

Edit:
    Ik zie nu pas dat het dan een 1.6mpi is. Een 1.4TSI is dan wel leuker Vaille lijkt me dan toch de beste optie.

iTrader
    22 (100%)
    Mooier afgewerkt? Hebt ge al eens een installatie van drivesystems of de roover bv bekeken? Dat is imho zelfs beter dan af fabriek, want itt tot "een paar modellekes erbij" voor de VW lijn is dat bij hun het enige dat ze dagdagelijks doen.

Member Thaii's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb nog nooit een installatie uit de fabriek gezien, maar ben ook zeer tevreden van mijn geplaatste installatie. Nergens iets van te zien (onder koffervloer). Enkel dan in de motor, maar zeer netjes afgewerkt.

Member promaxius's schermafbeelding
    iTrader
    14 (89%)
    Vreemd 375 km kunnen rijden en alles is leeg.
    Kon nog 178km rijden ( met wat aan benzine erin zat ). Heb getankt vanaf wanneer er een waarschuwing opkwam dat de benzine op was. Fill Fuel op de boordcomputer. ( theoretisch is dat een reserve van 60 km.
    Dus schiet er nog 178-60= 118 over.

Als ik deze aftrek van de 378 komt dit op 260 km met mijn Tank van 52L, waar er maar 42 inkan. ( 80 procent gevuld ).
    Das toch superveel verbruik ???

Vandaag ga ik hem opnieuw voldoen en kijken hoeveel liter er precies inkan, was das nu natuurlijk maar een berekening he. Was te laat, en wist niet dat ze de pompen stillegden na 19u.

Groetjes

iTrader
    22 (100%)
    welke wagen hebt ge eigenlijk ? 260km met 42 liter is ongeveer 16L verbruik. Das normaal als ge met euh ... ne ferrari of ne dodge ram rondkart

Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    welke wagen hebt ge eigenlijk ? 260km met 42 liter is ongeveer 16L verbruik. Das normaal als ge met euh ... ne ferrari of ne dodge ram rondkart
    Volgens een post hierboven een Insignia 1.6.
    Ik ben niet zo op de hoogte van het gemiddelde verbruik van die motor, maar alles boven 8 liter op LPG lijkt me (te)veel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door promaxius Bekijk bericht
    Vreemd 375 km kunnen rijden en alles is leeg.
    Kon nog 178km rijden ( met wat aan benzine erin zat ). Heb getankt vanaf wanneer er een waarschuwing opkwam dat de benzine op was. Fill Fuel op de boordcomputer. ( theoretisch is dat een reserve van 60 km.
    Dus schiet er nog 178-60= 118 over.

Als ik deze aftrek van de 378 komt dit op 260 km met mijn Tank van 52L, waar er maar 42 inkan. ( 80 procent gevuld ).
    Das toch superveel verbruik ???

Vandaag ga ik hem opnieuw voldoen en kijken hoeveel liter er precies inkan, was das nu natuurlijk maar een berekening he. Was te laat, en wist niet dat ze de pompen stillegden na 19u.

Groetjes
    Heel die berekening snap ik niet goed. De LPG computer/switch geeft toch een duidelijk signaal vanaf het moment dat hij noodgedwongen op benzine overschakelt? Op die moment bekijk/onthoud/ noteer je even de dagteller stand. En dan kan je uw LPG verbruik uitrekenen. Gereden km'ers op benzine staan daar los van en zorgen voor serieuze afwijkingen, zeker als je voortgaat op je boordcomputer.
    Niet voortgaan op de LEDs, de boordcomputer of het resterende benzinepeil van de boordcomputer.
    Bij mij klopt dat laatste ook totaal niet, aangezien het benzinepeil ook zakt als ik op LPG rijd. Na enkele dagen stijgt de benzinemeter dan plots weer tot het werkelijke peil. Ik weet natuurlijk niet of dat bij uw Insignia ook zo is.

Conclusie: enkel voortgaan op precieze gegevens van de dagteller + LPG pomp.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten