Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 69
  1. #16
    Banned Stancke's schermafbeelding
    Lid sinds
    13/08/04
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    27.137
    iTrader
    17 (100%)
    Gas is de toekomst.


    Op LPG verbruik je meer dan op nafte.

  2. #17
    Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    Lid sinds
    13/06/03
    Locatie
    Gent
    Berichten
    12.230
    iTrader
    3 (100%)
    Theoretisch gezien een 17% hoger verbuik.

  3. #18
    Member Thaii's schermafbeelding
    Lid sinds
    6/11/10
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    1.144
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soundstorm Bekijk bericht
    Tis alleen als ge vloeibare injectie hebt dat ge de tank niet moogt leegrijden. Zit ge met een verdamper, dan maakt het niet uit.

    Naftpomp schakel ik uit als hij op LPG overschakelt. De overgang van LPG naar benzine kan dan wel wat bruter zijn, en soms heeft hij een paar toeren nodig om te starten. Maar de pomp gaat langer mee!
    Ik zit inderdaad met vloeibare injectie, vandaar dat ze mij dan deze raad hebben meegegeven.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soundstorm Bekijk bericht
    Theoretisch gezien een 17% hoger verbuik.
    Is deze waarde berekend op de energie-inhoud van gas tov benzine?

    In de praktijk is het meerverbruik van gas afhankelijk van verschillende factoren zoals het soort installatie, type wagen, ...
    Zo vind ik op de Vialle site een meerverbruik van 20% bij mijn LPI-systeem, wat ook wel blijkt te kloppen.

  4. #19
    Approved 9-lifer Soundstorm's schermafbeelding
    Lid sinds
    13/06/03
    Locatie
    Gent
    Berichten
    12.230
    iTrader
    3 (100%)
    Idd, energiewaarde van lpg. (Kan er wel naast zitten ook, maar was iets in die aard, al veel te lang geleden dat ik mij daar mee heb bezig gehouden)

  5. #20
    Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    Lid sinds
    27/08/06
    Locatie
    Kortenberg
    Berichten
    9.962
    iTrader
    23 (100%)
    Tis héél afhankelijk van uw installatie hoor. Met een oud impco verdamper systeem zoals ik heb in mijn chevrolet hebt ge veel verlies, pakt 18L op gas en 15l op benzine.

    Met LPI zou het zeker geen 20% mogen zijn, das veel efficienter.
    Het kan zijn dat ge in het begin meer verbruikt ja, sommige systemen zijn zelflerend en optimaliseren zich achteraf nog. Ook maakt uw luchtinlaat vrij veel uit, na het steken van een K&N filter zakte mijn verbruik bijna 2L.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

  6. #21
    Member Burny's schermafbeelding
    Lid sinds
    16/08/02
    Locatie
    Zolder
    Berichten
    8.499
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door promaxius Bekijk bericht
    Heb met verdamper, dus als het niet uitmaakt, ga ik hem toch es leegrijden.
    De R van "reserve?" is nu al van gisteren aan het pinken, dus zal wel zolang niemeer duren zeker tegen ie heel leeg is. Heb nog maar 220 km ofzo gereden, dus vind het echt wel beu.

    T'word tijd dak het ga gaan weten. Zou ook dom zijn moest da LEDJE van m'n Reserve nog 200 km branden he Over onnauwkeurig gesproken dan ;-)

    Ak maar 250 km zou kunne rijden met nen tank van 52 Liter, zou er toch ergens iets mis moeten zijn he.

    Kan dit dat mss uw eerste tankbeurt meer lpg verbruikt ofzo; omdat het nieuw is ofzoiets?
    Normaal is het verbruik op lpg maar 10 procent hoger he?
    Of is dit anders als je een sportief rijder bent ?

    Ik verbruik anders normaal 9 liter. op naft dan.
    Je hebt een installatie met verdamper, maar toch met sequentiële injectie veronderstel ik?
    Mijne eerste LPG tank was ook abnormaal snel leeg. Ik heb daar minder dan de helft van de normale km'ers mee gemaakt. Ik dacht dat ik een tel/schrijf fout had gemaakt, maar misschien is het een normaal fenomeen?
    Die leds moet je niet naar kijken, dat is niet eens in de buurt. Als je nog zo'n meter op je tank zelf hebt --> die is nauwkeuriger. Maar op mijn nieuwe installatie zit dat niet meer. Ik kijk alleen naar mijn dagteller.
    Ik zit op zo'n 9,5 l, misschien net iets meer als op benzine. Maar met uw tank en verbruik moet je toch aan +/- 500 km geraken.
    Die 52 liter, is dat in of exclusief 80% vulbegrenzing?
    Wat voor wagen/motorisatie heb je eigenlijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Ook maakt uw luchtinlaat vrij veel uit, na het steken van een K&N filter zakte mijn verbruik bijna 2L.
    Dat kan toch alleen maar als je echt zo'n oude basic installatie hebt zonder electronica om de inspuiting te regelen? Dus zo'n nozzle in je inlaatspruitstuk?
    The road to hell is paved with good intentions

  7. #22
    Member Thaii's schermafbeelding
    Lid sinds
    6/11/10
    Locatie
    Hasselt
    Berichten
    1.144
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Tis héél afhankelijk van uw installatie hoor. Met een oud impco verdamper systeem zoals ik heb in mijn chevrolet hebt ge veel verlies, pakt 18L op gas en 15l op benzine.

    Met LPI zou het zeker geen 20% mogen zijn, das veel efficienter.
    Het kan zijn dat ge in het begin meer verbruikt ja, sommige systemen zijn zelflerend en optimaliseren zich achteraf nog. Ook maakt uw luchtinlaat vrij veel uit, na het steken van een K&N filter zakte mijn verbruik bijna 2L.
    Rechtstreekse quote van Vialle zelf:

    "Verbruikt mijn auto met autogas meer brandstof?
    Doordat autogas per volume eenheid een lagere energiewaarde heeft dan benzine, zal het verbruik tijdens het rijden op autogas circa 15-20% hoger zijn dan het verbruik dat u op benzine gewend bent. Het uiteindelijke meerverbruik is onder meer afhankelijk van de verhouding tussen het propaan en butaan van het door u getankte autogas."


    Zelf zit ik op zo een 17-18% meerverbruik ongeveer.

  8. #23
    Member
    Lid sinds
    17/01/11
    Locatie
    3300
    Berichten
    317
    iTrader
    0
    Verliest uw motor geen pk (of zoiets) als u LPG laat zetten?

  9. #24
    Member promaxius's schermafbeelding
    Lid sinds
    4/01/04
    Locatie
    Ertvelde
    Berichten
    1.641
    iTrader
    14 (89%)
    Rijd met een opel insignia 1.6

    @Tfz: deze vraag kan ik u zelf al beantwoorden, ook al ben ik nog een leek in autogas.
    Neen, je merkt geen verschil in het rijden, enkel is je verbruik hoger.

    Maar 20 procent hebben ze me toch niet gezegd hoor. Een 10 procent.

    Zit nu bijna aan 300 km op gas.
    Is 52 Liter groot de tank, dus daar moet nog keer 20 procent afgetrokken worden he.
    Zo'n 42L inhoud dus.

    @desolation: Zelflerend, cool ! Hopelijk is het zo. Heb installatie van Bigass

  10. #25
    Member Bushido's schermafbeelding
    Lid sinds
    13/07/11
    Locatie
    Stekene
    Berichten
    1.066
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tfz Bekijk bericht
    Verliest uw motor geen pk (of zoiets) als u LPG laat zetten?
    Ik ben met mijn vroegere crx op de testbank geweest en had 10pk minder op lpg. Wel had ik meer koppel... Zal eens kijken of ik de uitdraai nog kan vinden.
    Dit was wel met een klassieke installatie en geen gas injectie..
    Xbox live: Gixer81 Forza 5!

  11. #26
    Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    Lid sinds
    27/08/06
    Locatie
    Kortenberg
    Berichten
    9.962
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burny Bekijk bericht
    Dat kan toch alleen maar als je echt zo'n oude basic installatie hebt zonder electronica om de inspuiting te regelen? Dus zo'n nozzle in je inlaatspruitstuk?
    Klopt, ik heb nen oldskool impco verdamper, daar maakt het veel uit. Bij moderne installaties veel minder.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

  12. #27
    Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    Lid sinds
    26/01/09
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    12.565
    iTrader
    34 (100%)
    Mijn tank voor het eerst opgereden. Reservelampje is niet gaan branden, merkte ineens dat als ik hem plat duwde hij inhoude.
    Toen een gepiep en sloeg hij over op de benzine.
    +- 400 km met 40 liter kunnen rijden.

  13. #28
    Approved 9-lifer desolation's schermafbeelding
    Lid sinds
    27/08/06
    Locatie
    Kortenberg
    Berichten
    9.962
    iTrader
    23 (100%)
    Niet klagen, ik kan +- 550km met 100l rijden
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

  14. #29
    Member [BIG_JIM]'s schermafbeelding
    Lid sinds
    28/10/04
    Locatie
    Alveringem
    Berichten
    2.290
    iTrader
    17 (100%)
    Hoe zit dat eigenlijk tegenwoordig met lpg, bestaat daar nog steeds een extra taks op enzo?

    Komt een lpg dan niet sowieso goedkoper uit dan diesel?

  15. #30
    Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    Lid sinds
    26/01/09
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    12.565
    iTrader
    34 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Niet klagen, ik kan +- 550km met 100l rijden
    Amerikaanse truck ofzo?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BIG_JIM] Bekijk bericht
    Hoe zit dat eigenlijk tegenwoordig met lpg, bestaat daar nog steeds een extra taks op enzo?

    Komt een lpg dan niet sowieso goedkoper uit dan diesel?
    Ja, extra taks van 200 euro ofzo.
    Of het goedkoper is dan diesel hangt af van de investering en de km's die je doet he.
    Ik heb mijn tank op ca 20k kilometers terugverdiend.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •