Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16
    Member Levicious's schermafbeelding
    iTrader
    123 (99%)
    Weblogs
    1

Verzekering opzeggen

Hello,

Het gaat eigenlijk over mijn moto dax maar het principe zal wel hetzelfde blijven met de auto.

Nu mijn verzekering is verlopen van de dax, nu heb ik een brief gekregen van verzekering om opnieuw te betalen voor een volgend jaar.
    Als ik dit gewoon niet betaal zal ik dus niet verzekerd zijn?

Of moet ik expliciet bellen naar de verzekering om het stop te zetten?
    Heb wel nog altijd mijn plaat hangen dus die zal ik ook moeten binnen doen bij het DIV.

Maar verzekering opzeggen is nog iets anders dan de wegentaksen ( plaat binnendoen ) stop zetten?

Approved 9-lifer w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    best uw verzekeraar hiervan op de hoogte brengen.
    stel dat er ooit iets is of de flikken aan u deur staan of wat dan ook..

ge kunt dan tenminste zeggen dat je tegen uwe verzekeraar hebt gezegd dat je je verzekering opgezegd hebt. u een beetje indekken voor het geval dat ..

iTrader
    123 (99%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w3bb3r Bekijk bericht
    best uw verzekeraar hiervan op de hoogte brengen.
    stel dat er ooit iets is of de flikken aan u deur staan of wat dan ook..

ge kunt dan tenminste zeggen dat je tegen uwe verzekeraar hebt gezegd dat je je verzekering opgezegd hebt. u een beetje indekken voor het geval dat ..
    Ok zal eens vlug mailen naar ethias.

Maar waarom zouden de flikken aan mijn deur staan?
    Zal dan asap op mijn vrije dag eens motorplaat binnenbrengen.
    En dan kan ik de dax verkopen

Member TekkaBlade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levicious Bekijk bericht
    Hello,

Het gaat eigenlijk over mijn moto dax maar het principe zal wel hetzelfde blijven met de auto.

Nu mijn verzekering is verlopen van de dax, nu heb ik een brief gekregen van verzekering om opnieuw te betalen voor een volgend jaar.
    Als ik dit gewoon niet betaal zal ik dus niet verzekerd zijn?

Of moet ik expliciet bellen naar de verzekering om het stop te zetten?
    Heb wel nog altijd mijn plaat hangen dus die zal ik ook moeten binnen doen bij het DIV.

Maar verzekering opzeggen is nog iets anders dan de wegentaksen ( plaat binnendoen ) stop zetten?
    Uw verzekeringscontract wordt elk jaar stilzwijgend verlengd tenzij je je opzeg op de correcte manier geeft zodat de maatschappij deze 3 maanden voor vervaldag ontvangt.
    Contractueel moet je hen dus de premie betalen.
    Uw contract kan geschorst worden als je kan aantonen dat het voertuig verkocht is of uitgeschreven (bewijs van inlevering nummerplaat DIV). Bij het opnieuw aangaan van een verzekering voor eenzelfde voertuig ben je verplicht terug te gaan bij de vorige verzekeraar tenzij je contract vervallen is.

iTrader
    123 (99%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TekkaBlade Bekijk bericht
    Uw verzekeringscontract wordt elk jaar stilzwijgend verlengd tenzij je je opzeg op de correcte manier geeft zodat de maatschappij deze 3 maanden voor vervaldag ontvangt.
    Contractueel moet je hen dus de premie betalen.
    Uw contract kan geschorst worden als je kan aantonen dat het voertuig verkocht is of uitgeschreven (bewijs van inlevering nummerplaat DIV). Bij het opnieuw aangaan van een verzekering voor eenzelfde voertuig ben je verplicht terug te gaan bij de vorige verzekeraar tenzij je contract vervallen is.
    Ok dus morgen best eens langs gaan bij de DIV met mijn nummerplaat.

Merci!

Approved 9-lifer w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Levicious Bekijk bericht
    Maar waarom zouden de flikken aan mijn deur staan?
    ge weet nooit wa er gebeurt de dag van vandaag é

theeft er nu wel niets mee te maken met verzekering, maar iemand da ik ken hebben ze ook eens binnen gevallen in zijn huis.

hij had pas zijn auto 2dehands verkocht en op zo'n blaadje handtekening gezet en naam en zo..
    paar dagen later zijn die flikken dus daar omdat ze hem verdenken van een gewapende overal en zo ..
    ze hadden blijkbaar zijn wagen die verkocht was gebruikt voor een overval

chance dat hij da blaadje had

Banned
    iTrader
    0
    die 3 maanden regel is bijna nooit van toepassing omdat ze meestal ieder jaar hun premie verhogen waardoor ze een vorm van contractbreuk plegen. Daardoor moet je je niet aan je opzeg houden. Ik heb vorige week nog verandert van verzekering terwijl ik deze week al moest betalen bij mijn vorige verzekeraar. Ook omwille van die reden moest ik die 3 maand niet doen. (kleine lettertjes lezen aan de achterkant van de bladen )

iTrader
    123 (99%)
    Weblogs
    1
    Heb mailke gehad van ethias, en vandaag de plaat binnen gedaan met de post.

Moet gewoon groen formuliertje terug opzenden + kopie van bewijs verzending.

Member wabbe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik heb gewoon mijn oude plaat bij de etias afgeleverd en gezegt dat de auto wordt uitgeschreven en ben van daaruit naar een andere verzekeraar gereden om hem opnieuw te laten inschrijven/verzekeren.

Member Vega's schermafbeelding
    iTrader
    80 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wabbe Bekijk bericht
    ik heb gewoon mijn oude plaat bij de etias afgeleverd en gezegt dat de auto wordt uitgeschreven en ben van daaruit naar een andere verzekeraar gereden om hem opnieuw te laten inschrijven/verzekeren.
    Mja dit kan maar is natuurlijk niet volgens de regels... Ik vraag me ook af wat je nieuwe verzekeraar zegt als hij dat verhaal hoort, ik zou denken dat hij hier niet zo blij mee is omdat hetzelfde met hem kan gebeuren..?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wabbe Bekijk bericht
    Je contract is geschorst, niet opgezegd.
    In de database zal de andere verzekeraar zien dat je BA contract nog steeds loopt bij de 'oude' verzekeraar. Hij zal je niet kunnen verzekeren wat BA betreft.

Member TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    59 (100%)
    En als het voertuig bij een andere maatschappij wordt ingeschreven, onder een andere naam?
    Nu ik dit lees begin ik te twijfelen over mijn situatie

Moto stond vorig jaar op mijn vader zijn naam, met ik als hoofdbestuurder. Nu is de premie verhoogd geweest en heb ik besloten van te veranderen en de moto direct op mijn naam te laten inschrijven. Dus naar een ander kantoor geweest en die gingen de vorige polis opzeggen enz, aangezien dit direct kon vanwege de verhoging.

Nu heb ik al 2x een overschrijving ontvangen van oude verzekeraar (op mijn vaders naam), omdat de opzeg van een polis op een andere zijn naam niet kan?
    In ieder geval, op die overschrijving stond, indien niet betaald, wordt contract opgezegd ...
    Dus ik ging ervan uit dat met gewoon niet te betalen, alles wel goe ging verlopen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    En als het voertuig bij een andere maatschappij wordt ingeschreven, onder een andere naam?
    Nu ik dit lees begin ik te twijfelen over mijn situatie

Moto stond vorig jaar op mijn vader zijn naam, met ik als hoofdbestuurder. Nu is de premie verhoogd geweest en heb ik besloten van te veranderen en de moto direct op mijn naam te laten inschrijven. Dus naar een ander kantoor geweest en die gingen de vorige polis opzeggen enz, aangezien dit direct kon vanwege de verhoging.

Nu heb ik al 2x een overschrijving ontvangen van oude verzekeraar (op mijn vaders naam), omdat de opzeg van een polis op een andere zijn naam niet kan?
    In ieder geval, op die overschrijving stond, indien niet betaald, wordt contract opgezegd ...
    Dus ik ging ervan uit dat met gewoon niet te betalen, alles wel goe ging verlopen
    Bij een premieverhoging kan het contract inderdaad worden opgezegd zonder opzegtermijn. Best is toch om je verzekeraar in te lichten dat je de polis opzegt.

Als je het voertuig op een andere naam inschrijft is er geen probleem. Database kijkt enkel naar naam van de verzekeraar.

Member wabbe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik weet enkel dat ik het zo gedaan heb, en ze hebben daar niks over gezegt.
    De nieuwe verzekeraar wist hoe ik de oude heb stopgezet en maakte daar geen probleem van.
    En ik heb van de oude verzekeraar bijna de volledige som teruggekregen (was pas een paar weken daarvoor betaald, ik betaal per jaar), mijn andere auto heb ik wel volgens de regels laten omzetten (heeft die van de nieuwe verzekering inorde gebracht) deze zat nog 4maanden bij de oude verzekering.

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Je contract is geschorst, niet opgezegd.
    In de database zal de andere verzekeraar zien dat je BA contract nog steeds loopt bij de 'oude' verzekeraar. Hij zal je niet kunnen verzekeren wat BA betreft.
    Ik heb nog nooit meegemaakt dat dit niet mogelijk was...

Zeker met die nieuwe nummerplaten is dit niet het geval. Men koopt een auto in de garage, neemt daar de verzekering, gaat naar de bank/verzekeraar en zegt het het oude contract op wegens verdwijnen risico. Dit gebeurt véél...

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Met zoiets moet je zeker opletten, je kan hierdoor op de zwarte lijst terechtkomen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten