Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Discussie: Vraagje over Velgen

Member Vipii's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)

Question Vraagje over Velgen

Okay .

Ik ben dus nieuw in deze dingen heb eventjes een vraagje erover .

Zelf heb ik een Ford Fiesta 1.6 Turbodiesel Econetic.
    Toen ik deze gekocht had stonden er deksels onder maar ik ben van plan om er binnenkort velgen onder te gooien. (Aan de zijkant van de auto heb een papiertje met daarop tot welke Max grote ik mag gaan van banden "17'rs")

Nu hoor ik veel mensen zeggen dat dit niet mag en sommige zeggen dat je wel velgen eronder mag steken. (Voor de keuring ofc.)

Graag zou ik beetje duidelijk willen hierover , want mijn neef heeft een tijdje terug ook een econetic gekocht. (Ford Fiesta 1.6 Turbodiesel Titanium) en hij had bij zijne al licht metalen velgen.

En indien dit wel mag, wat doe ik dan best met m'n oude banden / deksels. Houden voor in de winter? Want heb van verschillende mensen gehoord dat de banden die ik nu heb best goede zijn. (Michelin Pilot Sport 3)

Grtz Vipii

Alvast bedankt

Member x-boxter2003's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Michelin Pilot Sport 3 banden op een Ford Fiesta Econetic? Ben ik nu de enige die dat raar vind?

Ik neem aan dat dat geen 17ers zijn, want die wil je er opsteken. Stonden die op uw Fiesta van fabriek af?

iTrader
    -1 (0%)
    Deze fiesta is 2dehands gekocht en deze banden stonden erop bij aankoop. zijn 16'rs als ik me niet vergis .

Banned
    iTrader
    0
    Je gaat je eens moeten informeren welke bandenmaten er allemaal mogen.. Normaal bestaat er ergens een site waar je je chassisnr kan invullen en dan zie je welke maten er allemaal mogen, maar die site ben ik helemaal kwijt. Je kan het ook gewoon gaan vragen aan de keuring welke bandenmaat er mag. 17 zal zeker geen probleem zijn. Als er 16 origineel onder staat zou je volgens mij zelfs tot 18 mogen gaan. Maar je bandenmaat is het belangrijkste. Volgens mij zal een 205/40/17 of 205/45/17 wel mogen

iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djemz Bekijk bericht
    Je gaat je eens moeten informeren welke bandenmaten er allemaal mogen.. Normaal bestaat er ergens een site waar je je chassisnr kan invullen en dan zie je welke maten er allemaal mogen, maar die site ben ik helemaal kwijt. Je kan het ook gewoon gaan vragen aan de keuring welke bandenmaat er mag. 17 zal zeker geen probleem zijn. Als er 16 origineel onder staat zou je volgens mij zelfs tot 18 mogen gaan. Maar je bandenmaat is het belangrijkste. Volgens mij zal een 205/40/17 of 205/45/17 wel mogen
    Bedankt voor de informatie, ik ga dit dan eens vragen bij de keuring zelf.
    Ik heb zonet een foto genomen van het stickertje die aan de wagen hangt.

Dropbox Image Link

Misschien dat dit er ook mee te maken heeft? (PS: mijn eerste wagen en eerste keer dat ik velgen ga kopen , moest het een domme vraag zijn, niet ragen aub ^^ )
    Laatst gewijzigd door Vipii; 18 juni 2012 om 01:12

Member Saint's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hou u oude velgen zeker bij. Altijd handig voor eventuele winterbanden of als back-up voor de keuring. Voor de keuring zet ik terug mijn deksels op, want mijn 18" geraken niet door die schokdemper test of wat is het. Die vangen niet genoeg schokken op.

Member
    iTrader
    0
    met eco modellen moet je altijd opletten op de keuring. Kunnen u zelfs afkeuren als er geen "eco"banden opliggen, dit ivm rolweerstand en hogere uitstoot en dan heb je geen recht meer op premies en gans die zever...

Member Macresco's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ge moogt zo groot gaan als ge wilt zolang ge de rolomtrek maar hetzelfde houdt.
    Dat is een vereiste.

met eco modellen moet je altijd opletten op de keuring. Kunnen u zelfs afkeuren als er geen "eco"banden opliggen, dit ivm rolweerstand en hogere uitstoot en dan heb je geen recht meer op premies en gans die zever...
    Na 4 jaar moet ge voor het eerst naar de keuring. Ik moet den eerste die na 4 jaar nog premies krijgt voor zijne 'ecowagen' nog tegen komen. Banden maakt dus niks uit.

In idd boxter2003 Ford heeft van het fabriek af meestal continental. Alhoewel ik da bij een econetic niet zeker weet. (Kuga is Bridgestone) Maar zoals gezegd is de wagen 2ehands en wss pas nieuwe banden opgelegd voor de keuring voor verkoop. Die Pilot sport 3 is nog maar pas in omloop.

iTrader
    -1 (0%)

Welke banden neem ik er dan best op? Ik neem aan best niet de eerste keuze vanboven? Of zijn dit toch nog goede banden?

Approved 9-lifer brechen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    kzou zeggen pakt de toyo proxes t1-r banden

iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk bericht
    kzou zeggen pakt de toyo proxes t1-r banden
    2de deel van lijst.

toyo proxes t1-r, goed?

Approved 9-lifer brechen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    als ge der nog wa meer voor over hebt, kunde ook die bridgestone potenza re05a pakken

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten