Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 57
    Oct
    Oct is offline
    Member Oct's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)

Boete op het fietspad parkeren.

Vrijdag heb ik mij een 10-tal minuten op het fietspad voor mijn deur moeten parkeren om enkele dingen in te laden. Aan mijn kant van de straat is er enkel een fietspad en geen parkeerplaatsen. Aan de overkant zijn er wel parkeerplaatsen maar met een bord dat zegt dat er niet geparkeerd mag worden omdat er gewerkt ging worden.

Ik heb daar misschien 10-15 minuten maximum gestaan, en tijdens die periode ben ik af en toe heen en weer gelopen om dingen in mijn koffer te steken.

Nu heb ik vandaag een boete van €100 gekregen daarvoor. Op de brief stond er dat ze gedurende 15 minuten niemand gezien hebben wat dus helemaal niet kan. Die agent is waarschijnlijk voorbij gereden, heeft mij daar gezien en heeft mijn nummerplaat opgeschreven en is direct weer vertrokken.

Er zat een brief bij die ik kan invullen als ik niet akkoord ga met de boete. Is dit de moeite? Is het zo dat op het fietspad parkeren geen overtreding is als het minder dan 15 minuten is zoals die uitleg bij die boete doet vermoeden? Of ben ik sowieso in de fout en moet ik zelfs niet proberen om het aan te vechten?

Bij 'factoren die in mijn voordeel werken' zou ik wel kunnen zetten dat er nergens binnen de 50 meter een (vrije) parkeerplaats was (aan mijn kant van de drukke straat zijn er zelfs helemaal geen parkeer plaatsen en die steenweg oversteken met mijn handen vol lijkt mij ook niet zo veilig..).

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Betalen, het is zoiezo een overtreding. Of ge er nu 1minuut of 2u staat
    Toen ik 4j terug 1 kreeg was het 150e dachtek

En uw factor telt niet.
    Tis niet omdat er binnen de 50m geen parking is, dat ge u moogt zetten waar ge wilt (zou goe zijn als iedereen op het voetpad, midden van de weg gaat staan)

Member
    iTrader
    25 (93%)
    Het mag niet, zelfs niet voor 10 sec. Waarom heb je je gewoon niet aan de kant van het straat gezet, dus net niet op het fietspad? Dat mag namelijk wel voor laden en lossen, of was de straat te smal daarvoor? Of een gele lijn langs de kant?

Approved 9-lifer w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    boete zal te betalen zijn

indien je iets moet inladen, dan plaats je je gewoon op uw rijvak waar dat je staat en NIET op het fietspad.
    je zet uw 4 pinkers aan en sluit uw deuren.
    dan ga je uw gerief halen dat je moet in laden en doe je uw deuren terug open.

waarom deuren sluiten?
    u kan ook een boete krijgen om uw auto onbeveiligd achter te laten.
    uw deuren niet sluiten geeft aanleiding tot stelen van uw auto

C_X
    C_X is offline
    Member C_X's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In principe moet je je in zo'n geval (laden en lossen) op de rijbaan zetten, ipv het fietspad. Ik zou ook op de fietsbaan staan in uw geval, maar dan riskeer je wel een boete. Niets aan te doen, buiten betalen.

Oct
    Oct is offline
    iTrader
    8 (100%)
    Op het rijvak parkeren is niet mogelijk omdat het een veel te drukke steenweg is. Mij op de baan zetten zou net het gevaarlijkste zijn. Er is veel te veel verkeer om mij op tijd voorbij te kunnen rijden en op enkele minuten zou er een paar honderd meter file zijn met mensen die claxoneren op mij etc.

En vier pinkers aanzetten om te lossen is ook een overtreding afaik daarom dat ik ze niet had aangestoken. Anders was het €150 denk ik ipv €100.

Aan de overkant parkeren was verboden en ook niet veilig voor mij aangezien ik onder andere een lange opgerolde mat in mijn auto moest steken. En aan mijn kant van de straat is de dichstbijzijnde parkeerplaats een 30-40 meter van mijn huis wat praktisch niet haalbaar was met al mijn zware dozen.

Zijn er geen uitzonderingen voor dit soort situaties?

Member
    iTrader
    25 (93%)
    Trottoir was niet breed genoeg om te parkeren dan?

Approved 9-lifer w3bb3r's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Nein.

u daar plaatsen op die baan is uw volste recht..
    we plaatsen hier soms wel de auto op een baan waar veel verkeer Ieper binnen rijd..
    die mensen claxoneren niet en rijden gewoon voorbij alst kan..

4 pinkers aansteken wil zeggen: opletten gevaar..
    dus ik denk dat je ze wel mag aansteken omdat je daar stil staat en het aankomend verkeer wil tonen dat ze daar moeten opletten.
    en anders steek je gewoon uw pinker op naar rechts é

Oct
    Oct is offline
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Trottoir was niet breed genoeg om te parkeren dan?
    Nee trottoir is iets te hoog en ook maar 50cm breed ofzo. Ik stond volledig tegen de rand en langs de kant van de straat stond was er nog 20cm ofzo van het fietspad vrij. Dus fietsers en autos konden nog naast elkaar op mijn kant van de baan rijden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w3bb3r Bekijk bericht
    Nein.

u daar plaatsen op die baan is uw volste recht..
    we plaatsen hier soms wel de auto op een baan waar veel verkeer Ieper binnen rijd..
    die mensen claxoneren niet en rijden gewoon voorbij alst kan..

dus ik denk dat je ze wel mag aansteken omdat je daar stil staat en het aankomend verkeer wil tonen dat ze daar moeten opletten.
    Ik kan misschien wel in mijn recht zijn om mij daar op straat te parkeren maar ik zou het gewoon idioot vinden met zo een breed fietspad. Ik ben er zelfs zeker van dat ze mij langs rechts zouden passeren over het fietspad.

En ik ben vrij zeker dat vier pinkers niet mogen, en pinker naar rechts doen gaan zou betekenen dat mijn sleutel nog in het contact zit en mijn deuren dus niet vast zijn en dan zou ik in principe daar ook een boete voor kunnen krijgen hoe belachelijk het ook is.
    Laatst gewijzigd door Oct; 4 juni 2012 om 11:11

Member langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Je zegt zelf dat het een drukke baan is, en veel te onveilig om constant te moeten oversteken moest je je aan de overkant hebben kunnen parkeren. Maar fietsers moeten dan wel op de baan gaan rijden omdat jij in de weg staat, 20cm is allesbehalve genoeg voor een fietser om op te rijden, zeker als er langs 1 kant een wagen staat geparkeerd en aan de andere kant constant wagens voorbijrijden.

Je hebt een mogelijk onveilige situatie veroorzaakt, en daar krijg je dan ook een boete voor, hoe beu het ook is...

Oct
    Oct is offline
    iTrader
    8 (100%)
    Ze konden gerust veilig deels op het fietspad en deels op de baan rijden. Nuja ik heb mijn situatie uitgelegd in die brief om de boete aan te vechten maar ik verwacht wel dat het niets gaat uitmaken. Hoe belachelijk het in mijn ogen ook is. €100 om mss 2 fietsers wat te storen terwijl daar tijdelijk parkeren mijn enige mogelijkheid was.

Als die fietsers het te onveilig vonden konden ze even goed 10 seconden afstappen en via het trottoir passeren.

Member
    iTrader
    25 (93%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oct Bekijk bericht
    konden ze even goed 10 seconden afstappen en via het trottoir passeren.
    Of gij zet u gewoon op straat? Nog nooit in Brussel geweest zeker Daar zet ik op zaterdag zelfs vaak gewoon een straat af omdat ik moet lossen. Plaats voor maar 1 rijbaan, helaas, stoppen en 4 pinkers op, laat ze maar toeteren. Bij jou konden ze zelf nog voorbij steken, druk of niet.

Zwamtalent citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik steek altijd mijn 4 pinkers aan als ik op straat moet lossen of wachten met de camion. Ik ben vrij zeker dat dit mag, en zelfs moet.

Oct
    Oct is offline
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koenpje Bekijk bericht
    Of gij zet u gewoon op straat? Nog nooit in Brussel geweest zeker Daar zet ik op zaterdag zelfs vaak gewoon een straat af omdat ik moet lossen. Plaats voor maar 1 rijbaan, helaas, stoppen en 4 pinkers op, laat ze maar toeteren. Bij jou konden ze zelf nog voorbij steken, druk of niet.
    Nee gelukkig niet, ik rijd bijna nooit in die drukke steden.

Maar ik heb dat hier iig nog niemand zien doen . Het lijkt mij ook gewoon belachelijk om op die 10-15 minuten 100+auto's op te houden en files te veroorzaken ipv die 2-3 fietsers (als het er al zoveel zijn) die er zouden passeren op die paar minuten een beetje ongemak te bezorgen (ze kunnen langs links passeren of ff afstappen en 3 meter stappen wat verwaarloosbaar is vergeleken met alle elende die ik de auto's zou bezorgen door mij op de baan te zetten).

Member
    iTrader
    25 (93%)
    Kan indd nutteloos lijken (of zelfs zijn) maar ze kunnen niet voor elke straat een uitzondering maken op de wet. Op het fietspad staan = boete, geen ontkomen aan.

Oct
    Oct is offline
    iTrader
    8 (100%)
    Kzal het maar zien als compensatie voor de terechte boetes die ik in het verleden ontlopen ben dan

Ik had hier wel wat positievere reacties verwacht tbh.. maarja ik heb die brief daarnet toch op de bus gedaan en hopelijk krijg ik toch nog wat korting Kheb gewoon toegegeven dat ik in fout was en de situatie uitgelegd, ik zie wel hoe ze er op reageren.

Approved 9-lifer deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    -50% sowieso

Member
    iTrader
    52 (100%)
    post het resultaat hier even, wil het eigenlijk ook wel weten.

Member ThomasC's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Had gewacht tot juli dan stonden de parkeerboete misschien in de Solden.

Approved 9-lifer Dastardly's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w3bb3r Bekijk bericht
    fout parkeren met uw 4 pinkers op heeft meestal een dubbele boete tot gevolg.

eentje voor het gebruiken van 4 richtingaanwijzers terwijl het niet om een ongeval gaat en eentje voor fout parkeren.

4 pinkers moogt ge enkel aansteken als het gaat om een ongeval, als ge als schoolbus kinderen laat op- of afstappen en om gevaar aan te geven (gelijk ze doen op de autostrade als ge aan een file komt, of als er een palet of iets dergelijks op de baan ligt).

(just a heads up, ge wilt liever niet twee boetes betalen voor zo iets stom )

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten