Vrijdag heb ik mij een 10-tal minuten op het fietspad voor mijn deur moeten parkeren om enkele dingen in te laden. Aan mijn kant van de straat is er enkel een fietspad en geen parkeerplaatsen. Aan de overkant zijn er wel parkeerplaatsen maar met een bord dat zegt dat er niet geparkeerd mag worden omdat er gewerkt ging worden.
Ik heb daar misschien 10-15 minuten maximum gestaan, en tijdens die periode ben ik af en toe heen en weer gelopen om dingen in mijn koffer te steken.
Nu heb ik vandaag een boete van €100 gekregen daarvoor. Op de brief stond er dat ze gedurende 15 minuten niemand gezien hebben wat dus helemaal niet kan. Die agent is waarschijnlijk voorbij gereden, heeft mij daar gezien en heeft mijn nummerplaat opgeschreven en is direct weer vertrokken.
Er zat een brief bij die ik kan invullen als ik niet akkoord ga met de boete. Is dit de moeite? Is het zo dat op het fietspad parkeren geen overtreding is als het minder dan 15 minuten is zoals die uitleg bij die boete doet vermoeden? Of ben ik sowieso in de fout en moet ik zelfs niet proberen om het aan te vechten?
Bij 'factoren die in mijn voordeel werken' zou ik wel kunnen zetten dat er nergens binnen de 50 meter een (vrije) parkeerplaats was (aan mijn kant van de drukke straat zijn er zelfs helemaal geen parkeer plaatsen en die steenweg oversteken met mijn handen vol lijkt mij ook niet zo veilig..).

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

Kheb gewoon toegegeven dat ik in fout was en de situatie uitgelegd, ik zie wel hoe ze er op reageren.