Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Automarkt Roeselare

Member
    iTrader
    0

Automarkt Roeselare

Ben van plan zondag te gaan om mijn Seat Ibiza van 15 jaar oud te verkopen.

Iemand een idee hoeveel ik hier nog voor zou kunnen vragen (krijgen)?

Bolt nog altijd goed, heeft zo’n 140K km. Enkel wat roestplekken aan de carrosserie boven de banden.

60pk
    Benzine
    Grijze kleur
    3deurs

Anders iemand iets te zeggen met ervaringen op deze automarkt te Roeselare?

Member Terrorist_Hell's schermafbeelding
    iTrader
    95 (99%)
    Bedoel je tegenover de euroshop? Ik ben er onlangs gaan kijken, en inderdaad er stond een mooi aanbod aan wagens. Enig nadeel was de grote groep Turken / Marrokanen die bij quasi iedere auto als 'n gek te keer gaan. Direct een voorschot van €500 cash staan te bieden, of simpelweg richting de auto lopen en er als eerste gaan inzitten. Plezant is anders dus

Los daarvan, ik denk dat je wel een faire prijs kunt krijgen voor je wagen, mits natuurlijk de 'juiste' kopers te vinden. Ik persoonlijk zou m'n wagen er niet te koop aanbieden, want ik haat 't als mensen ongewenst mijn auto aanraken, er tegen schuren, laat staan erin gaan zitten zonder mijn toestemming. Als je die paar minuten trek- en duwwerk kunt overleven, dan zie ik wel een kans ja

Member
    iTrader
    0
    Idd veel buitenlanders heb ik gehoord.. En ze mogen al schuren wat ze willen, kheb toch al een andere auto die ik normaal dit weekend heb

Approved 9-lifer switchblade's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Bwa, ik heb mijn krel van een Peugeot 206 1.1 met verschillende defecten (bestuurderszetel los op de rails, verwarming wou niet meer stoppen met werken, knipperlichten bleven werken op random momenten, het ding viel te pas en te onpas gewoon stil, ...) ginder kunnen verkopen voor 2000€

Maar ik had het gevoel dat dat echt wel het maximum was.
    Als je zou beslissen om naar de automarkt te gaan, let op voor die mannen die voordien al langs straat staan, soms gebeuren daar rare dingen mee naar 't schijnt.

Crew Member Kwertie's schermafbeelding
    iTrader
    156 (100%)
    Als je enorm vertraagt / stilstaat bij zo iemand langs de kant van de straat, kan het idd zijn dat die binnenkomt, maar als je duidelijk zegt "niet te koop", is dat zo geregeld hoor.
    Als je de deur op slot doet ben je ook safe . Het is niet dat ze kwade bedoelingen hebben, maar willen wel een zo laag mogelijke prijs geven.

Los daarvan zijn er ook 50% 'gewone' particulieren die er hun auto (ver)kopen. De beste prijs ga je er denk ik niet krijgen, het is wel de ideale manier als het heel snel moet gaan. Als je wilt geraak je elke auto daar kwijt (al dan niet met keuring).

Het belangrijkste voor die mannen is ofwel een diesel ofwel een benzine met airco (scoort het best in Afrika). Een deel van de auto's die er verkocht worden gaan ook effectief naar Afrika via Spanje / Marokko.
    .
    Buy&Sell Moderator. Probleem? Mail/report/pm!

Member
    iTrader
    0
    Manman we zijn dan zondag geweest, wat was dat zeg?!

Ik kom juist opgereden en ik zie ze daar idd al zwaaien met geld en roepen ‘hoeveel vraag je? … Verkocht verkocht!’ Nog maar net binnen of er proberen er al enkele binnen te stappen (was gesloten natuurlijk).

Er vroegen er direct een paar of ze er eens mogen mee rijden, heb dit dan toegelaten (op de parking natuurlijk) met mij in de passagierszetel. Ze zeiden allemaal dat de embrayage niet goed was en het hoogste ontvangen bod was iets van 100 euro.

Toen was er één (persoon A) die er mee wou rijden en wou absoluut niet meer dan 50 euro geven, ik lachte hem uit natuurlijk aangezien ik alleen al 35 euro moest betalen om op de parking te mogen en aangezien je perfect nog kan rijden met de wagen.

Wat later nog iemand (Marokkaanse vader en zoon) die een auto zochten voor de zoon om mee te leren rijden. Ze hadden geen te grote opmerkingen maar zeiden ook niet direct dat ze hem gingen kopen.

Hierna wou persoon A nogmaals testen en op dit moment komen die Marokkaanse vader en zoon om te zeggen dat ze hem zouden kopen voor 200 euro. Ik was akkoord en wou persoon A dus niet nog eens laten rijden. Die kwam natuurlijk vies en het kwam tot een schermutseling tussen beide partijen (persoon A en die vader) waarbij persoon A plots een tournevis uithaalt en ermee dreigde naar die man. Plots stond er zonder overdrijven 20-30 man rond mijn auto . Ze gingen het uitvechten buiten de parking..

Nu goed, ik stapte dan toch in mijn auto en reed wat verder weg op de parking om tenslotte de verkoop af te handelen met die vader. Die vroeg uiteindelijk nog of ik hem niet naar Brussel wou voeren. Tarara natuurlijk .

Hij wou ook de nummerplaten van mij laten hangen maar heeft er dan toch gaan laten bijmaken in de Euroshop aan de overkant (reed dus met een willekeurige nrplaat naar BXL ).

Nog een grappige anekdote: toen ze daar met zoveel rond mijn auto stonden wou een vriend van mij de auto sluiten aan de passagierskant maar hij had het slot in zijn handen haha. Vlug weer op zijn plaats gestoken en van niets gebaard.

Conclusie: niet direct voor herhaling vatbaar maar je krijgt wel een redelijk faire prijs denk ik. Al spelen de meesten (Turken) daar gewoon onder één hoedje natuurlijk.

Approved 9-lifer brechen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Toen ik de xantia ging gaan verkopen daar reed der zo nen Marokkaan ofzo mee op de parking en zei em dat ie kon voelen dat de distributieriem nog niet vervangen was

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Ik ben indertijd met mijn Astra F nooit op die parking geraakt. Mijn vader reed ermee (ik met de nieuwe), stopte aan een groepje langs de baan, direct 3 man die erinsprongen. Die hebben hem direct verkocht voor een prijs die ons wel aanstond.

Snel voorbij

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten