Weergegeven resultaten: 1 t/m 16 van 16
    Member cosmo2's schermafbeelding
    iTrader
    70 (99%)

Auto is al gekeurd vóór verkoop.

Hallo mensen,

Ik zit met een vraagje die ik niet vind via google/op de site van sbat.
    Mijn auto wordt verkocht aan mijn nicht, maar de auto is net 1 maand geleden gekeurd. Mijn vraag is moet ik deze nu helemaal herkeuren "voor verkoop" en weer €36 betalen of moet ik gewoon nog eens binnenspringen, mijn verhaal doen, nog wat geld geven en krijg ik dan een verkoopskeuring? Ook, na hoeveel tijd moet je de auto volledig herkeuren voor verkoop als je auto net gekeurd is?

Alvast bedankt.

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Doorrekenen aan uw nicht

Member Aydhayeth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je kan die normaal zo verkopen, zij moet er dan wel mee naar de keuring voor verkoop.

iTrader
    70 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aydhayeth Bekijk bericht
    Je kan die normaal zo verkopen, zij moet er dan wel mee naar de keuring voor verkoop.
    Dus ik kan deze nu gewoon verkopen aan mijn nicht, maar als zij de auto dan wil verkopen, moet zij wel naar de keuring voor verkoop?

Member Aydhayeth's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Neen, als zij de auto op haar naam wilt moet ze er mee naar de keuring.
    Op jou kosten, of haar kosten.

Denk ik he, do not shoot me if I am wrong

Member
    iTrader
    63 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cosmo2 Bekijk bericht
    Dus ik kan deze nu gewoon verkopen aan mijn nicht, maar als zij de auto dan wil verkopen, moet zij wel naar de keuring voor verkoop?
    nee hoeft niet, je kan deze (zonder keuring voor verkoop) verkopen ,maar als uw nicht hiermee wilt rijden moet zij garageplaten regelen voor de keuring of je kan ook uw eigen platen lenen aan uw nicht ,dat zij er mee rijd naar de keuring voor verkoop (roos-wit(inschrijvings)formulier) maar als uw nicht het wil doorverkopen zonder keuring ,hoeft hij niets te doen ,buiten en verkoopsovereenkomst.
    Laatst gewijzigd door Elegance; 30 mei 2012 om 19:56

Approved 9-lifer Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    227 (100%)
    Moet sowieso naar keuring voor verkoop, daar krijg je attest voor inschrijving voor in u geval uw nicht .

Mijn wagen gisteren ook laten keuren was 65€, en was van 10/11 geleden dat hij gewoon gekeurd was

Member
    iTrader
    63 (100%)
    neen keuring voor verkoop is nooit verplicht geweest in belgie , en nooit vergeten dat ze strenger controles uitvoeren voor wagens ,die gekeurd zullen worden voor verkoop, dan bij en gewone jaarlijkse keuring.

Member Bushido's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als het de bedoeling is de wagen te verkopen en dus in te schrijven op een andere naam moet er ALTIJD een keuring voor verkoop gedaan worden. Wie die keuring doet doet er niet toe...
    In uw geval moet er dus ook een keuring voor verkoop gedaan worden, maar als ik mij niet vergis is uw keuring nog geldig en moet ge dus niet de volledige keuring doen/ betalen...

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Zoiezo moet je gaan voor een keuring voor verkoop 2dehands (niet vergeten te melden aan de keuringsmeester).

In jouw geval (blijkbaar is hij vorige maand gekeurd geweest):

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door http://www.goca.be/nl/p/ak-pa-tweedehandskeuring
    STAP 2
    Keuring van het voertuig
    Voertuigen die minder dan 2 maanden geleden werden gekeurd worden onderworpen aan een "visuele keuring".

Concreet betekent dit dat de milieuhinder, de ophanging en de lichten enkel op visuele wijze gekeurd worden zonder aanwending van meetapparatuur. De remmentest wordt wel uitgevoerd met de nodige meetapparatuur. Deze vereenvoudigde vorm van tweedhandskeuring blijft voor het overige een volledige keuring.

De voertuigen die kunnen genieten van deze vereenvoudigde keuring moeten aan de twee volgende voorwaarden voldoen:
    *de laatste volledige keuring moet minder dan 2 maanden geleden plaatsgehad hebben in België of in een andere lidstaat van de Europese Unie;
    *het voertuig moet beschikken over een groen keuringsbewijs met normale geldigheid, afgeleverd in België of in een andere lidstaat van de Europese Unie conform de geldende Europese Richtlijnen betreffende de technische controle van motorvoertuigen en aanhangwagens.

De voertuigen die niet voldoen aan deze criteria, of waarbij tijdens de visuele keuring een tekortkoming wordt vastgesteld, worden onmiddellijk aan de volledige keuring onderworpen, waarbij de uitlaatgassen, de ophanging en de lichten wel met meetapparatuur worden getest.

De visuele keuring zal van toepassing zijn in de keuringscentra vanaf 16 augustus 2011.

De tarieven: http://www.goca.be/upload/documents_...ieven_2012.pdf

Member
    iTrader
    0
    gisteren zelfde geweest bij mij.

Ik koop de auto van kennissen, ik krijg hem normaal dit weekend. Heb de auto gisteren zelf gaan keuren voor verkoop (we betalen dit zelf, vermits we dezelfde prijs betalen mocht de auto aan de garage verkocht geweest zijn wat oorspronkelijk de bedoeling was).

Je krijgt dan een carpass en een roze formulier voor de inschrijving DIV (2 maand geldig).
    Heb ook iets van 63 euro moeten betalen terwijl de auto nog maar gekeurd was van in maart

iTrader
    70 (99%)
    Bedankt voor de antwoorden allemaal.
    Ben vandaag geweest en heb gezegd dat het voor een 2de handskeuring is. Wat Rocketeer geeft van GOCA is niet echt van toepassing geweest. De auto was van kop tot teen getest en bekeken, alles behalve "visuele keuring". Hij was in orde en heb nog €47.50 moeten betalen.

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Volgens site SBAT:

NIET-PERIODIEKE beperkt tot een visuele keuring met keuring met de keuring van het remsysteem : 37,10
    Opstellen CAR-PASS van de STAAT VAN HET VOERTUIG 6,70

-----------------

Kijk eens even na wat je allemaal hebt moeten betalen?
    Want het zou voor u toch een visuele keuring moeten zijn (met uiteraard nog wat kosten voor carpass enzo)

Normaal val je anders volgens mij onder (geen zin om de bijlage te zoeken):
    NIET-PERIODIEKE KEURING volgens bijlage 41: 53,00

En dan is uw basis toch al direct meer dan dat je in totaal hebt moeten betalen

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [B]Rocketeer Bekijk bericht
    Volgens site SBAT:

NIET-PERIODIEKE beperkt tot een visuele keuring met keuring met de keuring van het remsysteem : 37,10
    Opstellen CAR-PASS van de STAAT VAN HET VOERTUIG 6,70

-----------------

Kijk eens even na wat je allemaal hebt moeten betalen?
    Want het zou voor u toch een visuele keuring moeten zijn (met uiteraard nog wat kosten voor carpass enzo)

Normaal val je anders volgens mij onder (geen zin om de bijlage te zoeken):
    NIET-PERIODIEKE KEURING volgens bijlage 41: 53,00

En dan is uw basis toch al direct meer dan dat je in totaal hebt moeten betalen

dit moest ik betalen (keuring was 2-3 maand geleden), + carpass + nog iets..

iTrader
    70 (99%)
    De auto was nog maar gekeurd op 07/05 en heb dat ook gezegd tegen de keuringsmeester. Volgens mij heeft hij alleen de woorden "voor verkoop" opgevangen en niet "hij is een maand geleden al gekeurd". Hij heeft nogtans naar de papieren gekeken en ik veronderstel dat hij wel duidelijk zag dat de auto nog maar een maand geleden gekeurd was, maar blijkbaar niet. Dus ik heb de volledige "keuring voor verkoop" ipv "2ehandskeuring" gehad. Wat ik voor die €47.5 heb gehad was een roos papier voor de koper om de wagen opnieuw in te schrijven, mijn rood papier waar ingedrukt staat dat het nog maar 2 maanden geldig is en dan nog alle keuringsbewijzen van de afgelopen 10 jaar (auto is 10 jaar oud) netjes samengeniet en in een schoon mapke gestoken. Buiten dat, niets speciaal gekregen.
    Vergelijk uw pc met anderen! - Nog zwaar under construction!

Member oxbow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb hetzelfde gehad maar dan met het verschil dat de betreffende auto op die 1 maand, 6000km had afgelegd. en nogal veel had meegemaakt

Ik Had dus opeens 3-4 opmerkingen, kan veel gebeuren op 1 maand.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten