Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 27
    Member Dimsim's schermafbeelding
    iTrader
    0

Citroen 2cv Charleston

Beste leden,

Ik heb onlangs mijn voorlopig rijbewijs behaald en ben nu op zoek naar een kleine wagen voor kleine afstanden.

Ik krijg een wagen van mijn werk dus voor die functie hoef ik al niet uit te kijken.
    De wagen dient enkel voor in het weekend of na de werkuren kleine afstanden van 10-30 km af te leggen.

Mijn voorkeur gaat, visueel dan aangezien ik nog geen rijervaring heb, al jaren uit naar een Citroen 2CV'tje, vooral de bordeaux-zwarte charleston editie.

Nu wou ik echter vragen of er mensen zijn die iets over deze wagen afweten en of het een goede keuze is voor de vermelde doeleinden. Waar ze je dan het beste kan kopen en of ze duur zijn of niet prijs/kwaliteit.

Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Goh, mijn pa heeft jaaaaaaaaaren met een 2 CV als daily gereden. Ma ze zijn tegenwoordig toch al relatief duur qua aankoop, voor zover 'k weet.
    Veel meer weet 'k er eig ni van

Approved 9-lifer BlueSkyraider's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Denk da ge u daar nie echt nen miskoop aan kunt doen. Als de motor ok is en het chassis is goed. Ben je al heel ver.
    Simpele mechaniek, gemakkelijk stukken voor te vinden.

Ik zou nie twijfelen

Citroën 2 cv. - Charleston - Bon état, Auto's, Luik | Kapaza

Zwamtalent citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wij hebben thuis ook een 2CV6 waar ik geregeld mee rijd, en met dit weer is dat echt de max. Het dak open, en cruisen

Zeer goed opletten voor roest, want ze zijn enorm roestgevoelig. Aan zowel het chassis, als de kas.
    Als het chassis in erg slechte staat is, kan het beginnen breken omdat de motor voor de vooras ligt.

En voor 2cv's geldt. Hoe ouder, hoe beter qua plaatwerk. Ene van 1990 zal over het algemeen meer roest hebben, dan ene van 1975 ofzo.

Qua mekaniek zijn ze vrij goed.

Member Bully007's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Moogt ge niet met uw firmawagen privé rijden? Bij de meeste bedrijven mag dat toch? Of is het puur de liefde voor het autooke ?

iTrader
    0
    Verleidelijke comments al.

Met de werkwagen wil ik niet echt prive rijden, ik ben electricien en dat ding ligt vol materiaal wat niet zo evident is om uit te gaan. Aan de andere kant is het ook een beetje liefde voor het wagentje zoals Bully007 zei ;p

Ik denk dat het heerlijk is om in dit weer mee rond te cruisen.

Moet ik enkel letten op roest aan de chassis om breken te voorkomen?
    Ik ken echt helemaal niets van auto's, jammer genoeg

Member
    iTrader
    10 (100%)
    2CV zijn zalige auto's maar reken wel rap op 5000++ euro voor eentje die goed in orde is. Voor een kit type Burton rap over de 20k.

Ik reed een tijdje geleden met een geleende kit over een dijk en kruiste een petje met een golf. Naast hem een geblondeerde trut. Ik laat me niet langs de kant duwen en hij moet stilstaan om me langs te laten. Ik tuf lekker langs (zalig 2cv geluidje) terwijl hij vol ongeloof naar mijn wagen staart. Daar zit hij dan lekker in z'n sjappenwagen stoer te doen tegenover zijn tuttebel.

Ik geef je op een briefje dat je er geen spijt van gaat hebben. 2CV is zowat de coolste auto ooit gemaakt, en met een kit erop zal iedereen je nakijken.

Approved 9-lifer Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    M'n buurman heeft een garage speciaal op 2PK's gericht. Deze ligt in Merksem, dus normaal vlot te bereiken voor u

Zoals eerder gezegd: vooral op roest aan't chasis letten. Meeste roest op de kas bevindt zich ook weer de koets aan 't chasis hangt (de vloer vd kast dus). Best dat als ge der ene gaat nakijken, dat ge de matten even wegtrekt en dat checkt.
    Als dat goe zit, dan zit ge meestal safe? Andere gebreken kunt ge in 9 van de 10 gevallen zelf wel oplossen, zelf als ge ni veel van auto's kent. Die wagentjes zitten zo simpel in elkaar dat ge het echt wel al doende zult leren.

Zwamtalent citrofenwick's schermafbeelding
    iTrader
    0
    gewoon goed de onderkant, en ook de zijkant van het chassis controleren. Check ook hoe deftig laswerken int verleden gebeurd zijn.

Aan de kas moet ge ook goed dorpels, aan de binnekant de wielkasten, onder de voorruit, de vloer, het schutbord, de deuren onderaan, naast de achterlichten etc controleren.

Ook de staat van het dak.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door citrofenwick Bekijk bericht
    gewoon goed de onderkant, en ook de zijkant van het chassis controleren. Check ook hoe deftig laswerken int verleden gebeurd zijn.

Aan de kas moet ge ook goed dorpels, aan de binnekant de wielkasten, onder de voorruit, de vloer, het schutbord, de deuren onderaan, naast de achterlichten etc controleren.

Ook de staat van het dak.
    Dorpels en onderkant voorruit zijn idd ook wel gevoelige plaatsen.
    De rest is makkelijker vervangbaar/te reparenen.

iTrader
    0
    @ Harniq: Als ik jou comment lees heb ik nog meer zin om er eentje te kopen. Zulke situaties zijn het meer dan waard om daar mee rond te rijden.

@ Creeping Death: Waar is die garage precies gelegen in merksem? Heeft hij een site en weet je toevallig hoeveel een goed onderhouden charleston minstens kost?

@Citrofenwick: Thanks, nu weet ik waar ik zeker op moet letten!

Hebben jullie soms enig idee hoeveel het zou kosten om het zelf in een charleston look te spuiten? Bv een rode 2cv kopen en het zwart er te laten opspuiten?

Ik heb er eentje gevonden in Weelde, Charleston 2cv6 voor 4750 euro, volgens de verkoper volledig roestvrij

2cv6 Charleston te koop in Weelde | Citroen | Auto en Toebehoren | Aanbod.be

Edit: Wat ik wel spijtig vind is dat er geen usb muziek-installatie zal zijn, maar dat is misschien zelf wel ineen te steken
    Edit 2: Creeping Death, De garage is gevonden, mijn baas kent deze garage en we rijden nu nu even langs. Bedankt!
    Laatst gewijzigd door Dimsim; 25 mei 2012 om 15:15

Approved 9-lifer BlueSkyraider's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Ik ben trouwens op zoek naar een 2CV om een dag of weekendje te lenen/huren. (weekend van 1 Juli).
    Als iemand zich geroepen voelt Tis als verjaardagscadeau voor de vriendin

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dimsim Bekijk bericht
    @ Harniq: Als ik jou comment lees heb ik nog meer zin om er eentje te kopen. Zulke situaties zijn het meer dan waard om daar mee rond te rijden.

@ Creeping Death: Waar is die garage precies gelegen in merksem? Heeft hij een site en weet je toevallig hoeveel een goed onderhouden charleston minstens kost?

@Citrofenwick: Thanks, nu weet ik waar ik zeker op moet letten!

Hebben jullie soms enig idee hoeveel het zou kosten om het zelf in een charleston look te spuiten? Bv een rode 2cv kopen en het zwart er te laten opspuiten?

Ik heb er eentje gevonden in Weelde, Charleston 2cv6 voor 4750 euro, volgens de verkoper volledig roestvrij

2cv6 Charleston te koop in Weelde | Citroen | Auto en Toebehoren | Aanbod.be

Edit: Wat ik wel spijtig vind is dat er geen usb muziek-installatie zal zijn, maar dat is misschien zelf wel ineen te steken
    Edit 2: Creeping Death, De garage is gevonden, mijn baas kent deze garage en we rijden nu nu even langs. Bedankt!
    Ah, sorry, was het er vergeten bij te zetten: FE2PK, op de Deurnsebaan.
    Er is ne website, maar die is zo outdated

Hij heeft wel zelf ni zo heel veel om te verkopen, maar hij heeft wel massa's (maar dan ook echt massa's) reserve onderdelen. Als ge info wilt inwillen is hij ook wel de man om naartoe te gaan.

Muziek installatie kunt ge der makkelijk zelf in monteren hoor. Ne maat van mij (zoon vd garagist in kwestie) heeft er ook radio inhangen waar hij zijn iphone/ipod kan aansluiten.

iTrader
    0
    net langs die garage gegaan, zaten een paar mooie sgtukken tussen.
    Redelijk veel informatie gekregen van de eigenaar (denk ik)

5000 euro en dan heb je er eentje die goed onderhouden is waar je toch al 5 jaar dagelijks mee kan rijden.
    Een charleston kost dan weer 16.000 =(

Er kwam ook een jonge gast binnengereden in een gele charleston, supermooi, ik had m bijna zo meegenomen!

Bedankt voor al jullie comments, beste mensen!
    En Creeping Death, bedankt voor de garage te vermelden!

Dat zal waarschijnlijk de plek zijn waar ik de trotse eigenaar zal worden van een geitje.

iTrader
    6 (100%)
    Den eigenaar heet Frank, mssn dat dat een belleke doet rinkelen.
    Ik wist dat Charlestons iets duurder waren, maar zo duur.. anyway succes met de zoektocht!

iTrader
    0
    Die van de gele charleston heette Mark dacht ik, ben niet meer zeker.

Nu heb ik echter wel gehoord dat zo'n geitje enorm lekt? Als er roestvorming is is dat normaal, maar nu vraag ik me af of het dak waterdicht is of niet.

En koud denk ik!
    Althans in de winter toch, brr

Approved 9-lifer Terror Factor's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)
    Mijne pa reed daar heel het jaar door mee, wss minstens 20k km op een jaar. Da lekt normaal ni en die verwarming gaat best wel goed

Member Mighty Penguin's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ons ma heeft er ook een paar gehad, me de laatste heb ik ook kunnen rijden en was zeker een plezier om mee te rijden, in de zomer dan toch.

In de winter wou dat ding niet starten als het te koud was
    Zat ook ergens een lek aan de chauffeurskant, het water liep langs je dashboard op je broek

Die 2 dingen zijn nooit verholpen geraakt bij ons
    is er ook ooit eentje spontaan in brand gevlogen.

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    prachtig om in de winter uw vensters te ontdooien aan de binnenkant Ge moet er iets voor over hebben, maar het zijn prachtige wagens!

Member Mighty Penguin's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
    prachtig om in de winter uw vensters te ontdooien aan de binnenkant Ge moet er iets voor over hebben, maar het zijn prachtige wagens!
    t zijn kleine ruitjes he, eens uwen krabber van links naar rechts schuiven en tis klaar

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten