Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Member
    iTrader
    0

Honda Civic - Schakelproblemen

Een vraagje: afgelopen weekend heb ik het volgend probleem voorgehad. Op de autostrade richting Bastogne op een helling was ik een vrachtwagen aan het inhalen op het tweede baanvak met voor mij twee mobilhomes die hetzelfde deden. Vervolgens week ik uit naar het derde vak om die mobilhomes in te halen. Toen schoot de 2e mobilhome ook naar het 3e baanvak om die eerste in te halen waardoor ik moest terugschakelen.

Ik haal mijn schakeling uit vitesse en als ik hem een vitesse lager wil inschakelen weigert ie. Ik kan hem in geen enkele vitesse krijgen en intussen begin ik langzamer en langzamer te bollen van 110 en met een uitbollende snelheid van 10 per uur kan ik eindelijk de pechstrook bereiken... daar krijg ik hem ineens terug in zijn 2e gezet en ben ik terug kunnen vertrekken. Ik heb dan ineens maar helemaal doorgereden tot ik van de autostrade afmoest (geen terugschakelen meer nodig gehad). En vanaf dan heb ik dezelfde situatie van hem niet meer in vitesse krijgen nog een paar keer voorgehad voor ik op mijn bestemming was.

Nu vandaag is hij door de vab afgeleverd in de garage en daar kunnen ze voorlopig niks aan zien, ik heb ze gezegd via de telefoon van maar een testrit te doen (maar het probleem doet zich niet voor bij elke situatie dat je moet schakelen dus ik heb schrik dat ze het niet zullen ervaren daar). Iemand een idee van wat het probleem zou kunnen zijn? De auto zelf is nog maar 1,5 jaar oud en maakte tot nu toe geen problemen met schakelen en schakelt vlot en kan nog vlot optrekken en al dus slijtage lijkt het mij niet te zijn.

Groetjes

Approved 9-lifer
    iTrader
    14 (94%)
    1,5 jaar oud, heb je geen garantie?
    “Did you know if you spell racecar backwards, you get racecar?” Martin Brundle

Member
    iTrader
    0
    ja, maar eerst zeiden ze aan de telefoon dat ze er niks aan konden zien. Nu intussen heb ik terug gebeld en hebben ze er een testrit mee gedaan. Ze hebben nu inderdaad ervaren dat er iets aan scheelde. Het was een uitzonderlijk probleem en de eerste maal dat ze het meemaakten. Er was een plaatje blijkbaar ergens afgebroken en dat zorgde ervoor dat het blokkeerde. De stukken zijn besteld en morgen zou hij klaar zijn Ben in elk geval blij dat ze het gevonden hebben want anders zou ik er niet meer op men gemak mee rijden

Approved 9-lifer
    iTrader
    5 (100%)
    Welke motor heeft de Civic?

Member Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Afgeleverd door de VAB trouwens? Je hebt toch gratis Honda Assistance (Europa) zolang je bij Honda op onderhoud gaat?

Raar probleem trouwens, ik heb zoiets nog nooit gehoord :o

Btw, Honda St Truiden? Mijne komt ook van daar
    The road to hell is paved with good intentions

Approved 9-lifer
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burny Bekijk bericht
    Je hebt toch gratis Honda Assistance (Europa) zolang je bij Honda op onderhoud gaat?
    Idd

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Burny Bekijk bericht
    Afgeleverd door de VAB trouwens? Je hebt toch gratis Honda Assistance (Europa) zolang je bij Honda op onderhoud gaat?

Raar probleem trouwens, ik heb zoiets nog nooit gehoord :o

Btw, Honda St Truiden? Mijne komt ook van daar
    Ja het is Honda Assistance maar die werken blijkbaar met de vloot van VAB, ik heb honda assistance gebeld en anderhalf uur later kwamen ze aan met een Honda Jazz met de sticker van VAB vervangwagen erop.

En ja Honda St Truiden

In de garage hadden ze het ook nog nooit meegemaakt, dit probleem want eerst zagen ze niets. Maar bij de testrit hebben ze het zelf ervaren en het probleem gevonden (ik was er toen niet bij met de testrit) Toen moesten ze toegeven dat het inderdaad vies voor mij geweest was op de autostrade.

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Hoe bevalt die Yazz ? Welke motor zit er in ?

Member
    iTrader
    0
    Volgens de boordcomputer valt het verbruik er best van mee, was iets zuiniger dan mijn civic. Maar ik miste wel de cruisecontrol en het comfort van mijn civic. Gelukkig was het stuur vrijwel identiek zodat dat even goed aanvoelde.

Het heeft een kleinere naftbak dan de civic vrees ik want het peil ervan ging sneller omlaag. De motor is een 1.2 maar dat durf ik niet met zekerheid zeggen. Zal straks als ik thuis ben nog eens kijken.

Verder de koffer is ruim genoeg voor 3 vouwkratjes naast elkaar maar als je de ruimte van een civic gewoon bent is ie klein. Je kan ook nog de achterzetels rechtop zetten of plat leggen.

Het was wel eens leuk voor mij om eens te ervaren maar ik verkies toch mijn civic hoor

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zillybe Bekijk bericht
    Hoe bevalt die Yazz ? Welke motor zit er in ?
    Auto is gemaakt. Ben hem eergisteren gaan halen. Het was een stukje van de koppeling dat afgebroken was en meedraaide wat verhinderde dat die koppeling zich vast kon zetten. Ze hebben nu alles vervangen waar dat stukje mee in contact kon komen en alles volledig onder garantie dus kom er zonder kosten af

@Zillybe er zat dacht ik een 1.2 iVtec motor in in die Jazz vervangwagen (benzine)

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Ik had gehoord dat die Yazz nogal populair was in Duitsland, omwille van het rijgedrag, de ruimte en betrouwbaarheid. 't Zou de ideale tweede auto zijn (vrouw, kinderen, klusser, ...)

Member
    iTrader
    0
    Dat klopt... Bij de VAB-gezinnen is hij ook verkozen tot gezinswagen van het jaar in 2009

VAB-gezinnen verkiezen Honda Jazz - AutoKanaal

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten