Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 22
    Member
    iTrader
    0

Question Wordt je voertuig in beslag genomen voor extreem overdreven snelheid?

Een maat van me vertelde me dit vandaag. Dit is de eerste keer dat ik zoiets hoor, en ik kan er zo meteen geen bevestiging van vinden op het internet. Kan er hier iemand meer duidelijkheid scheppen? Met "extreem overdreven snelheid" bedoel ik alles boven de 200 km/u op de autosnelweg.

Voor zover ik wist betekent dit sowieso een rijverbod en een serieuze geldboete, eventueel permanente invordering van het rijbewijs (maw. je moet je examens opnieuw afleggen), maar van inbeslagname van het voertuig had ik nog niet gehoord...

Member
    iTrader
    1 (100%)
    http://www.9lives.be/forum/mobilitei...to-beslag.html
    (typisch dendermonde )

Geen idee of de voertuigen dan ook effectief in beslag genomen zijn, post is al van 2007. (in beide gevallen was het ook een combinatie van snelheid en andere factoren)

Er is ook ooit eens een voertuig in beslag genomen omdat die persoon een radarverklikker geïnstalleerd had en de rechter oordeelde dat het voertuig en radarverklikker als 1 bekeken moest worden ...

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    'k Dacht enkel als het voertuig onverzekerd is en/of het niet conform is met de geldende homologatie regels.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MilM Bekijk bericht
    Er is ook ooit eens een voertuig in beslag genomen omdat die persoon een radarverklikker geïnstalleerd had en de rechter oordeelde dat het voertuig en radarverklikker als 1 bekeken moest worden ...
    Ja, een voertuig met een ingebouwde raderverklikker wordt in beslag genomen. Althans, dat heb ik ook gehoord en gelezen. Dat is hier niet aan de orde
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katoom Bekijk bericht
    'k Dacht enkel als het voertuig onverzekerd is en/of het niet conform is met de geldende homologatie regels.
    Dacht ik ook ja. En wellicht in sommige andere omstandigheden ook. Maar voor extreem overdreven snelheid heb ik het nog niet geweten...

Member t34mkill3r's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    normaal gezien in Belgie niet dat ik weet, in het Verenigd Koninkrijk is het andere koek , daar slaan ze u wagen aan voor het minste.

Member x-boxter2003's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Ik heb nog een radardetector liggen. Ik gebruik deze niet meer om de reden dat ze de auto in beslag kunnen nemen, of is dit alleen maar met ingebouwde exemplaren?

iTrader
    -1 (0%)
    normaal is het enkel als die ingebouwd zit. Maarja, als je die wilt verstoppen zit die min of meer ingebouwd, niet?

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Een definitieve inbeslagname is relatief zeldzaam. Immobilisatie komt meer voor. Dan takelen ze uw wagen meestal ook wel weg naar een opslagplaats. Dit kan gebeuren bij het uitspreken van een rijverbod, als de rechter een vermoeden heeft dat je de wagen toch zal besturen ondanks het verbod.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door t34mkill3r Bekijk bericht
    normaal is het enkel als die ingebouwd zit. Maarja, als je die wilt verstoppen zit die min of meer ingebouwd, niet?
    Die ket die zijn X5 in beslag genomen zag maakte gebruik van een Valentine One, een verklikker die je gewoon zelf op je dashboard monteert. De bestuurder had in zijn geval de verklikker op de zonneklep gehangen. Dus 'ingebouwd' of niet, het doet er weinig toe. De redevoering van de rechter is dat 'zonder de auto de inbreuk niet gepleegd kan worden' en dat het daarom gerechtvaardigd is de wagen in beslag te laten nemen.

Die X5 is uiteindelijk verbeurd verklaard met uitstel van drie jaar. Bestuurder mocht dus zijn wagen houden, maar als ie binnen de drie jaar nog eens betrapt werd mocht ie direct te voet verder .
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

iTrader
    -1 (0%)
    Schandalig dat ze wagens om praktisch gelijk welke reden in beslag nemen...
    Bij een onverzekerd voertuig enz. kan ik nog begrijpen, maar voor een radardetectiesysteem of roekeloos rijgedrag is gewoon absurd.

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Schandalig dat ze wagens om praktisch gelijk welke reden in beslag nemen...
    Bij een onverzekerd voertuig enz. kan ik nog begrijpen, maar voor een radardetectiesysteem of roekeloos rijgedrag is gewoon absurd.
    En een maatregel die kale kippen minder last van hebben, aangezien ze met krotten rijden

Member
    iTrader
    11 (100%)
    Bwa, gezien het voertuig deel uitmaakt van het delict kan je dit best verantwoorden. En uiteindelijk voor roekeloos rijgedrag zou men beter je rijbewijs afnemen. Als je geen rijbewijs hebt heb je toch geen wagen nodig.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Een definitieve inbeslagname is relatief zeldzaam. Immobilisatie komt meer voor. Dan takelen ze uw wagen meestal ook wel weg naar een opslagplaats. Dit kan gebeuren bij het uitspreken van een rijverbod, als de rechter een vermoeden heeft dat je de wagen toch zal besturen ondanks het verbod.
    Hmm, volgens deze pagina wordt zo'n immobilisatie uitgevoerd wanneer je betrapt wordt op rijden zonder rijbewijs (al dan niet door een reeds eerder uitgesproken rijverbod).

Dus tot nu toe heb ik nog geen enkele aanwijzing gevonden dat je voertuig in beslag kan worden genomen enkel voor geflitst te worden tegen extreem overdreven snelheid. Ik ga er dus van uit dat dit (normaal) niet gebeurt :-)

Bedankt voor de reacties.

Approved 9-lifer Teknohol1c's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Kennis van mij is ooit es geflits aan 190 op een baan van 70.

Jaar rijverbod
    Psychologische testen afleggen
    rijbewijs opnieuw
    auto ging verbeurd verklaard worden ma ze hebben hem "verkocht"

Member
    iTrader
    0
    Hmm, dus dan kan het tóch...

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teknohol1c Bekijk bericht
    Kennis van mij is ooit es geflits aan 190 op een baan van 70.

Jaar rijverbod
    Psychologische testen afleggen
    rijbewijs opnieuw
    auto ging verbeurd verklaard worden ma ze hebben hem "verkocht"
    Wanneer was ooit

Approved 9-lifer Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    212 (99%)
    Familielid was gepakt aan 250, moest mee naar het bureau en 2 weken voorlopig rijverbod. Wagen werd niet in beslag genomen. Binnenkort is er uitspraak.

2 maand geleden.

Member
    iTrader
    0
    Dat is een invordering,geen inbeslagname zoals ze bvb in Engeland doen.
    Uw wagen wordt dan op een gerechtelijke stallingsplaats gezet gedurende uw rijverbod.
    Bij een in beslagname ben je uw wagen kwijt. Punt.
    Die wordt dan wss openbaar verkocht of vernietigd.

Member
    iTrader
    0
    Dat is een invordering,geen inbeslagname zoals ze bvb in Engeland doen.
    Uw wagen wordt dan op een gerechtelijke stallingsplaats gezet gedurende uw rijverbod.
    Bij een in beslagname ben je uw wagen kwijt. Punt.
    Die wordt dan wss openbaar verkocht of vernietigd.

Approved 9-lifer NoControl's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dat ze dat hier maar direct toepassen.
    Rijden zonder verzekering: auto in de schredder
    Rijder zonder rijbewijs: auto in de schredder
    roekeloos rijgedrag (dus niet aan 200 op de autostrade): auto in de schredder

SSI's Shred of the Month: Car - Dodge Daytona Shredding (P) - YouTube

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten