Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 80
    Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)

Het verkeersbeleid, verkeersveiligheid,...

Nalv de discussie in op deze plaats denk ik, zoals Dacuba voorstelde, dat het beter is om hier een nieuwe draad over op te starten.
    Bij deze, shoot!

We weten ondertussen dat in Nederland 1.5% van het aantal verkeersdoden te wijten is aan overdreven snelheid op de snelweg, correcte Belgische cijfers zijn er niet echt. Hoe gaan we dat cijfer en vooral de overige 98.5% weg werken?

Nuttigere en gerichtere controles? Eindelijk het flitsgeld gebruiken voor nuttige zaken?

Member Xiao's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Heb ooit gratis slipcursus mogen volgen dat gefinancierd werd met 'flitsgeld'.
    Dus imo wordt het wel nuttig besteed
    Laatst gewijzigd door Xiao; 12 mei 2012 om 00:22 Reden: :$

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door llsanderll Bekijk bericht
    het
    wordt
    besteedt

Wegwerken zal nooit lukken want dat vereist een mentaliteitsverandering van de meeste chauffeurs. Je zal altijd roekeloze chauffeurs hebben. Natuurlijk kan je deze na herhaaldelijke overtredingen een rijverbod geven, maar het is niet dat ze zich daar iets van aan zullen trekken.

Wat het cijfer omlaag kan helpen:

-wegen zo aanleggen dat ze niet aanmoedigen tot hoge snelheid. Wie haat het niet om 50km/h te moeten rijden op een kaarsrechte weg met geen obstakels.
    - wegen beter onderhouden.
    - en haters gonna hate: jongeren onder 21 een beperking van vermogen opleggen, net zoals met de moto. Niets zo gevaarlijk als een gastje van 18 met 150pk onder zijn gat.
    - mensen boven de 70 een geschiktheidsproef laten afleggen en dit om de paar jaar: niet perse een volledig rijexamen, maar wel reflexen testen, zicht en kennis van veranderde wetten.

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Nuttigere en gerichtere controles? Eindelijk het flitsgeld gebruiken voor nuttige zaken?
    Porsches voor de rijkswacht (euh federale politie...)!

Ja, voor een kruispunt als België, is het opmerkelijk dat het wegennet tegenover dat van de buurlanden, in zo'n staat verkeert dat het is alsof we nooit er ons best voor doen. Om eerlijk te zijn, als ik ga toeren voor mijn plezier, dan trek ik naar de Ardennen of de Eifel. In Vlaanderen is het zover gekomen dat ik alleen nog wil rijden voor het werk.

Member Mad Max's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sdc Bekijk bericht
    - en haters gonna hate: jongeren onder 21 een beperking van vermogen opleggen, net zoals met de moto. Niets zo gevaarlijk als een gastje van 18 met 150pk onder zijn gat.
    Dat zal niet veel veranderen. Of ge nu 50 of 150pk hebt, snel en gevaarlijk rijden kan je altijd.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mad Max Bekijk bericht
    Dat zal niet veel veranderen. Of ge nu 50 of 150pk hebt, snel en gevaarlijk rijden kan je altijd.
    Ben ik het niet mee eens.
    Zet de gemiddelde johnny in een Renault Twingo en hij zal plots minder graaf beginnen rijden.

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Zet de gemiddelde johnny in een Renault Twingo en hij zal plots minder graaf beginnen rijden.
    Onzin, ne kloefkapper blijft ne kloefkapper in eender wat.

Ik kan binnen de 10 minuten 5 man doodrijden met mijnen berlingo hoor.

iTrader
    2 (100%)
    Ik heb het over de gemiddelde.
    Er zijn er inderdaad nog een hele hoop die zich Ken Block zullen blijven voelen in hun koekendoos, die zijn er nu ook.

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    de gemiddelden john tovert zijn twingo dan om tot hyperjohnmobil en ge kunt van voor weer beginnen.

iTrader
    2 (100%)
    Als ze dat er allemaal voor over hebben mogen ze van mij gerust tegen nen boom rijden.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Tprobleem is eerder mentaliteitsgericht. Er moeten enorm zware sancties komen gewoon.

Want:
    - De meeste mensen weten blijkbaar niet wat een richtingaanwijzer is
    - Voorrang van rechts is een totaal onbekend begrip voor 80% van alle Vlamingen blijkbaar
    - Ritsen (dus ik bedoel ritsen, niet invoegen als alles stil staat) is een onbekend fenomeen voor de meeste
    - Voorrang van rechts, op een voetpad/fietspad is blijkbaar ook iets dat mag

Algemeen komt het er wel op neer dat de meeste mensen egoïstisch zijn (al dan niet in het verkeer alleen).

Daarnaast moet de staat:
    - Stoppen met de hele infrastructuur te verbrodden en alles onnodig te vertragen.
    - Stoppen met overal verkeerslichten te zetten om geen enkele goede reden
    - Wegenwerken coördineren. Er is hier in de buurt pakweg een stuk van 3 km dat vol met wegenwerken staat van verschillende gemeenten. Ik vraag mij soms echt af wie die dingen gepland heeft.
    - Als ze een uitbreiding willen doen => eerst een studie verrichten om de beste oplossing te vinden en niet zomaar verkeerslichten, rotonde etc zetten.

Voor een land dat zich transportland wil noemen trekt de infrastructuur van dit land toch niet op veel.

Member =CID=Drone's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    hardrijders & dronkaards (en zeker recidivisten) verplicht eens een bezoekje laten brengen aan het mortuarium van een ziekenhuis.

*kijkt naar dude87*

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    zolang er geen duidelijk cijfers zijn over de oorzaken van die verkeersdoden kan je ook geen oplossingen aanreiken.

ik geloof niet dat hoge snelheden de oorzaak zijn, en lagere snelheden zijn al zeker geen oplossing.
    imo is het grote probleem dat 99% van de chauffeurs geen benul heeft van hoe hun wagen werkt, en hoe ze dus moeten rijden. de meesten weten gewoon niet waar de limiet ligt qua grip van hun banden, wat onderstuur of overstuur is, hoe ze een noodstop moeten maken, wat ze moeten doen als ze beginnen te slippen. erger nog, veel mensen weten niet eens of ze met een fwd of rwd rijden, of wat voor motor en banden er in/op hun wagen liggen.

Member josilirios's schermafbeelding
    iTrader
    0
    zever
    te snel rijden =/= jhonny he, ik kan perfect 90 rijden waar ge 70 moogt me zowel ne twingo als me ne boem boem golf da tege de grond plakt en blinkende velgskes heeft

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ze zouden hun anonieme wagens beter inzetten voor assosiaal rijgedrag te beboeten imo. Mensen die niet pinken, geen voorrang geven, te traag rijden, middenvakplakkers,... allemaal langs de kant en op de bon.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    gerichtere controles zullen niet positief werken, gezien je dan ook het flitsgeld zal zien dalen en dus ook de werkingsmiddelen.

Ivm Duitsland: heeft iemand eigenlijk een kaart om te zien waar wél een maximumsnelheid geldt en waar niet? Ik heb zo het idee dat, behalve mss in de westhoek en in bepaalde delen van Limburg, je geen vergelijkbare gebieden hebt in Vlaanderen qua bevolkingsdichtheid, afritten, ... waar ze nog een onbeperkte maximumsnelheid hanteren in Duitsland.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Ze zouden hun anonieme wagens beter inzetten voor assosiaal rijgedrag te beboeten imo. Mensen die niet pinken, geen voorrang geven, te traag rijden, middenvakplakkers,... allemaal langs de kant en op de bon.
    ben ik op zich mee akkoord, maar da's héél arbeidsintensief. Wss zal je niet meer dan 2-3 bestuurders/uur kunnen beboeten (administratie mee inbegrepen). Veel sensibilisering doe je er dus niet echt mee.

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    Hier zijn ze ook mooi bezig om buiten bebouwde kom alles mooi 70km/h te maken.
    Of zelfs de baan tussen Aalter-Knokke i.p.v. 120 mag je nu nog 90.
    Damme is volledig "zone 70" geworden.
    Banen waar je 70 mocht, worden allemaal 50km/h.
    De zone 30's komen m'n oren uit.
    - heel onze wijk
    - bijna heel Assebroek is zone30 geworden
    - overal waar je een hoofdbaan afrijdt op Sint-Pieters, is zone30 geworden
    't is GEK gewoon

Met als gevolg, dat je zodanig traag moet rijden, dat je niet meer oplet en begint rond te kijken uit verveling in plaats van op het verkeer te letten.

Om nog maar te zwijgen van infrastructuur.
    Hier op de ring rond Brugge zijn ze van 2 rijvakken per rijrichting naar 1 vak gegaan (Sint-Pieters).
    What the hell waren ze aan het denken? Tussen 15u30 en 18u30 sta je daar gewoon stil en doe je nu 45 minuten over een afstand van 3km.
    Powaaaah!

Approved 9-lifer Conqie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    Indeed, de infrastructuur helemaal verbrodden, en dan verschieten dat mensen asociaal beginnen te rijden.
    De wereld mag van mijn part ook ontploffen na een paar uur file, die makkelijk minder lang kon zijn als de overheid mijn bijdrage goed investeerde.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Heel mechelen en leuven zijn zone 30 geworden. Geen wonder dat alles altijd vastzit.

Volgens mij moeten mensen boven de 65 toch idd (zoals hierboven vermeld) af en toe reflextesten doen, want sommige oudere mensen die ik heb zien rijden zijn veel gevaarlijker dan johnny's die hun aandacht er tenminste wel bij hebben.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten