Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 80
    Approved 9-lifer Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Beste Black:

Dit zijn de verkeersregels:

Artikel 11. Snelheidsbeperkingen
    --------------------------------
    11.1. Binnen de bebouwde kommen is de snelheid beperkt tot 50 km per uur.

Op sommige openbare wegen kan evenwel een lagere of hogere snelheidsbeperking opgelegd of toegelaten worden door het verkeersbord C43.

De lagere snelheidsbeperkingen voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing.

11.2. Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :

1° tot 120 km per uur :

a) op de autosnelwegen;
    b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.

De snelheid van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton, van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur.

De lagere snelheidsbeperkingen opgelegd door het verkeersbord C43 of voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing;

2° tot 90 km per uur :

a) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting en de rijrichtingen gescheiden zijn door wegmarkeringen;
    b) op de andere openbare wegen.

De lagere snelheidsbeperkingen opgelegd door het verkeersbord C43 of voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing;

11.3. De snelheid van de voertuigen is volgens de aard van het voertuig, beperkt :

1° tot 75 km per uur voor de autobussen en autocars behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;

2° tot 60 km per uur voor andere voertuigen en slepen met luchtbanden en met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton, behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2° a) bedoelde wegen;

3° tot de grens vastgesteld in het technisch reglement van de auto's of, bij ontstentenis daarvan, tot 40 km per uur voor de voertuigen met cushionbanden, met elastische of onbuigzame banden alsook voor de voertuigen die naar bouw en oorsprong niet met een ophanging uitgerust zijn;

4° tot 45 km per uur voor de bromfietsen klasse B;

5° tot 25 km per uur voor de bromfietsen klasse A.

Bron: Artikel 11. Snelheidsbeperkingen
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black Bekijk bericht
    Noordlaan, Evergem - Google Maps

Geel = 70 en niet 90

Leer dus eerst uw borden voor ge zomaar aanneemt hoe snel ge moogt rijden.
    Lol, geel is 70
    Dat is dan toch een hele nieuwe betekenis voor dat bord se.
    Ik zie na de zijstraat daar geen snelheidsbeperking, dus is het 90. Tenzij het uiteraard een zone is, maar zoveel opzoekwerk ga ik niet doen.

En als de andere baan 70 is, ge slaagt deze in en ziet geen snelheidsbord wil het zeggen dat de 70 per uur van de vorige baan geldt op deze ook (of ge ziet het aan het type naambord)...
    Maar wat zegt gij allemaal? Als ge op een gewone weg rijdt waar je 70 mag en je draait een andere baan op waar geen snelheidsbeperkingsbord staat mag je daar 90. Tenzij je je uiteraard opnieuw in een zone-beperking bevindt.

Die lange baan is helemaal 70 , deze kleinere daarnaast voor de helft 70 en dan 50 dus...

Om eerlijk te zijn, aan uw reacties te zien lijkt ge mij meer en meer een gevaar op de baan.
    Ik denk dat dat meer voor u geldt hoor

Member Kenneth124's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    wat kay-gell hier zegt klopt, heb het vorige week nog gelezen bij de kleine voorbereiding op theorie examen A rijbewijs.

Zolang je geen borden ziet die anders zeggen = buiten bebouwde kom 90km/u. Borden zijn geldig tot het volgend kruispunt, tenzij het om een zone bord gaat (dan ga je af en toe wel herhalings borden zien)

wiki:
    Tenzij een verkeersbord een andere maximumsnelheid oplegt, gelden in België de volgende maximumsnelheden:

- autosnelweg en een weg met minimum vier rijstroken (2x2) met een middenberm tussen de twee rijbanen: 120 km/h
    - andere wegen buiten de bebouwde kom: 90 km/h
    - bebouwde kom: 50 km/h.

De snelheid buiten de bebouwde kom is tegenwoordig op veel plaatsen, zeker in het Vlaams Gewest d.m.v. verkeersborden beperkt tot 70 km/h. In de omgeving van bijna alle scholen heeft men sinds enkele jaren een zone-30 gevormd (soms permanent, soms enkel bij het begin en einde van de schooltijd).

Member
    iTrader
    0
    Internetafgang +1

Goed, was fout dan (heb vroeger bij het leren rijden altijd gehoord en aangeleerd gekregen dat zo'n geel dus 70km/h is...)

Iig, op dat baantje 90 willen of gaan rijden is ook maar onverantwoord vind ik (smalle weg, scherpe en blinde bochten).

En mss om dan toch iets van gelijk te krijgen, de zone 90 wordt in België toch zone 70 (eens gehoord of gelezen)

@ Kay gell: ge moet ni boos worden lol, ne mens maakt fouten ik geef m'n fout toe, no need voor uw sarcastisch wannabe-kwetsende taaltje hoor

Member
    iTrader
    0
    Niet alleen onverantwoord, het mag ook gewoonweg niet:

Artikel 10. Snelheid

10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.

2° De bestuurder moet, rekening houdend met zijn snelheid, tussen zijn voertuig en zijn voorligger een voldoende veiligheidsafstand houden.

3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien.

10.2. Geen enkele bestuurder mag de normale gang van andere bestuurders hinderen door abnormaal traag te rijden wanneer daar geen geldige reden toe is, of door plots te remmen wanneer dit niet om veiligheidsredenen vereist is.

De bestuurder die de snelheid van zijn voertuig aanzienlijk wil verminderen, moet dit voornemen kenbaar maken door middel van de stoplichten wanneer het voertuig ervan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm.

10.3. Elke bestuurder moet vertragen wanneer hij trek-, last- en rijdieren of vee op de openbare weg nadert. Hij moet stoppen indien deze dieren tekenen van angst vertonen.

10.4. Het is verboden een bestuurder aan te sporen of uit te dagen overdreven snel te rijden.
    Artikel 10. Snelheid

Wat de borden aanduiden zijn MAXIMUM snelheden. Niet de snelheid die je MOET rijden. Je moet je snelheid aanpassen naar de weg. Dit betekent niet te snel rijden, noch te traag rijden.

Lijkt me namelijk vrijwel onmogelijk/gevaarlijk altijd 90 te rijden op deze baan:
    http://g.co/maps/v64nq

iTrader
    6 (100%)
    tbh zou het niet slecht zijn om een algemene regel van 70/u buiten de bebouwde kom in te voeren. Kunnen ze ineens als die borden van de straten halen. En een paar 90 borden bijzetten voor de plekken waar het mogelijk wel verantwoord is ... zullen er in ieder geval een heel deel minder zijn dan al die 70 borden die overal staan xD

Member
    iTrader
    0
    Zou dat niet te maken hebben met het feit dat snelheid een federale bevoegdheid is en Wallonië de 90km/u wil behouden? Daardoor kunnen ze niet anders dan met borden werken. Geen idee of dat federaal is, maar het zou een reden kunnen zijn.
    En als ze het 70 maken moet Wallonië overal borden van 90 zetten
    Lijkt me namelijk vrijwel onmogelijk/gevaarlijk altijd 90 te rijden op deze baan:
    http://g.co/maps/v64nq
    Wel te doen tussen bebouwde kom en die grote bocht, hangt wat af van verkeer/fietsers. Het geeft wel een indruk smaller te zijn dan het in werkelijkheid is door die suggestiestroken. Maar op zo'n baan zou ik een beperking van 70 per uur volkomen normaal vinden, in tegenstelling tot andere...

Hier nog zo'n prachtig voorbeeld van in de buurt (70 beperking), zo goed als kaarsrecht en vakken even breed als de gemiddelde autostrade. Degene die 70 volhoudt van Lembeke tot Ertvelde zonder van verveling op z'n voorligger te knallen krijgt een bak bier

http://maps.google.be/maps?q=gentstr...,77.6,,0,-9.72
    Laatst gewijzigd door joshetei; 14 mei 2012 om 16:14

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joshetei Bekijk bericht
    Zou dat niet te maken hebben met het feit dat snelheid een federale bevoegdheid is en Wallonië de 90km/u wil behouden? Daardoor kunnen ze niet anders dan met borden werken. Geen idee of dat federaal is, maar het zou een reden kunnen zijn.
    En als ze het 70 maken moet Wallonië overal borden van 90 zetten

Wel te doen tussen bebouwde kom en die grote bocht, hangt wat af van verkeer/fietsers. Het geeft wel een indruk smaller te zijn dan het in werkelijkheid is door die suggestiestroken. Maar op zo'n baan zou ik een beperking van 70 per uur volkomen normaal vinden, in tegenstelling tot andere...

Hier nog zo'n prachtig voorbeeld van in de buurt (70 beperking), zo goed als kaarsrecht en vakken even breed als de gemiddelde autostrade. Degene die 70 volhoudt van Lembeke tot Ertvelde zonder van verveling op z'n voorligger te knallen krijgt een bak bier

gentstraat lembeke - Google Maps
    De idioot die daar bloembakken en boompjes laat planten aan de zijkant van de weg verdient echt een pak slaag serieus... Levensgevaarlijk zo iets.

Volgens mij is mobiliteit dus ook de snelheid een bevoegdheid van de deelstaten hoor...

Nuja gij vraagt 90/h maar zegt dat ge zelf over die banen 110-120 doet ?

Vind ik toch vrij onverantwoord, zeker van die eerste baan, waar ge van het ene naar het andere centrum rijdt met op en afritten hier en daar. (kruispunten en wegversmallingen ook en fietspad aan de kant van de weg zonder borduur)

Member
    iTrader
    0
    Nuja gij vraagt 90/h maar zegt dat ge zelf over die banen 110-120 doet ?

Vind ik toch vrij onverantwoord, zeker van die eerste baan, waar ge van het ene naar het andere centrum rijdt met op en afritten hier en daar. (kruispunten en wegversmallingen ook en fietspad aan de kant van de weg zonder borduur)
    Sorry maar gij moet echt eens leren volledige posts te lezen en daarop te reageren in plaats van steeds enkele stukken uit de context te halen hoor

De idioot die daar bloembakken en boompjes laat planten aan de zijkant van de weg verdient echt een pak slaag serieus... Levensgevaarlijk zo iets.
    Da's waar maar ergens creëert het wel wat extra scheiding tussen fietspad en de weg.

iTrader
    26 (100%)
    Internetafgang +1

Goed, was fout dan (heb vroeger bij het leren rijden altijd gehoord en aangeleerd gekregen dat zo'n geel dus 70km/h is...)

Iig, op dat baantje 90 willen of gaan rijden is ook maar onverantwoord vind ik (smalle weg, scherpe en blinde bochten).

En mss om dan toch iets van gelijk te krijgen, de zone 90 wordt in België toch zone 70 (eens gehoord of gelezen)

@ Kay gell: ge moet ni boos worden lol, ne mens maakt fouten ik geef m'n fout toe, no need voor uw sarcastisch wannabe-kwetsende taaltje hoor

Ik ben niet kwaad, ik ben gewoon een zuurpruim

Member denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneth124 Bekijk bericht
    tbh zou het niet slecht zijn om een algemene regel van 70/u buiten de bebouwde kom in te voeren. Kunnen ze ineens als die borden van de straten halen. En een paar 90 borden bijzetten voor de plekken waar het mogelijk wel verantwoord is ... zullen er in ieder geval een heel deel minder zijn dan al die 70 borden die overal staan xD
    ze kunnen ook al die borden van de straat halen zonder de snelheid te verlagen.

op zowat alle wegen kan je meestal zonder probleem 30 tot 50 km/u sneller rijden dan die borden aangeven.

iTrader
    26 (100%)
    2nd, er zijn tegenwoordig zo weinig wegen waar je 90 mag...
    Zullen al een pak minder borden staan + dan zijn we af van alle mensen die standaard 70 rijden buiten de bebouwde kom zelfs al mag je er 90.

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vind ook niet overal de sneleidsaanduidingen even logisch of correct (naar mijn eigen inschatting).

MAAR:
    - Ik ga ervan uit dat de instanties meer overzicht hebben dan ikzelf over bepaalde verkeerssituaties in bepaalde straten. Zeker op plaatsen waar ik niet bekend ben. (Bvb. Soms denk ik: "Alé waarom moogde hier nu plots maar dertig, zo'n brede baan,..." en dan plots is er effectief een schooltje langs de baan dat ik niet gezien had, dan weet ge 't plots.

- Is bovenstaande niet het geval en is de snelheidsaanduiding effectief bizar (laag meestal, over een te hoge aanduiding hoor je zelden klagen ). Dan leef ik er gewoon mee... Zo een ramp is dat nu ook niet, van 70 te rijden op een brede weg waar je makkelijk 90 (of meer) zou kunnen...

- In de auto kruipen voor mij is altijd een perfecte manier van onthaasting... Ik voel me ook enorm verantwoordelijk als ik in een auto stap. Ik weet dat velen hier - zeker in dit forumgedeelte - auto's als hobby hebben en het een beetje als speelgoed zien. Op zich heb ik daar geen probleem mee, ik kan er ook gerust inkomen. Maar imo dienen daar circuits en privé-parkings/pleinen,... voor. Daar kan je alles doen wat je wil, maar op de openbare weg zou iedereen een zeer zwaar gevoel van verantwoordelijkheid moeten voelen. Want hoe je het ook draait of keert, een auto/gemotoriseerd voertuig is en blijft een heel gevaarlijk ding, puur door zijn gewicht en snelheid.

Conclusie on topic op de verkeersregelsthread:
    Ik hou me aan ALLE regels... gewoon omdat ik absoluut het nut er niet van inzie om me druk te maken over 10 km/u meer of minder moeten rijden... tleven is te kort om me daar druk over te maken.

iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    ze kunnen ook al die borden van de straat halen zonder de snelheid te verlagen.

op zowat alle wegen kan je meestal zonder probleem 30 tot 50 km/u sneller rijden dan die borden aangeven.
    ja je 'kan' 30 tot 50km/u sneller rijden op de meeste plekken ... TOT er eens iets voorvalt en je te snel bent om nog op tijd af te remmen of het op tijd op te merken. Er is een goede reden voor waarom die snelheidslimieten er zijn.

Member ComputerVISTA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik ben niet kwaad, ik ben gewoon een zuurpruim
    Dat zijn we gewend van die rechtse rakkers

iTrader
    26 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
    Gij zijt gewoon jaloers omdat ne Z4 sneller optrekt dan den uwe

ElZ
    ElZ is offline
    Member ElZ's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joshetei Bekijk bericht
    maar op die baan die ik hierboven link rij ik 100-120 ja. .

MIETJE

bang om uit den draai te liggenmisschien ?

ElZ
    ElZ is offline
    iTrader
    0
    sneller dan 90 onverantwoord?
    met u aan het stuur waarschijnlijk wel

ElZ
    ElZ is offline
    iTrader
    0
    Er is een goede reden voor waarom die snelheidslimieten er zijn.
    klopt, ze hadden vrouwen nooit op de weg mogen laten

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ComputerVISTA Bekijk bericht
    ah tis nen NVA-er ?

Die kunnen meestal ni rijden heb ik gelezen op HLN

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten