Situatie schets:
Vanaf 1 Augustus begin ik te werken, ik moet nog 2 jaar doen vooraleer ik zelfstandig ben (HAIO opleiding). Dit jaar werk ik in Mechelen en zal dan vanuit Leuven de trein nemen naar mijn werk. Sporadisch (Stakingen, wacht,...) zal ik met de wagen naar mijn werk rijden. Volgend jaar weet ik nog niet waar ik zal werken maar zal ik zeker een wagen nodig hebben.
Nu komt een beetje het dilemma, een wagen kost serieus wat geld. En aangezien ik toch alleen maar de trein ga nemen weet ik niet of het de ''moeite'' is om die maandelijkse kost te betalen. Anderzijds zonder wagen zal het serieus aanpassen zijn en dit zal mij ook serieus wat tijd kosten (boodschappen, uitstappen,...).
Zelf had ik aan enkele opties gedacht
1) Ik koop een deftige 2dehands, die ik na 2 jaar terug verkoop. Ik zou dan gaan voor misschien een iets duurder model waar ik niet zoveel verlies op maak na 2 jaar (bv. een 3 serie?).
Voordelen: meer comfort, waarschijnlijk zuiniger, minder onderhouds kosten
Nadeel: aankoopprijs
2) Ik koop een oudere 2dehands en verkoop deze na 2 jaar door.
Voordelen: aankoopprijs
Nadelen: meer onderhoudskosten, minder zuinig
3) Ik koop een kale nieuwe wagen (bv fiesta) en verkoop deze na 2 jaar door
4) Ik koop niks en behelp mij met het openbaar vervoer
Nu zijn er nog mensen die een gelijkaardige situatie hadden en wat hebben jullie gedaan?
Mijn voorkeur gaat eigelijk naar een jonge 2dehands, als ik bv. zie hoe zuinig mijne maat zijn 318 is.
Momenteel rijd ik met de stadswagen van thuis (een Daihatsu Cuore), dus echt veel ben ik niet gewoon![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren