Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 33
    Member
    iTrader
    0

Opel insignia tourer sw geremde remrok

Hallo

ik moet binnenkort een aanhangwagen huren maar zit mee een vraagje

Mijn wagen opel insignia 2.0 160pk 1633Kg
    Ongeremd 750kg
    En geremd 1600kg

Nu mijn vraag is, dat ik een aanhangwagen wil huren

Op de site staat dat hij geschikt is voor een laadvermogen van 1.335 kg
    L301 x B152 x H180 cm
    Als ik het goed versta mag ik deze aanhangwagen laden tot 1335kg?

Maar mag ik dit doen mee mijn rijbewijs B ? of moet ik een BE hebben?

Een collega van bij mij op het werk zei dat dit mag

Want de aanhangwagen weegt MTM 1335kg en de auto weegt 1633kg samen is dit 2968Kg en op het rijbewijs B staat dat ik 3500Kg mag trekken Klopt dit ?

CAS
    CAS is offline
    Member CAS's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Die aanhangwagen zal wel MTM 2ton zijn.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk bericht
    Die aanhangwagen zal wel MTM 2ton zijn.
    Hoe bedoelde ?

Approved 9-lifer war signs's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    maximum toegelaten massa niet?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door war signs Bekijk bericht
    maximum toegelaten massa niet?
    Hoe komt jullie dan bij 2ton terecht ?

Op de site staat *Geschikt voor een laadvermogen van 1.335 kg*

Dus dat wilt toch zeggen dat je die mag laden tot en met 1.335Kg of ben ik fout????

Is MTM het zelfde als laadvermogen ????

Member Astovihad's schermafbeelding
    iTrader
    0
    MTM = maximaal toegelaten massa
    MTM = max totaalgewicht remork in beladen toestand

Laadvermogen = MTM - Tarra ( leeggewicht remork )

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    131 (100%)
    Dus heb je hiervoor toch een BE nodig?

Vanaf een aanhangwagen met MTM meer dan 750kg heb je een E nodig.

Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht

Er zijn uitzonderingen.

Je moet de MTM van de wagen + de MTM van de aanhangwagen optellen. Blijf je daarbij onder de 3500kg dan heb je aan je rijbewijs B genoeg. Maar enkel indien de MTM van de aanhangwagen het gewicht van de ledige massa van het trekkend voertuig niet overschrijdt!!

MTM van de Insignia is 2600kg MTM volgens ik op google kan vinden, tel daar die 2000kg MTM van je aanhangwagen bij en je zit op 4600kg. Rijbewijs B is in dat geval niet voldoende.

Ook ligt het ledige gewicht van uw Insignia onder de 2000kg MTM van de aanhangwagen en moet je dus over een rijbewijs BE beschikken.
    Always remember, if it's got tires or tits, you're gonna have trouble with it.
    The KTM really likes being ridden hard. If you never ride like a dumbass,
    and have no intention of ever riding like a dumbass, KTM probably doesn't make a bike for you.

Member Stijn89's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht

In dit geval wel, maar is niet altijd als uw MTM > 750kg is.

Als uw auto zwaarder is als uw MTM van uw aanhangwagen, en het totaal (auto + aanhangwagen) is minder als 3500kg mag het gewoon met een B rijbewijs.

Ik mag bv met mijn pa zijn caravan rijden omdat dat ding 1500kg weegt en de auto iets meer als 1600kg, maar het totaal is minder als 3.5 ton

edit: ja wat die hierboven dus zei

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katoom Bekijk bericht
    Er zijn uitzonderingen.

Je moet de MTM van de wagen + de MTM van de aanhangwagen optellen. Blijf je daarbij onder de 3500kg dan heb je aan je rijbewijs B genoeg. Maar enkel indien de MTM van de aanhangwagen het gewicht van de ledige massa van het trekkend voertuig niet overschrijdt!!

MTM van de Insignia is 2600kg MTM volgens ik op google kan vinden, tel daar die 2000kg MTM van je aanhangwagen bij en je zit op 4600kg. Rijbewijs B is in dat geval niet voldoende.

Ook ligt het ledige gewicht van uw Insignia onder de 2000kg MTM van de aanhangwagen en moet je dus over een rijbewijs BE beschikken.

Hoe kom je aan een MTM van 2600kg op de insignia ?
    Er word de hele tijd iets anders gezegd en dan verschieten ze er van dak er de ballen nog van versta e

De insignia weegt 1633kg en de laadvermogen van die aanhangwagen is 1300kg dat wilt dus zeggen nu dat die aanhang 1300kg weegt ???

Ze moeten het nog moeilijker maken

Member
    iTrader
    0
    Mijn insignia weegt 1633Kg en mag geremd 1600kg trekken en de aanhangwagen geremd heeft een laadvermogen van 1.335 kg dus insignia1633Kg + aw 1335kg is 2968Kg want kom niet over de 3500kg

Rijbewijs B ???

Wat ik hier boven schrijf zo is het dus niet ????
    Laatst gewijzigd door Steven1985; 6 mei 2012 om 13:04 Reden: ...

iTrader
    12 (100%)
    MTM is maximaal toegelaten massa, dus ledige massa + laadvermogen.

De insignia weegt 1633kg, dus je mag 967kg in de auto laden aangezien de MTM van de wagen 2600kg is. (volgens google toch, kijk dat eens even na op je papieren)

Zelfde met uw aanhangwagen, die mag 1300kg laden dus de aanhangwagen zelf weegt al 700kg = 2000kg MTM (maximaal toegelaten massa.)

De MTM van de aanhanger en auto zijn een schatting. Kijk op uw papieren van de auto en vraag aan de verhuurder van de aanhanger wat de MTM is. Als je dat weet kan je pas gaan kijken of je een BE nodig hebt.

Jij telt de ledige massa van de wagen en het laadvermogen van de aanhangwagen op, wat dus verkeerd is.

http://www.vab.be/vab/nl/rijschool/u...ema%20B-BE.gif

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Katoom Bekijk bericht
    MTM is maximaal toegelaten massa, dus ledige massa + laadvermogen.

De insignia weegt 1633kg, dus je mag 967kg in de auto laden aangezien de MTM van de wagen 2600kg is. (volgens google toch, kijk dat eens even na op je papieren)

Zelfde met uw aanhangwagen, die mag 1300kg laden dus de aanhangwagen zelf weegt al 700kg = 2000kg MTM (maximaal toegelaten massa.)

De MTM van de aanhanger en auto zijn een schatting. Kijk op uw papieren van de auto en vraag aan de verhuurder van de aanhanger wat de MTM is. Als je dat weet kan je pas gaan kijken of je een BE nodig hebt.

Jij telt de ledige massa van de wagen en het laadvermogen van de aanhangwagen op, wat dus verkeerd is.

http://www.vab.be/vab/nl/rijschool/u...ema%20B-BE.gif
    Ik heb daarnet eens gezien op de papieren van de wagen en daar staat Max. toegelaten massa is 2276kg dit staat op mijn blad nu zou ik dus ook de MTM van de aanhangwagen moeten weten heb er een mailtje naar gestuurd maar ik denk dat ik het EINDELIJK begin te snappen

Dus je moet altijd de MTM van de wagen samen tellen mee die van de aanhangwagen als je boven de 3500Kg komt moet je een rijbewijs BE hebben ?

Weet iemand misschien of dit gemakkelijk te halen is een rijbewijs BE?

CAS
    CAS is offline
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven1985 Bekijk bericht
    Dus je moet altijd de MTM van de wagen samen tellen mee die van de aanhangwagen als je boven de 3500Kg komt moet je een rijbewijs BE hebben ?
    Ja, en gezien je MTM van de wagen 2276 is en het laadvermogen van uw remorque (of zelfs als het een drukfout is en ze bedoelen MTM) 1300, dan zit je er dus al over. Dus BE is zowiezo nodig.

Dan ben je wel nog steeds niet in regel, want je mag max 1600kg trekken...

Member
    iTrader
    0
    Ja, en gezien je MTM van de wagen 2276 is en het laadvermogen van uw remorque (of zelfs als het een drukfout is en ze bedoelen MTM) 1300, dan zit je er dus al over. Dus BE is zowiezo nodig.

Dan ben je wel nog steeds niet in regel, want je mag max 1600kg trekken...
    Stel ik heb rijbewijs BE en inderdaad mijn wagen mag 1600kg trekken moet ik dan ook naar de MTM kijken van de aanhangwagen ?

Member
    iTrader
    0
    Waarschijnlijk zal dat een remorque zijn met een MTM van 2000kg.
    Die aanhangwagen zelf heeft natuurlijk ook een gewicht, dus zal je dan nog 1335kg mogen laden.

Je mag deze remorque trekken met je insignia als je een BE hebt en dat de remorque met lading inbegrepen niet meer dan 1600 kg weegt.

Stel nu dat het een MTM is van 2000kg, dan weegt die remorque 665 kg en mag je met je insignia op die remorque nog 935 kg laden.

Ter info: de boetes bij overladen zijn niet mals, vb 25% overladen is al een goeie 1000 euro boete...

iTrader
    12 (100%)
    Stel ik heb rijbewijs BE en inderdaad mijn wagen mag 1600kg trekken moet ik dan ook naar de MTM kijken van de aanhangwagen ?
    Nee, dan telt de werkelijke belading. Dus je bent in regel als:
    Het gewicht van de ledige massa vd aanhangwagen + belading <= 1600kg is.

CAS
    CAS is offline
    iTrader
    4 (100%)
    Idd, je mag een aanhangwagen trekken met een MTM van 1600kg, als dat niet voor een auto te vervoeren is zal je dat wel vinden.

Voor wat moet het eigenlijk dienen? Want als je één vind met een MTM van 1200kg dan zit je met je B nog goed. Gezien uw sleep dan nog onder de 3500kg zit.

Member
    iTrader
    0
    Idd, je mag een aanhangwagen trekken met een MTM van 1600kg, als dat niet voor een auto te vervoeren is zal je dat wel vinden.
    fout

De MTM van de aanhangwagen mag zelfs 3500 kg zijn, zolang het totale gewicht (remorque+lading) niet hoger is dan 1600 kg. (BE rijbewijs)

Voor wat moet het eigenlijk dienen? Want als je één vind met een MTM van 1200kg dan zit je met je B nog goed. Gezien uw sleep dan nog onder de 3500kg zit.
    Just

Volgens de site van opel heeft de insignia in het slechtste geval een leeggewicht van ongeveer 1610 kg en een MTM van 2165 kg.

Die wagen kan met rijbewijs B een geremde remorque trekken met een MTM van 1300 kg.

Het beste is te kijken op het COC om de juiste gewichten te kennen van de wagen.
    Laatst gewijzigd door hellmut; 6 mei 2012 om 21:58

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hellmut Bekijk bericht
    fout

De MTM van de aanhangwagen mag zelfs 3500 kg zijn, zolang het totale gewicht (remorque+lading) niet hoger is dan 1600 kg. (BE rijbewijs)

Just

Volgens de site van opel heeft de insignia in het slechtste geval een leeggewicht van ongeveer 1610 kg en een MTM van 2165 kg.

Die wagen kan met rijbewijs B een geremde remorque trekken met een MTM van 1300 kg.

Het beste is te kijken op het COC om de juiste gewichten te kennen van de wagen.
    Er staat overal iets anders hoor van het gewicht van een opel insignia ik heb ook al op de site gezien en op de papieren van de wagen staat dan weer iets anders en op sommige andere site staat ook weer iets anders

Maar nog eens voor het nu duidelijk te maken ik moet altijd de MTM van de auto pakken en dan de MTM van de aanhangwagen is dit meer als 3500Kg is het rijbewijs BE ?

(1) Ja waarom heb ik het nodig we hebben hier een een inbouwhaard en bij mij op het werk hebben ze veel afval paletten dit is dan gemakkelijk als je een grote aanhangwagen kunt huren...

(2) Binnenkort ga ik verhuizen en was even het aan het bekijken wat het beste was aanhangwagen huren of bestelwagen en voorkeur ging uit naar aanhangwagen... (Goedkoper) Grotere aanhangwagen is beter denk ik en kan je meer laden dan een kleine aanhangwagen...

Maar begint maar eens een aanhangwagen te zoeken voor te huren en dan nog eens mtm 1200kg e

Coc?????

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten