Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 21 t/m 33 van 33
    Approved 9-lifer Katoom's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Het gewicht dat op uw papieren staat is van belang. Dat zijn de wettelijke documenten die je bij eventuele controle moet laten zien.

Ja, MTM van de auto + MTM van de aanhangwagen moet minder of gelijk zijn aan 3500kg om met een B rijbewijs te rijden. Ga je daarover is de BE vereist

Ook rekening houden met het volgende: de MTM van de aanhangwagen mag niet boven het leeggewicht van de wagen uitkomt als je geen BE hebt. Dus als uw auto 1200kg weegt dan mag je nog geen aanhangwagen trekken met een MTM van 2000kg zonder BE, ook al blijft het dan onder de 3500kg grens.

Dat laatste is niet van belang bij uw wagen,
    maar sommige denken slim te zijn en nemen een lichtere auto om onder de 3500kg te blijven.

Dat je niet over het trekvermogen van uw wagen gaat is uw verantwoordelijkheid.
    Ongeacht B of BE, je mag die 1600kg niet overschrijden. (dat is dus leeggewicht aanhangwagen + lading)
    Laatst gewijzigd door Katoom; 7 mei 2012 om 14:20
    Always remember, if it's got tires or tits, you're gonna have trouble with it.
    The KTM really likes being ridden hard. If you never ride like a dumbass,
    and have no intention of ever riding like a dumbass, KTM probably doesn't make a bike for you.

Member
    iTrader
    0
    Heb net even naar de rijschool gebeld eens voor info voor een rijbewijs BE
    Het is nogal prijzig vind ik 875 voor 8uurtjes praktijk en daarna kunde gaan afleggen...

Je kunt dit ook op u eigen maar dan moet je iemand hebben die al 6jaar rijbewijs BE heeft...
    Nu snap ik ook eindelijk waarom de meeste mensen een aanhangwagen kopen als je iets of wat goed zoekt en je vindt een aanhangwagen van 1200/1300mtm dan zit je al goed mee rijbewijs B maar eentje huren mee zo een mtm das iets moeilijker....

Heb eentje gevonden bij dockx voor B waar van het laadvermogen maar 335kg is....

Weet iemand nog een goei adres voor het huren van een aanhangwagen ?

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven1985 Bekijk bericht

Heb eentje gevonden bij dockx voor B waar van het laadvermogen maar 335kg is....

Weet iemand nog een goei adres voor het huren van een aanhangwagen ?
    Aanhangwagen verhuur: Dubbelasser aanhangwagenverhuur - Boels

Member
    iTrader
    0
    Merci!

Maar ik vindt er ook genoeg maar geen van 1200/1300MTM allemaal maar 750kg
    En het liefst zou ik een gesloten aanhangwagen huren

Of wel ist ongeremd allemaal tot 750kg of geremd tot 2000kg

Member jm188's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    ja ongeremd is altijd max 750 dat is gewoon de wet ...

http://www.boels.be/nl/huren/autos-a...agens-met-huif

CAS
    CAS is offline
    Member CAS's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hellmut Bekijk bericht
    fout

De MTM van de aanhangwagen mag zelfs 3500 kg zijn, zolang het totale gewicht (remorque+lading) niet hoger is dan 1600 kg. (BE rijbewijs)
    Juist niks fout. Of mag je volgens jou met rijbewijs B met een vrachtwagen/zware bestelwagen rijden die leeg 3ton weegt maar een MTM van 4,6 ton heeft?

Dan mag de begrenzer er ook af zeker als die niet geladen is...

Member [LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Allemaal zever imo. Ik mag met een vrachtwagen rijden van 44 ton, maar met een geremorde remork mag ik niet rijden. Voor eigen rekening mag ik niet BE
    rijden, voor mijn baas mag dat dan weer wel. Logica?

CAS
    CAS is offline
    Member CAS's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [LRRP] Bekijk bericht
    Allemaal zever imo. Ik mag met een vrachtwagen rijden van 44 ton, maar met een geremorde remork mag ik niet rijden. Voor eigen rekening mag ik niet BE
    rijden, voor mijn baas mag dat dan weer wel. Logica?
    Ze moeten ergens geld verdienen Gelijk dat attest om met een clark te rijden... Das toch ook dikke zever...

Member
    iTrader
    0
    Het is inderdaad allemaal zever en ook al omdat er zoveel verschillende dingen worden gezegd over het rijbewijs B/E

Ondertussen snap ik het (Eindelijk) Maar wat ik niet begrijp is dat als iemand een aanhangwagen verhuurd mij niet kan zeggen wat het bruto gewicht is van de aanhangwagen

Ik heb via de site dockx een aanhangwagen gevonden met een laadvermogen van 950kg en ik vraag aan die kerel hoeveel weegt die aanhangwagen bruto... Die zegt tegen mij ja dat weet ik niet waarom moet je dit weten heb je rijbewijs BE ?

Ik zeg nee ik heb dat niet... Ja maar die aanhangwagen is ingeschreven voor BE dus kan je die niet gebruiken enkel als je BE hebt kan je die huren

Ik mijn ogen vertelt die iets totaal verkeerd maar ja wie ben ik e

Hij vroeg wel waarom ik het nodig heb want er is nog eentje het zelfde model maar dan voor de B met laadvermogen van 500kg aanahangwagen250kg = 750kg

In mijn ogen kan ik die andere ook huren mee de laadvermogen van 950kg maar ja die weet niet wat het bruto is maar als dit ook 250kg is ja dan komt dit op 1200kg mtm auto mtm 2276kg samen is dit 3476kg Dus onder de 3500kg en mag geremd 1600kg trekken

De rede is dat ik ga verhuizen binnenkort en daarom zou ik deze aanhangwagen willen huren van 950kg en ook nog andere prul zou ik doen
    Maar volgens die kerel ben ik al goed mee die van 500kg voor nen verhuis. maar als ik alles zo bekijk hier dan twijfel ik hij zei je kunt die volledig volsteken tot vanboven aan dit kan geen kwaad hoor....

Maar kasten,bed,zetel,en nog veel dozen zal rap aan de 500kg zitten

500kg lijkt mij te weinig... Of ben ik fout?

Ook rijbewijs BE halen amai mijne frak dit kost 875 euro 8uurtjes volgen via de rijschool... als je dit op u eigen wilt doen moet je iemand kennen die dit al heeft BE en 6jaar ervaring

Bache Trailer BE geremd
    http://www.dockx.be/nl/verhuur/aanhangwagen-huren.html

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CAS Bekijk bericht
    Juist niks fout. Of mag je volgens jou met rijbewijs B met een vrachtwagen/zware bestelwagen rijden die leeg 3ton weegt maar een MTM van 4,6 ton heeft?

Dan mag de begrenzer er ook af zeker als die niet geladen is...
    Wat bedoelde TS nu met "naar het MTM kijken"

Uiteraard moet je altijd naar het MTM kijken h want je mag niet overladen rijden.

Ik dacht dat de TS bedoelde of je nog steeds dat 3500 kg rekensommetje moet maken met je BE.

Ik wou maar zeggen dat vanaf hij zijn BE heeft het MTM van die remorque (met bolkopperling) niet per s gelijk of kleiner moet zijn dan de maximale toegelaten sleepbare massa van die wagen.
    Met een BE mag hij dus best een aanhangwagen huren met een MTM van BV 3500 kg zolang die remorque met lading maar niet over die 1600 kg MTSM van die insignia gaat.

Maar dat wist jij ook en waarschijnlijk bedoelden we misschien allebei hetzelfde

Uiteraard dien je een C te hebben om vrachtwagens te besturen die een MTM hebben van meer dan 3.5 Ton.

Het is echter wel mogelijk om met uw C legaal een 4.6T MTM vrachtwagen(en zelfs hoger) te besturen en gerief te vervoeren zonder dat ze een snelheidsbegrenzer moeten hebben, maar dat gaat al te ver

Member
    iTrader
    0

Ondertussen snap ik het (Eindelijk) Maar wat ik niet begrijp is dat als iemand een aanhangwagen verhuurd mij niet kan zeggen wat het bruto gewicht is van de aanhangwagen
    Het MTM staat op het identificatieplaatje van de remorque, het MTM en het leeggewicht staan ook op het identificatieverslag dat bij de keuringskaart zit, die gast moet dus gewoon maar aflezen om het te weten...

Ik heb via de site dockx een aanhangwagen gevonden met een laadvermogen van 950kg en ik vraag aan die kerel hoeveel weegt die aanhangwagen bruto... Die zegt tegen mij ja dat weet ik niet waarom moet je dit weten heb je rijbewijs BE ?

Ik zeg nee ik heb dat niet... Ja maar die aanhangwagen is ingeschreven voor BE dus kan je die niet gebruiken enkel als je BE hebt kan je die huren

Ik mijn ogen vertelt die iets totaal verkeerd maar ja wie ben ik e
    Ja en nee h, hij kan natuurlijk gelijk hebben als het MTM van die remorque sowieso te hoog is voor het 3500kg rekensommetje, maar het is niet omdat een remorque een MTM heeft dat hoger is dan 750kg en dus geremd en ingeschreven moet worden dat je daarom BE moet hebben h (is al veel aan bod gekomen )

De vraag is natuurlijk of je die BE wel echt nodig hebt, anders ben je beter en makkelijker dat je gewoon een bestelwagen met een meubelbak huurt :
    Dockx verhuiswagen huren

Banned PolletPoulet's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    waarom pakt ge geen bakwagen btw?

Member
    iTrader
    0
    Het MTM staat op het identificatieplaatje van de remorque, het MTM en het leeggewicht staan ook op het identificatieverslag dat bij de keuringskaart zit, die gast moet dus gewoon maar aflezen om het te weten...[/url]

Inderdaad dat vindt ik ook maar zoals ik al zei wie ben ik e (nen moeilijke klant zeker) Hij beweerde dat ik die niet kon huren... dus ben je uitgepraat e...

Ja en nee h, hij kan natuurlijk gelijk hebben als het MTM van die remorque sowieso te hoog is voor het 3500kg rekensommetje, maar het is niet omdat een remorque een MTM heeft dat hoger is dan 750kg en dus geremd en ingeschreven moet worden dat je daarom BE moet hebben h (is al veel aan bod gekomen )[/url]

Hij kan gelijk hebben das waar maar dat weet je pas zeker als je het bruto gewicht weet van de aanhangwagen...

De vraag is natuurlijk of je die BE wel echt nodig hebt, anders ben je beter en makkelijker dat je gewoon een bestelwagen met een meubelbak huurt :
    Dockx verhuiswagen huren

Ja daar heb ik ook al aan zitten denken maar de prijs tegenover nen degelijke aanhangwagen is wel een grootverschil e...

De goedkoopste meubelbak is al 94,38 + afkoop moet je er nog bij tellen (Tegen ongevallen enzo) tanken moet je ook al en dan nog eens de extra km's want moet op een paar plaatsen zijn die nogal redelijk van elkaar liggen...

Tis wel gemakkelijker maar je betaald er ook goed voor dan vindt ik en als je nu een degelijke aanhangwagen kon huren wat ben je dan kwijt ? 30? 40 ? ja gemoet natuurlijk ook uwe eigen naft er bij tellen maar ik persoonlijk vindt een aanhangwagen goedkoper dan...

Ik bekijken het wel

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten